• Ok, ik wil gewoon weten wat jullie er nou precies van vinden dat al die vluchtelingen in ons land zijn.

    Ik zal alleen zeggen dat ik graag heb dat ze weer naar hun eigen land gaan als alles weer goed is (wat hopelijk ooit gebeurt). En dat ze niet onze banen en uitkeringen mogen inpikken.

    Ik vind dat iedereen recht heeft op veiligheid, voedsel en een dak boven hun hoofd. Die mensen hebben over het algemeen vreselijke dingen mee gemaakt en eigenlijk vind ik het feit dat ze hier een warm en veilig onderkomen kunnen vinden na die hel één van de weinige positieve dingen aan het land. Het feit dat we verder met hoge mannetjes zitten opgescheept die het geld voornamelijk in eigen zak steken ipv een bedrijf of land goed te runnen is niet hun schuld.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2015 - 20:54 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ik vind dat iedereen recht heeft op veiligheid, voedsel en een dak boven hun hoofd. Die mensen hebben over het algemeen vreselijke dingen mee gemaakt en eigenlijk vind ik het feit dat ze hier een warm en veilig onderkomen kunnen vinden na die hel één van de weinige positieve dingen aan het land. Het feit dat we verder met hoge mannetjes zitten opgescheept die het geld voornamelijk in eigen zak steken ipv een bedrijf of land goed te runnen is niet hun schuld.


    Dit, vooral.


    Your make-up is terrible

    Starlord schreef:
    Ik vind dat iedereen recht heeft op veiligheid, voedsel en een dak boven hun hoofd. Die mensen hebben over het algemeen vreselijke dingen mee gemaakt en eigenlijk vind ik het feit dat ze hier een warm en veilig onderkomen kunnen vinden na die hel één van de weinige positieve dingen aan het land. Het feit dat we verder met hoge mannetjes zitten opgescheept die het geld voornamelijk in eigen zak steken ipv een bedrijf of land goed te runnen is niet hun schuld.


    Precies dit.
    Veel mensen klagen dat Nederland het geld maar moet besteden in eigen land, maar diezelfde mensen hoor je niet als de Nederlandse regering duizenden dan wel niet miljarden uitgeeft aan onnodige dingen als schilderijen of salarissen van hoge mannen.
    Daarnaast mogen vluchtelingen in het beginstadium van hun verblijf in Nederlands niet eens werken, niet eens vrijwilligerswerk doen, en komen ze hier dus écht niet om geld te verdienen. Velen van hen laten in hun land een goede baan, een gezin, een prachtig huis en wat dan wel niet achter.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Starlord schreef:
    Ik vind dat iedereen recht heeft op veiligheid, voedsel en een dak boven hun hoofd. Die mensen hebben over het algemeen vreselijke dingen mee gemaakt en eigenlijk vind ik het feit dat ze hier een warm en veilig onderkomen kunnen vinden na die hel één van de weinige positieve dingen aan het land. Het feit dat we verder met hoge mannetjes zitten opgescheept die het geld voornamelijk in eigen zak steken ipv een bedrijf of land goed te runnen is niet hun schuld.


    Mooi verwoord.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2015 - 21:04 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    In principe heb ik helemaal niets tegen vluchtelingen en ben ik van mening dat iedereen veiligheid, voedsel en onderdak verdient. Maar ik heb al meegemaakt dat sommige vluchtelingen de dingen die ze kregen niet goed genoeg vonden. Kleding en mobieltjes enzo. Was laatst. Tegen de mensen die op zo'n ondankbare manier reageren heb ik wel iets. Gelukkig is niet iedereen zo.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2015 - 21:05 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind dat het goed is dat we een aantal (tijdelijk, tot dat het weer rustig wordt in de landen waar ze vandaan komen. Als het dat al ooit wordt) vluchtelingen hier binnen laten. Deze mensen hebben alles achter gelaten voor een betere plek. Alles. Alleen wat kleren om te dragen zodat ze niet meteen verkleumen. Ik vind dan ook niet kunnen dat zoveel landen hun grenzen sluiten. Mensen zijn wanhopig. En het is gewoon niet eerlijk dat wij ze buiten sluiten.

