• Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest, maar uiteindelijk doodgebloed, dus ik dacht: Laat het ons nog eens proberen! Dit topic kan als motivatietopic dienen, maar ook als informatietopic, hulptopic, et cetera. Een nieuwe taal leren is altijd fijn (vind ik dan toch) en hier kunnen we het er dan ook gezellig over hebben. (:


    Dus, welke talen willen jullie graag leren? En kennen jullie toevallig nog sites of boeken die daarbij kunnen helpen? Zelf zou ik namelijk heel graag Hebreeuws, Arabisch, Urdu, whatever midden oosten-taal leren.

    Sites/boeken
    Meerdere talenwww.duolingo.com
    Meerdere talenMemrise
    Russisch http://learnrussian.rt.com/
    Hebreeuwshttp://www.hebrewpod101.com/ — BETALEND!
    — Prisma taalboeken (de "voor zelfstudie-serie")

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 17:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben sinds kort een cursus Duits begonnen, dus ik kan zeker wat hulp gebruiken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mijn voornemen is om volgend jaar Italiaans te gaan leren. En om mijn Spaans en Chinees te verbeteren (:

    Ik zou ook nog een keer graag Russisch willen leren. Maar eerst school afmaken en studeren :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Oke, ik ben eens begonnen op duolinge voor Frans, dat moest overigens vanaf het engels, maar kun je daar ook super moeilijk mee doen uiteindelijk?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Oke, ik ben eens begonnen op duolinge voor Frans, dat moest overigens vanaf het engels, maar kun je daar ook super moeilijk mee doen uiteindelijk?


    In principe is Duolingo gericht op mensen die echt vanaf nul beginnen een taal te leren, dus het begint heel simpel, maar het wordt steeds moeilijker, ja! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    In principe is Duolingo gericht op mensen die echt vanaf nul beginnen een taal te leren, dus het begint heel simpel, maar het wordt steeds moeilijker, ja! ^^


    Oke goed. Want voor nu is het vooral nog opfrissen. Ik heb het dan ook al zo'n vier a vijf jaar niet meer gehad. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fins — Jezusmina.

    Ik zou graag Duits leren, echt goed leren.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fillion schreef:
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fins — Jezusmina.

    Ik zou graag Duits leren, echt goed leren.


    Haha, ja, Fins is een beetje een lastige taal om aan te beginnen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, ja, Fins is een beetje een lastige taal om aan te beginnen. :'D


    Ziet er wel awesome uit. Van een uitdaging gesproken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Deens of zo lijkt me ook wel leuk.
    Haa, ik vul zo steeds Nederlands ipv Engels in bij de vertalingen. Oeps.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Fillion schreef:
    (...)

    Ziet er wel awesome uit. Van een uitdaging gesproken.


    Maar wacht - wilt dat zeggen dat jij het kan?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Fillion schreef:
    (...)

    Maar wacht - wilt dat zeggen dat jij het kan?


    Nee, nee, helemaal niet. Ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd, maar als student taalwetenschap vind ik het wel een ontzettend boeiende taal. Ik volg wat mensen op Tumblr die het aan het leren zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Patholoog schreef:
    Deens of zo lijkt me ook wel leuk.
    Haa, ik vul zo steeds Nederlands ipv Engels in bij de vertalingen. Oeps.


    Ik vulde een keer opeens Duits in. D: Dan is Nederlands tenminste nog een logische keuze, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wil echt suuuupergraag Zweeds leren. Die taal is gewoonweg echt prachtig. ^^ Of misschien ben ik gewoon een talenfreak die er veel teveel wil kunnen.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik wil heeeeel graag Russisch of Japans leren ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Square schreef:
    (...)

    Nee, nee, helemaal niet. Ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd, maar als student taalwetenschap vind ik het wel een ontzettend boeiende taal. Ik volg wat mensen op Tumblr die het aan het leren zijn. ^^


    Dju. Anders had je een nieuwe apprentice. :'D

    Die studie lijkt me tof. Waar studeer je?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2015 - 21:55 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28