• Ik ben dus begonnen aan een verhaal. Wil het uiteindelijk op Quizlet zetten, alleen ben ik hier al zo lang niet meer geweest, dat ik niet weet wat jullie voorkeur precies is. Niet dat jullie het hoeven te lezen, alleen ik ben nogal een 'motivatieschrijver' if you know what I mean. Als ik voor mezelf schrijf, dan vervalt alle motivatie en al mijn ideeën. Dus, Nederlands of Engels? :Y)

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 13:20 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Nederlands. Met Engels moet ik vaak teveel nadenken als ik woorden niet begrijp etc. En Nederlands leest lekker makkelijk weg. :Y)

    Tenzij je graag wilt oefenen met Engels/Engels zelf leuker vindt te schrijven. Dan moet je dat gewoon doen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    In het Engels bedoel je dan helemaal in het Engels? Ik kom namelijk vaak genoeg teksten/verhalen tegen waarbij er alleen in het Engels wordt gepraat en ik irriteer me er mateloos aan. Ik vind dat je een taal moet kiezen en je daar dan aan moet houden.
    Over het algemeen vind ik beiden niet erg om te lezen eigenlijk, al zal ik sneller een Nederlands verhaal lezen (omdat ik lui ben) :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Herakles schreef:
    In het Engels bedoel je dan helemaal in het Engels? Ik kom namelijk vaak genoeg teksten/verhalen tegen waarbij er alleen in het Engels wordt gepraat en ik irriteer me er mateloos aan. Ik vind dat je een taal moet kiezen en je daar dan aan moet houden.
    Over het algemeen vind ik beiden niet erg om te lezen eigenlijk, al zal ik sneller een Nederlands verhaal lezen (omdat ik lui ben) :'D


    Als ik Engels schrijf, doe ik het wel goed natuurlijk! Honderd procent Engels zou het dan zijn, maar goed, thanks voor jullie input!


    Ik wacht af. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Een volledig Engelse tekst vind ik sowieso leuker dan Nederlands, al zou ik een goed verhaal in het Nederlands ook wel lezen. Maar semi vind ik, net als hierboven, meestal echt vervelend.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben van mening, en ik spreek dan uit ervaring, dat je nooit zo mooi/goed in het Engels kan schrijven als het Nederlands. Nederlands moet dan wel je moedertaal zijn natuurlijk. De meer subtiele eigenaardigheden van een andere taal krijg je nooit zo goed onder de knie, tenzij je die van heel jonge leeftijd leert.
    Dit betekent niet dat je niet goed kan schrijven in het Engels, maar dat je Nederlandse versies wel altijd rijker en mooier gaan zijn qua taal.
    Als je natuurlijk dagelijks een bepaalde taal spreekt of schrijft ga je er wel steeds beter in worden. Dus het hangt er eigenlijk vanaf of je een verhaal wil schrijven dat 'klaar' is of of waar je, op het gebied van taal dan, nog veel werk mee gaat hebben. (:


    The soul needs autumn.

    Ik lees de laatste tijd meer Engels, maar enkel goed Engels. Dus eerlijk gezegd, hangt het van het niveau af (:


    Mhm?

    Ik schrijf en lees zelf vrijwel alleen in het Engels. Dus ik zou het waarschijnlijk alleen lezen als het in het Engels was, mehe. :Y)


    The truth is out there.

    Uiteindelijk zul je op Q toch nog steeds de meeste lezers trekken als je in het Nederlands schrijft. Dat betekent niet dat Engelse verhalen niet gelezen worden, maar er zijn weinig mensen die Nederlandse verhalen echt uitsluiten, terwijl er toch nog best wel wat zijn die Engels lezen lastig vinden. Als het je verder dus niet veel uitmaakt, zou ik voor Nederlands gaan voor een verhaal op Q. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bedankt, iedereen! Ik denk dat ik het er dan toch eerst op zet in het Nederlands. Misschien ook ooit volledig in het Engels.

    Heb in ieder geval twee versies. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik heb een Engels verhaal lopen omdat ik zelf ook veel liever in het Engels schrijf. Ik lees amper nog in het Nederlands, waardoor mijn Nederlands wat verstijfd is, vind ik? Het komt allemaal niet meer mooi over. Ikzelf zou zeggen: Engels. Doe het in het Engels.
    Het is een keuze die je zelf moet maken. In welke taal schrijf jij het liefst? Ik heb enkele jaren geleden eens een verhaal geschreven in het Nederlands en Engels en beide op Quizlet gezet en ze werden allebei ongeveer evenveel gelezen. Dat kan je natuurlijk ook altijd doen. c:


    If I were once a planet, you were the axis

    Asterin schreef:
    Ik heb een Engels verhaal lopen omdat ik zelf ook veel liever in het Engels schrijf. Ik lees amper nog in het Nederlands, waardoor mijn Nederlands wat verstijfd is, vind ik? Het komt allemaal niet meer mooi over. Ikzelf zou zeggen: Engels. Doe het in het Engels.
    Het is een keuze die je zelf moet maken. In welke taal schrijf jij het liefst? Ik heb enkele jaren geleden eens een verhaal geschreven in het Nederlands en Engels en beide op Quizlet gezet en ze werden allebei ongeveer evenveel gelezen. Dat kan je natuurlijk ook altijd doen. c:



    Ik begrijp waar je vandaan komt, dat heb ik nu ook zo'n beetje ja. Ik ben afgelopen tijd bezig geweest aan een Engels-talig verhaal waardoor ik bang ben dat wanneer ik het in het Nederlands schrijf, het nogal plat wordt. Ik overweeg inderdaad om het in zowel Nederlands als Engels te schrijven, alleen ben ik dan bang dat het vreselijk tijdrovend wordt. Al kan ik me daar wel overheen zetten, denk ik.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    OPETH schreef:
    (...)


    Ik begrijp waar je vandaan komt, dat heb ik nu ook zo'n beetje ja. Ik ben afgelopen tijd bezig geweest aan een Engels-talig verhaal waardoor ik bang ben dat wanneer ik het in het Nederlands schrijf, het nogal plat wordt. Ik overweeg inderdaad om het in zowel Nederlands als Engels te schrijven, alleen ben ik dan bang dat het vreselijk tijdrovend wordt. Al kan ik me daar wel overheen zetten, denk ik.


    Kopt, dat had ik dus ook. Ik heb zelf geprobeerd om een bepaald verhaal in het Nederlands te schrijven, maar na 10k woorden kon ik het niet meer aanzien en heb ik het allemaal naar het Engels vertaald. En nu heb ik al 30k woorden in het Engels waar ik semi tevreden mee ben. Probeer het eens? Zie waar je komt? Als je merkt dat het te zwaar wordt, kan je altijd een van de talen on-hold zetten en verder doen met de andere. Als je dan tijd/zin hebt, kan je altijd weer je on-hold verhaal oppikken.


    If I were once a planet, you were the axis