    Maar natuurlijk zullen er weer allemaal redenen zijn waarom landen hun grenzen sluiten. Maar eigenlijk zou ieder gevlucht mens een kans moeten krijgen.

    Een van de redenen dat mensen de poorten sluiten is omdat er overlast is. Ik hoorde dat er verkrachting en vernieling en misdrijf plaats vindt. Dit vind ik een ander punt. Als mensen misbruik maken van hun vrijheid dan vind ik dat je zulke mensen wel uit een land mag sturen.

    Wat ik echt apart vind, is dat landen eigenlijk elkaar de taak opschuiven. Eergisteren was er een filmpje bij de wereld draait door (van een ander programma) over, DO NOT COME TO THE NETHERLANDS/HOLLAND. En dan gaan ze daarna zeggen TRY DENMARK. Ik weet niet wie dit ook gezien heeft. Maar het is echt best wel erg. Andere landen gewoon promoten om die maar met de vluchtelingen (even grofweg gezegd) 'op te schepen'.

    Dit is mijn mening... Er zullen vast mensen hier tegen zijn..


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Haters gonna hate. Maar dit is ook een mening. Niet harteloos, mensenhaat of racistisch.

    Mij part zo snel mogelijk allemaal terugsturen. Het is allemaal heel triest wat er in hun landen gebeurd, zeker aangezien dit al jaren zo is. Plots komen met met duizenden mensen de grens over en blijven niet in oost-Europa, nee, ze gaan allemaal naar het rijke west-Europa. Goudzoekers dus. Op het nieuws zie je zo veel zielige arme dingen van die mensen, ontzettend sneu. Maar ga eens goed zoeken en je vindt meer negatieve dingen. Waterflessen weggooien, opvangkampen afkeuren omdat het niet aan hun eisen voldoet, zeuren over het eten, drinken, sanitair, bedden, het geld wat ze krijgen.
    Alsof wij hier op hadden gerekend en allemaal mooie lege flatgebouwen voor hun klaar hadden staan. Wat zullen ze teleurgesteld zijn. Hopelijk houdt de regering alles zo in stand, nog minder geld geven e.d en z.s.m terugsturen. Mensen hersenspoelen met dode kinderen die aanspoelen op het strand etc. heel triest. Waarom posten ze niet wat foto's van Afrika op het net, moeten we die dan ook allemaal opvangen in Europa? Nee.

    Hoe langer je ze hier houdt hoe erger t wordt. "Nee we willen niet terug, het is hier zo veilig" En voor je het weet maken ze kinderen hier, lekker snel, baren baren. "Ja sorry, mijn kind is hier geboren, dus Nederlands, nu mogen wij blijven"
    En ik weet, net als elk mens, dat er ook tussen zullen zitten die echt wat ergs hebben meegemaakt. Die verdienen het beste van allemaal, maar helaas gaat het zoals overal op de wereld: de goeie moeten onder de kwaaie lijden.
    Gelukkig is er nog niet al te veel overlast en daar klaag ik dus zeker niet over. Maar zorg ervoor dat ze dus op tijd teruggestuurd worden voor het wél uit de hand loopt. Ik denk dat elk mens wel weet dat dit vroeg of laat toch uit de hand gaat lopen.
    Dus gewoon z.s.m terugsturen, en die mensen die klagen over de opvang direct op de boot terugzetten, daar heb je helemaal niks aan.


    It's high noon.

    Zoals meerdere hier ben ik van mening dat elke mens veiligheid, onderdak enzo verdient. En ik ben ook heel blij dat ze dat de meesten een plek kunnen krijgen, maar ik kan niet anders zeggen dat ik best nerveus ben voor het feit dat er straks op nog geen 50 meter van mijn huis 600 vluchtelingen komen te zitten. Waarvan meerendeel mannen tussen de 20 en 40 die toch een heel andere kijk hebben op het leven en andere normen en waarden hebben.
    Maar ik vind niet dat ik daar nu al een uitgesproken over kan hebben omdat het nog niet zo ver is.

    Waar ik me wel dood aan erger is die Facebook ouderen die op elke pvv pagina lopen te verkondigen dat eigen volk voor moet en we eerst moeten denken aan het feit dat er nog Nederlanders zijn die onder de inkomstennorm zitten. En dat iedereen hier alleen is om alle banen in te pikken. En dat al die vluchtelingen maar moeten oprotten naar hun eigen land. Want die wil ik wel eens horen als hier de hel uit breekt en we moeten vluchten. Al deze vluchtelingen laten echt niet voor hun lol alles achter. En tuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat is overal. Daarbij als iemand die de taal niet spreek en zich nog niet heeft kunnen inburgeren, een baan voor je neus wegpikt, zegt dat eerder iets over jezelf lijkt me.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2015 - 21:25 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik vind dat vluchtelingen hier zeker terecht moeten kunnen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Cliodna schreef:
    Ik vind dat het goed is dat we een aantal (tijdelijk, tot dat het weer rustig wordt in de landen waar ze vandaan komen. Als het dat al ooit wordt) vluchtelingen hier binnen laten. Deze mensen hebben alles achter gelaten voor een betere plek. Alles. Alleen wat kleren om te dragen zodat ze niet meteen verkleumen. Ik vind dan ook niet kunnen dat zoveel landen hun grenzen sluiten. Mensen zijn wanhopig. En het is gewoon niet eerlijk dat wij ze buiten sluiten.

    Maar natuurlijk zullen er weer allemaal redenen zijn waarom landen hun grenzen sluiten. Maar eigenlijk zou ieder gevlucht mens een kans moeten krijgen.

    Een van de redenen dat mensen de poorten sluiten is omdat er overlast is. Ik hoorde dat er verkrachting en vernieling en misdrijf plaats vindt. Dit vind ik een ander punt. Als mensen misbruik maken van hun vrijheid dan vind ik dat je zulke mensen wel uit een land mag sturen.

    Wat ik echt apart vind, is dat landen eigenlijk elkaar de taak opschuiven. Eergisteren was er een filmpje bij de wereld draait door (van een ander programma) over, DO NOT COME TO THE NETHERLANDS/HOLLAND. En dan gaan ze daarna zeggen TRY DENMARK. Ik weet niet wie dit ook gezien heeft. Maar het is echt best wel erg. Andere landen gewoon promoten om die maar met de vluchtelingen (even grofweg gezegd) 'op te schepen'.

    Dit is mijn mening... Er zullen vast mensen hier tegen zijn..


    Lol, dat filmpje waar je het over hebt, dat is gemaakt als satire, dus dat is een vrij slecht voorbeeld.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    (...)

    Lol, dat filmpje waar je het over hebt, dat is gemaakt als satire, dus dat is een vrij slecht voorbeeld.


    O haha, maar er zijn serieus filmpjes en advertenties om vluchtelingen af te schrikken. In de krant in Libanon worden zelfs al advertenties geplaatst om maar niet naar hier te komen


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Ik zou het erg harteloos vinden om vluchtelingen te weigeren.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Chandler schreef:
    (...)

    Lol, dat filmpje waar je het over hebt, dat is gemaakt als satire, dus dat is een vrij slecht voorbeeld.


    En dit soort dingen (niet aanvallend bedoeld naar degene die dat filmpje aandroeg als argument) zorgen er voor dat mensen een zwart-wit beeld krijgen van ons vluchtelingenprobleem. PVV-aanhangers (niet allemaal, maar de extreme Facebookmensen) die alle mensen die naar dit land over één kam scheren en zeggen dat alle mannen verkrachters zijn, alle vluchtelingen klagen en ze allemaal hier komen voor geld, omdat dat soort dingen in het nieuws komen.
    Mijn beste vriendin gaat zaterdag vrijwillig helpen in een noodopvang en dat zou ik bijna iedereen aanraden een keer te doen. Natuurlijk zitten er zwakke schakels tussen de mensen die naar Nederland komen, maar zitten die niet in elke cultuur/in elk land/elke gemeenschap?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Mij interesseert het niet heel erg. Ik heb er geen mening over.