• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    DreamerN schreef:

    Ik heb daadwerkelijk geen idee waarom opeens de Direwolfs ook allemaal dood moeten. Nymeria leeft volgens mij ook nog. Er gaan theorieën rond dat de Umbers niet Shaggydog hebben vermoord omdat het mogelijk een soort samenzwering zou zijn en het met Rickon is afgesproken, zo raken de Umbers wat beter in Ramsay zijn boekje en kunnen ze misschien info doorspelen naar buiten toe, IDK... Ze weigerden echter de eed af te leggen om trouw te zijn aan de Boltons... Maar deze theorie is opzicht wel heel ver gezocht.

    Zijn er trouwens nog meer die Petyr Bealish echt geweldig vinden? Ik vind hem echt zo'n interessant personage.


    Hmm, ja ik zelf geloofde ook weinig dat dat zijn echte kop was. Direwolfs zijn echt veel groter en Shaggydog moest de grootste zijn van hen allemaal. En zijn Umbers sws niet loyal aan de Starks?

    En ik ben meer een Varys fan, hahaha.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 19:36 ]


    I live for the applause, you will die for it.


    Ik vind petyr niet echt geweldig, maar wel heel intressant...hij is in staat om zeer veel dingen te doen denk ik.
    Ik hoop zo dat het shaggydog niet was....maar van Ghost moeten ze al helemaal afblijven. D':


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Omg het is zo verleidelijk om die spoilers te openen maar ik WIL 'T NOG NIET WETEN maar ook weer wel D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    Omg het is zo verleidelijk om die spoilers te openen maar ik WIL 'T NOG NIET WETEN maar ook weer wel D:
    Nee je moet het kijken jskfljsfsf


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    (...)Nee je moet het kijken jskfljsfsf


    Ik ga morgenavond pas met mijn paps de episode kijken D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nee. Nee. NEE. HODOR! HODOR! Jezus. Dat vond ik best sterk gedaan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    HOLD THE DOOR


    What do we say to the god of death? ''Not today.''


    HOLD THE DOOR
    HOLD...DOOR
    HOL...DOR...
    HODOR.

    Ik had echt niet gedacht dat het inderdaad op zo'n manier zou gaan, maar man, wat blijft dat een goede scene hoe vaak ik het ook kijk.


    Credendo Vides

    Betekend dit nou dat we geen tower of joy flashback part 2 gaan krijgen? :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Rickon schreef:
    Betekend dit nou dat we geen tower of joy flashback part 2 gaan krijgen? :c


    Ik las ergens dat de acteur van de jonge Ned, in Episode 6 & 10 voorkomt. Dus misschien....


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    I CAN'T STAND THIS CRAP ANY LONGER


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SPOILER VOOR WSS AANKOMENDE EPISODE

    Gosh kijkt iemand toevallig alle inside the episodes van HBO op youtube? Ze praten er normaal gewoon over de episode die net is uitgekomen, maar ze hebben laatst echt een fout gemaakt....

    Toen de acteur en actrice van Margaery en Loras aan het praten waren over hun scene samen in episode 4 ofzo kon je aan hun uiterlijk al een spoiler zien. Margaery had haar mooie lange haren nog en had mooie kleding aan. Loras daarintegen had nog steeds pleb kleren aan en zijn haren waren afgeknipt.

    aka Loras loopt de walk of shame wss.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 11:20 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Toda schreef:
    I CAN'T STAND THIS CRAP ANY LONGER


    What do you mean?


    Rafe schreef:
    SPOILER VOOR WSS AANKOMENDE EPISODE

    Gosh kijkt iemand toevallig alle inside the episodes van HBO op youtube? Ze praten er normaal gewoon over de episode die net is uitgekomen, maar ze hebben laatst echt een fout gemaakt....

    Toen de acteur en actrice van Margaery en Loras aan het praten waren over hun scene samen in episode 4 ofzo kon je aan hun uiterlijk al een spoiler zien. Margaery had haar mooie lange haren nog en had mooie kleding aan. Loras daarintegen had nog steeds pleb kleren aan en zijn haren waren afgeknipt.

    aka Loras loopt de walk of shame wss.


    Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Cersie en Olenna gaan ervoor zorgen dat Margaery vrij komt en Loras leek gebroken dus het zou me niets verbazen als hij inderdaad de walk of shame gaat lopen. Hoewel de high Sparrow waarschijnlijk gehoopt had dat de toestand van Loras Margaery over het randje zou duwen.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2016 - 11:28 ]


    Credendo Vides

    Uuugh, de website waar ik het normaal altijd download heeft de ep er meestal in de ochtend al opstaan maar nu nog steeds niet, huilennnn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    TV WAAROM GOOI JE HBO GO ERUIT?!
    Dit is niet goed voor m'n zenuwen.


    Deep inside, I've never felt alive