• ///oud.
    niet mensen doodwensen

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    BlueJays schreef:
    Oké, nog een 'radicale' mening: extra dyslexietijd op toetsen is oneerlijk tegenover de mensen die geen dyslexie hebben, maar wel wat langzamer lezen of schrijven. Iedereen zou gewoon de tijd moeten krijgen die hij/zij nodig heeft.


    Soms slaat die extra dyslexietijd ook nergens op, bij wiskunde ofzo, met nauwelijks tekst. Het gebeurt trouwens ook vaak dat dyslexiemensen bij ons gewoon zo lang door mogen gaan als ze willen, en de rest niet.

    Pipeloentje schreef:
    (...)

    Soms slaat die extra dyslexietijd ook nergens op, bij wiskunde ofzo, met nauwelijks tekst. Het gebeurt trouwens ook vaak dat dyslexiemensen bij ons gewoon zo lang door mogen gaan als ze willen, en de rest niet.


    Well, - zonder me te bemoeien met die uitspraak - dyslecten halen vaak getallen door elkaar, door hun dyslexie. Het duurt extra lang om de som te begrijpen.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 19:18 ]


    Tijd voor koffie.

    Pipeloentje schreef:
    (...)

    Soms slaat die extra dyslexietijd ook nergens op, bij wiskunde ofzo, met nauwelijks tekst. Het gebeurt trouwens ook vaak dat dyslexiemensen bij ons gewoon zo lang door mogen gaan als ze willen, en de rest niet.


    Als een dyslect zelf kan ik het snappen dat anderen mensen die extra tijd oneerlijk vinden (btw, niet alleen mensen met dyslexie hebben extra tijd. Ook mensen met AD(H)D of erge faalangst hebben recht op extra examentijd). Ik heb deze discussie al vele keren gevoerd en ik blijf bij mijn standpunt: we hebben het nou eenmaal nodig. Dyslecten lezen nauw eenmaal slomer en daar kunnen we niets aan doen. We hebben meer moeite met lezen en het verwoorden van onze woorden in onze hoofd. Ook al kan ik redelijk snel lezen, maar ik heb zelf wel problemen met het verwoorden van mezelf en het verwerken van de informatie voor me. De rede waarom ze extra tijd bij wiskunde is omdat veel dyslecten ook moeite hebben met wiskunde of door elkaar halen van getallen (schijnt een samenhang te hebben met informatie verwerking in de hersenen). Hoewel niet elke dyslect dit heeft, geven ze het toch aan iedereen om niemand buiten te sluiten.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 19:20 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Needles schreef:
    Ik hoop dat alle mensen, hun kinderen, klein kinderen en achterkleinkinderen van mensen die nu zo fel protesteren tegen vluchtelingen, nooit zullen opgenomen worden in een ander land als er hier oorlog is. Eens zien of jullie dan nog dezelfde mening over vluchtelingen hebben. (cat)


    Waarom zou je iemand moeten straffen om wat zijn ouders hebben gedaan? Dat slaat echt nergens op.
    Daarnaast kan je ook zeggen dat als jij al even slecht bent als je die mensen die tegen vluchtelingen protesteren niet binnenlaat. Sommige mensen weten ook gewoon niet wat ze zeggen, en ik vind het niet eerlijk om mensen zo te straffen voor iets wat ze ooit hebben gezegd

    Niet dat ik het met deze mensen eens ben, totaal niet. Maar ik denk dat de wereld gewoon een stuk beter zou worden als we elkaar gewoon dingen vergeven, en niet zo gaan doen van: lekker puh, jij protesteerde toen tegen vluchtelingen, dus nu vangen we jou niet op. Eigen schuld.

    WolfieBlackfire schreef:
    Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind dat ze moeten ophouden over dat zwarte pieten gedoe. Het is volgens zwarten altijd racisme. Als we met hun feestdagen bemoeien is het racisme, maar onze feestdagen zijn natuurlijk ook racisme. Dingen zoals neger zoenen en jodenkoeken zijn racisme, maar blanke vla blijkbaar niet? Niet alleen zwarte mensen op deze wereld hebben met racisme te maken.


