• -

    [ bericht aangepast op 31 aug 2015 - 12:30 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik ben het helaas met je vrienden eens. Het klinkt echt alsof deze jongen andere bedoelingen heeft dan een serieuze relatie. Hij lijkt meer geïnteresseerd in jouw lichaam (waarbij het lief doen dan een middel is om je vast te houden), dan dat hij echt interesse heeft in jou. Het spijt me, ik snap dat dat lastig is, maar joh, als je veertien bent, komen er nog genoeg jongens. Plenty of fish in the sea!


    everything, in time

    ''gewoon als iemand met wie hij wel eens een keertje iets geks mee wil doen (wat ik dus echt niet wil, om in die zone terecht te komen :'D)''

    Ik ben bang dat, wat ik hier tenminste uit haal, je al wel in deze zone zit. Je zegt zelf dat hij jou aanspreekt/wil zien als het hem uitkomt, en wanneer dat gebeurt dan is het alleen voor de kusjes en dergelijke. Als jij hem aanspreekt, dan is het maar afwachten hoe hij reageert.. Ik kan het niet anders dan met je vriendinnen eens zijn. Er zijn genoeg andere jongens die wel meisjes met respect behandelen. Je verdient honderdmaal beter. Want wat ik hier uit haal, wil hij helemaal geen relatie en meer ''rotzooien'' met je.


    Pretty is just a pretty word.

    Pfft, hij klinkt best manipulatief, alsof hij je gebruikt wanneer hij wilt en waarvoor hij wilt, tot hij er geen zin meer in heeft en je terug stopt. Ik zou hem echt confronteren met dat gedrag, want ik ben van mening dat je je niet moet laten gebruiken, daar ben je veel te lief voor. Aan de andere kant is hij misschien wel heel onzeker erover? Geen idee, maar duidelijkheid is gewoon goed en dit kan zeker niet langer zo doorgaan, tenzij je er oké mee bent om gewoon wat leuke tijden met die gast te hebben als jullie er zin in hebben en verder niks. Dat lijkt me echter geen optie als je zegt dat je tot over je oren verliefd bent over hem.


    Your make-up is terrible

    Hummmm eerlijk antwoord??
    Als ik het zo leest wordt je behoorlijk Door hen gebruikt, en Dick pics? Voor mij is dat echt het signaal van weg wezen. Ik lees ook wel dat hij lief kan zijn en zo maar geloof mij als ik zeg dat hij dat alleen doet omdat hij seks met je wilt. En ja eerlijk gezegt vind ik met 14 jaar seks hebben te jong. En dat moet het vooral niet gebeuren met een knul die het doet voor je lichaam of de seks.

    Laat je niet gebruiken Door zulke gozers meis, daar ben je te goed voor.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2015 - 11:27 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik vind deze knakker nogal overkomen als een manpulatieve smeerlap. Met deze omschrijving die jij geeft heb ik alleen last van alarm belletjes die roepen: Lotta no, NO. Natuurlijk ken ik niet het hele verhaal, en natuurlijk ken ik hem ook niet zoals jij hem kent. Maar ik ken het soort jongen wel, en trust me daar wil je echt niet in komen hoe verliefd je ook bent. Ik merk toch wel dat jij het niet oké vind om gewoon een fun time te hebben. En dat vind ik eigenlijk wel tof van je, want ik ben zelf wel zo'n type die dat op prijs stelt van mezelf of een ander. Je bent nog zo jong, op die leeftijd zou ik alles behalve rotzooien aanraden. Kijk, mocht het nou echt een gezonde relatie zijn, by all means. En dan nog, je bent met dit ook nog steeds vrij om zelf te kiezen. Ik denk dat je op het moment voor duidelijkeheid moet gaan, ik weet dat ik op mijn 14e echt nog niet klaar was voor zoiets, al mocht het prachtig lijken, wat het ook deed. Ik vind het echt geen toffe jongen en ik weet wel zeker dat er veel 'betere' jongens gaan komen, wanneer jij er klaar voor bent, en hun ook.

    Mijn advies zou zijn, wij kunnen maar zoveel doen, wij kennen jouw gevoelens niet of de situatie. Maar wat ik je wel mee kan geven is dat je heel goed moet nadenken over wat jij wil en over wat hij van je verwacht. Want deze jongen heeft wel heel veel trekjes die alarmbelletjes laten rinkelen, iets wat je zelf vaak niet door hebt als je verliefd op hem bent.


    The truth is out there.

