• Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest, maar uiteindelijk doodgebloed, dus ik dacht: Laat het ons nog eens proberen! Dit topic kan als motivatietopic dienen, maar ook als informatietopic, hulptopic, et cetera. Een nieuwe taal leren is altijd fijn (vind ik dan toch) en hier kunnen we het er dan ook gezellig over hebben. (:


    Dus, welke talen willen jullie graag leren? En kennen jullie toevallig nog sites of boeken die daarbij kunnen helpen? Zelf zou ik namelijk heel graag Hebreeuws, Arabisch, Urdu, whatever midden oosten-taal leren.

    Sites/boeken
    Meerdere talenwww.duolingo.com
    Meerdere talenMemrise
    Russisch http://learnrussian.rt.com/
    Hebreeuwshttp://www.hebrewpod101.com/ — BETALEND!
    — Prisma taalboeken (de "voor zelfstudie-serie")

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 17:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Galaxias schreef:
    Ah, tof! Ik vind talen leren echt heel leuk. Nu ben ik alleen bezig met Noors, Grieks en Fins, maar ik wil echt heel graag verder met Spaans, Grieks, Italiaans, Turks en Chinees enzovoorts. Weet iemand toevallig een goede site voor Noors?


    Ik had krak hetzelfde probleem toen ik voor Noors zocht, haha. Op Duolingo heb je het, maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo'n denderende site. :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil graag een cursus Zweeds doen en neig nu naar de NTI. Ik wil me vandaag samen met mijn moeder verder oriënteren. Ik wil ook graag Noors nog leren, maar die cursus is dubbel zo duur als Zweeds... Althans, bij de NTI.


    Slightly drunk.

    Jerker schreef:
    Ik wil graag een cursus Zweeds doen en neig nu naar de NTI. Ik wil me vandaag samen met mijn moeder verder oriënteren. Ik wil ook graag Noors nog leren, maar die cursus is dubbel zo duur als Zweeds... Althans, bij de NTI.


    Ik wil ook heel graag Scandinavische talen leren! Bij mij is het wel praktisch onmogelijk om het te studeren sinds ik nog op de middelbare zit, haha. :'D Succes!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Voor mijn nieuwe studie moet ik Spaans gaan leren. Ik beheers al het Duits, Frans, (Ik kan me ook verstaanbaar maken in het Grieks, nooit les in gehad maar mijn halve familie is Grieks) en Engels natuurlijk. Ik vind het echt heel erg leuk om Spaans erbij te gaan leren en heb er ook heel erg veel zin in!

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 20:40 ]


    The world is a book and I will read it

    Ik wil m'n Hindi verbeteren. xD Ik kan het wel maar het zakt weg en soms gebruik ik het als geheime taal.


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Toda schreef:
    Ik wil écht Hebreeuws leren, maar ik vind maar geen sites of boeken. :'D Frustrerend haha.

    Zal ik mijn moeder eens vragen hoe zij dat heeft gedaan? Zij kan het namelijk. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    (...)
    Zal ik mijn moeder eens vragen hoe zij dat heeft gedaan? Zij kan het namelijk. ^^



    Ooooooh, modern of oud Hebreeuws? Dat is namelijk best awesome, haha. Als je het haar wilt vragen, graag. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    (...)


    Ooooooh, modern of oud Hebreeuws? Dat is namelijk best awesome, haha. Als je het haar wilt vragen, graag. c:

    Geloof oud, want ze heeft voor haar studie (Theologie) ook de Bijbel moeten lezen in oorspronkelijk schrift. Wordt trouwens wel iets later, want ze is nu weg. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wil nog steeds donders graag Duits leren maar stage put me telkens teveel uit. Heeft iemand misschien een tip of een idee hoe ik kleine oefeningen kan doen elke dag terwijl mijn hersenen al half doods zijn? :')
    Ben al wel bezig met duolingo zo af en toe

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 21:13 ]

    Krolock schreef:
    Ik wil nog steeds donders graag Duits leren maar stage put me telkens teveel uit. Heeft iemand misschien een tip of een idee hoe ik kleine oefeningen kan doen elke dag terwijl mijn hersenen al half doods zijn? :')
    Ben al wel bezig met duolingo zo af en toe


    Je mag m'n examen komen maken, daar zul je heel veel uit leren en dan hoef ik niet te falen. :Y)

    Posthuma schreef:
    (...)
    Geloof oud, want ze heeft voor haar studie (Theologie) ook de Bijbel moeten lezen in oorspronkelijk schrift. Wordt trouwens wel iets later, want ze is nu weg. ^^


    Ah, oki! Maar geeft niet, haha, alvast bedankt. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    (...)


    Ja goed plan haha. :')

    Krolock schreef:
    Ik wil nog steeds donders graag Duits leren maar stage put me telkens teveel uit. Heeft iemand misschien een tip of een idee hoe ik kleine oefeningen kan doen elke dag terwijl mijn hersenen al half doods zijn? :')
    Ben al wel bezig met duolingo zo af en toe


    Duolingo is een goede, simpele manier om in kleine blokjes eraan te werken. Ik weet niet wat je niveau verder is, maar je zou misschien gewoon iedere dag een pagina uit een boek kunnen lezen, of een Duitse serie kijken, bijvoorbeeld. Als je de basis al hebt, leer je daar vaak meer van dan uit boeken, en het voelt ook minder als een taak als je het verhaal interessant vindt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat een leuk topic!!

    Ik ben straks klaar met de middelbare en ga dan een studie Nederlands dan (dat kan ik al haha) maar ik wil graag Duits Frans en Spaans kunnen, maar dat zal in etappes gaan.

    Een serie kijken is denk ik één van de leukere en makkelijkere manieren. Kijk maar hoe snel je daar Engels mee oppikt (:

    Square schreef:
    (...)

    Duolingo is een goede, simpele manier om in kleine blokjes eraan te werken. Ik weet niet wat je niveau verder is, maar je zou misschien gewoon iedere dag een pagina uit een boek kunnen lezen, of een Duitse serie kijken, bijvoorbeeld. Als je de basis al hebt, leer je daar vaak meer van dan uit boeken, en het voelt ook minder als een taak als je het verhaal interessant vindt. ^^

    Ik heb toevallig laatst een boek gekocht in Duitsland met de intentie om hiervan te leren... maar blijkbaar is mijn niveau te laag om het goed te kunnen begrijpen. Dus ik zit eraan te denken om hem alsnog te lezen maar dan met google translate ernaast. Geen idee of dat verstandig is maar ik moet toch ergens beginnen.
    Een leuke Duitse serie ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen.

    Lekker ironisch ook met mijn Duitse signature haha. Maar dat kan ik dan wel gewoon begrijpen, zo slecht is mijn Duits nog net niet.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 21:42 ]

    Krolock schreef:
    (...)
    Ik heb toevallig laatst een boek gekocht in Duitsland met de intentie om hiervan te leren... maar blijkbaar is mijn niveau te laag om het goed te kunnen begrijpen. Dus ik zit eraan te denken om hem alsnog te lezen maar dan met google translate ernaast. Geen idee of dat verstandig is maar ik moet toch ergens beginnen.
    Een leuke Duitse serie ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen.

    Lekker ironisch ook met mijn Duitse signature haha. Maar dat kan ik dan wel gewoon begrijpen, zo slecht is mijn Duits nog net niet.

    Misschien de Duitse detective serie "Rex"?


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh