• Naar aanleiding van dit topic kreeg ik het idee om een verhaal te schrijven over Q’ers op Zweinstein.
    Leah/Laleah zal daaraan meewerken, maar we hebben jullie hulp ook heel hard nodig!

    Het idee is dat wij met twee fictieve personages gaan schrijven en dat de rollen van de andere studenten of docenten door jullie worden ingevuld. Gezien het hoge aantal dames hier op Quizlet, hopen we dat sommigen even een mannelijke versie van zichzelf willen opgeven :P.

    Wil je mee met deze reis naar Zweinstein, vul dan onderstaand lijstje in en wie weet ontvang jij binnenkort je eerste brief van Zweinstein in je inbox. Het zou het leukst zijn als jullie onderstaand lijstje een beetje naar waarheid proberen in te vullen, maar voel je daartoe niet verplicht. Je mag ook een fictieve naam opgeven, evenals een foto die niet van jou is, maar waar je jezelf op vindt lijken.

    Basis
    Volledige aam:
    Leeftijd:
    Indien jij achttien jaar of ouder bent: ben je liever een student of een docent?
    Karakterbeschrijving:
    Graag in minstens honderd woorden.
    Hobby’s:

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?
    Dit kun je later natuurlijk aanpassen als je ziet wie er meegaan.
    Heb jij een relatie?
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden?
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt?
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht?

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld?
    Gebruik daarvoor bijvoorbeeld deze test.
    Welk huisdier heb je?
    Houd je aan de huisdieren uit HP
    Welk vak lijkt jou leuk?
    Welk vak lijkt jou niet leuk?
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden?

    Plaats hier een foto van jezelf.
    Dit hoeft natuurlijk geen echte foto van jou te zijn. Je kunt ook iemand zoeken die op je lijkt of die dezelfde uitstraling heeft als jij.

    Extra:
    Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten?

    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig?
    Dit gaat allicht niet na drie hoofdstukken gebeuren.

    Tot slot vergt dit idee veel tijd om helemaal uit te werken. Nu de zomervakantie voorbij is, hebben Laleah en ik het allebei erg druk, waardoor we waarschijnlijk pas op zijn vroegst op één oktober zullen gaan schrijven, hewel het proloogje misschien wel eerder zal verschijnen. We hopen dat jullie dat begrijpen. (:


    Leerlingen

    Griffoendor
    Livia Lucie (Hexagon)
    Fanny Simmons (Aire)
    Sanne Cadwell (Coliver)
    Nichelle Elwyn (Fukari)
    (Monteriggioni)
    Erieka (Perdition )
    Xander Donnell (Flash)
    Anna Waterford (Alohamora)
    Nathaniel "Nate" Finn Silverstone (Chantilly)
    Ava Tara Annicka (Mikko)
    Luna Solain Lynne Mei (lunapotter)
    Severide Wolfswater (Aserah)
    Elisa Bladerlich. (Elis)
    Lotte van den Bos (Remo)

    Zwadderich
    Jip Irene (Wiarda)
    Eva van der Sterren (CreepyPastaElz)
    Lisanne Imani Misyakova (Polovina)
    Jente Anna Jones (Sonorous)
    Jarne Debbaut (Debbaut)
    Nickita Kimberly Sykes (Kauwgomjunky)
    Nicole Maria Wiseflaw (Bastaard)
    Roald Felix (Caracalla)
    Ashallayne Darkmyr (Ashallynn)
    Evi Marthali (Blaeu)
    Kelly Mentzij (Penoza)
    Davon Calbaith (Aeacus)

    Huffelpuf
    Eva Emerald (glitterdonut)
    Nina Louwe (Callidora)
    Amellica Morsche (Wieneke)
    Auster Dina Augusta Bluijs (Legolas_)
    Nicola Rood (animelover96)
    Elisa Sharay Palmer (Bastaard)
    Ryan Navarro (Enara)
    Demy Smit (BonnieFazbear)
    Levi Caelan Stone (Altaria)

