• Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest, maar uiteindelijk doodgebloed, dus ik dacht: Laat het ons nog eens proberen! Dit topic kan als motivatietopic dienen, maar ook als informatietopic, hulptopic, et cetera. Een nieuwe taal leren is altijd fijn (vind ik dan toch) en hier kunnen we het er dan ook gezellig over hebben. (:


    Dus, welke talen willen jullie graag leren? En kennen jullie toevallig nog sites of boeken die daarbij kunnen helpen? Zelf zou ik namelijk heel graag Hebreeuws, Arabisch, Urdu, whatever midden oosten-taal leren.

    Sites/boeken
    Meerdere talen — www.duolingo.com
    Meerdere talen — Memrise
    Russisch — http://learnrussian.rt.com/
    Hebreeuws — http://www.hebrewpod101.com/ — BETALEND!
    — Prisma taalboeken (de "voor zelfstudie-serie")

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 17:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Noragami schreef:
    Ik wil heeeeel graag Russisch of Japans leren ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Voor de mensen die graag Japans zouden leren: op www.japanology.nl is het mogelijk gratis Japans leren. :Y) Ik maak zelf al enige tijd gebruik van deze site en hij is opzich best wel aardig, haha. De site is opgericht door Loek van Kooten - een drs Japanologie - die samen met zijn vrouw (een native Japanse) probeert op deze manier mensen bekend te maken met de taal. Op de site vind je 15 lessen, waarin je onder andere wat grammatica leert, en waarin je leert jezelf voor te stellen. Het is voor de mensen die Japans zouden willen leren, wel eens leuk om op te kijken, denk ik zo.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:05 ]


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik studeer Japanstudies. Voor vragen over de Japanse taal, mogen jullie natuurlijk bij mij komen.

    Inmiddels ken ik iets meer dan tweehonderd karakters. En natuurlijk katakana en hiragana~

    Edit: Over dat plaatje in de beginpost: ik zou 'arigatou' schrijven in plaats van 'arigato'. :Y)
    Oh, en als jullie het leuk vinden, kan ik jullie namen in het Japans schrijven. :3

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:09 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik heb me even met Nederlands beziggehouden op duolingo, en het is echt moeilijk, aangezien ik hier met het probleem zit dat ik uit Vlaanderen kom en dat die cursus echt voor het Nederlands Nederlands gemaakt is. Zo rekent het 'nonkels' fout in plaats van 'ooms', of bij "the crop is small", mag je niet zeggen "de oogst is mager", maar "de oogst is klein", terwijl dat eigenlijk wel klopt. Volgens mij haten ze mij daar om al mijn kritiek op die cursus. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    Ik heb me even met Nederlands beziggehouden op duolingo, en het is echt moeilijk, aangezien ik hier met het probleem zit dat ik uit Vlaanderen kom en dat die cursus echt voor het Nederlands Nederlands gemaakt is. Zo rekent het 'nonkels' fout in plaats van 'ooms', of bij "the crop is small", mag je niet zeggen "de oogst is mager", maar "de oogst is klein", terwijl dat eigenlijk wel klopt. Volgens mij haten ze mij daar om al mijn kritiek op die cursus. :')


    Ik denk dat maar zo dat ze van die suggesties beter worden, niet? Bij de cursus wat ik nu doe heb je ook meerdere opties om in te vullen, bijvoorbeeld: "I eat a sandwich" of "I am eating a sandwich".

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:49 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bokuto schreef:
    Ik studeer Japanstudies. Voor vragen over de Japanse taal, mogen jullie natuurlijk bij mij komen.

    Inmiddels ken ik iets meer dan tweehonderd karakters. En natuurlijk katakana en hiragana~

    Edit: Over dat plaatje in de beginpost: ik zou 'arigatou' schrijven in plaats van 'arigato'. :Y)
    Oh, en als jullie het leuk vinden, kan ik jullie namen in het Japans schrijven. :3


    OMG. Jaaaaaaa *O*


    I don't understand that reference. - Castiel

    Square schreef:
    Ahh, ik zat een paar weken geleden nog te denken over zo'n topic, maar heb het uiteindelijk nooit aangemaakt. Leuk dat het er nu toch is. :Y)

    Ik ben op dit moment vooral bezig mijn Frans te verbeteren, maar ik probeer ook meer Duits te lezen om dat op niveau te houden en laatst ben ik in een impuls op Duolingo begonnen aan Zweeds, al vordert dat niet erg snel. Talen die ik heel graag zou leren zijn Russisch en NGT. ^^

    Het lijkt mij wel interessant om een soort pen pal te hebben voor bijvoorbeeld Frans, want een taal gebruiken is meestal de beste manier om hem te leren, maar ik vind het lastig om zoiets te vinden. Als iemand dus toevallig een goede website weet, laat het vooral horen.


