• ik hoop dat het hier goed staat



    Ik kwam dit artikel toevallig net tegen en heb meerdere malen wel kunnen lachen om de herkenbare situaties en wou het dus graag hier delen. Voor de mensen die geen zin hebben om het artikel zelf te kunnen openen (en omdat ik niet weet of het op mobiel werkt), dit zijn ze:

    1. Continue met je benen zitten te wiebelen
    Een vreemde kerel of vrouw is er zo eentje die altijd en overal met de benen zit te schudden, zelfs al is dat enkel met de onderbenen, ons met name in de bioscoop afleiden van de film of nog erger bij de kapper een scheve coupe veroorzaken. Hij beweegt met zijn benen als hij gestrest is, als hij wacht en als hij moe is. Maar het is vooral wij die er moe van worden.


    2. Spraaktics
    Spraaktics, daar zijn er vele van. Het “ ge-uhhh” als onderbreking, de “ weet je wel” die komma's worden, het “ dinges” dat van alles en nog wat vervangt. En dit beperkt zich niet tot 12 tot 17 jarigen. In tegendeel. Tsé genre, men krijgt gewoon zin om te zeggen “ koop toch eens een woordenboek."


    3. Met grote scheppen een soepkom leeg lepelen
    “ De kom is leeg”, zouden we willen roepen tegen hen die wanhopig de strijd aangaan met de laatste druppel soep onder in de kom. Alsof het een wapen is wordt de lepel met ontstellend veel lawaai langs de wand en over de bodem van de kom geschraapt. Wat dan niet meer dan een zielige druppel soep oplevert. En ze beginnen weer opnieuw totdat de soep totaal leeg is (of de andere tafelgenoten er genoeg van hebben).


    4. Met de handen praten (heel intensief)
    Is het een moderne dansvoorstelling? Nee, het is slechts iemand die zich zeer intensief uitdrukt met de handen die zojuist het woord heeft genomen. Doe een stapje terug als je geen tikken wilt krijgen en concentreer je op wat ze zegt en niet op wat ze doet. Het spektakel kan zo zeer afleiden dat je geen stom woord opvangt van wat ze je probeert te vertellen en ze zal moeten herhalen. En dat kun je helemaal niet verdragen.


    5. De tanden op een metalen vork
    Bij gebrek aan sterke emoties profiteert de liefhebber van het geluid van metaal op de tanden van iedere hap om zijn vork langzaam over zijn laadbord te trekken om daarmee alle mensen binnen een omtrek van drie kilometer de rillingen te bezorgen. Deze tic is verder sterk concurrerend met de nagels over het bord.


    6. Een uur en een kwartier zijn kopje koffie roeren
    Ken je zo iemand die altijd een kopje koffie in de hand die men daar vreemd genoeg nooit van een slok van ziet nemen, die zijn afwaswater steeds maar opnieuw met zijn metalen lepeltje roert en er daarbij zorgvuldig voor zorgt de wand van zijn aardewerk kopje keer op keer af te schrapen. Iedereen wordt er gek van.


    7. Pennen lenen
    Hij verschijnt zonder pen op vergaderingen. Altijd! Hij “leent” je pen en je weet heel goed dat je die nooit meer terug zult zien. En als hij 'm met heel veel geluk (na veel aandringen) terug geeft, dan is die beslist van dopje tot punt helemaal afgekloven. Want ja..., de pennenlener is ook een geduchte pennenknager.


    8. Met de mond open eten
    We weten niet of het de aanblik of het geluid is dat ons het meest tegen staat. Degene die met de mond open eet heeft geen enkel idee hoezeer ze ons de eetlust beneemt. Te zien en horen hoe het eten zo respectloos wordt gekauwd gaan we bijna zielig vinden.


    9. Heel hard aan de telefoon praten
    Let op, deze soort vermenigvuldigt zich idioot snel. En jullie weten heel goed over wie we het hebben: het belsignaal van hun mobieltje staat op maximaal en is over het algemeen nogal ordinair. Ze nemen op en noemen daarbij allereerst hun naam zodat iedereen weet met welk belangrijk wezen we te doen hebben. Het lijkt wel of ze een microfoon hebben doorgeslikt en de hele wereld laten meeluisteren naar hun gesprek. En bovenal ..., nemen ze altijd op. Of ze nu in het ziekenhuis zijn, de begraafplaats, de bibliotheek of in een propvolle bus, geen enkele oproep wordt genegeerd. En altijd met een baritonstem op het hoogtepunt van zijn carrière.


