• Ladies and gentlemen, let the music play!



    Londen. Iedereen kent het wel als de hoofdstad van Groot Brittannië, als de stad waar de Big Ben en de Londen Eye staan, de plaats waar het museum met de wassen beelden van bekende mensen staan. Maar in deze stad zijn er ook veel scholen en academies.
    In deze rpg zoemen we in op een iets meer speciale school dan de meeste, namelijk de Miss Bedfordshire Music Academy, gelegen in Chelsea. De naam klinkt erg streng, maar in feite is het de meest losse, en vrije muziek academie in heel Engeland. De leerlingen daar zijn erg creatief en leven voor muziek, net zoals hun leerkrachten.

    In deze rpg volgen we het drukke leven een groepje leerlingen op de academie. Naast hun gewone lessen-want ja, ook zij hebben Wiskunde, Geschiedenis, Aardrijkskunde, Biologie, etc.- hebben ze ook zang- en instrument les.
    Elke leerling bespeelt een instrument, het maakt niet uit welk, je kan van de klassieke gitaar naar een drumstel of zelfs de accordeon is een optie.
    Dan heb je ook nog de zang, het is niet verplicht om te kunnen zingen-niet iedereen heeft een geweldige stem gekregen- maar de meeste leerlingen volgen wel de zanglessen om het wat te verbeteren of zelfs te perfectioneren. Dit alles is om hen klaar te stomen voor de grote artiesten wereld. Want wie een goede opleiding heeft gehad, heeft vaker meer kans om bekend te worden dan dat een simpele straatartiest heeft.

    Maar ook hebben ze op het einde van het schooljaar een groot optreden waar iedereen zijn of haar talenten kan laten zien. Bij dit optreden worden er naast familie en vrienden, ook scouts uitgenodigd. Zo worden er elk jaar weer nieuwe talenten ontdekt en krijgen ze een plaatsje in de wereld van de muziek. Natuurlijk wilt elke leerling graag één van die talenten zijn en doen ze er alles voor om dat de bereiken. Dit kan dan ook zorgen voor vijandigheid, ruzies en zelfs sabotage.



    Lessenrooster

    Maandag:
    2 u. Geschiedenis.
    2u. Wiskunde
    Middag
    Zangles
    Instrument

    Dinsdag:
    Biologie.
    Chemie
    Fysica
    Engels
    Middag
    2u. Lichamelijke Opvoeding
    1u. Instrument

    Woensdag:
    2u. Wiskunde
    Aardrijkskunde
    Godsdienst of zedenleer

    Donderdag:
    2u. Zang
    Godsdienst of zedenleer
    Wiskunde
    Middag
    Chemie
    2u. Frans

    Vrijdag:
    Instrument
    2u. Plastische Opvoeding
    Zang.
    Middag
    Instrument
    Wiskunde
    Frans



    Rollen
    Meisjes:
    Vanessa Leandros|16|piano en stem|SafetyPin
    Camila Quincy Merlyn|TalkMeDown
    Abigail Russo|18|gitaar en zang|PadilIa
    Ariana "Aria" Anne Montgomery|17|Iaetitia
    Kelly Marshall|harp|tubbietoost
    Stacey 'Stace' Claire Tallin|17|piano en gitaar|DreamingGirlx

    Jongens:
    Isaiah Lucian Rudnikov|ukulele & piano & zang|Kilgrave
    William McAdam|17|Jonty
    Adam McCain|17|basgitaar & zang|SafetyPin
    Edward 'Eddie' Scioto|zang|18|PadilIa
    Nicolau Thomas Merlyn |gitaar & zang|16|TalkMeDown

    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd(tussen de 16 en 19):
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Instrument:
    Extra:
    Kamer:

    Regels
    -Geen ruzie!
    -Minimaal 150 woorden per post, eens wat minder Is niet meteen een drama maar zorg ervoor dat het zo weinig mogelijk gebeurd.
    -Reserveringen blijven vier dagen staan(tenzij je om uitstel vraagt)
    -Het zou fijn zijn als je zeker 1 keer per week reageert, maar ik snap het wel als dat eens niet lukt
    -Naamveranderingen aangeven graag
    -Geen Mary Sue's, Gary Stue 's (perfecte personages)
    -Dubbelrol mag

    Er mogen bands worden gevormd, onder voorwaarde dat er niemand wordt uitgesloten.