    Ravenklauw
    Ingrid Gustafson (Ymir)
    Felix Couldron (Anzu)
    Thomas Filion (_Harry_Potter_)
    Evelien Upland (Margherita)
    Elske Stout (Elsketjee)
    Faeryn "Fae" Esquire (Lathgertha)
    Amber Navins (Mayakovski)
    Rowena Madson (Voldemortx)
    Alea Amy Faux (IrisElizabeth)
    Liam Condro ()Asil98
    Menora (Nora) Caithlyn Evans (xGinnyWemel)
    ? (Plottwist)
    Annemarije (Disgust)
    Marlies Reid (Spotgaai)
    Isabella Rosalynn Delaney (Yaviera)
    Goitske Zeillemaker (TheSmartIdiot)
    Marit McAdams (MaritMalik)

    Docenten
    Vanity Young (Antichrist), Ravenklauw (Leer Der Oude Runen)
    Daniël la Loutre (SecondStar), Ravenklauw (Kruidenkunde)
    Alex Ferne (Rikiah), Zwaddericht (Verweer tegen de Zwarte Kunsten))
    Linda Ivanov (Voiles, Huffelpuf (Verzorging van Fabeldieren)
    Manon (Patholoog), Zwadderich (Toverdranken)
    Lucca (Nebthet), Zwadderich (Transfiguratie)
    Michael (Pinkett), Zwaddericht (Bezweringen)
    Sarah Claesner (Hooverphonic), Huffelpuf (Dreuzelkunde)


    BELANGRIJK!
    Op dit moment zijn de inschrijvingen gesloten! We kunnen niet op voorhand zeggen of ze nog eens open zullen gaan, maar als dat wel zo is, zullen we het laten weten!

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 12:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    oh ik wil friends zijn met JIPJE op zweinstein


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Fillion schreef:
    Goed. Blijkbaar kan ik mezelf alleen omschrijven op een manier die op mij overkomt als hipster Mary Sue silly writer with own thoughts and een grote mond. Help. :'D


    Dan moet je aan een van je vrienden vragen of ze je willen omschrijven. Heeft bij mij ook geholpen


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    MT! Ik wordt dan sws een lerares xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Basis
    Volledige naam: Jip Irene [vul hier een leuke achternaam in]. Wat mij betreft mag je me ook een jongen maken als je jongens nodig hebt, maar dan heet ik het liefst nog steeds Jip, want tja. Works both ways. :Y)
    Leeftijd: 16
    Karakterbeschrijving: Ik ben een redelijk introvert, maar wel erg aanwezig persoon. Binnen een groep hechte vrienden stel ik me het liefst op als 'de grappenmaker', of in ieder geval degene die graag mensen aan het lachen maakt (vooral door flauwe woordgrappen, maar ook veel door dramatiseringen of uitbundige beschrijvingen van hele normale dingen). Bij vreemden probeer ik mezelf altijd stil te houden, maar dat lukt lang niet altijd, waardoor ik nogal eens wat vreemde blikken heb gekregen als ik weer lollig probeerde te zijn. :W Ik ben dus vrij luid en aanwezig bij mensen, maar ook snel moe als ik te lang met anderen opgescheept zit. Ook heb ik een rechtvaardigheidsgevoel van hier tot Tokio en kan ik echt super pissig worden als dingen niet eerlijk verlopen (zeker als het in mijn nadeel is - misschien is het dus niet zozeer een rechtvaardigheidsgevoel, maar een ik-laat-niet-over-me-heen-lopen gevoel). Ik ben eerder brutaal dan gemaakt beleefd, tenzij het een leraar is en ik slijmpunten wil scoren, want zo'n manipulatief favorietentypetje ben ik ook wel weer. :')
    Hobby’s: Schrijven, dichten, films kijken, series kijken, vingerhaken (niet dat ik er echt iets mee kan behalve armbandjes maken, lol), en heel hard klassieke muziek zingen tot de buren klagen.

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken? Van wie ik nu tussen de reacties heb zien staan, ga ik vooral met Margot/Caracalla en Fren/Fillion om. O, en Natas/Jotunheim/jou tel ik ook wel tot mensen-die-ik-graag-mag, maar het is natuurlijk up to you of je personage dat ook vindt. :Y) [wordt waarschijnlijk later nog aangepast als er meer mensen bij zijn gekomen]
    Heb jij een relatie? Nope, sinds een maandje weer pittig single.
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden? Vooral vrouwen, maar heel soms komt er ook wel eens een jongen mijn leven in wandelen waar ik wel interesse in heb.
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt? Als een enorme kluns. Op zich ben ik vrij flirterig met vrienden, maar zodra het aankomt op mensen die ik leuk vind, komt het er al snel op neer dat mezelf expres in de 'friendzone' wil wurmen omdat ik een beetje bindingsangst heb en niet goed weet hoe ik me in relaties moet gedragen. Ik ben meer een 'wachten tot het over gaat' type dan iemand die echt op de ander afstapt en zegt hoe ze zich voelt.