    Mee eens. Dikke zeikerds.
    Ook vind ik Harry Potter > Lord of the Rings > Twilight en vind ik het eerlijk dat dyslecten extra tijd krijgen en gewone langzame mensen niet. De tijd waarin je een toets kunt maken bepaalt je niveau tot op een bepaalde hoogte.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Mee eens. Dikke zeikerds.
    Ook vind ik Harry Potter > Lord of the Rings > Twilight en vind ik het eerlijk dat dyslecten extra tijd krijgen en gewone langzame mensen niet. De tijd waarin je een toets kunt maken bepaalt je niveau tot op een bepaalde hoogte.


    I totally agree. Wat wel erg was, ik ben slechthorend en omdat mijn school niet wist hoe ze ermee om moesten gaan, kreeg ik maar extra tijd op toetsen. :'D Ik maakte er sowieso geen gebruik van, want eigenlijk is het behoorlijk oneerlijk.


    Your make-up is terrible

    Serenata schreef:
    (...)

    Als een dyslect zelf kan ik het snappen dat anderen mensen die extra tijd oneerlijk vinden (btw, niet alleen mensen met dyslexie hebben extra tijd. Ook mensen met AD(H)D of erge faalangst hebben recht op extra examentijd). Ik heb deze discussie al vele keren gevoerd en ik blijf bij mijn standpunt: we hebben het nou eenmaal nodig. Dyslecten lezen nauw eenmaal slomer en daar kunnen we niets aan doen. We hebben meer moeite met lezen en het verwoorden van onze woorden in onze hoofd. Ook al kan ik redelijk snel lezen, maar ik heb zelf wel problemen met het verwoorden van mezelf en het verwerken van de informatie voor me. De rede waarom ze extra tijd bij wiskunde is omdat veel dyslecten ook moeite hebben met wiskunde (schijnt een samenhang te hebben met informatie verwerking in de hersenen). Hoewel niet elke dyslect dit heeft, geven ze het toch aan iedereen om niemand buiten te sluiten.


    Ik ben het er wel mee eens dat dyslecten recht hebben op extra tijd, en ik snap nu ook wel beter waarom ze bij wiskunde extra tijd krijgen, maar ik snap niet waarom regels voor dyslecten soepeler zouden moeten zijn dan voor anderen, dus dat ze gewoon alle tijd krijgen die ze nodig hebben in plaats van bijvoorbeeld het kwartier extra waar ze recht op hebben. En een kwartier extra tijd op een toets van 3 kwartier bij wiskunde, vind ik wel heel veel extra tijd, vergeleken met bijvoorbeeld een toets Nederlands waarbij je zeker tien keer zoveel moet lezen en ook een kwartier extra krijgt.

    Pipeloentje schreef:
    (...)

    Ik ben het er wel mee eens dat dyslecten recht hebben op extra tijd, en ik snap nu ook wel beter waarom ze bij wiskunde extra tijd krijgen, maar ik snap niet waarom regels voor dyslecten soepeler zouden moeten zijn dan voor anderen, dus dat ze gewoon alle tijd krijgen die ze nodig hebben in plaats van bijvoorbeeld het kwartier extra waar ze recht op hebben. En een kwartier extra tijd op een toets van 3 kwartier bij wiskunde, vind ik wel heel veel extra tijd, vergeleken met bijvoorbeeld een toets Nederlands waarbij je zeker tien keer zoveel moet lezen en ook een kwartier extra krijgt.


    Nouja, ik vind dat wel meevallen. Maar dat komt omdat ik zelf ad(h)d'er ben en de kans best groot is dat ik ook wel dyslexie heb. Daardoor ben ik wel blij met die extra tijd (al ben ik veel te goed in afraffelen om daar gebruik van te maken haha). Vooral wiskunde is bij mij een probleem. Niet eens zozeer Nederlands. Maar goed, ik vind dat "alle tijd van de wereld" ook wel overdreven. Maar goed, ik vind überhaupt dat mensen die zelf geen stoornis makkelijk klagen hebben als iemand anders extra begeleiding in krijgt omdat ze dat hebben. Like, het is niet leuk om zoiets te hebben en het is ook echt lastiger. Van mij mag je wel extra tijd, maar neem je de dyslexie er dan ook meteen bij? Ik vraag me namelijk af of men het dan nog zo leuk vind. Of oneerlijk.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Pipeloentje schreef:
    (...)

