• ///oud.
    niet mensen doodwensen

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Gayle schreef:
    (...)

    Kan gewoon hoor?

    Het kan misschien wel, maar meestal vinden mensen het toch wel een beetje raar. Dat zijn wel echt ''mannendingen''. Net zoals mannen helemaal stoer zijn als ze met meerdere vrouwen seks hebben gehad en vrouwen dan eerder slet of hoer worden genoemd.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Velvetoscar schreef:
    (...)
    Het kan misschien wel, maar meestal vinden mensen het toch wel een beetje raar. Dat zijn wel echt ''mannendingen''. Net zoals mannen helemaal stoer zijn als ze met meerdere vrouwen seks hebben gehad en vrouwen dan eerder slet of hoer worden genoemd.

    Eh, bij mij kan er gewoon normaal over gepraat worden, maar ik denk dat het dan gewoon aan de omgeving ligt. Ik denk dat bij de meeste dingen wel meetelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    BlueJays schreef:
    (...)
    Dit vind ik ook heel interessant, maar dan kun je er alsnog over discussiëren of je dit taal kunt noemen. Je kunt je bijvoorbeeld afvragen of een dolfijn ook over abstractere begrippen zoals 'idee' of 'gisteren' of 'begrip' zouden kunnen communiceren (of dit zouden kunnen ontwikkelen) of dat hun communicatie beperkt blijft tot wat ze kunnen waarnemen. Je weet hiermee ook nog niet of dolfijnen structuur aanbrengen in hun communicatie. Maar het is inderdaad wel interessant om te kijken naar hoe intelligente dieren zoals dolfijnen communiceren en in hoeverre dit overeenkomt met taal. (Ik heb morgen een tentamen, dus ik moet eigenlijk wel studeren. Ik ben alleen veel te snel afgeleid :'D.)


    Hier mijn radicale mening:

    Volgensmij verschillen mensen en dieren helemaal niet zo van elkaar. Dieren kennen geen woorden, maar kunnen wel nadenken. Ik weet het niet zeker, maar als ik nooit een taal geleerd had, zou ik vooral in beelden hebben gedacht. Ik denk niet dat dieren filosoferen over dingen, maar dus wel echt nadenken over wat ze doen, moeten doen, het handigste is om te doen en over dingen die ze misschien gaan meemaken of gebeurd zijn. Dieren denken aan dingen om te overleven en hebben dus geen tijd om na te denken over gister of te gaan filosoferen hoe de wereld in elkaar zit. Vergeet niet dat dieren constant in de strijd van leven en dood zit en dus niet op zijn gemakje over zijn jeugd gaat zitten denken.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik hoop dat alle mensen, hun kinderen, klein kinderen en achterkleinkinderen van mensen die nu zo fel protesteren tegen vluchtelingen, nooit zullen opgenomen worden in een ander land als er hier oorlog is. Eens zien of jullie dan nog dezelfde mening over vluchtelingen hebben. (cat)


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    Ik hoop dat alle mensen, hun kinderen, klein kinderen en achterkleinkinderen van mensen die nu zo fel protesteren tegen vluchtelingen, nooit zullen opgenomen worden in een ander land als er hier oorlog is. Eens zien of jullie dan nog dezelfde mening over vluchtelingen hebben. (cat)


    Mee eens, op dat van hun kinderen na (tenzij ze de mening delen, ofcourse). Ik zou er niet aan moeten denken dat ik door toedoen van mijn ouders in een land waar oorlog is vast zou zitten D:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    De meest gelovigste landen hebben oorlog.

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    Polygamie hindert mij niet. Net als je laten bevredigen door je hond of kat.


    Met polygamie heb ik ook geen probleem, maar ik zou het toch fijn vinden als iedereen alleen seks heeft met iemand die in staat is toestemming te geven :')


    What would Emma do?

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:09 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    (...)
    Haha :D.
    De dieren die ik opvreet hebben ook geen euthanasieverklaring ondertekend voor ze naar de slacht zijn gegaan *.*


    Ik eet om de reden dan ook heel weinig vlees. Ik ben geen vegetariër (gezondheidsproblemen), maar ik eet wel heel weinig vlees. (:


    What would Emma do?

    Ik vind het onzin dat sommige mensen het vervelend vinden om te horen wat voor zooi er allemaal in bijvoorbeeld een kroket schijnt te zitten (of het allemaal klopt is de vraag), maar dat wel alsnog eten. Als je iets eet, hoor je te durven weten wat het is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fictionalworld schreef:
    (...)

