• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Kerstkoekje schreef:
    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.

    Inktzwart heeft die van mij gemaakt. Zelf kan ik er niks van, maar ik vind mijne nu echt super mooi (flower)


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    (...)
    Inktzwart heeft die van mij gemaakt. Zelf kan ik er niks van, maar ik vind mijne nu echt super mooi (flower)


    Ik ging een beetje door het topic bladeren voor inspiratie voor mijn cover en die van jou was er wel een die voor mij er echt uitsprong!


    "Ignite, my love. Ignite."

    De mijne is een voorlopige cover, de echte cover is nog in de maak.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik ben momenteel aan het wachten op de cover die voor mij wordt gemaakt


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik ging een beetje door het topic bladeren voor inspiratie voor mijn cover en die van jou was er wel een die voor mij er echt uitsprong!

    Ik ben er ook echt super blij mee, als ik ooit een boek ga uitgeven wil ik ook wel zo'n soort voorkant


    i wanna die with you once or twice.

    Ik wacht eventueel op een flitsende cover, anders maak ik zelf alsnog een andere gezien deze tijdelijk is – ik dacht alleen, laat ik eens kijken wat andere mensen kunnen maken gezien ik weet hoeveel goede photoshoppers er zijn die misschien wel met hele andere ontwerpen komen dan die ik meestal heb haha.


    I just caught the wave in your eyes


    Deze is van mij(en dus gemaakt door Inktzwart, als je ook zo'n soort cover wil moet Hier op klikken^^ (dit is geen reclame maar hulp voor de mensen die graag een mooie cover willen, nah een kijkje kan geen kwaad niet waar?)


    i wanna die with you once or twice.



    "You don't get it, do you?"

    In een laatste en desastreuze poging om verdere overbevolking van de aarde tegen te gaan is er een strikt regime van kracht geworden. De wereld is vol, zo vol, dat eenieder die een kind wil zich dient te registreren. Pas wanneer er iemand sterft wordt aan een nieuw koppel op de vaak ellenlange wachtlijst groen licht gegeven om hun kinderwens te verwezenlijken. Het is een regime dat met ijzeren vuist gehandhaafd wordt, maar desondanks niet vrij is van fouten: overtredingen ervan zijn talrijk.

    Kinderen die op illegale wijze verwekt zijn, worden geclassificeerd als zijnde 'No Names'. Hoewel in praktijk vaak wel degelijk met een naam bekroond, zijn No Names voor de overheid niet meer dan een doorn in het oog; voor de samenleving zijn zij niet meer dan een profiterende last. Er is geen register ter wereld dat hen kent en ze zijn al even ongrijpbaar als ongewenst.

    Vanaf het eerste moment dat Col Felix ontmoet, weet ze het zeker: hij is zo'n No Name. Hij verschijnt en verdwijnt wanneer het hem uitkomt en zijn hele leven lijkt gehuld in schaduwen en leugens. Geprikkeld door zijn mystieke verschijning probeert ze meer over hem te weten te komen, nog onwetend dat dit haar eigen leven volledig op zijn kop zal zetten. Het moment waarop ze erachter komt dat ze er met haar neus misschien maar beter uit had kunnen blijven, is ze al omgeven door alle duisternis en als haar eigen verleden dan ook nog op onverwachte wijze om de hoek komt kijken, lijkt er geen weg meer terug.

    Noneem gaat over twee personen die elk op een andere manier vechten tegen de schimmen uit hun heden en verleden. Een verhaal over oude littekens, de zoektocht naar identiteit en erkenning, verraad, maar bovenal over vechten voor datgene dat je dierbaar is.


    "You can't keep dancing with the devil and then wonder why you are still in hell."


    Thema: AU
    Link: Noneem


    She's imperfect but she tries

    Blue; The Queen of Minds, geschreven door Savannah/Vellichor.



    Het was niet de bedoeling dat ze op aarde terecht zou komen. Het was niet de bedoeling dat het portaal twee kanten op zou werken.
    Het leven heeft geen tijd om rekenen te houden met wat de bedoeling is.

    Sapphire is zeventien als de mysterieuze Killian op haar stoep verschijnt om haar ervan te overtuigen dat het boek dat de vader van Sapphire heeft geschreven gebaseerd is op de werkelijkheid. Sapphire wil dit niet geloven, maar heeft geen keus als het noodlot toeslaat. Door een reeks ongelukkige gebeurtenissen komen Sapphire en Killian precies terecht waar één van hen zou moeten zijn volgens een oude voorspelling, namelijk ver weg van alles wat Sapphire kent; Hotanificy, een rijk dat zich tussen aarde en de hel bevindt. Iedereen verwacht dat Sapphire Hotanificy zal redden van de ondergang, maar wat als Sapphire niet langer in de voorspelling past, wat als men begint te betwijfelen of echte voorspellingen niet alleen in slechte verhaaltjes voor het slapen gaan voorkomen?


    *Geschreven in het Nederlands.
    *Thema's; AU en Oorlog.
    *Geschreven door Savannah.
    *Doet mee aan Story of the year.
    *Cover door KyloRen

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 17:16 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik heb een idee, maar ik weet niet zeker of ik wel moet doen. Nog even over nadenken, dus.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik heb een idee, maar ik weet niet zeker of ik wel moet doen. Nog even over nadenken, dus.

    waarover heb je geen idee? of je mee moet doen?


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    (...)
    waarover heb je geen idee? of je mee moet doen?



    Ja, of ik wel mee moet doen. Met het idee dat ik heb


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ja, of ik wel mee moet doen. Met het idee dat ik heb

    Zolang het onder één van de thema's valt en het mag volgens de regels waarom niet? ik heb het ook gedaan, (nou ja ben eigenlijk overgehaald XD)


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    (...)
    Zolang het onder één van de thema's valt en het mag volgens de regels waarom niet? ik heb het ook gedaan, (nou ja ben eigenlijk overgehaald XD)


    Haha, ik weet wel zeker dat mijn idee binnen de regels valt, maar er zijn een paar andere redenen waarom ik twijfel (waaronder al deze getalenteerde mensen die meedoen, help).


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Lucens schreef:
    (...)
    Zolang het onder één van de thema's valt en het mag volgens de regels waarom niet? ik heb het ook gedaan, (nou ja ben eigenlijk overgehaald XD)


    Het is eigenlijk alleen heel onhandig als je het ooit nog wil uitgeven in mijn ogen. Als je dat wil doen, raad ik het eigenlijk af. Anders idd waarom niet.


    Happy Birthday my Potter!