• ///oud.
    niet mensen doodwensen

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Martian schreef:
    (...)

    Wat ik dus wel een beetje jammer vind is dat ze het barslechte rekenonderwijs op de basisschool niet verbeteren. Daar zit het grootste probleem en daarom halen de mensen die rekentoets niet. Of je moet al veel aanleg hebben. Laat ze dat eerst eens fixen. En dan pas een rekentoets invoeren die zoveel invloed heeft.


    Ik weet niet hoe het bij jou was maar ik kreeg op de basisschool elke dag een/twee uur rekenen. Dat was niet bepaald heel slecht.
    Maar natuurlijk is dat niet bij elke school en moet dat inderdaad aangepakt worden. Net zoals op de middelbare school.
    Maar om nou te zeggen dat rekenen en de rekentoets onzin is vind ik een beetje raar. Rekenen is belangrijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kalista schreef:
    (...)
    Ha. Net wat ik wilde zeggen. Vergeet niet dat het ook een psychische of zelfs genetische oorzaak kan hebben. Het is niet altijd zo zwart wit


    Of kinderen hebben ouders die ze allerlei vette en ongezonde dingen voorschotelen waardoor ze niet beter weten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gayle schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoe het bij jou was maar ik kreeg op de basisschool elke dag een/twee uur rekenen. Dat was niet bepaald heel slecht.
    Maar natuurlijk is dat niet bij elke school en moet dat inderdaad aangepakt worden. Net zoals op de middelbare school.
    Maar om nou te zeggen dat rekenen en de rekentoets onzin is vind ik een beetje raar. Rekenen is belangrijk.

    Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg noujuist dat ik het echt belachelijk vind dat die rekentoets überhaupt nog nodig is op hoger onderwijs en dat men daarvoor kan zakken. Ofwel, dat heel veel volwassenen eigenlijk niet kunnen rekenen, terwijl dat één van de dingen is die je als eerste hebt geleerd op de basisschool.


    Deep inside, I've never felt alive

    Rhysre schreef:
    (...)

    Of kinderen hebben ouders die ze allerlei vette en ongezonde dingen voorschotelen waardoor ze niet beter weten.


    En bewegen te weinig omdat ze vooral voor de tv zitten en niet buiten verstoppertje of tikkertje of iets spelen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    En bewegen te weinig omdat ze vooral voor de tv zitten en niet buiten verstoppertje of tikkertje of iets spelen.


    Dan is het zelfs nog irrationeel om de schuld volledig bij kinderen te leggen. Het zijn kinderen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Rhysre schreef:
    (...)

    Of kinderen hebben ouders die ze allerlei vette en ongezonde dingen voorschotelen waardoor ze niet beter weten.

    En dan is er nog de invloed van de voedingsindustrie, maatschappelijke druk etc. etc.


    "I shut my eyes in order to see.'

    OPETH schreef:
    (...)

    Dan is het zelfs nog irrationeel om de schuld volledig bij kinderen te leggen. Het zijn kinderen.


    Ik zeg niet dat het aan de kinderen ligt. Mijn ouders hadden mijn "tv of computer-tijd" maar op twee avonden per week gelegd. De rest moest ik me maar bezig houden met andere dingen. Ouders moeten hun kinderen stimuleren om naar buiten te gaan.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 13:24 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik zeg niet dat het aan de kinderen ligt. Mijn ouders hadden mijn "tv of computer-tijd" maar op twee avonden per week gelegd. De rest moest ik me maar bezig houden met andere dingen. Ouders moeten hun kinderen stimuleren om naar buiten te gaan.


    Daar ben ik het wel mee eens. Vroeger hoefden mijn ouders mijn broer en mij niet eens naar buiten te schoppen. Het was eerder een taak om ons naar binnen te halen. Helaas gaan kinderen steeds vroeger aan de tablets, smartphones en computers, waardoor de interesse in het naar buiten gaan verloren wordt. Mijn zusje als voorbeeld; ze heeft dan geen smartphone, maar niemand wilde buiten spelen met haar omdat ze allemaal foto's aan het maken waren voor Instagram en weet ik veel wat, dus moest ze alleen gaan spelen. Dat deed ze dan ook. Veel ouders werken tegenwoordig ook beiden, waardoor ze het kind constant voor de tv zetten, zodat ze zich stil houden.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg noujuist dat ik het echt belachelijk vind dat die rekentoets überhaupt nog nodig is op hoger onderwijs en dat men daarvoor kan zakken. Ofwel, dat heel veel volwassenen eigenlijk niet kunnen rekenen, terwijl dat één van de dingen is die je als eerste hebt geleerd op de basisschool.


    Ja precies ik sluit me hier bij aan.
    @Gayle
    Maar het probleem ligt bij het basisonderwijs ik ken zoveel mensen, mij included die slecht rekenonderwijs hebben gehad. En bij het basisschool niveau moet je het echt leren, later is het bijna onmogelijk dat nog op te pikken. Dus ik stel voor dat ze het probleem bij de roots aan pakken en eerst wat doen aan dat naar mijn ervaring barslechte rekenonderwijs. Ik heb op twee basisscholen gezeten en het was bij beide heel slecht, en als ouders daar over gingen klagen werd het weg gewuifd. En je moet problemen bij de roots aanpakken en niet mensen die niet de keuze hadden maar wel een slechte basis hebben daar op afrekenen. Rekenen is belangrijk, maar het hoort thuis in het basisonderwijs. In ieder geval het leren ervan. Ik ben dan ook echt niet tegen een rekentoets. Kwam misschien verkeerd over.


    The truth is out there.

    Kalista schreef:
    (...)
    Ha. Net wat ik wilde zeggen. Vergeet niet dat het ook een psychische of zelfs genetische oorzaak kan hebben. Het is niet altijd zo zwart wit


    ^hier ben ik het mee eens. Je kan dik zijn, omdat je iets naars hebt meegemaakt en je daarom veel at en uiteindelijk verslaafd bent geworden aan eten, maar dit kan ook genetisch zijn. Sommige mensen krijgen minder snel een seintje dat ze genoeg hebben gegeten en eten daarom ook te grote maaltijden, er zijn ook mensen die constant honger hebben en dus genetisch al verslaafd zijn aan eten.
    Hier de bron


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ja, ik snap dat er redenen zijn om dik te worden (medicijnen die eetlust vergroten, slechte opvoeding, etc) maar ik snap niet hoe mensen zo kunnen blijven. Op een gegeven moment kijk je naar jezelf en denk je toch 'goh, ik ben niet blij met mezelf, hoe kan ik dit veranderen'.

    Overigens zijn er ongeveer nul excuses die daadwerkelijk een excuus zijn. 99.99% eet gewoon te veel en beweegt te weinig.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    -never mind.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 16:59 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik vind het echt grappig om dit te lezen, omdat ik een paar uur geleden ong nog zei dat dingen vanuit praktisch oogpunt kunnen kloppen, maar dat nog niets zegt.

    Ik wil nu geen kritiek leveren op wat je zegt, maar mijn inzicht hierin delen.

    Ik ben van mening dat de wereld waarin wij leven als het ware twee werelden zijn die in elkaar zijn gevlochten. De wereld waarin logica de hoofdrol speelt en zoals jij omschrijft wetenschap en dus vaste regels e.d. De wereld die er altijd is geweest. Maar ik ben van mening dat de mens een soort tweede realiteit heeft gecreërd. Het sociale en emotionele aspect waarin onvoorspelbare zetten gemaakt kunnen worden die gewoonweg niet met regels en patronen te verklaren zijn. Dit is naar mijn idee wat het leven zo onbegrijpelijk maakt, omdat je met twee totaal andere dingen te maken hebt. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf haha).

    Ik kan me vinden in wat je zegt zo een goed mens te zijn. Al is het niet zozeer dat je er daadwerkelijk in verdiept, maar alleen al de wil om de wereld om je heen te willen begrijpen. Dat vind ik al iets moois.


    Ik denk dat je meerdere werkelijkheden hebt:
    Ten eerste is er de "wetenschappelijke werkelijkheid", dat is hoe alles echt in elkaar steekt. Als je enkel deze werkelijkheid zou kennen, zou je bijvoorbeeld niet echt kleur kennen, want dat is een waarneming van de mens. Ook zouden dingen een beetje krom lopen en niet recht zijn, in verband met de buiging van het licht. Je zou ook alle straling doorhebben.
    Daarnaast heeft ieder wezen dan nog een "eigen werkelijkheid", die behoorlijk afwijkt van de wetenschappelijke werkelijkheid en daarvan een soort interpretatie is. Het houdt gewoon jouw blik op de wereld in, en hoeft niet te kloppen met de werkelijkheden van andere mensen.
    Een vraag die dan op komt dagen, is of een plant of een ding ook een eigen werkelijkheid kan hebben. Ik denk een plant wel, want een plant leeft, maar voorwerpen niet.

    Oh hemel ik ben zo filosofisch. :')


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Eddard schreef:
    Ja, ik snap dat er redenen zijn om dik te worden (medicijnen die eetlust vergroten, slechte opvoeding, etc) maar ik snap niet hoe mensen zo kunnen blijven. Op een gegeven moment kijk je naar jezelf en denk je toch 'goh, ik ben niet blij met mezelf, hoe kan ik dit veranderen'.

    Overigens zijn er ongeveer nul excuses die daadwerkelijk een excuus zijn. 99.99% eet gewoon te veel en beweegt te weinig.


    Uiteindelijk worden mensen verslaafd en kunnen ze niet meer stoppen, dan kijken ze naar zich zelf en gaan ze alsnog afvallen. Als ze eenmaal afgevallen zijn komen de kilo's snel aan, omdat ze nog steeds geen goede eetgewoones hebben. Je hebt wel gelijk dat mensen meer moeten bewegen. Al is minder (en vooral gezonder) eten ook belangrijk. Het is ook niet één probleem, ik denk dat mensen die echt dik zijn ook meerdere redenen hebben.

    Oké hier komt mijn radical opmerking:
    Waarom schaffen we geen tussendoortjes af die boven de 200 kilocaloriën per 100 gram zijn?
    (het wordt alleen moeilijk om chocolade niet te missen..... )


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Homura schreef:
    (...)

    Ik denk dat je meerdere werkelijkheden hebt:
    Ten eerste is er de "wetenschappelijke werkelijkheid", dat is hoe alles echt in elkaar steekt. Als je enkel deze werkelijkheid zou kennen, zou je bijvoorbeeld niet echt kleur kennen, want dat is een waarneming van de mens. Ook zouden dingen een beetje krom lopen en niet recht zijn, in verband met de buiging van het licht. Je zou ook alle straling doorhebben.
    Daarnaast heeft ieder wezen dan nog een "eigen werkelijkheid", die behoorlijk afwijkt van de wetenschappelijke werkelijkheid en daarvan een soort interpretatie is. Het houdt gewoon jouw blik op de wereld in, en hoeft niet te kloppen met de werkelijkheden van andere mensen.
    Een vraag die dan op komt dagen, is of een plant of een ding ook een eigen werkelijkheid kan hebben. Ik denk een plant wel, want een plant leeft, maar voorwerpen niet.

    Oh hemel ik ben zo filosofisch. :')


    Ik snap je punt over dat het per persoon verschilt ja. Alleen is een vraag die bij mij dan weer teboven komt drijven, hoe is het dan mogelijk dat miljarden werkelijkheden uiteindelijk op hetzelfde neerkomen? Of tenminste, grotendeels. Meh, als er iets is dat ik niet begrijp, is het de mens. Iets dat ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen en als ik dat voor elkaar mocht krijgen, mag ik mezelf waarschijnlijk voegen bij de meest wijze personen op deze aardbol.

    Dat over andere levenden organismen vind ik trouwens een goed en interessant punt ja. Daarvoor zou je er denk ik achter moeten komen of zo'n organisme een brein en daarmee een eigen wil heeft, of zich 100% over heeft te geven aan de wetenschap. Mij lijkt het het tweede, maar ik ben geen plant en kan dan natuurlijk niet oordelen. Het is enkel een gedachtegang.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."