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld? Volgens die test zit ik in Ravenclaw, maar Pottermore had me bij Slytherin ingedeeld en persoonlijk vind ik mezelf daar echt duizend keer beter in passen. Blijkbaar luistert de Hat naar je wensen, dus zit ik in Slytherin. :Y)
    Welk huisdier heb je? Waarschijnlijk geen, maar als ik er al een heb, is het sowieso een pad. Ik ben allergisch voor katten en die snavels van uilen vind ik maar niks.
    Welk vak lijkt jou leuk? History of Magic en Divination
    Welk vak lijkt jou niet leuk? Arithmancy en Ancient Runes
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden? Sokken zoeken die uit zichzelf van patroon en kleur veranderen (en mijn gewaad waarschijnlijk zo aanpassen dat iedereen altijd die sokken zou kunnen zien), een diep gesprek hebben met een spook en al het magische snoep eten dat ik zou kunnen vinden.

    Dit is de meest recente foto die ik kon vinden:



    Extra:
    Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten? Ehm, geen idee? Je mag mij dus ook in een jongen veranderen al zou ik het stiekem wel leuk vinden als de voorkeur voor hetzelfde geslacht dan nog steeds bleef staan.

    Oh, EDIT: Ik zie dat er al wel redelijk wat Ravenclaw/Slytherins zijn, dus mag je me eventueel ook best in Ravenclaw zetten als je dat wilt, maar in dat geval zou ik wel absoluut het type zijn dat het na zes jaar spuugzat is om telkens die stomme raadsels op te lossen en allemaal smart-arse antwoorden zou geven tot die stomme deur open zou gaan, of gewoon zou zeggen "je kent me nu al zes jaar, verdomme, ik moet gewoon plassen". x)

    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig? Je mag mij met een gerust hart afmaken, zolang andere personages me maar niet meteen vergeten. :Y)

    [ bericht aangepast op 29 aug 2015 - 19:06 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dit klinkt leuk. Ik ga later ook eens even invullen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Cleiona schreef:
    Dit klinkt leuk. Ik ga later ook eens even invullen (:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Caracalla schreef:
    oh ik wil friends zijn met JIPJE op zweinstein


    Jaaaa! *O*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Okee heel dom inderdaad dat ik er zomaar even vanuit ga dat iedereen hetero is omdat ik dat toevallig ook ben. xD

    Goed dat je het noemt Jip, ik zal dat even ietsje anders neerzetten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eventjes een MT. Dit is wel leuk (:


    The truth is out there.

    Ah, dankjewel Natas! ^^ Ik ga mijn post meteen even aanpassen. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Clarice schreef:
    Eventjes een MT. Dit is wel leuk (:


    take me back to the basics and the simple life

    Abstergo schreef:
    Meh, misschien later. Het is teveel werk :W


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Volledige naam: Eva van der Sterren, maar iedereen noemt me Elz Woods
    Leeftijd: bijna 14
    Karakterbeschrijving: Ik heb een best raar karakter, ik kan zomaar om niks lachen, ik kan sadistisch overkomen, ik moet soms om niks huilen, ik wordt snel verliefd, kan moeilijk geheimen bewaren, ik heb een 6de zintuig want ik zie gelijk als ik in iemand ogen kijk hoe die persoon is, ik kan moeilijk mensen vertrouwen, ik heb PDD-NOS, dus ik zal soms een beetje anders zijn, ik heb Claustrofobie en Hoogtevrees, ik ben ook bang om sexueelmisbruikt te worden, geheimen van mezelf kan ik moeilijk bewaren, als ik iets in mijn hoofd heb, bijvoorbeeld dat ik iets moet aanraken doe ik het ook, wat soms gevaarlijk kan zijn, ik luister heel slecht en kom vaak te laat, en luister alleen naar mezelf, ik schrik vaak mensen af. ik kan niet tegen drukte, als iemand pijn tegen mij doet, maakt niet uit op welke manir, doe ik het sws 100 keer zo hard terug, dat ie persoon niet meer wilt leven, als er staat niett aankomen doe ik het toch
    Hobby’s: Viool spelen,toneel spelen, Kick-Boxen, schrijven, dichten,schilderen,haken, seriemoordenaars, films, relaxen,horrors,CreepyPasta
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken? Nee

    Heb jij een relatie? Nee
    Hoe ga jij met mensen van een ander geslacht om: Even goed als met hetzelfde geslacht.
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht? Ik vind het leuk om te flirten, en ook als ze terug doen.

