• Ladies and gentlemen, let the music play!



    Londen. Iedereen kent het wel als de hoofdstad van Groot Brittannië, als de stad waar de Big Ben en de Londen Eye staan, de plaats waar het museum met de wassen beelden van bekende mensen staan. Maar in deze stad zijn er ook veel scholen en academies.
    In deze rpg zoemen we in op een iets meer speciale school dan de meeste, namelijk de Miss Bedfordshire Music Academy, gelegen in Chelsea. De naam klinkt erg streng, maar in feite is het de meest losse, en vrije muziek academie in heel Engeland. De leerlingen daar zijn erg creatief en leven voor muziek, net zoals hun leerkrachten.

    In deze rpg volgen we het drukke leven een groepje leerlingen op de academie. Naast hun gewone lessen-want ja, ook zij hebben Wiskunde, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Biologie, etc.- hebben ze ook zang- en instrument les.
    Elke leerling bespeelt een instrument, het maakt niet uit welk, je kan van de klassieke gitaar naar een drumstel of zelfs de accordeon is een optie.
    Dan heb je ook nog de zang, het is niet verplicht om te kunnen zingen-niet iedereen heeft een geweldige stem gekregen- maar de meeste leerlingen volgen wel de zanglessen om het wat te verbeteren of zelfs te perfectioneren. Dit alles is om hen klaar te stomen voor de grote artiesten wereld. Want wie een goede opleiding heeft gehad, heeft vaker meer kans om bekend te worden dan dat een simpele straatartiest heeft.

    Maar ook hebben ze op het einde van het schooljaar een groot optreden waar iedereen zijn of haar talenten kan laten zien. Bij dit optreden worden er naast familie en vrienden, ook scouts uitgenodigd. Zo worden er elk jaar weer nieuwe talenten ontdekt en krijgen ze een plaatsje in de wereld van de muziek. Natuurlijk wilt elke leerling graag één van die talenten zijn en doen ze er alles voor om dat de bereiken. Dit kan dan ook zorgen voor vijandigheid, ruzies en zelfs sabotage.



    Lessenrooster

    Maandag:
    2 u. Geschiedenis.
    2u. Wiskunde
    Middag
    Zangles
    Instrument

    Dinsdag:
    Biologie.
    Chemie
    Fysica
    Engels
    Middag
    2u. Lichamelijke Opvoeding
    1u. Instrument

    Woensdag:
    2u. Wiskunde
    Aardrijkskunde
    Godsdienst of zedenleer

    Donderdag:
    2u. Zang
    Godsdienst of zedenleer
    Wiskunde
    Middag
    Chemie
    2u. Frans

    Vrijdag:
    Instrument
    2u. Plastische Opvoeding
    Zang.
    Middag
    Instrument
    Wiskunde
    Frans



    Rollen
    Meisjes:
    Vanessa Leandros|16|piano en stem|SafetyPin
    Camila Quincy Merlyn|TalkMeDown
    Abigail Russo|18|gitaar en zang|PadilIa
    Ariana "Aria" Anne Montgomery|17|Iaetitia
    Kelly Marshall|harp|tubbietoost
    Stacey 'Stace' Claire Tallin|17|piano en gitaar|DreamingGirlx

    Jongens:
    Isaiah Lucian Rudnikov|ukulele & piano & zang|Kilgrave
    William McAdam|17|Jonty
    Adam McCain|17|basgitaar & zang|SafetyPin
    Edward 'Eddie' Scioto|zang|18|PadilIa
    Nicolau Thomas Merlyn |gitaar & zang|16|TalkMeDown

    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 16 en 19):
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Instrument:
    Extra:
    Kamer:

    Regels
    -Geen ruzie!
    -Minimaal 150 woorden per post, eens wat minder Is niet meteen een drama maar zorg ervoor dat het zo weinig mogelijk gebeurd.
    -Reserveringen blijven vier dagen staan(tenzij je om uitstel vraagt)
    -Het zou fijn zijn als je zeker 1 keer per week reageert, maar ik snap het wel als dat eens niet lukt
    -Naamveranderingen aangeven graag
    -Geen Mary Sue's, Gary Stue 's (perfecte personages)
    -Dubbelrol mag

    Er mogen bands worden gevormd, onder voorwaarde dat er niemand wordt uitgesloten.

    Topics
    [150]Let The Music Play! [Nieuw] Praattopic 1

    Begin
    Het is de eerste dag na de vakantie en iedereen ziet elkaar weer terug. Het is bijna tijd voor de eerste les.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2015 - 7:30 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Emtee


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn topics.


    United we stand, divided we fall.