    Topics
    [150]Let The Music Play! [Nieuw] Praattopic 1

    Begin
    Het is de eerste dag na de vakantie en iedereen ziet elkaar weer terug. Het is bijna tijd voor de eerste les.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2015 - 7:30 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Mt


    Lily Aspyn Campbell


    Ik word wakker door het geluid van mijn wekker. Geweldig, weer een nieuw schooljaar waar ik helemaal geen zin in heb. Ik heb gelukkig wel goed geslapen maar helemaal niet genoeg. Ik maak me met tegenzin klaar. Ik krul mijn haren wat en doe dan mijn kleren aan. Geen make-up vandaag, beslis ik. Omdat ik echt gewoon te lui ben. De eerste schooldag is altijd die dag waar ik me wel wil opmaken maar wanneer het me gewoon niet lukt omdat ik niets van motivatie heb. Ik neem mijn uurrooster van mijn bureau en kijk ernaar. Eigenlijk is het de eerste keer dat ik die bekijk. Twee uur geschiedenis, wat! Dit menen ze niet. Op zich vind ik geschiedenis niet saai maar twee uren na elkaar, dat gaat erover. Op een maandag ochtend dan nog. Ik haat die mensen die onze uurroosters maken. Zijn zij nooit naar school geweest of zo?! Ik bekijk mezelf nog eens in de spiegel en wandel dan mijn kamer uit, daarna door de gang, de kantine in. Ik neem mijn ontbijt en kijk even rond me. Er zitten al wel een paar mensen. Ik zie Stacey zitten en besluit om bij haar te gaan zitten. "Hey", zeg ik zacht en begin met het eten van mijn ontbijt.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 19:58 ]

    Kelly Marshall

    Kelly grijnsde. "Die wil vast en zeker net zo getalenteerd worden als haar grote broer!" ze dacht aan Maia en er vormde een glimlach op haar gezicht. Ze had Maia ooit een keer gezien, op een open dag of zo. Eigenlijk kon Kelly de gebeurtenis niet meer voor de geest halen, maar het kleine meisje die haar grote broer trots door de hele school volgde wel. "Over een paar jaar hebben de leerkrachten hun handen weer vol aan een McCain" ze gaf Adam een knipoog en stak speels haar tong uit, wetende dat je wel 100 Adams in een klas kon zetten, zonder dat een leerkracht het moeilijk kreeg. "Heb je toevallig een filmpje van Maia en haar gitaar?" vroeg ze enthousiast. Kelly had zelf geen broertjes of zusjes maar had hier nooit echt van gebaald, tot hij zag hoe gek Adam op zijn zusje was, en hoe bijzonder de band tussen hen was.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Adam McCain


    "Even goed als mij? Pff, lukt nooit," had Adam overdreven gezegd en schudde daarna zijn hoofd. Dat kon zeker lukken, en hij hoopte het heel erg voor zijn kleine zusje. "Hmm, almaar een geluk dat jij dan geen broers of zusjes hebt dan. Anders zitten ze daar met een McCain en een Marshall," grapte Adam en knipoogde naar haar waarna hij een slok nam van de koffie die op zijn plateau stond. Hij wist natuurlijk goed genoeg dat zij twee bij de leerlingen hoorden die nooit echt lastig waren in de klas, leerkrachten hadden maar al te graag leerlingen zoals hen. Echter was hij daar niet zo heel erg trots op, het kon hem niet veel schelen of hij nou een erg goede leerling was of niet. Zolang hij hier iets kon bijleren was het allemaal goed. Hij keek op toen Kelly wat vroeg. "Wel toevallig heb ik er eentje op mijn gsm," zei hij licht grijnzend, wetend dat hij er meer dan tien had. Adam nam zijn gsm en zocht het filmpje, waarna hij het aan Kelly gaf. "Je moet eens meekomen naar mijn huis, Maia zou vast helemaal gek op je zijn," zei hij en glimlachte even naar haar waarna hij verder at.

    ik vind die twee zo schattig samen

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 12:30 ]


    I promise you I will learn from my mistakes.

    Abigail "Abby" Russo


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    William McAdam

    "Hey!" Begroette Isaiah mij terug. "Ik kon het eigenlijk niet missen," zei hij na mijn vraag en ik glimlachte. Kon hij het hier niet missen, of kon hij mij niet missen. Goeie vraag, maar die zal ik niet luidop stellen. "Ben weer naar Rusland geweest, zoals elk jaar. Lynn, mam en pap zitten er nog. Zelfde als altijd, eigenlijk, maar dit keer kwam een broer van pap ook die ik sinds mijn vierde niet meer gezien heb. Heb voornamelijk gezeur aan moeten horen over hoe het zo'n schande was dat ik openlijk biseksueel ben." Ik rolde even met mijn ogen.
    "Nou, moeten ze vooral tegen mij gaan doen, aangezien ik homo ben," mompelde ik terwijl ik het laatste stukje croissant naar binnen propte. Ik nam een slok thee, welke ik een beetje te zoet had gemaakt en likte mijn lippen af. Oké, het was best lekker eigenlijk. Mag ik vaker doen van mezelf.
    "Maar wat heb jij eigenlijk gedaan? En hoe gaat het met Julian? Heb hem al een tijdje niet meer gesproken." Ik knikte even naar hem toen hij de vraag stelde.
    "Tja, hoe moet ik het zeggen. Hij is eigenlijk een beetje kortaf als ik over jou begin... misschien is hij nog boos dat jij voor mij koos en dat wij samen naar de academie gingen," zei ik en haalde mijn schouders even op. "Maar het gaat wel goed met hem, dus dat is een positief iets. Hij heeft eindelijk een opleiding gevonden die hij ook echt leuk vind en daar ben ik dan ook wel weer blij mee." Ik dacht even na over wat ik in de vakantie gedaan had, maar dat was eigenlijk niet veel. Meer en deels thuiszitten of naar vrienden. "Voor de rest heb ik niet veel gedaan. Beetje naar vrienden en wat jammen op mijn kamer." Ik glimlachte naar Isaiah en kijk hem, voor mijn gevoel net iets te lang, in de ogen aan. Mijn wangen kleuren hierdoor wat rossig en snel wend ik mijn blik af. Oeps. Voor ik iets zou laten merken nam ik een slok thee, waar ik me dan ook in verslikte. Lekker bezig jongen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kelly Marshall
    "Ik denk dat als mijn moeder nog een kind had gekregen, dat ze die niet eens naar muziek liet luisteren." zei ze lachend terwijl ze de telefoon van Adam overnam. "Ik denk dat mijn zusje, of broertje, de slet van het dorp zou zijn." Ze keek over de telefoon Adam aan en gaf hem een knipoog. "Ik bedoel natuurlijk dat ze ontzettend populair zou zijn." Ze drukte op play en zette het geluid van de telefoon harder. En daar zat Maia, met de gitaar van Adam op haar schoot en een trotse blos op haar wangen. Het zou haar niet verbazen als ze over een paar jaar ook hier auditie kwam doen en vervolgens in de voetstappen van Adam liep. "Die wordt groter dan wij samen." zei ze lachend maar gemeend. Het jonge zusje van Adam had alle looks mee, ze had duidelijk talent en ze bezat diezelfde charme als Adam. "Ik zou je familie graag leren kennen!" zei Kelly terwijl ze hem zijn telefoon teruggaf.
    ze zijn zeker schattig!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2015 - 21:59 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis



    Isaiah Lucian Rudnikov

    "Tja, hoe moet ik het zeggen. Hij is eigenlijk een beetje kortaf als ik over jou begin. Misschien is hij nog boos dat jij voor mij koos en dat wij samen naar de academie gingen," beantwoordde William mijn vraag. Begrijpend knikte ik even. Ik zou ook niet erg blij zijn in zijn situatie, maar ik vond het alsnog jammer dat het contact langzaam minder werd. Het was tenslotte een goede vriend van me. "Maar het gaat wel goed met hem, dus dat is een positief iets. Hij heeft eindelijk een opleiding gevonden die hij ook echt leuk vind en daar ben ik dan ook wel weer blij mee," ging William verder, waardoor ik weer glimlachte. "Oh, dat is mooi! Wens hem veel geluk van me, ik hoop dat hij het de hele opleiding het naar zijn zin zal hebben," zei ik, waarna ik de laatste slok van de koffie nam. Mijn ogen gleden langzaam over de rest van de mensen die in de kantine zaten. De meesten kende ik wel of had ik wel eens gesproken, en er was eigenlijk niemand bij die ik nog nooit gezien had. Zodra William weer begon met praten liet ik mijn blik weer op hem vallen. "Voor de rest heb ik niet veel gedaan. Beetje naar vrienden en wat jammen op mijn kamer." Mijn grijns kwam weer terug bij die woorden. "Waarom verbaasd dat me nou niets?" Wanneer ik hem weer aankeek verslikte hij zich in zijn thee "Oh jeez, gaat 'ie? Te snel gedronken, of zie ik er nou echt zo vreselijk uit?" Vroeg ik lachend. "Al zin in de lessen?" Het antwoord was al te verwachten, natuurlijk. Toch had ik het idee dat er meerdere mensen de mening zouden delen dat het begin van de lessen niet zo heel erg was. Het was soms nogal saai, maar nogmaals zes weken zonder zou ik niet uit kunnen houden.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 15:39 ]


    United we stand, divided we fall.


    Stacey 'Stace' Claire Tallin

    Ik zie Lily de kantine binnen lopen, ze pakte haar ontbijt, keek wat in het rond, en liep toen recht op me af, O nee! Ik heb echt geen zin in gezeldschap. Lily kwam bij me zitten en zei zacht: 'Hey' ze begon aan haar ontbijt, 'Hey' antwoorde ik kortaf. Ik zuchtte diep en nam een slok van me thee, misschien moet ik wat aardiger zijn, en zei iets vrolijker: 'Hoe was je vakantie? Zeker veel muziek gemaakt?' Ik glimlachte. 'Ik ben zelf naar Parijs geweest alweer, Elise en ik hebben daar een tattoo laten zetten' ik liet haar de tattoo zien. Ik had opeens meer zin in om gezellig te kletsen. 'Ik heb nog veel meer gedaan, maar dit was toch het belangrijkste. Wat vind je ervan?' Ik was er zelf best trots op. 'Ik wil je wat laten zien, je bent de eerste die ik dit laat zien.' Ik pakte mijn telefoon uit me tas en zocht een filmpje op, 'Kijk dit is Elise die in een schooltoneelstuk speelt, ze heeft gevoel voor drama vind ik, maar zelf vond ze het echt vreselijk om in een schooltoneelstuk te spelen.' Ik gaf Lily mijn telefoon.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2015 - 10:03 ]


    We all just wanna be somebody