    Ik ben het er wel mee eens dat dyslecten recht hebben op extra tijd, en ik snap nu ook wel beter waarom ze bij wiskunde extra tijd krijgen, maar ik snap niet waarom regels voor dyslecten soepeler zouden moeten zijn dan voor anderen, dus dat ze gewoon alle tijd krijgen die ze nodig hebben in plaats van bijvoorbeeld het kwartier extra waar ze recht op hebben. En een kwartier extra tijd op een toets van 3 kwartier bij wiskunde, vind ik wel heel veel extra tijd, vergeleken met bijvoorbeeld een toets Nederlands waarbij je zeker tien keer zoveel moet lezen en ook een kwartier extra krijgt.

    Op meeste scholen hebben dyslecten geen onbeperkte tijd, dat mag ook niet. Bedoel je met soepeler de omgang van tijdoverschrijving bij een toets? Bij mijn oude middelbare school werden we gewoon gestopt als de tijd voor ons over was.
    De reden waarom wiskunde even veel extra tijd heeft als Nederlands: Het is een standaard. Als we apart bij elke vak moeten kijken hoeveel extra tijd een leerling/student krijgt wordt het een rommeltje.


    Seasons will change, but I shall remain

    Needles schreef:
    (...)

    I totally agree. Wat wel erg was, ik ben slechthorend en omdat mijn school niet wist hoe ze ermee om moesten gaan, kreeg ik maar extra tijd op toetsen. :'D Ik maakte er sowieso geen gebruik van, want eigenlijk is het behoorlijk oneerlijk.

    Dat had mijn zusje ook, alleen dan met haar dyscalculie. Kwamen ze bij haar aan met vergrotingen, ja lezen kan ze prima. :'D Maar ze kreeg dus ook op letterlijk alle toetsen extra tijd, Engels, Nederlands, aardrijkskunde, en dat terwijl ze wiskunde liet vallen in de vierde. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik word er moe van dat je mensen die dik zijn niet "lelijk" mag noemen en al helemaal van de zinnen: A real man loves curves. Bull shit. Er zijn verschillende lichaamstypes en iedereen vindt iets anders mooi.
    Ik zie mezelf ook niet gauw samen met een dikker persoon omdat ik daar nu eenmaal niet van hou. Laat mij.
    Daarnaast heeft "dikte" niet altijd een medische reden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bij ons op de uni mogen studenten met dyslexie gebruik maken van computers in plaats van gewoon pen en papier. En ze krijgen extra tijd. Beetje dubbelop dus. Maar mij maakt het vrij weinig uit, misschien mag ik met ADD ook wel gebruik maken van zulke dingen, dat weet ik niet. De extra tijd heb ik in ieder geval sowieso niet nodig, want ik vlieg er een keer snel doorheen en ga dan altijd weg. Te lang concentreren is echt te ellendig voor mij.
    Een computer zou misschien wel chill zijn, omdat ik dan nog wel eens wat wil verbeteren of wil herschrijven, terwijl ik dat met papier en pen echt vertik, omdat ik altijd kramp krijg in mijn hand en omdat het me te lang duurt. Maar ik wil ook liever niet in het hokje ADD geplaatst worden door de universiteit, dus ik laat het maar zo.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Pro-anorexia is hetzelfde als pro-obesity.


    Your make-up is terrible

    Gayle schreef:
    Ik word er moe van dat je mensen die dik zijn niet "lelijk" mag noemen en al helemaal van de zinnen: A real man loves curves. Bull shit. Er zijn verschillende lichaamstypes en iedereen vindt iets anders mooi.
    Ik zie mezelf ook niet gauw samen met een dikker persoon omdat ik daar nu eenmaal niet van hou. Laat mij.
    Daarnaast heeft "dikte" niet altijd een medische reden.

    this this this, damn straight.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb er moeite mee als het merendeel van de vluchtelingen permanent in NL zal blijven.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."