    Mon topieks


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    MT


    all because i liked a girl

    Ik weet niet welke vorm dit keer gewenst is, dus ik pas het wel aan als het in een andere vorm/tijd moet

    Kelly Marchall
    Het gepiep van de wekker vulde op een irritante manier de kamer. Ik draaide me om en probeerde het te negeren, maar het geluid overwon. Zonder mijn ogen open te doen zocht ik naar de snooze-knop. Enkele seconde later was het stil. Ik strekte me sloom uit en vouwde mijn armen onder mijn hoofd. Gisteren was ik met de laatste trein teruggekomen. Het leek een geweldig idee, na het avondeten nog even op mijn harp spelen voor dat ik terug moest naar de academie. Nu had ik spijt van mijn beslissing. Toen de wekker voor de 2de keer begon te piepen drukte ik hem uit en gooide mijn benen naast het bed. In de muzieklijst zocht ik het liedje lithium van Evanescence. Ik schokte naar de douche waar ik me snel douchte en verzorgde. De douche deed me goed, hoewel ik nog altijd moe was. Uit mijn kast viste ik wat kleren bij elkaar en toen ik aangekleed was en mijn tas had ingepakt vertrok ik naar de eetzaal. Ik koos een tafeltje in de hoek waar nog niemand zat en begon rustig aan mijn ontbijt.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 15:46 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Mij maakt het niet echt uit, maar als jullie in een bepaalde vorm willen schrijven pas ik me wel aan.
    Adam McCain


    Every champion was once a contender that refused to give up.

    Adam snapte niet hoe iemand op het idee kon komen om het vak geschiedenis op een maandagochtend te zetten. Het was niet zo dat hij een hekel had aan geschiedenis, het was eerder de leerkracht die ervoor zorgde dat hij er tegenop zag. Toch had hij zich uit zijn bed kunnen sleuren en had hij een snelle douche genomen. Nu was hij zijn spullen bijeen aan het zoeken. Zijn kamer was vreselijk rommelig, en dat op de eerste schooldag al. Toen hij uiteindelijk zijn boeken had gevonden en in een rugzak had gepropt begaf hij zich naar de kantine, om een stevig ontbijt te nemen voor de drukke dag vol met lessen weer begon. Zijn vakantie was niet erg speciaal geweest, behalve de reis naar Portugal die hij met de rest van het gezin had gemaakt in juli. Al snel was de jongeman in de kantine en had hij een hele plateau met een boterham, een banaan, wat yoghurt en koffie in zijn handen. Zijn oog was al op een tafeltje in de hoek gevallen, waar een goed bekend figuur in haar eentje zat te ontbijten. "Kelly, hoe gaat het met je? Leuke vakantie gehad?" vroeg hij terwijl hij tegenover haar plaats nam en een hap nam van zijn boterham. Opzich was Adam niet zo'n grote prater, maar bij mensen bij wie hij zich op zijn gemak voelde durfde hij al wat vaker zijn mond open te trekken.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 16:45 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Vanessa Leandros


    Carry on, let the good times roll, sail on, let your path unfold. It won't be long, you know it's gonna get better.

    Het had Vanessa lang geduurd voordat ze uit bed was gerold, de warmte achterlatend. Op dit moment slenterde ze naar haar badkamer, waar ze een uitgebreide douche nam. Na die douche droogde ze haar haren en deed haar make-up die bestond uit wat mascara en lichte lip gloss. Ze was niet echt het type van de zware make-up en een cat eye zou al zeker niet zien zitten. Terwijl Castaway van 5 Seconds of Summer uit de speakers kwam zocht ze haar boeken. De eerste schooldag vond ze nooit leuk. Ookal zag ze haar vrienden weer terug, het betekende wel weer naar de saaie lessen gaan. Echter waren er twee lessen waar ze wel naar uitkeek; de zang en instrument les. Vanessa had deze zomer heel wat geoefend en ze wou graag het gezicht van haar leerkracht zien wanneer ze haar nieuw stukje speelde op de piano. Toen ze alles had verliet ze haar kamer en ging richting de kantine. Hopelijk zou de rest er ook al zijn aangezien ze hen graag weer wou zien, en zeker Nicolau. Vrolijk fluitend liep ze de kantine binnen en keek om zich heen. Het was verlaten, op twee personen in het hoekje na. Vanessa herkende Adam, maar het meisje waar hij bij zat bleef voor haar een vraagteken. Schouderophalend liep ze naar het buffet en nam er haar ontbijt, waarna ze aan een tafel ging zitten die groot genoeg was zodat de rest er ook nog gemakkelijk bij kon.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2015 - 17:18 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.