    Hier mijn radicale mening:

    Volgensmij verschillen mensen en dieren helemaal niet zo van elkaar. Dieren kennen geen woorden, maar kunnen wel nadenken. Ik weet het niet zeker, maar als ik nooit een taal geleerd had, zou ik vooral in beelden hebben gedacht. Ik denk niet dat dieren filosoferen over dingen, maar dus wel echt nadenken over wat ze doen, moeten doen, het handigste is om te doen en over dingen die ze misschien gaan meemaken of gebeurd zijn. Dieren denken aan dingen om te overleven en hebben dus geen tijd om na te denken over gister of te gaan filosoferen hoe de wereld in elkaar zit. Vergeet niet dat dieren constant in de strijd van leven en dood zit en dus niet op zijn gemakje over zijn jeugd gaat zitten denken.


    Naar mijn mening is die mening juist niet radicaal. Het is eerder radicaal om te zeggen dat dieren amper denken en voelen.

    Ik denk eigenlijk dat het per dier verschilt. Volgens mij hebben kevers echt amper iets van bewustzijn (zo heb ik dat ooit te horen gekregen van iemand met een studie over dat soort dingen, nou is de vraag alleen in hoeverre we op de wetenschap moeten vertrouwen, maar anders zouden hun bezigheden toch wel iets interessanter en slimmer zijn? Bestudeer ze, en je ziet dat het net minirobotjes zijn). Maar andere (grotere) dieren, zoals dolfijnen, olifanten, paarden, honden en eksters, komen meer in de buurt van mensen. Mijn vriendin stapte een keer per ongeluk op de poot van haar hond (aangezien deze achter haar stond), waarna de hond zich helemaal "down" ging gedragen (wegkruipen in hoekje, hoofd afwenden... en niks dat echt helpt) Die hond moet wel meer voelen en denken dan je misschien verwacht.
    En wie weet, misschien zijn dolfijnen wel ongeveer net zo slim als mensen, maar gebruiken ze hun intelligentie op een heel andere manier. Misschien een manier die door wetenschappers niet kan worden achterhaald.
    Maar lang niet alle dieren zitten constant in de strijd van leven en dood.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind dat ze moeten ophouden over dat zwarte pieten gedoe. Het is volgens zwarten altijd racisme. Als we met hun feestdagen bemoeien is het racisme, maar onze feestdagen zijn natuurlijk ook racisme. Dingen zoals neger zoenen en jodenkoeken zijn racisme, maar blanke vla blijkbaar niet? Niet alleen zwarte mensen op deze wereld hebben met racisme te maken.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2015 - 9:08 ]

    WolfieBlackfire schreef:
    Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind dat ze moeten ophouden over dat zwarte pieten gedoe. Het is volgens zwarten altijd racisme. Als we met hun feestdagen bemoeien is het racisme, maar onze feestdagen zijn natuurlijk ook racisme. Dingen zoals neger zoenen en jodenkoeken zijn racisme, maar blanke vla blijkbaar niet? Niet alleen zwarte mensen op deze wereld hebben met racisme te maken.

    *Allochtonen. En dat hele zwarte pietengedoe wordt juist enorm gesteund door blanke mensen die het ook racisme vinden. En wees nou eerlijk, hoe moeilijk is het nou om ipv helemaal zwart schminken gewoon zwarte roetvegen te maken? Heel weinig opoffering, het schaadt de traditie niet en mensen worden er blij van. Als wij commentaar mogen hebben op andersmans gebruiken omdat ze te ouderwets zijn, mogen we hetzelfde terug verwachten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eddard schreef:
    (...)
    *Allochtonen. En dat hele zwarte pietengedoe wordt juist enorm gesteund door blanke mensen die het ook racisme vinden. En wees nou eerlijk, hoe moeilijk is het nou om ipv helemaal zwart schminken gewoon zwarte roetvegen te maken? Heel weinig opoffering, het schaadt de traditie niet en mensen worden er blij van. Als wij commentaar mogen hebben op andersmans gebruiken omdat ze te ouderwets zijn, mogen we hetzelfde terug verwachten.



    Ik begrijp wel wat je bedoelt maar gaan kaas pieten en regenboog pieten niet wat te ver? Wat zullen alle kinderen wel niet denken? En waarom werd het een paar jaar geleden dan niet gezien als racisme?

    [ bericht aangepast op 17 okt 2015 - 9:49 ]