• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het staat op Popcorn Time (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Emeldir schreef:
    Hoooi, ik had en vraagje. Waar kijken jullie Game of Thrones op?


    Torrents downloaden van internet :')


    Stenenlikker

    HBO. Dat hebben wij sinds kort :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Tabai schreef:
    Het staat op Popcorn Time (:


    Bij mij werkt die nooit goed...


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik ben dus net bezig met een nieuwe fanfic van Game of Thrones maar kom er net achter dat GRRM daar echt een bloedhekel aan heeft? Nu voelt het helemaal niet goed meer. Meh. Iets anders bedenken dan maar!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    Ik ben dus net bezig met een nieuwe fanfic van Game of Thrones maar kom er net achter dat GRRM daar echt een bloedhekel aan heeft? Nu voelt het helemaal niet goed meer. Meh. Iets anders bedenken dan maar!


    George RR Martin mag dan een geweldige schrijver zijn, maar ik vind hem echt geen leuk persoon. Zijn succes is een beetje naar zijn hoofd gestegen, heb ik het gevoel. Gewoon die fanfic schrijven!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Asher schreef:
    (...)

    George RR Martin mag dan een geweldige schrijver zijn, maar ik vind hem echt geen leuk persoon. Zijn succes is een beetje naar zijn hoofd gestegen, heb ik het gevoel. Gewoon die fanfic schrijven!


    Mja misschien heb je wel gelijk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik baal echt heel erg dat het boek later af is, ik heb de serie niet gekeken. Ik heb de eerste vijf afleveringen van seizoen een gezien, maar gruwelen op tv zien is toch niet aan mij besteed, ik lees er liever over. Mweh, balen, maar goed, het was verwacht. Bovendien komt er volgend jaar vast weer een nieuw seizoen en dan was nog een deel sowieso te laat geweest.

    Maar goed, baal baal baal. Ik snap George wel en ik vind het ook wel weer tof van hem dat hij niet wil afraffelen. MAAR IK WACHT AL ZOLANG )':


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nog 1 week (nerd) en dan is het nieuwe seizoen er. (yeah) Ik kan niet wachten, nu alleen nog een manier vinden om het te gaan kijken.

    Ik en een vriendin van mij (hierzo op quizlet :Y) ) hebben onze namen zo aangepast dat het perfect klopt.
    Valar_Morghulis
    Valar_Dohaeris
    (H)


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    Valar_Dohaeris schreef:
    Nog 1 week (nerd) en dan is het nieuwe seizoen er. (yeah) Ik kan niet wachten, nu alleen nog een manier vinden om het te gaan kijken.

    Ik en een vriendin van mij (hierzo op quizlet :Y) ) hebben onze namen zo aangepast dat het perfect klopt.
    Valar_Morghulis
    Valar_Dohaeris
    (H)


    I can't wait omg.

    Ik wil ook een GoT gerelateerde username nemen maar ik heb serieus geen idee welke.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Valar_Dohaeris schreef:
    Nog 1 week (nerd) en dan is het nieuwe seizoen er. (yeah) Ik kan niet wachten, nu alleen nog een manier vinden om het te gaan kijken.

    Ik en een vriendin van mij (hierzo op quizlet :Y) ) hebben onze namen zo aangepast dat het perfect klopt.
    Valar_Morghulis
    Valar_Dohaeris
    (H)


    Me likey!

    Ik ben stiekem wel een beetje bang voor 't nieuwe seizoen. Geen ideeee wat er gaat komen.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 18:21 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hadden jullie trouwens al gehoord dat seizoen 7 waarschijnlijk 7 afleveringen krijgt en seizoen 8 6?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Yep. Ik denk dat ze nu richting eind gaan schrijven. Ergens wel jammer, maar ik vind het ook fijn dat er niet 15 seizoenen van komen of zo. Daar wordt een serie nooit beter van.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Poor bookreader^
    Dan moet e with Gelukkig minder lang wachten. Bijna!!
    (Still proud of my related nickname op hier tijdens het jubileum hier)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    (nerd) (nerd) (nerd)
    Eerste aflevering van seizoen 6 gezien. Zo leuk om die intro weer te horen. (yeah)


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”