    Isaiah Lucian Rudnikov

    Een frons verscheen op mijn gezicht zodra ik op mijn telefoon keek hoe laat het was. Misschien was het tijd om te gaan. Ik was begonnen aan een nieuw project en had de tijd niet echt bijgehouden, en had dus ook niet in de gaten dat de eerste les bijna zou beginnen. Omdat ik rond half vijf wakker werd en toch niet meer kon slapen was ik maar verder gegaan met het schilderij. Snel pakte ik een doek die op de stoel naast de schildersezel lag, veegde mijn handen zo goed mogelijk af en trok mijn shirt en trainingsbroek uit. Ik verving ze voor zwarte skinny jeans en een grijze jumper, waarna ik binnen een recordtijd mijn afgetrapte zwarte vans aantrok. De gordijnen opende ik, gevolgd door een felle zonnestraal en een hevige knipperaanval. "Jezus," mompelde ik. Op de weg naar de badkamer pakte ik mijn telefoon en legde die neer op de wasbak. Terwijl ik een onbekende melodie neuriede poetste ik mijn tanden, haalde een paar keer een hand door mijn haar totdat het goed zat en keek nog even snel naar de berichten die ik binnen had gekregen. In de spiegel merkte ik op dat er allemaal roze verf in mijn haar zat. Ik had nog wat langer de tijd dus ik zou nog snel mijn haar kunnen wassen, maar ik was liever wat te vroeg dan te laat en gaf er niet zo veel om. Tegen de tijd dat ik buiten mijn kamer stond was ik alweer begonnen met Sex van The 1975 te neuriën. Na de deur op slot te doen liep ik de gang uit, op weg naar de kantine. Daar herkende ik Adam, en de twee andere meisjes kwamen me wel bekend voor. Vanessa en Kelly, als ik het goed had. "Hey!" Zei ik in het algemeen met een glimlach. Als ontbijt pakte ik een grote kop koffie, een croissantje en twee broodjes met jam. De laatste keer dat ik echt had ontbijt zou waarschijnlijk de laatste dag van vorig schooljaar zijn. Het enige wat ik in de ochtend nodig had was koffie, voor de rest had ik nooit zin om goed te ontbijten. Gapend liep ik naar een wat kleiner tafeltje en begon daar met eten. Als eerst zouden we dadelijk twee uur geschiedenis hebben als ik het goed had, niet mijn beste vak maar ik zou het heus wel overleven. Met moeite hield ik mijn ogen open terwijl ik een slok van de koffie nam. Misschien was het toch niet zo'n goed idee om niet verder te slapen.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2015 - 19:41 ]


    United we stand, divided we fall.

    Een ietwat late MT :'D


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    MT


    We all just wanna be somebody


    William McAdam
    Na nog even met mijn broer te hebben geappt werd het tijd om naar beneden te gaan. De les zou al bijna beginnen en dat zou ik mezelf op de eerste schooldag niet kunnen veroorloven om te laat te komen. Ik was gister al aangekomen op het gebouw en heb deze nacht dan ook hier doorgebracht. Mijn broer Julian heeft er altijd moeite mee als ik hem weer verlaat om ergens anders heen te gaan, maar ik vind dat hij dit ook wel moet leren. We zijn tenslotte al 17 en we kunnen niet voor altijd bij elkaar blijven, dat zeggen onze ouders ook altijd.
    Ik trek min vest aan, omdat ik het nog aardig fris heb en pak mijn mobiel van mijn bed af, waarna ik de kamer verlaat om naar beneden te gaan. Dar aangekomen heb ik Isaiah meteen gespot. Snel pak ik een chocolade croissant en een grote mok thee en schuif ik op de stoel naast hem aan.
    "Hee!" zeg ik vrolijk en lach naar hem. "Blij om terug te zijn?" Ik neem en hap van mijn croissant en kijk Isaiah aan. Oké, gister had ik hem ook al gesproken, maar dat maakte mij niets uit. Ik kon hem toch wel vragen of hij blij was om terug te zijn?

    [ bericht aangepast op 3 dec 2015 - 15:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.


