• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik baal er echt zo erg van dat ik geen HBO heb. Ik heb seizoen 5 ook nog niet gezien omdat mijn popcorntime niet goed werkt. Tot en met seizoen 4 heb ik gelukkig op dvd.


    She was always looking for more..

    Monesi schreef:
    Al onmiddellijk twee mensen dood. Waarom is het ook GOT. Ik snap wel niet goed wat Melissandre deed. :'D Ennuh, IK WIL WETEN WAT ER IN CASTLE BLACK GAAT GEBEUREN! Sansa en Brienne waren well awesome as hell.



    Idd! ik wil zo graag weten wat er in Castel Black gaat gebeuren. O.o
    Net als in Dorne nu de koning dood is...
    En ik ben ook benieuwd naar Bran, we hebben hem nog niet gezien in deze afleverin.
    Weetje...eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar alles. :'D


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Kaiho schreef:
    Ik baal er echt zo erg van dat ik geen HBO heb. Ik heb seizoen 5 ook nog niet gezien omdat mijn popcorntime niet goed werkt. Tot en met seizoen 4 heb ik gelukkig op dvd.


    Ik heb ook geen HBO, ik kijk het op internet. Ik wil je wel de link geven. Alle afleveringen staat er op (inclusief de nieuwe van S6). :)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Monesi schreef:
    Al onmiddellijk twee mensen dood. Waarom is het ook GOT. Ik snap wel niet goed wat Melissandre deed. :'D Ennuh, IK WIL WETEN WAT ER IN CASTLE BLACK GAAT GEBEUREN! Sansa en Brienne waren well awesome as hell.


    Sowieso komt er een badass fight tussen de mannen van Castle Black en de Wildlings! En ik hoop ZO hard dat Tormund de aanval leid omg


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen


    En what about the white walkers? Denken jullie dat die the wall gaan aanvallen?
    Want omg...dan komt er werschijnlijk een of ander epic gevecht bij castle black. O.o


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Dat zal uiteindelijk de eindbattle zijn, denk ik. Niet die om de Iron Throne. Dat wordt al vanaf boek 1/seizoen 1 voorspeld.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen


    Ben daar zo benieuwd naar! Ik ben sowieso heel benieuwd naar het einde van de serie, kan op dit moment geen enkele voorstelling doen va het einde. Er gebeuren te veel onverwachte dinge. :')


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Dus Melisandre is stiekem 200 jaar oud? Damn. Die scene tussen Brienne en Sansa gaf me wel chills tho.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ja, klopt. Ben ook heel benieuwd naar het boek straks. Dat wordt sowieso heeeeel anders. En die flashback... R + L = J? Maar ja, Jon is dood. En ik geloof ook wel dat hij echt dood blijft.

    @ Asher; SAME OMG BRIENNE EN SANSA


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Asher schreef:
    Dus Melisandre is stiekem 200 jaar oud? Damn. Die scene tussen Brienne en Sansa gaf me wel chills tho.



    Hahaha idd, dat stukje met Mellisandre vond ik echt het aller raarste. :')
    Jaah, de scene Met brienne en Sansa was nice! Ik ben benieuwd waar Sansa terecht komt. Uit de trailers te zien, leek het of Theon en Sansa allebei een andere weg namen. Maar ik meende ook een scene in de trailer te zien waar Sansa weer terug bij Ramsey was?

    JAAAH OMG DIE FLASHBACK! Daar ben ik zoo benieuwd naar!

    [ bericht aangepast op 25 april 2016 - 21:33 ]


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Ik hoop écht niet dat Sansa terug gaat naar Ramsay. Maar waar moet ze dan heen? Ze kan ook niet in Castle Black terecht. Eigenlijk helemaal nergens.
    Ben ik trouwens een van de weinigen die Arya's verhaallijn niet zo heel boeiend vind?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    Ik hoop écht niet dat Sansa terug gaat naar Ramsay. Maar waar moet ze dan heen? Ze kan ook niet in Castle Black terecht. Eigenlijk helemaal nergens.
    Ben ik trouwens een van de weinigen die Arya's verhaallijn niet zo heel boeiend vind?


    Nope, ik hoop dat ze zo snel mogelijk een faceless assasin is en met Needle wat onrust gaat zaaien in Westeros :')
    Geldt eigenlijk ook voor alle andere karakters die zich momenteel in Essos bevinden, haha, al ben ik wel benieuwd hoe Tyrion de hele Mereensituatie zal oplossen.

    Edit: Ik denk dat Sansa als "laatste" Stark wel praktisch in elke Northern House met open armen zal worden ontvangen.

    [ bericht aangepast op 25 april 2016 - 21:42 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Nope, ik hoop dat ze zo snel mogelijk een faceless assasin is en met Needle wat onrust gaat zaaien in Westeros :')
    Geldt eigenlijk ook voor alle andere karakters die zich momenteel in Essos bevinden, haha, al ben ik wel benieuwd hoe Tyrion de hele Mereensituatie zal oplossen.

    Edit: Ik denk dat Sansa als "laatste" Stark wel praktisch in elke Northern House met open armen zal worden ontvangen.


    Ik vond Arya's verhaal vroeger wel heel leuk. Maar nu ze in de hall of faces zit vind ik het minder boeiend geworden. Maar als ze als faceles assasin naar westeros gaat, dan ga ik haar verhaallijn werschijnlijk weer super leuk vinden! :'D

    Naar Mereen ben ik ook benieuwd. Net als naar Vaes Dotrahk. En naar ser Jorah....ik ben bang dat hij ergens in dit seisoen wel dood zal gaan. Tenzij hij magies geheeld word van zijn greyscale.

    In de trailer was Sansa ook ergens anders (Weet niet waar, klonk niet alsof het bij Ramsey was?). En daar zijden ze dan sansa in 'the great game' was. Dus ben benieuwd waar zij en Brienne eindigen. (cool)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Oja, dat was ik even vergeten. Dat benoemde Bolton nog vandaag in deze aflevering - dat ze zonder Sansa niets met het Noorden kunnen.
    En true. Ik weet wel dat volgens de profetie Daenerys eerst terug moet voor ze vooruit kan, maar dit heb ik in feite allemaal al gezien. Ik hoop ook dat dit niet het hele seizoen gaat duren en dat ze in de laatste aflevering bijvoorbeeld pas gered wordt door Jorah en Daario. Van tyrion verwacht ik ook héél veel, stiekem. Die is gewoon zo awesome. (nerd)

    ALS JORAH DOODGAAT DAN... DAN STOP IK MET KIJKEN D:

    [ bericht aangepast op 25 april 2016 - 21:50 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb net de episode gezien, maar wtf was dat einde??? Dat was serieus ZO disturbing?

    Maar goed: Ik denk serieus dat Ramsay dit seizoen zijn vader gaat vermoorden, vooral na die blik die hij zijn vader gaf nadat Roose zei dat hij hoopte dat die man gelijk had over een zoon..

    Brienne en Sansa was echt asdfghjkl YAS
    Maar ik vind het ergens wel jammer - als Ramsay fan - dat hij nu Sansa kwijt is, maar ook Theon/Reek...
    Arya's verhaallijn doet me niet echt iets, om eerlijk te zijn... En ik zat te huilen toen Cersei stond te wachten op haar dochter bij die soort haven en ze er achter kwam dat ze dood was.. Ik zat serieus te huilen..


    — Inner peace, it's hard to find. —