    10. Aan zijn mes likken
    Het is iedere keer hetzelfde ritueel. Hij snijdt een stuk vlees af, likt aan zijn mes, legt het naast het bord, neemt een hap, snijdt dan weer een stuk vlees af, likt aan zijn mes, enzovoorts. En voor de liefhebber van het messenlikken is ieder mes goed genoeg om aan te likken, tot ergernis van degenen die daar op neer kijken. Waarmee de taart wordt gesneden, de kaas, en waarmee pindakaas wordt gesmeerd. De messenlikker heeft iets bijzonders en dat is dat hij absoluut niet bang is om zijn tong te snijden terwijl iedereen om hem heen juist daaraan denk


    11. Vingers, nek, benen ... knakken
    Zonder enige waarschuwing knakken zij hun vingers, hun nek of nog erger, hun botten. Mensen die enthousiast hun botten kraken bezorgen degenen om hen heen kippenvel door met zorg alle gewrichten van alle ledematen te kraken. Ieder van de 206 botten waaruit het menselijk lichaam bestaat. En wij arme luisteraars hebben geen andere keuze dan het aan te horen zonder ons te verzetten tegen deze geestelijke mishandeling.


    12. Onophoudelijk op het knopje van een pen drukken
    Je zit in een vergadering, het is laat, je hebt je dag er echt op zitten en plotseling hoor je dan ... klik, klik, klik, klik, klik, KLIK, KLIK, KLIK! Hij of zij, gestrest van het werk, ontlaadt de druk door onophoudelijk op het knopje van zijn of haar pen te drukken. Natuurlijk durft niemand hem of haar te zeggen ONMIDDELLIJK daarmee op te houden omdat iedereen er last van heeft, terwijl degene die geprikkeld is een niveau van kalmte bereikt die waardig aan de Dalai Lama (in tegenstelling tot de rest van de vergadering).


    13. Op de grond spugen
    Is er een gebaar dat nog minder van fatsoen getuigt dan spugen op de grond? Maar zeker! BINNENSHUIS op de grond spugen. Maar goed, de mensen die dat doen zijn nogal zeldzaam. Laten we ons concentreren op de kamikaze-spuwers, degenen die zich door niets en niemand laten tegenhouden, of dat nu het grote publiek is, de politie of de minister president, ze spuwen bij elke wind, geen betere manier gevonden hebbende om hun goddeloosheid te uiten.


    14. Kauwgom kauwen of je leven ervan afhangt
    Er zijn er die zo fanatiek kauwgom kauwen dat je je afvraagt of hun leven ervan afhangt. De mond wijd open gesperd met de tanden klakkend, de gom al kauwend naar alle zijden door de mond walsend met een imposante lading speeksel benodigd om de operatie tot een goed einde te brengen. Sommigen durven zelfs zo ver te gaan bellen te blazen die ze luidruchtig laten klappen. Doe effe normaal zeg. Hoe oud ben jij eigenlijk?


    15. Nagelbijten
    Het is niet hygiënisch, het staat niet mooi, het is onvolwassen, het veroorzaakt infecties en bovendien spuugt de nagelbijter iedere twee seconden stukjes nagel uit, zowat het toppunt van walgelijkheid. En we hebben het hier over vingernagels want er zijn er ook die zelfs zover gaan om op de nagels van hun grote tenen te bijten. Maar dat doen ze slechts zelden in het openbaar. Ze hebben toch nog een beetje aan waardigheid.


    16. De neus ophalen
    We hebben het hier niet over zwaar snuiven dat alles naar boven haalt dat in de neusholten suddert. Nee we praten hier over een druipneus. De onschuldige druipneus. Die waarvoor niet onmiddellijk een zakdoek nodig is maar waar we toch moeten voorkomen dat er druppels vallen. Die ons de neus doet ophalen, maar dan alleen een beetje. Duizend keer per minuut. Die we afvegen aan de mouw van onze jas. Die van de snuiver binnen een vierkante kilometer de meest verafschuwde persoon maakt.


    17. Steeds maar blijven kijken naar haar mobieltje
    Ze verwacht geen belangrijke telefoontjes, nog tekstberichten en wil zeker niet weten hoe laat het is, dus wat doet de persoon nu precies die tegenover je zit die op geen enkel moment opkijkt van haar mobiel? Ze weet het hoogstwaarschijnlijk zelf niet. Verzet is nutteloos, verlaat haar ogenblikkelijk. Ze zal het sowieso niet eens merken ... behalve dan als je haar een tekstbericht stuurt.


    18. De keel schrapen
    Zomer en winter, buiten zowel als binnen, op vakantie of op het werk, schraapt die persoon de keel. Het is de nachtmerrie van collega's die hetzelfde kantoor moeten delen. In het begin merkt men er weinig van maar op zekere dag is dat het begin van het einde. MEN GAAT HET BESEFFEN Je zult haar mooi keelpastilles kunnen aanbieden, siroop, kruidenthee of een afspraak met de KNO-arts, ZE ZAL NOOIT MEER OPHOUDEN. Je doet er het best aan door te verhuizen naar een ander kantoor.


