• Ik heb toestemming van Endress.



    Hallo iedereen,

    Bij deze organiseer ik een traditionele WvW-wedstrijd. Ik zoek 30 tot 40 enthousiaste deelnemers die actief willen meedoen. Indien je mee wil doen, gelieve dan ook je (schuil)naam door te geven, dat is aangenamer.
    Ik zoek verder geen medewedstijdhouders.
    Er is ook geen prijs, het is puur voor de eer en het plezier.

    Rollen
    Weerwolven (3):
    De weerwolven kiezen elke nacht een slachtoffer uit de inwoners van Wakkerdam.
    Opperwolf (1):
    Staat rechtstreeks in contact met mij. Eens de rollen verdeeld zijn, mogen de weerwolven onderling beslissen wie hun opperwolf wordt. Die persoon geeft elke nacht door wie het slachtoffer is.
    Slet (1):
    Zij brengt elke nacht bij iemand anders de nacht door. Indien ze overnacht bij het slachtoffer van de wolven, zal de slet zelf ook gedood worden. De slet kan nooit tweemaal bij dezelfde persoon slapen, dus niet enkel tweemaal na elkaar.
    Cupido (1):
    In de eerste nacht beslist cupido welke twee inwoners hij aan elkaar koppelt. De twee personen in kwestie weten hiervan en proberen samen te overleven. Als één van beiden sterft, dan sterft de andere van liefdesverdriet. Indien dit gebeurt, kiest cupido twee andere geliefden.
    Heks (1):
    Zij heeft twee drankjes die ze beide slecht eenmaal kan gebruiken. Eentje om een slachtoffer van de wolven te redden en eentje om iemand te vermoorden. Elke nacht zal ik de heks een berichtje sturen met daarin het slachtoffer van de wolven.
    Jager (1):
    Als de jager sterft, reikt hij uit naar zijn jachtgeweer en kan in een laatste wanhoopsdaad nog een schot aflossen en iemand naar keuze mee vermoorden. Dit kan 's morgens zijn als hij ontdekt dat hij sterft, maar ook wanneer de burgers besluiten hem te verbranden.
    Ziener:
    De ziener mag 's nachts de rol van een inwoner vragen.
    Genezer (1):
    Dit personage mag elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven, ook zichzelf. Het mag niet twee nachten na elkaar dezelfde persoon. Als de genezer een geliefde beschermt, kan deze nog steeds sterven uit liefdesverdriet.
    Zondebok (1):
    Als bij een stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als er zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok speler(s) (maximaal drie) aanduiden die de volgende dag niet mag of mogen stemmen.
    Burgers (9):
    Zij hebben geen speciale rol en hoeven enkel tijdens de dagen te stemmen.


    Info
    Het spel wordt verdeeld in dagen en nachten. Het begint met de eerste nacht, nadat jullie je rol gekregen hebben. Wolven weten wie de andere wolven zijn en kiezen een opperwolf uit. Die overlegt met de andere over welk slachtoffer ze kiezen en laat dat ook aan mij weten. 's Nachts kiest ook de slet bij wie ze blijft slapen, de ziener mag iemands rol inkijken, cupido kiest een koppel uit, de genezer beschermt iemand en de heks kan een van haar drankjes gebruiken, nadat ze van mij te horen heeft gekregen wie het slachtoffer is. De gewone burgers hoeven 's nachts niets te doen. Iedereen die een van de vorige rollen heeft, PB't mij. De volgende dage komt dan hoofdstuk online met de keuze van de wolven, het slachtoffer.
    In dat hoofdstuk mogen alle nog levende spelers hun stem uitbrengen in reacties om een wolf aan te duiden. Degene met de meeste stemmen wordt in het volgende hoofdstuk op de brandstapel geworpen en sterft. Tezelfdertijd moeten alle mensen met een 'speciale' rol weer een PB sturen. Zo loopt het voort tot ofwel de wolven, ofwel de burgers gewonnen hebben.

    Elke dag en nacht duren drie tot vier dagen.


    Deelnemers Gesloten
    1. McFlurry - Ratonhnhake
    2. Spence - Fillion• Burger
    3. Lotte - Mignon • Burger • In relatie met McFluffy
    4. Anne - hermelien16 • Burger
    5. Xantheve - Valeska
    6. Livia - Livton
    7. Sarita - Gayle • Burger
    8. Alyse - Melizsa • Burger
    9. McFluffy - Hazy • Cupido • In relatie met Lotte
    10. Ness - Calibraska • Weerwolf
    11. Lisa - Asil98 • Burger
    12. Lucca - Facilier
    13. Madelon - Noledam • Burger
    14. Puck - Ashallayn • Opperwolf
    15. Noek - McStonem • Zondebok
    16. Sylvester - Delfino • Burger
    17. Marjolein - VaIe • Burger
    18. Danique - Cleiona • Weerwolf
    19. Eva - Allies • Weerwolf
    20. Newtmas - Kangster

    Regels
    - De huisregels van Quizlet.
    - Houd je rol voor jezelf.
    - Afwezigheden en naamsveranderingen doorgeven.
    - Gelieve niet samen te werken, tenzij je een wolf bent.
    - Ik verwacht dat je elke dag stemt en dat mensen met een speciale rol elke nacht hun beslissing doorsturen.


    Veel speelplezier!

    Groetjes,
    Melissa

    [ bericht aangepast op 11 nov 2015 - 23:02 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 nov 2015 - 14:43 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb dit weekend helaas weinig tijd maar kan iemand uitzoeken wat er nog allemaal in het spel zit en hoeveel er nog van? Dan ga ik kijken of ik maandag tijd heb om op onderzoek uit te gaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Ik heb dit weekend helaas weinig tijd maar kan iemand uitzoeken wat er nog allemaal in het spel zit en hoeveel er nog van? Dan ga ik kijken of ik maandag tijd heb om op onderzoek uit te gaan.


    Ik zal even alles op een rijtje zetten:
    - een burger
    - een heks (die niets meer kan doen)
    - een jager
    - een genezer
    - twee weerwolven
    - een ziener
    - een slet

    Dat is het. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik zal even alles op een rijtje zetten:
    - een burger
    - een heks (die niets meer kan doen)
    - een jager
    - een genezer
    - twee weerwolven
    - een ziener
    - een slet

    Dat is het. (:


    Okay. Thanks!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Weetje, ik dacht aan iets. De wolven doden nu telkens personen die zich zelden hebben gemoeid tijdens de theorieën en de discussies. Wat ik altijd al had gedacht was dat ik of Facillier of Monteriggioni gedood zouden worden, omdat we toch telkens ons best doen om de wolven te vinden. Die worden dus ook als bedreiging gezien en worden meestal zo snel mogelijk gedood.
    Doden ze nu telkens stille deelnemers zodat we niet kunnen uithalen of onze theorieën kloppen en het voor ons moeilijk blijft. Of ben ik er compleet naast?


    '' Type Sangster if you can see this. "

    Kangster schreef:
    Weetje, ik dacht aan iets. De wolven doden nu telkens personen die zich zelden hebben gemoeid tijdens de theorieën en de discussies. Wat ik altijd al had gedacht was dat ik of Facillier of Monteriggioni gedood zouden worden, omdat we toch telkens ons best doen om de wolven te vinden. Die worden dus ook als bedreiging gezien en worden meestal zo snel mogelijk gedood.
    Doden ze nu telkens stille deelnemers zodat we niet kunnen uithalen of onze theorieën kloppen en het voor ons moeilijk blijft. Of ben ik er compleet naast?


    Ik had ook eerder verwacht dat de 'bekenderen' eruit gegooid zouden worden, en I mean, de mensen die wel vaker meedoen en dan ook actief zijn. Ik snap dan ook niet helemaal wat de wolven aan het doen zijn, maar okay. :')


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Kangster schreef:
    Weetje, ik dacht aan iets. De wolven doden nu telkens personen die zich zelden hebben gemoeid tijdens de theorieën en de discussies. Wat ik altijd al had gedacht was dat ik of Facillier of Monteriggioni gedood zouden worden, omdat we toch telkens ons best doen om de wolven te vinden. Die worden dus ook als bedreiging gezien en worden meestal zo snel mogelijk gedood.
    Doden ze nu telkens stille deelnemers zodat we niet kunnen uithalen of onze theorieën kloppen en het voor ons moeilijk blijft. Of ben ik er compleet naast?


    Het is helemaal vreemd als je bedenkt dat het juist de burgers zijn die minder snel actief mee doen.
    En als wolf zijnde wil je juist de speciale rollen er eerder uit hebben.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 0:33 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Of zijn de wolven bang dat juist die spelers beschermd zouden worden etc? Al lijkt me dat ook wel een beetje stug. Het zou ook kunnen dat ze misschien gewoon een randomizer gebruiken? Verklaard wel de gemaakte slachtoffers.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Of de wolven willen gewoon niet opvallen en they are keeping a low profile. Ze hebben zeker vaker wolf moeten zijn, en weten zo wat ze moeten doen, zeggen en handelen. (cat)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 11:24 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Facilier schreef:
    Of de wolven willen gewoon niet opvallen en they are keeping a low profile. Ze hebben zeker vaker wolf moeten zijn, en weten zo wat ze moeten doen, zeggen en handelen. (cat)


    Maar als ze vaker gespeeld hebben dan zouden ze toch moeten weten dat de actieve spelers de gevaarlijke spelers zijn? Inactieve spelers uitmoorden is niet het slimste idee, lijkt mij.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Calibraska schreef:
    (...)

    Maar als ze vaker gespeeld hebben dan zouden ze toch moeten weten dat de actieve spelers de gevaarlijke spelers zijn? Inactieve spelers uitmoorden is niet het slimste idee, lijkt mij.

    Of dat wisten ze en (nogmaals) willen zo niet opvallen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Calibraska schreef:
    (...)

    Maar als ze vaker gespeeld hebben dan zouden ze toch moeten weten dat de actieve spelers de gevaarlijke spelers zijn? Inactieve spelers uitmoorden is niet het slimste idee, lijkt mij.


    Er is 1 nacht niemand doodgegaan, misschien dat dat 1 van de actievere spelers moest zijn? En in het begin ging Mignon er geloof ik uit en die is normaal ook vrij actief. Later in het spel is het lastig actieve mensen te elimineren. Alleen wat als de wolf/wolven bij de actieve mensen horen en ze de actievelingen als dekmantel gebruiken?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Zal ik dan maar reageren op de theorie? :')

    1) ze beschouwt mij zelf als wolf ('maar ik begin echt te denken dat je een wolf ofzo bent') maar waarom zou er van mij gedacht worden dat ik een wolf ben, als ik juist een onschuldige probeerde te redden. Deze opmerking vatte ik dan op als dat zij de aandacht op een ander probeerde te schuiven, zodat men mij eventueel zou gaan verdenken en niet zou denken dat zij één van de weerwolven is en een andere wolf niet in beeld komt.

    Op dat moment wisten we niet dat ze onschuldig was, en ga zelf maar iemand blind geloven omdat degene zegt dat de persoon onschuldig is. Precies, dat zou je zelf ook niet doen. Je gaf ook geen andere reden ervoor, dus dan is het vrij moeilijk om je te geloven. En ik vermoede je ervan omdat ik dacht dat ze een wolf was, op het moment dat jij dan gaat zeggen dat we haar moeten sparen ga ik jou ook automatisch verdenken, ofc. :')

    2) Ze vermeldt (als eerste) op mijn berichtje dat ze misschien haar stem verandert als ik het uitleg. Ik dacht daar op het begin niets over, maar later krabbelt ze als het ware terug met de simpele reden 'dat het nu toch wel te laat is.' En ja, naar mijn mening is dat klinkklare onzin, omdat Monteriggioni eerder haar stem ook mocht veranderen, wanneer zij dit vroeg. Het hoofdstuk kwam veel later aan. Dus waarom zou Calibraska dat dan niet meer mogen? Zo zie ik dat ze het al niet van plan was. Waarom zeggen als je het niet van plan was? Ze had ook enkel naar de redenen kunnen vragen.

    Ik had graag mijn stem veranderd als je een goede reden had tho, ik krabbelde daarbij ook niet terug, de deadline was simpelweg al geweest. En het is nogal nutteloos om die te hebben als mensen erna toch nog gewoon hun stemmen veranderen. Het kan gebeuren dat iemand het een keer wil doen, maar wanneer het vaker gebeurt is het echt niet leuk meer. Bij mijn eigen WvW vond ik dat vreselijk irritant, waarom zou ik dat dan bij een ander doen? Als spelleider is dat ziek vervelend.

    3) Eigenlijk zit ik nog steeds een beetje met dat stukje dat Ledecky in het hoofdstuk had geschreven laatst. ('Het was één van de wolven zelf die met het nieuws kwam. Om meelevend te lijken, was ze alle huisjes één voor één afgegaan om te zien of iedereen oké was. Jammer genoeg hadden de andere burgers haar schijnheilige gedrag niet door.') Dat zie ik als dat Calibraska wellicht zich als onschuldige een dekmantel gebruikt.

    Hier ga ik geeneens op reageren, er zijn namelijk veel actievere spelers, maar okay. Nu ga je waarschijnlijk aan komen met 'je wil jezelf alleen maar onschuldig laten lijken', maar als je jezelf niet verdedigd is het ook niet goed. :')


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Eh, praat alsjeblieft niet alsof je me kent wat ik zou doen of zeggen, want nee dat zou ik niet doen. Ik weet zo mijn dingen. Voor de rest blijf ik bij mijn opinie en verander ik mijn stem niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind de eerste twee punten van de theorie wel iets logisch hebben. Het heeft mij niet helemaal overtuigd maar ik snap wel waarom je haar verdenkt.

    Het laatste punt vind ik alleen geen goede theorie.

    Ik weet echt nog niet op wie ik moet stemmen.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 18:55 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hoe de stemming ook verloopt, ik ben er benieuwd naar c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.