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld? Ik word meestal bij Zwadderich ingedeeld, maar gryffoendor kan ook.
    Welk huisdier heb je? Een Duisteherder Nora.
    Welk vak lijkt jou leuk? Verweer tegn zwarte kunsten, waarzeggerij en zwerkbal.
    Welk vak lijkt jou niet leuk? voorspellend rekenen.
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden? Dingen uitproberen, ook al mag het niet.'


    tiptoe through the tulips...

    Waaat ik klik op plaats reactie en mijn bericht is gone o.O
    Anyway, ik probeer straks wel opnieuw


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Basis
    Volledige aam:

    Faeryn "Fae" Esquire
    Leeftijd:
    17
    Karakterbeschrijving:
    Graag in minstens honderd woorden.
    Ik ben iemand die bij mensen die ze goed kent veel praat, maar in een grote "vreemde" groep zich eerder afwachtend opstelt. Ik leer het snelste mensen kennen wanneer ze binnen gehoorsafstand zitten van mijn binnensmondse opmerkingen tijdens de les en ze een opmerking krijgen van de leerkracht omdat ze lachen/hij denkt dat zij degenen zijn die aan het spreken zijn. Mijn humor wordt wel eens droog, sarcastisch of nuchter genoemd al vind ik zelf dat dat nog erg goed mee valt. Ik ben ook creatief en blijf geduldig en beleefd, zelfs als me het bloed vanonder de nagels wordt gehaald. Ik ben een behoorlijk warhoofd, ik vergeet vooral veel dingen als boeken enzo, al ben ik wel erg punctueel in mijn notities tijdens de les. Ik ben ook koppig en een behoorlijke betweter en zal dus altijd proberen aan het langste eind te trekken.
    Hobby’s: Ik lees veel, schrijf wat, kijk te veel series en films en speel harp.

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?
    Dit kun je later natuurlijk aanpassen als je ziet wie er meegaan.

    Jotunheim, Ymir en ...
    Heb jij een relatie? Nope
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden?
    Mannen
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt?
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht?

    Ik ben erg slecht in flirten, daarom dat ik het niet doe, maar ik sla slechts zelden dicht. Meestal behandel ik hen op dezelfde manier als de anderen.

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld?
    Gebruik daarvoor bijvoorbeeld deze test.
    Volgens deze test ben ik Griffoendor, al ben ik ook vaak Ravenclaw. Deel me maar in bij de afdeling met de kleinste bezetting :')
    Welk huisdier heb je?
    Houd je aan de huisdieren uit HP

    Als Jordaan een reuzenspin mocht houden, mag ik dan een landschilpad? Nee? Anders een familieuil voor mijn post.
    Welk vak lijkt jou leuk?
    Elk vak met praktijklessen.
    Welk vak lijkt jou niet leuk?
    Elk vak waar enkel theorie gegeven wordt. Ik zou ook nooit van mijn leven een vak als waarzeggerij kiezen.
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden?
    Mijn haar in een andere kleur toveren - lavendelkleurig of witblond - en een stel goede vloeken leren om anderen mee te stangen ^-^

    Plaats hier een foto van jezelf.
    Dit hoeft natuurlijk geen echte foto van jou te zijn. Je kunt ook iemand zoeken die op je lijkt of die dezelfde uitstraling heeft als jij.


    Extra:
    Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten?

    Ik kan erg goed dingen onthouden. Een keer doorlezen klaart de klus meestal wel voor me.

    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig?
    Dit gaat allicht niet na drie hoofdstukken gebeuren.

    Zolang ik maar wat gedenkwaardige laatste woorden heb, wil ik heus wel uitschuiven op water dat ik zelf heb gemorst en mijn nek breken op mijn boek van toverdranken. Iets spannenders mag natuurlijk ook altijd.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 8:50 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."