    Endress schreef:
    ''gewoon als iemand met wie hij wel eens een keertje iets geks mee wil doen (wat ik dus echt niet wil, om in die zone terecht te komen :'D)''

    Ik ben bang dat, wat ik hier tenminste uit haal, je al wel in deze zone zit. Je zegt zelf dat hij jou aanspreekt/wil zien als het hem uitkomt, en wanneer dat gebeurt dan is het alleen voor de kusjes en dergelijke. Als jij hem aanspreekt, dan is het maar afwachten hoe hij reageert.. Ik kan het niet anders dan met je vriendinnen eens zijn. Er zijn genoeg andere jongens die wel meisjes met respect behandelen. Je verdient honderdmaal beter. Want wat ik hier uit haal, wil hij helemaal geen relatie en meer ''rotzooien'' met je.


    26 - 02 - '16

    Allereerst: je leeftijd is totaal geen bepalende factor voor je vermogen om verliefd te zijn. Dat je jong bent betekent niet dat je niet 'echt' verliefd kunt zijn, of dat je verliefdheid van een ander soort niveau is als dat van oudere mensen. Ik weet nog hoe vervelend ik het vond toen ik jouw leeftijd was als oudere mensen me vertelde dat ik niet echt verliefd kon zijn omdat ik nog te jong was.
    Wat je wel terecht aankaart, zijn de problemen die je leeftijd in de praktijk met zich meebrengen. Hij heeft andere behoeftes dan jij en heeft gezien de schaamteloze dickpics en ander seksueel gedrag behoorlijk weinig begrip ervoor dat jij die behoeftes niet hebt. Dat jullie andere behoeftes hebben is hier niet eens het grootste probleem, maar het onbegrip vanaf zijn kant wel. Dit is geen jongen die op je gaat wachten tot jij er klaar voor bent. Hij zal je aan de kant schuiven als er een ander op zijn pad komt of blijven aandringen tot je toegeeft.
    Het komt erop neer dat deze jongen gewoon een beetje een sukkel is. De kans dat hij wel degelijk gevoelens voor je heeft, ondanks zijn vreemde, onberekenbare gedrag, is best groot. Dit soort type jongens zijn gewoon zo onbekend met hun eigen gevoelens dat ze zelf ook niet weten wat ze ermee aan moeten en dat uit zich meestal in dit soort gedrag. Punt is dat je geen relatie kan hebben met een sukkel. Zelfs al zouden jullie allebei eigenlijk smoorverliefd op elkaar zijn: verliefdheid is niet genoeg om een relatie te laten werken. Er komt veel vertrouwen, tijd en moeite bij kijken, en dat kan deze jongen je duidelijk niet bieden. Als jij hem zelf weet los te laten, behoud je je zelfrespect en geeft dat je het gevoel zelf de touwtjes in handen te hebben. Niks is vervelender dan de machteloosheid van verliefd zijn op iemand op wie je niet kunt rekenen.


    i put the fun in funeral

    Ik ben ook al bang dat je al in de zone zit, waarvan hij denkt "een keertje iets geks mee doen". Het is zo gek dat hij je aan de ene kant wil zien en aan de andere kant lekker laat zitten. En trouwens als ik zo lees uit je verhaal, is hij in mijn ogen echt wel uit op meer.

