• Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest, maar uiteindelijk doodgebloed, dus ik dacht: Laat het ons nog eens proberen! Dit topic kan als motivatietopic dienen, maar ook als informatietopic, hulptopic, et cetera. Een nieuwe taal leren is altijd fijn (vind ik dan toch) en hier kunnen we het er dan ook gezellig over hebben. (:


    Dus, welke talen willen jullie graag leren? En kennen jullie toevallig nog sites of boeken die daarbij kunnen helpen? Zelf zou ik namelijk heel graag Hebreeuws, Arabisch, Urdu, whatever midden oosten-taal leren.

    Sites/boeken
    Meerdere talen — www.duolingo.com
    Meerdere talen — Memrise
    Russisch — http://learnrussian.rt.com/
    Hebreeuws — http://www.hebrewpod101.com/ — BETALEND!
    — Prisma taalboeken (de "voor zelfstudie-serie")

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 17:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Voor de mensen die nog naar iets anders dan duolingo op zoek zijn, ik heb net deze site ontdekt: Memrise! Ben net zelf bezig met me te registreren, maar ik dacht het even te laten weten. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nuli is een handige site om je Chinese woordenschat bij te houden, trouwens (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Probie schreef:
    Voor de mensen die nog naar iets anders dan duolingo op zoek zijn, ik heb net deze site ontdekt: Memrise! Ben net zelf bezig met me te registreren, maar ik dacht het even te laten weten. (:


    Yes, dank je! Dat ziet er awesome uit!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben nu bezig met Koreaans leren.
    Er staat een heel goed lesboek online, gratis, KoreanFromZero, en het is echt perfect omdat je stapje voor stapje Koreaans leert. Het tweede lesboek kost wel geld, maar dat is 20,- of zo.

    En ik zag dat er geen Koreaanse versie van "Thank you" op die afbeelding staat, dus bij deze ook even in het Koreaans xd.
    In het Koreaans is het Gamsahamnida. Of zo, als je het in het Koreaans schrijft.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 1:11 ]


    Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty! - Jinx, the Loose Cannon.

    Ik leer op duolingo Deens Spaans en Duits. Door die site is het makkelijk om een taal te volgen.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    ik leer ook Koreaans xD


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ben vooral bezig met Deens


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Ik wil echt Russisch en Japans kunnen spreken/schrijven. En wow Egyptische hiërogliefen kunnen lezen is nog een must ergens in het leven.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik wil écht Hebreeuws leren, maar ik vind maar geen sites of boeken. :'D Frustrerend haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Standal schreef:
    Ik wil echt Russisch en Japans kunnen spreken/schrijven. En wow Egyptische hiërogliefen kunnen lezen is nog een must ergens in het leven.


    Ik kon dat toen ik een jaar of 5/6/7 was door mijn obsessie met het Oude Egypte toen. Ik las toen ook boeken waar ik de helft van de woorden niet begreep enzo ;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik zou graag Arabisch willen leren zodat ik mijn vader ook even trots kan maken :Y)

    Maar anders zou ik ook graag Japans willen leren.


    wat was dit ookalweer

    Mt. Ik wil maybe een keer een cursus spaans doen ergens in spanje (op weer eens wat spaans op te frissen / het weer te leren) Iemand tips? (Wss voor in een vakantie trouwens)


    Aan niets denken is ook denken.

    Monesi schreef:
    Ik wil écht Hebreeuws leren, maar ik vind maar geen sites of boeken. :'D Frustrerend haha.


    Als je het niet erg vindt om te leren vanuit het Engels, moet je hier eens kijken. Hebreeuws staat onder "Semitic". Het zijn waarschijnlijk niet allemaal instructieboeken of dingen op jouw niveau, maar voor Hebreeuws zitten er meer dan twintig documenten tussen, dus daar vind je vast wel iets nuttigs. ^^

    Sowieso is dat trouwens een geweldige link mocht iemand op zoek zijn naar gratis grammaticaboeken van zo ongeveer welke taal dan ook. (bloos)

    [ bericht aangepast op 12 april 2016 - 1:04 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Als je het niet erg vindt om te leren vanuit het Engels, moet je hier eens kijken. Hebreeuws staat onder "Semitic". Het zijn waarschijnlijk niet allemaal instructieboeken of dingen op jouw niveau, maar voor Hebreeuws zitten er meer dan twintig documenten tussen, dus daar vind je vast wel iets nuttigs. ^^

    Sowieso is dat trouwens een geweldige link mocht iemand op zoek zijn naar gratis grammaticaboeken van zo ongeveer welke taal dan ook. (bloos)


    Oh my, Inge, je bent een held. Dankjewel!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ah, tof! Ik vind talen leren echt heel leuk. Nu ben ik alleen bezig met Noors, Grieks en Fins, maar ik wil echt heel graag verder met Spaans, Grieks, Italiaans, Turks en Chinees enzovoorts. Weet iemand toevallig een goede site voor Noors?


    Tijd voor koffie.