    Isaiah Lucian Rudnikov

    Een grijns kwam op mijn gezicht zodra ik William zag. "Hey!" Begroette ik hem terug. Snel nam ik nog een slok van de koffie, zette de kop weer neer en keek William aan. "Blij om terug te zijn?" Vroeg hij, en ik knikte gelijk. "Ik kon het eigenlijk niet missen," zei ik met een glimlach. Ik zat hier al een paar jaar op de academie, waardoor het toch een vertrouwde plek was geworden. De meeste van mijn vrienden had ik of hier ontmoet, of buiten de academie, en ik was hier zeven dagen per week met muziek bezig. Mijn kamer was inmiddels ook een soort tweede thuis voor me geworden, ik spendeerde er meer tijd dan waar dan ook. Het zou jammer zijn wanneer ik af zou studeren, maar gelukkig had ik nog wel even. "Ben weer naar Rusland geweest, zoals elk jaar. Lynn, mam en pap zitten er nog. Zelfde als altijd, eigenlijk, maar dit keer kwam een broer van pap ook die ik sinds mijn vierde niet meer gezien heb. Heb voornamelijk gezeur aan moeten horen over hoe het zo'n schande was dat ik openlijk biseksueel ben," grinnikte ik. Iedereen wist hoe Rusland was, en hoewel lang niet iedereen homofobisch was was een heel gedeelte dit toch echt wel. "Maar wat heb jij eigenlijk gedaan? En hoe gaat het met Julian? Heb hem al een tijdje niet meer gesproken," vroeg ik, waarna ik een hap nam van een broodje.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2015 - 19:41 ]


    United we stand, divided we fall.

    Kelly Marshall
    Kelly keek verrast op van haar ontbijt toen ze een bekende stem hoorde. "Goedemorgen Adam, ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ben met pap en mam 2 weken naar Spanje geweest. Volgens mij ben ik nu nog verbrand" zei ze lachend. "Helaas brengt school ons weer veel te vlug terug naar de werkelijkheid. 2 uur geschiedenis en 2 uur wiskunde, dat verpest toch meteen zo'n eerste dag." ze trok een overdreven dramatisch gezicht.
    Kelly keek even op toen de jongen met een pluk roze haar de kantine inkwam. Had hij die pluk voor de vakantie ook al? Ze haalde haar schouders op en focuste zich weer op Adam. Kelly had hem al weken niet meer gezien, en normaal zagen ze elkaar bijna elke dag. "Het is geweldig om je weer te zien." floepte ze eruit. Ze kreeg een lichte kleur toen ze besefte dat ze die woorden hardop had gezegd, maar ze had zijn vriendschap en zijn muzikale talent echt gemist. "Hoe was jou vakantie? Maia zal wel blij zijn dat je weer thuis was."

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 15:41 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Adam McCain


    Toen Adam Kelly wat hoorde vertellen over haar vakantie in Spanje moest hij even lachen en schudde zijn hoofd. "Het valt wel mee hoor, je hebt zelfs een licht kleurtje gekregen," lachte hij en nam nog een hap van zijn boterham terwijl hij naar haar luisterde. "Ik geef je daar volledig gelijk in, vorig jaar was ons lessenrooster echt duizend keer beter," knikte hij instemmend. Het waren vooral de ochtenden die stom waren, behalve op donderdag en vrijdag. Maarja, het was niet zo dat hij het kon veranderen dus probeerde Adam er vrede mee te hebben. Hij keek op toen Isaiah de kantine binnenkwam, en stak zijn hand op terwijl een grinnik zijn mond verliet door de pluk roze verf in zijn haar. Er zaten nu al een paar mensen in de kantine, maar de meesten leken nog te slapen dus richtte Adam zijn volle aandacht weer op Kelly, die tegenover hem zat.
    Hij glimlachte even naar haar. "Ik vind het ook geweldig om jou weer terug te zien, twee maanden is best lang eigenlijk," zei hij terwijl hij zijn yoghurtje opendeed en een lepeltje nam. "Wel, we zijn naar Portugal geweest met z'n allen en Maia is akoestische gitaar aan het leren, ze Is er al best goed in eigenlijk," verkondigde hij. Adam was best trots op de kleine meid, als ze iets wou ging ze er ook voor,ookal was ze acht.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 9:53 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Stacey 'Stace' Claire Tallin


    Grommend sloeg ik mijn wekker uit. Ik bleef nog even liggen en uiteindelijk stapte ik uit bed. Ik ging even snel onder douche en zocht wat kleren. 'Waar zijn mijn schoenen?' mompelde, ik struikelde ergens over. Mijn schoenen. Wat een goed begin van deze dag. Ik pakte mijn telefoon en keek of ik berichtjes had. Elise had geappt. Hey, Stace hoe is het daar? Mis je. vanmiddag Skype? Ik glimlachte en verstuurde een bericht terug: Hey Elly, Het gaat hier prima en met jou, ik mis jou ook. prima zie je vanmiddag op Skype, ga ontbijten app je laterIk pakte mijn rugtas en liep naar de kantine, pakte mijn ontbijt en liep naar een tafeltje waar nog niemand zat. ik had echt even geen in mensen om me heen. Zuchtend at ik mijn ontbijt op.

    Elly is trouwens de bijnaam van Elise


    We all just wanna be somebody