• Hoi,
    Nee, dit is geen topic zo van:
    Ik kan niet schrijven en daarom open ik een topic om opbeurende teksten te krijgen. Ik weet namelijk van mezelf dat ik goed kan schrijven. (Niet arrogant bedoeld.)
    Alleen schrijf ik de laatste tijd bar slecht :') Of in elk geval slechter dan ik van mezelf ben gewend. Ik voel een Writers-Block aankomen en eigenlijk kan ik dat momenteel echt even niet hebben. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
    Btw: ik heb geen tijd voor rustgevende wandelingen, van mijn hobby's krijg ik geen inspiratie en van badderen word ik sloom :P

    Alvast bedankt,

    Groetjes Gaterne

    Ik kom langzaam uit een lange writersblock. Het gaat vanzelf. Mrt de tijd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Een hele lame tip, probeer te blijven schrijven, ookal is het niet aan je stories. Gewoon, kleine one-shots of waar je ook maar inspiratie voor hebt. Zo blijf ik altijd toch een beetje in de flow.


    The truth is out there.

    Ik kan je niet helpen maar ben benieuwd naar de tips. Bij mij voelt het aan alsof ik standaard in een writersblock zit en maar eens per maand iets fatsoenlijks uit mijn vingers kan krijgen, terwijl ik weet dat ik wel kan schrijven. ugh.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Caracalla schreef:
    Ik kan je niet helpen maar ben benieuwd naar de tips. Bij mij voelt het aan alsof ik standaard in een writersblock zit en maar eens per maand iets fatsoenlijks uit mijn vingers kan krijgen, terwijl ik weet dat ik wel kan schrijven. ugh.


    Uch, dat lijkt me echt heel vervelend :')

    Helpt het om gewoonweg dingen terug te lezen o.i.d? Of andere dingen te lezen om even je hoofd ervan af te halen? Zelf heb ik weinig ervaring met een writersblock, want ik heb vaak teveel ideeën x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Blijven schrijven is inderdaad een goede tip. Zelfs als het niet zo goed is als je van jezelf gewend bent, dan betekent dat soms gewoon dat je weer even op gang moet komen door te blijven schrijven. Je kunt het dan, als je het geschreven hebt, altijd nog even laten staan en er dan later nog een keer naar kijken en dingen verbeteren waar je niet tevreden over bent.
    Verder helpt het soms om een soort simpele taak uit te voeren, waarbij je niet al te ingewikkeld hoeft na te denken, als je je creatieve proces op gang wilt krijgen. Iets als legoblokjes sorteren of zo.

    Ik heb ooit een documentaire over creativiteit gezien waarin mensen getest werden, waarbij één persoon legoblokjes moest sorteren, één persoon een huis van lego moest bouwen (waarbij je dus al bezig bent met proberen creatief te denken) en een ander iemand gewoon niks moest doen en voor zich uit staren. Daaruit bleek dat degene die legoblokjes sorteerde in wat ze daarna moesten doen het creatiefs kon denken, of zoiets.
    Volgens mij werkt dat inderdaad wel, om gewoon een soort simpel werkje te zoeken en jezelf daarmee bezig te houden voordat je begint. In elk geval niet naar een leeg vel papier gaan zitten staren, want dat werkt bij een writer's block volgens mij juist averechts.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Bedankt voor de tips!

    Caracalla schreef:
    Ik kan je niet helpen maar ben benieuwd naar de tips. Bij mij voelt het aan alsof ik standaard in een writersblock zit en maar eens per maand iets fatsoenlijks uit mijn vingers kan krijgen, terwijl ik weet dat ik wel kan schrijven. ugh.

    Ongeveer dit.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Inderdaad, blijven schrijven. Het maakt niet uit wat, als je maar niet stopt. Ik heb nooit een writersblock, wat denk ik deels komt omdat ik aan minstens tien projecten werk. Het komt bij mij nooit voor dat ik nergens wat weet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat bij mij heeft geholpen is dat je je verhaal terug leest en alle vragen die tijdens het lezen in je op komen op te schrijven n proberen te beantwoorden. Wat ook kan helpen is dat je je verhaal niet persé chronische hoeft te schrijven. Dan schrijf je gewoon een scène die je graag wil schrijven van hetzelfde verhaal en schrijf je later wat er tussen die scène die je hebt geschreven en de tekst waartegen je vast loopt op.


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am