• Hee mensen,

    Sommige van jullie weten dat ik psoriasis heb. Ik heb de vorm psoriasis capitis. Dit houd in dat ik vooral rode, schilferende plekken op mijn hoofdhuid en bij mijn haargrens heb. Ook heb ik er wat van in mijn oorschelp zitten en op mijn voorhoofd, onder mijn ponie, zit ook een rode plek.
    Soms wordt het echt ondragelijk, ik loop elke dag met jeuk en wil soms echt mijn hoofdhuid eraf trekken om van de jeuk af te zijn, maar dat kan natuurlijk niet, hahah. Ik heb zalfjes en dingetjes van mijn dermatoloog en gebruik die al tijden, maar het lijkt wel of de jeuk niet over gaat. Het is zóóóó vervelend en het irriteert me ook, want als ik maar even een keertje krap zijn mijn schouders wit van de schilveringen, waar ik me soms een beetje voor schaam. Mijn moeder zeurt er ook telkens over, maar als ik jeuk heb wil ik nou eenmaal krabben. Elke dag jeuk hebben is gewoon erg vervelend en soms wordt ik er echt helemaal gek van.
    Hierdoor ben ik soms ook erg chagrijnig, maar ik wil de schuld daar niet altijd aan geven. Ik heb gewoon geen zin om aan iedereen te vertellen dat ik er last van heb en dat ik daarom wel eens witte dingen in mijn haar heb, of dat ik een dikke laag sneeuw op mijn schouders heb. Buhh.
    Ik denk dat ik liever elke dag pijn wil hebben, dan deze vervelende jeuk die ik 24/7 heb.

    Het is niet zozeer dat ik advies wil, maar eerder dat ik het even kwijt wil. Bedankt voor het lezen <3

    Als je niet weet wat psoriasis is, hier een stukje erover met uitleg;

    Psoriasis is een chronische ontstekingsziekte waarbij de huid is aangedaan. De huid is een levend orgaan waarbij een evenwicht is tussen het afsterven van oude huidcellen en het aanmaken van nieuwe huidcellen. Bij mensen met psoriasis is het afweersysteem overactief en valt het de gezonde huid aan. Hierdoor worden er (plaatselijk) te veel en te snel nieuwe huidcellen aangemaakt. Op de huid ontstaan rode, schilferende plekken.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 23:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    I feel you. Ik heb een lichte vorm van ichthyosis, wat basically inhoudt dat mijn onderste huidlaag zichzelf te snel vernieuwd, voordat de bovenste laag eraf is. De huid is ook te droog waardoor er een soort van patroon ontstaat wat op vissenschubben lijkt (veel mensen kennen dat wel in de winter, denk ik?). Dat kan ook echt ontzettend jeuken en ik heb hierdoor altijd heel snel velletjes op mijn gezicht omdat het niet zo snel loslaat, wat ik er echt vreselijk uit vind zien. Mijn hoofdhuid kan ook als de neten jeuken en ik heb altijd last van roos erdoor.


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    I feel you. Ik heb een lichte vorm van ichthyosis, wat basically inhoudt dat mijn onderste huidlaag zichzelf te snel vernieuwd, voordat de bovenste laag eraf is. De huid is ook te droog waardoor er een soort van patroon ontstaat wat op vissenschubben lijkt (veel mensen kennen dat wel in de winter, denk ik?). Dat kan ook echt ontzettend jeuken en ik heb hierdoor altijd heel snel velletjes op mijn gezicht omdat het niet zo snel loslaat, wat ik er echt vreselijk uit vind zien. Mijn hoofdhuid kan ook als de neten jeuken en ik heb altijd last van roos erdoor.


    Het lijkt een beetje op elkaar, lees ik zo. Alleen krijg ik niet de geschubde huid die jij dan weer wel hebt. Bij mij liggen er echt plakkaten van huid bijna los op mijn bovenste huid waardoor het gewoon zoooo erg jeukt.
    Balen dat jij ook met een huidziekte kampt, maar gelukkig kunnen we erover praten!

    [ bericht aangepast op 1 dec 2015 - 0:05 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Okay, heel vreemd, maar heb je al eens iets geprobeerd wat roos tegengaat? Wat je hebt, klinkt namelijk precies hetzelfde wat ik heb en ik heb "gewoon" ketaconazol shampoo van mijn dokter op recept gekregen. Het is een speciaal, agressief middeltje tegen ontzettende hardnekkige roos. Het werkt niet op de lange termijn, helaas, maar ik moet wel zeggen dat het bij de schilfers weghaalt, waardoor in ieder geval de jeuk minder wordt. Dan hoef ik het vervolgens een tijdje niet meer te gebruiken. Wat ik zelf inmiddels ook al gebruik is Neutral Anti-Roos Shampoo. Dat is vanalles-vrij (parfum, parabenen, ph-neutraal, etc.) en daardoor kan je dus ook geen extra jeuk krijgen. Je hebt er ook douchegel, handzeep en zeeppompjes, conditioner, wasmiddel, etc.
    Mijn zus en vader hebben ook snel last van psoriasis en die hebben indirect ook heel veel last van parfum in allerlei dingen. Yay voor gevoelige huid, zullen we maar zeggen, haha.


    Deep inside, I've never felt alive

    ik heb geen advies, maar het lijkt me inderdaad super irritant en vervelend!
    Ik hoop voor je dat er een oplossing komt!

    [ bericht aangepast op 1 dec 2015 - 15:09 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis