• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."


    Ser Jorah mag echt niet dood gaan! Dan vermoord ik de schrijver (nadar de serie afgelopen is...ander weten we het einde nooit) :')

    Ja, ik zie Ramsey er ook wel voor aan om zijn vader (en zijn vrouw en kind) te vermoorden.

    En tsja, denken jullie dat Tyrion dood gaat? In de trailer leek het erop dat hij verbrand werd door de draken van Denearys...maar dat zou ook bluffen kunnen zijn?

    [ bericht aangepast op 25 april 2016 - 22:04 ]


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Maar Jorah heeft die ziekte toch niet in de boeken? Volgens mij is dat echt iets van de tvserie.
    En ik denk dat áls Tyrion al doodgaat, dat dat aan het einde van de serie zal zijn. Als een soort megashock of zo. Daenerys net zo. En Sansa. Volgens mij zijn er verder niet echt mensen die redelijk ''veilig'' zijn. Zowat iedereen die ik gesproken heb verwacht dat Cersei er binnenkort aangaat.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Er was al gehint door de actrice van Melisandre dat ze minstens 400 jaar oud is.


    I live for the applause, you will die for it.

    Valar_Morghulis schreef:
    (...)

    Ik heb ook geen HBO, ik kijk het op internet. Ik wil je wel de link geven. Alle afleveringen staat er op (inclusief de nieuwe van S6). :)


    Dat zou wel fijn zijn ja, bedankt. :]
    Ik had niet echt het idee dat dat ook op het internet kon.


    She was always looking for more..

    Dan ziet ze er nog goed uit voor d'r leeftijd! Zelfs op 't eind! (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik krijg echt medelijden met Cersei btw ]:


    I live for the applause, you will die for it.


    Ik was ook wel blij trouwens bij het Brienne en Sansa stukje.
    Arya blijft een van min favorieten, maar het is nu wel minder interessant ja. Hopelijk veranderd mijn zicht op haar niet zoals die op Khaleesi veranderd is. In het begin vond ik de tweede cool,sinds season drie niet meer zo.
    Verder vooral veel afwachting. oh and still don't like Melisandre any better


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb een beetje medelijden met d'r. Ze heeft tenslotte wel ontzettend veel ellende en chaos aangericht in Westeros...

    Melisandre gaat vast geen ene fck meer doen dit seizoen. Iedereen hoopt dat ze Jon Snow terugbrengt, maar dat geloof ik echt niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    Ik heb een beetje medelijden met d'r. Ze heeft tenslotte wel ontzettend veel ellende en chaos aangericht in Westeros...

    Melisandre gaat vast geen ene fck meer doen dit seizoen. Iedereen hoopt dat ze Jon Snow terugbrengt, maar dat geloof ik echt niet.


    Waarom niet? Ze geven redelijk wat hints.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    WELKE FLASHBACK? Heb ik dat echt totaal gemist? :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Asher schreef:
    (...)

    Waarom niet? Ze geven redelijk wat hints.


    Heb ik die dan allemaal gemist? Kan hoor, ben niet altijd even helder (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Linkje voor Kaiho:
    http://veogameofthrones.com/en/

    Monesi schreef:
    WELKE FLASHBACK? Heb ik dat echt totaal gemist? :'D



    Veel mensen denken dat er een flahback over de tower of joy en dan er achter te komen wat daar gebeurt is (en wie jon's ouders/moeder is). In de trailer zag ik wel mensen met targaryen armor....dus ik hoop dat er idd flashbacks komen. ^^

    Ik hoop dat hij geen greyscale krijgt in het book. Maar aan de andere kant, misschien gaat hij in het boek dan aan iets anders dood? Het zou toch een beetje raar zijn als hij wel dood zou gaan in de serie en niet in het boek...?


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Nu ik die trailer nog eens goed bekijk: Wacht, wat, is Melissandre nu in Mereen...?

    [ bericht aangepast op 25 april 2016 - 22:41 ]


    Stenenlikker

    Er zijn al een hele hoop (grote) personages dood in de serie die nog leven in de boeken, dus het zou me echt niets verbazen. Het enige wat ik hoop is dat de uitkomst (wie er dus op de troon komt) anders is dan in de boeken. Ik lees het liever dan ik het zie, maar ja, dan zou ik járen moeten wachten.

    Ja, Stark en Targaryen armor, toch? Dan kan 't maar 1 ding zijn. Maar als dát dan weer echt zo is, dan moet Jon wel weer tot leven komen. Anders heeft die hele flashback echt totaal geen zin.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Valar_Morghulis schreef:
    Linkje voor Kaiho:
    http://veogameofthrones.com/en/

    (...)


    Veel mensen denken dat er een flahback over de tower of joy en dan er achter te komen wat daar gebeurt is (en wie jon's ouders/moeder is). In de trailer zag ik wel mensen met targaryen armor....dus ik hoop dat er idd flashbacks komen. ^^

    Ik hoop dat hij geen greyscale krijgt in het book. Maar aan de andere kant, misschien gaat hij in het boek dan aan iets anders dood? Het zou toch een beetje raar zijn als hij wel dood zou gaan in de serie en niet in het boek...?


    Nah, dat gebeurt zo vaak.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''