    Interpals.net is wel een goede site volgens mij, erg uitgebreid en zowel opties om binnen als buiten de site om te corresponderen.
    Het is al wel een tijd geleden sinds ik daar ben geweest tho, dus kan wel zo zijn dat je wel met vrij jonge mensen te maken hebt. (rond de 14 jaar)
    En via http://www.penpalworld.com/ (geloof ik..) heb ik een IJslands penvriendinnetje ontmoet, we schrijven na lange tijd nog steeds!
    https://www.postcrossing.com/ is ook erg leuk! Maar veel meer random, dus dan moet je geluk hebben om een Frans iemand te vinden die ook met je wil blijven corresponderen. Het is vooral elkaar éénmalig een kaart versturen. Wel leuk om voor de lol te doen en wat meer over de taal/cultuur te leren! (:
    Dat zijn sites die nu in mij opkomen...

    Ik doe Frans, Duits en Engels op school. (En natuurlijk Nederlands, haha)
    Als ik wat meer ruimte in mijn hoofd zou hebben gehad zou ik er wat meer moeite in steken, want zowel Frans als Duits vind ik een prachtige taal, daarom heb ik ze allebei gekozen in mijn pakket. Engels vind ik best wel een rottig, als dat niet verplicht was, had ik die er misschien zelfs uit gesodemieterd. (cat)
    Maar goed, lees- en schrijfvaardigheid gaan me wel redelijk tot goed af tot nu toe. Ik merk alleen enorm veel moeite met luisteren. Ik heb binnenkort luistertoetsen, zijn er mensen die tips hebben hiervoor?
    Het zit 'm vooral in de concentratie denk ik, ben in gedachten heel snel afgeleid, en ook omdat de vragen in dezelfde taal zijn (behalve bij Frans) maakt het extra lastig voor me. Ik heb altijd wat extra tijd nodig om het te laten bezinken of zo, haha.

    Overigens, wilde ik al sinds de eerste klas al IJslands leren, maar ik vrees dat ik daar nog even mee moet wachten tot ik weer wat meer vrije tijd heb. :')


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik wil heel erg graag Quenya (de taal van de elfen van Tolkien. Hij heeft die taal helemaal uitgewerkt met grammatica enzo.) leren. Maar ik kan het nooit helemaal goed vinden en dat maakt mijn motivatie een beetje laag.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oh ik wil zoveel talen nog leren haha. Ik heb dan ook geen idee waar ik moet beginnen en ik ben bang dat ik niet echt een talenknobbel heb..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben momenteel bezig mezelf Zweeds te leren, maar het blijft lastig. (no_chears)
    Al ken ik wel al de basisregels, en basisuitspraken als prettig kerstfeest, enzo. :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Voor degenen die Russisch willen leren, deze site is super handig: http://learnrussian.rt.com

    Heb je misschien ook nog andere websites? Van duolingo leer ik opzich wel via oefening, maar het ik vind het toch fijner om met de regels te leren. Dat je alleen vervoegingen van avoir hebt of alleen vervoegingen van etre etc. De "notes&tips" daar zijn erg vaagjes.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Heb je misschien ook nog andere websites? Van duolingo leer ik opzich wel via oefening, maar het ik vind het toch fijner om met de regels te leren. Dat je alleen vervoegingen van avoir hebt of alleen vervoegingen van etre etc. De "notes&tips" daar zijn erg vaagjes.


    Welke taal wil je leren? Frans? Dan kan ik even zoeken. Ik heb er namelijk net één voor Hebreeuws gevonden, Calice postte net één voor Russisch. Ik kan even zoeken voor je. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    (...)

    Welke taal wil je leren? Frans? Dan kan ik even zoeken. Ik heb er namelijk net één voor Hebreeuws gevonden, Calice postte net één voor Russisch. Ik kan even zoeken voor je. (:


    Frans, ja. ^^ Dank je. Ik heb een tijd terug al eens gezocht, maar niets echt gevonden. Ik dacht, misschien weten jullie een. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik wil graag Spaans leren -en misschien kan ik dan beter eerst met Frans beginnen wat het schijnt dat het daar op lijkt-. Ik hoef het niet echt te kunnen spreken of schrijven, maar ik zou het wel graag kunnen verstaan, wat er gezegd wordt.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.