    19. Met het haar spelen
    Dat is nu echt een tic die in het algemeen is voorbehouden aan de vrouwelijke soort. Zij die het liefst de hele dag doorbrengt met in de haren te friemelen heeft een lok om haar vinger gewonden en gaat soms zo ver om erop te kauwen. Er zijn er zelfs die voortdurend met de vingers door de haren gaan alsof ze het meer volume zouden willen geven. 's Nachts, in onze dromen, willen we ze kaal scheren.


    20. Luidruchtig eten
    Als een stofzuiger geeft de professionele “slurper” de voorkeur aan vloeibaar eten (doorgaans heel heet) dat hij met zorg langzaam nuttigt door elke hap op het uiteinde van zijn lippen naar binnen te zuigen. Aan tafel horen we alleen maar hem en we houden ons met alle macht in om hem geen rietje aan te bieden. Niet te verwarren met degene die met de mond open eet, een van de meest storende tics die we verderop zullen zien.


    Nu ben ik wel benieuwd naar welk van deze tics jij zelf hebt, waar jij je ook ongelofelijk aan ergert of waarvan het je verbaasd dat de tic erbij staat, dus brandt los c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Starlord schreef:
    Oh ik ben blijkbaar heel vervelend. Ik wiebel constant met mijn benen (1), heb vaak genoeg problemen met normaal praten (2), eet altijd mijn soepkom goed leeg, want anders vind ik het zonde (3), praat met mijn handen (4), moet geen klikpennen in mijn hand hebben omdat ik anders de hele tijd klik (12), haal door allergieën toch wel eens mijn neus op (16) en kan nooit van mijn haar afblijven, vooral wanneer ik zenuwachtig ben (19). Nu snap ik waarom "vrienden" mij constant dumpen :')


    Dit topic is absoluut niet bedoeld om iemand hier slecht over zichzelf te laten voelen. Ik vond het commentaar op sommige gebieden gewoon humoristisch. Mijn excuses, dit was absoluut niet mijn intentie! En daarnaast vind ik (voor zover ik je "ken") echt een tof persoon, dus ik zie niet in waarom "vrienden" je constant zouden dumpen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik herken 1 en 11 heel erg bij mezelf. Het is meer onbewust dan bewust, maar mensen blijven je er wel steeds opnieuw op wijzen waardoor je er zelf ook op gaat (proberen) te letten.
    En de laatste tijd krijg ik ook steeds meer last van 2. Geen idee hoe dat kan en waar het vandaan komt. Ik heb de laatste tijd gewoon steeds meer moeite om uit mijn woorden te komen.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik ben een fervent nagelbijter. Als ik ervoor betaald kreeg, was ik miljardair.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    11 doe ik te veel en 16 is zó irritant.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mensen die vet hard ademen. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben blijkbaar een irritant persoon. Schuldig aan 1, 3 (maar even serieus, je laat toch geen eten staan?), 4 , 11, al haat ik het wanneer anderen het doen, 12, al schrijf ik voornamelijk met vulpennen, 16 en 19. Al bijt ik niet in mijn haar :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ben ook een enorm heftig snuffelende neusophaler, want om het minste of het geringste krijg ik een loopneus. Hoera voor allergieën. :W Ben overigens ook wel een type voor stopwoordjes ("precies" is mijn automatische antwoord op ieder gesprek waar ik niet naar wil luisteren) en het continu herhalen van dezelfde "spannende" verhalen, want zoveel spannende dingen gebeuren er nog steeds niet in mijn leven. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Om even per nummer te noemen van welke tics ik (hoogst waarschijnlijk) wel last heb:
    1, 4, 6, 12, 17 & 19
    Ik ben echt heerlijk irritant :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik kan me wel enigszins in nummer 7 vinden, hahah.

    En van dit lijstje vind ik 4, 5, 8, 9, 10, 12 (vooral als het pengeklik onregelmatig is, brr), 13, 14, 15 (dat dan omdat ik aan het teennagelbijten van mijn broer moet denken. Prachtige voeten heeft hij. Hum. HUM HUM) en 20 het meest irritant.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2015 - 11:12 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    1, 13, 15 en vooral 16 vind ik irritant. En 7, overkomt mij ook vaak, maar dan vragen ze me niet om een pen, maar een zakdoekje. Een paar keer uitlenen vind ik niet erg, maar na een tijdje moet je er toch aan denken zelf zakdoekjes mee te nemen? Het zijn altijd dezelfde mensen...


    Ik wil een tuin vol egels

    nummer 19 ben ik, helemaal ik :Y)

    1, 7, 15, 17 passen ook prima bij mij...

    [ bericht aangepast op 17 okt 2015 - 7:12 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about