• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Festus_ schreef:
    Hoort een Dystopian Future ook bij Alternative Universe?

    Nee, (dystopische) toekomstverhalen vallen daar niet onder. Maar je kunt het misschien wel met het thema oorlog combineren. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb een vraagje. In de regels staat dat je geen kleurtjes mag gebruiken, valt grijs hier ook onder?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb ook even een vraagje:

    Is het toegestaan om offline nu aan een verhaal te werken en pas zodra je halverwege bent met schrijven o.i.d. het verhaal online te zetten en in te schrijven?

    excuses al de vraag al gesteld is.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ratonhnhake schreef:
    Ik heb ook even een vraagje:

    Is het toegestaan om offline nu aan een verhaal te werken en pas zodra je halverwege bent met schrijven o.i.d. het verhaal online te zetten en in te schrijven?

    excuses al de vraag al gesteld is.

    Ja hoor. Als je er dit jaar maar mee begint en het voor de deadline op Quizlet zet. :)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)
    Ja hoor. Als je er dit jaar maar mee begint en het voor de deadline op Quizlet zet. :)


    Oke dat is mooi, misschien dat ik dan toch een poging ga wagen c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."







    Avondale is een land waarin de technologie erg vooruitstrevend is. De president is ermee bezig om robots te ontwikkelen om overal in te zetten. In deze wereld leeft de twintigjarige Daxton, onder velen bekend als 'Het Oog'. Een jongen vol tatoeages die al sinds zijn vijftiende levensjaar op de vlucht is voor de overheid. Hij heeft jaren geleden per ongeluk iemand vermoord en is sindsdien een gezochte misdadiger in het land. Als Daxton in een groot gebouw vol andere mensen vol met tatoeages eindigt, komt hij erachter dat hij slechts een pion is in een groter spel.
          Syrus is een jonge politieagent die extreem opkijkt tegen de president van het land. Als trouwe volger van het regime krijgt hij de belangrijke taak om Daxton op te sporen en in de boeien te slaan. Vol goede hoop begint Syrus aan zijn klopjacht op de getatoeëerde moordenaar, maar des te verder hij zijn reis vordert, komt hij erachter dat niet alles is wat het lijkt.

                                                                                                                           

                            † † † † † † † † † † † †

                            Ik was maar een gewone jongen,
                            met inkt op mijn lichaam
                            Maar nu ben ik een moordenaar,
                            zonder keuze


                            † † † † † † † † † † † †

                                                                                                                           

                            † † † † † † † † † † † †

                            Ik was maar een gewone jongen,
                            met een pistool in zijn handen
                            Maar nu ben ik een verrader,
                            zonder weg terug


                            † † † † † † † † † † † †

    • Dit verhaal doet mee aan Story Of The Year
    • Dit verhaal bevat fantasie elementen
    • Genre: Alternate Universe
    © Ziegler


    (De titel is de link)

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 10:58 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Iemand is me hier voor met het aanpassen van de beginpost. Ik wou net gaan kijken naar wie ik nog meer een badge kon versturen. c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Iemand is me hier voor met het aanpassen van de beginpost. Ik wou net gaan kijken naar wie ik nog meer een badge kon versturen. c:

    That would have been me.:W


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)
    That would have been me.:W


    Haha. Bedankt! (bloos)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kerstkoekje schreef:
    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.


    Dat herken ik bij elk verhaal wat ik hier op Quizlet wil gaan posten. Succes ermee! c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Kerstkoekje schreef:
    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.


    Heb daar zelf ook last van. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Kerstkoekje schreef:
    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.


    Herkenbaar, nu kan ik het wel, maar vroeger echt niet...


    obsessive rage

    Kerstkoekje schreef:
    De cover maken gaat voor mij moeilijker worden dan het schrijven van mijn verhaal.

    Zeer herkenbaar, Ik kan echt geen covers maken D:


    Seasons will change, but I shall remain

    outsider: [out • sahy • der ]
    1. A person not belonging to a particular group, set, party, etc.:
    2. Someone or something not considered likely to win or succeed.
    3. A person or thing not within an enclosure, boundary, etc.

    Het is 2200. De Amerikaanse Kyros vindt een oud boek wanneer hij rondkijkt in een bibliotheek. Deze begint hij te lezen en hij ontdekt dat het een dagboek is, van ongeveer zestig jaren oud. Het is eigendom van ene Iseul die beschrijft hoe zijn leven was toen hij in Noord-Korea woonde.
    Dit dagboek neemt je mee terug in de tijd naar het Noord-Korea van 2140, het land waar niemand echt van wist wat er nou precies in gebeurde toen der tijd, enkel dat het een duister, gesloten en zeer communistisch land was.
    Vandaag de dag is het echter een welvarend land dat valt onder het kapitalisme. Bovendien heet het nu niet meer Noord-Korea en is zijn buurvrouw niet meer Zuid-Korea maar vormen deze twee landen nu één groot land: De Verenigde Naties van Korea.
    Maar wat is er nou gebeurd? Wat ging eraan vooraf voordat deze landen één geheel werden… Wat (voor schokkends) staat er in het dagboek van Iseul waar Kyros helemaal niets van afwist als buitenstaander?


    “Nobody knows what happens inside there.”


    • Doet mee aan Story of the Year 2016
    • Hoofdthema: Alternative Universe. Extra thema: Oorlog.
    • Sci-Fi, thriller, OP
    • Futuristisch, sommige elementen kunnen dus verzonnen zijn.
    • 12+ vanwege: grof taalgebruik, moord scènes en heftige gebeurtenissen.
    • Speelt zich af in Korea.
    • Geheel Nederlandstalig.
    • Tijdelijke cover!

    ©AfterIife

    (Link is de titel)


    I just caught the wave in your eyes