    Je kunt twee dingen doen, hem hiermee confronteren - je zegt zelf al dat je het niet durft - Maar daar schiet je mee op, dat je zelf niet meer piekert over de situatie, dat je die gevoelens evt. achter je kan laten en lekker verder kan gaan. (Een blauwtje lopen is niet leuk, maar zo in onzekerheid zitten ook niet (; ) En anders zou ik het lekker gewoon laten zitten. Er zijn zoveel leuke jongens, allerlei kansen op een liefde en je bent nog zo jong! Genoeg tijd voor een relatie nog^^ Het is lastig dan natuurlijk om iemand zomaar achter je te laten, want je gaat je afvragen of het niet wat had kunnen zijn. Maar als je dat doet, dan zou ik wel al het contact met hem verbreken, anders blijf je in deze situatie zitten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Misfire schreef:
    Allereerst: je leeftijd is totaal geen bepalende factor voor je vermogen om verliefd te zijn. Dat je jong bent betekent niet dat je niet 'echt' verliefd kunt zijn, of dat je verliefdheid van een ander soort niveau is als dat van oudere mensen. Ik weet nog hoe vervelend ik het vond toen ik jouw leeftijd was als oudere mensen me vertelde dat ik niet echt verliefd kon zijn omdat ik nog te jong was.
    Wat je wel terecht aankaart, zijn de problemen die je leeftijd in de praktijk met zich meebrengen. Hij heeft andere behoeftes dan jij en heeft gezien de schaamteloze dickpics en ander seksueel gedrag behoorlijk weinig begrip ervoor dat jij die behoeftes niet hebt. Dat jullie andere behoeftes hebben is hier niet eens het grootste probleem, maar het onbegrip vanaf zijn kant wel. Dit is geen jongen die op je gaat wachten tot jij er klaar voor bent. Hij zal je aan de kant schuiven als er een ander op zijn pad komt of blijven aandringen tot je toegeeft.
    Het komt erop neer dat deze jongen gewoon een beetje een sukkel is. De kans dat hij wel degelijk gevoelens voor je heeft, ondanks zijn vreemde, onberekenbare gedrag, is best groot. Dit soort type jongens zijn gewoon zo onbekend met hun eigen gevoelens dat ze zelf ook niet weten wat ze ermee aan moeten en dat uit zich meestal in dit soort gedrag. Punt is dat je geen relatie kan hebben met een sukkel. Zelfs al zouden jullie allebei eigenlijk smoorverliefd op elkaar zijn: verliefdheid is niet genoeg om een relatie te laten werken. Er komt veel vertrouwen, tijd en moeite bij kijken, en dat kan deze jongen je duidelijk niet bieden. Als jij hem zelf weet los te laten, behoud je je zelfrespect en geeft dat je het gevoel zelf de touwtjes in handen te hebben. Niks is vervelender dan de machteloosheid van verliefd zijn op iemand op wie je niet kunt rekenen.

    Ik sluit me helemaal bij deze woorden aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toen ik jouw leeftijd had kreeg ik wat met mijn vriend. Ondertussen drie jaar later ben ik nog steeds samen met hem en dat ging ook niet makkelijk.

    Mijn vriend was in het begin nogal verlegen. Het was duidelijk dat we elkaar leuk vonden, hadden al verschillende keren afgesproken en na bijna een half jaar wist ik nog steeds niet waar ik aan toe was. Dus heb ik besloten het gewoon te vragen.
    Nou geef jezelf aan dat je dat niet durft omdat je bang bent dat je naar de verkeerde fase vraagt. Maar je kan natuurlijk ook heel simpel vragen: 'Hoe zit het nu eigenlijk tussen ons?' Je vraagt niet naar een fase, maar je krijgt (als het goed is) wel duidelijkheid.

    Over het feit dat bijna iedereen hier zegt dat je hem moet laten gaan heb ik geen mening. Ik ken de jongen niet persoonlijk, ik weet niet hoe hij zich gedraagt en uit een verhaal ga ik niet opmaken of hij jou waard is of niet.

    Veel succes Lotta!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Misfire schreef:
    Allereerst: je leeftijd is totaal geen bepalende factor voor je vermogen om verliefd te zijn. Dat je jong bent betekent niet dat je niet 'echt' verliefd kunt zijn, of dat je verliefdheid van een ander soort niveau is als dat van oudere mensen. Ik weet nog hoe vervelend ik het vond toen ik jouw leeftijd was als oudere mensen me vertelde dat ik niet echt verliefd kon zijn omdat ik nog te jong was.
    Wat je wel terecht aankaart, zijn de problemen die je leeftijd in de praktijk met zich meebrengen. Hij heeft andere behoeftes dan jij en heeft gezien de schaamteloze dickpics en ander seksueel gedrag behoorlijk weinig begrip ervoor dat jij die behoeftes niet hebt. Dat jullie andere behoeftes hebben is hier niet eens het grootste probleem, maar het onbegrip vanaf zijn kant wel. Dit is geen jongen die op je gaat wachten tot jij er klaar voor bent. Hij zal je aan de kant schuiven als er een ander op zijn pad komt of blijven aandringen tot je toegeeft.
    Het komt erop neer dat deze jongen gewoon een beetje een sukkel is. De kans dat hij wel degelijk gevoelens voor je heeft, ondanks zijn vreemde, onberekenbare gedrag, is best groot. Dit soort type jongens zijn gewoon zo onbekend met hun eigen gevoelens dat ze zelf ook niet weten wat ze ermee aan moeten en dat uit zich meestal in dit soort gedrag. Punt is dat je geen relatie kan hebben met een sukkel. Zelfs al zouden jullie allebei eigenlijk smoorverliefd op elkaar zijn: verliefdheid is niet genoeg om een relatie te laten werken. Er komt veel vertrouwen, tijd en moeite bij kijken, en dat kan deze jongen je duidelijk niet bieden. Als jij hem zelf weet los te laten, behoud je je zelfrespect en geeft dat je het gevoel zelf de touwtjes in handen te hebben. Niks is vervelender dan de machteloosheid van verliefd zijn op iemand op wie je niet kunt rekenen.


    Ik ben het ook eens met Sarah, Lotta. Heel veel succes ermee.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Verliefd zijn is soms echt vervelend. Al zeker op dat type jongens.
    *persoonlijke ervaring* Ik wilde het zo vaak uitmaken met mijn ex, maar ik was nog verliefd op hem, en ik wilde het respectvol doen, maar ja, dan maakt hij het uiteindelijk uit via sms. Sommige jongens kunnen je echt vanalles laten voelen, en de eerste keren dat een jongen bepaalde dingen met je doet voelt het altijd heviger. Maar dat zegt niet dat ze de ware zijn. Ze kunnen verliefd zijn, en soms zich gedragen als een gentleman, maar vergeten de belangrijke dingen; een echte gentleman is dat niet om jou onder de indruk te laten zijn, maar door jou repect te geven. Respect is eerlijk zijn, en ook begrip hebben. En deze jongen heeft waarschijnlijk niet zo veel begrip voor jou. Hij kan lief zijn in vlagen, naar wat ik begrijp, maar hij snapt the big picture niet. Jij bent 14, en op die leeftijd heb je meestal, al zeker als meisje, minder seksuele behoeftes dan iemand van 17. Sommige jongens zien het dan als afwijzing als je daar niet blij van wordt, of worden onzeker er van. *einde persoonlijke ervaring*
    Maar serieus, dickpics? Ik had niet verwacht dat mensen dat serieus deden.
    Wat je het beste kunt doen is duidelijk zijn. Gewoon zeggen wat je wel en niet wilt, en daarbij vermelden hoe jij je voelt door zijn gedrag. Verder als je geen zin hebt in nog meer seksueel contact is het makkelijker om buitenshuis af te spreken of te daten. Ga naar de bioscoop, haal ijs samen, loop hand in hand. Als dat niet werkt (of als hij dat niet wilt) laat hem dan moeite doen te laten zien dat hij van jou houdt. Geen sms'jes sturen als hij niet reageert, wordt eens boos als hij jou boos maakt (serieus, boos worden kan wonderen doen), laat zien dat je ook een mens bent.
    Good luck


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Btw, ik was op mijn 15e samen met iemand van 19;
    Geen dickpics, wel rozen, ijs, zonsondergang samen kijken, dansen, uitgaan, praten, sporten, kussen & knuffelen. Leeftijd is geen excuus voor zijn gedrag.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Meraki schreef:
    Ik ben het helaas met je vrienden eens. Het klinkt echt alsof deze jongen andere bedoelingen heeft dan een serieuze relatie. Hij lijkt meer geïnteresseerd in jouw lichaam (waarbij het lief doen dan een middel is om je vast te houden), dan dat hij echt interesse heeft in jou. Het spijt me, ik snap dat dat lastig is, maar joh, als je veertien bent, komen er nog genoeg jongens. Plenty of fish in the sea!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Obsessie. Ik ken het. Veel te vaak meegemaakt, ook op jouw leeftijd. Ik heb verdomme het geluk gehad dat ik steeds jongens ben tegengekomen die wel een relatie met me wilde en lief voor me waren. Maar obsessie is niet iets waar je makkelijk van af komt. Zelfs nu niet. Ik ben 21 en zit opnieuw met een verliefdheidsobsessie. Dus inderdaad, wat iedereen zegt: leeftijd heeft niets te maken met je vermogen om hiermee om te gaan, of met je vermogen om überhaupt verliefd te zijn.
    Voor de rest kan ik wel de woorden zeggen die iedereen hier zegt, maar ik weet dat jij dat waarschijnlijk ook wel weet. Je bent verslaafd aan zijn aandacht, verliefd op zijn lieve momenten, en wanhopig op momenten dat hij raar doet. Logisch. Doet me denken aan een liedje van Nick & Simon:


    Oke sorry flauw, maar misschien als dit in mannelijke versie wat had het misschien wel een beetje op hem geslagen. Onvoorspelbaar, niet willen binden, dan opeens weer 100% daar voor je. Daar word je alleen maar ongelukkig van. Anderzijds maakt het je ook verslaafd...
    Luister naar de rest, ik ga met ze meeluisteren. Ze hebben gelijk. Hij is niet goed voor je. Meer vissen in de zee. Dat soort dingen.
    Sterkte!


    Life is hard and then we die