• De Second Wizarding War is voorbij en Voldemort is voorgoed verslagen. Hogwarts is weer herbouwd en de school is ook weer open. The Ministry Of Magic besluit dat het een goed idee is om het Triwizard Tournament weer te starten, alleen dan helemaal anders. In plaats van 3 scholen tegen elkaar, is het nu zo dat de vier afdelingen van Hogwarts tegen elkaar strijden. Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw en Slytherin. Van iedere afdeling 2 leerlingen. Eén jongen en één meisje. Ook een andere regel is dat je in plaats van je zevende jaar al van je vijfde jaar mag meedoen. De leerlingen komen tegen moeilijke keuzes te staan in en buitenom het toernooi, gezien de jaarlijkse herdenkingen nog plaats vinden, het jaarlijkse Dumbledore Ball zal worden vervangen door het traditionele Yule Ball tijdens Kerstmis. Natuurlijk hebben de Next Generation kinderen ook nog liefdes, vriendschappen en haat om mee om te gaan. Plus dat een groot deel wordt achtervolgd door pers, gezien hun ouders een erg grote rol speelden in de Second Wizarding War.

    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    Rollen:


    • Hufflepuff

    • Eleanor Whelan • ? • Keeper & Prefect • Laleah
    • Dominique Isabelle Weasley • Katherine McNamara • Daggers
    • Scorpius Hyperion Malfoy • Lucky Blue Smith • Chaser & Prefect • Philip
    • Theodore William Adler • Mariano Di Vaio • Poppys
    • Ralf Auron • ? • SphinxX

    • Ravenclaw

    • Rose Hermione Weasley • Daria Sidorchuk • Prefect & Chaser • Hemmingss
    • Victoire Elizabeth Weasley • Lia Marie Johnson • Chikara

    • Slytherin

    • Albus Severus Potter • Sam Way • Beater & Prefect • Daggers
    • Finite Morana Leroî • ? • Ashallayn •
    • Angelica Denise Elliot Kastio • Shailene Woodley • sandordinja
    • Arkady Keagan McConnell • Cody Christian • Wallen
    • Charlie Joel Munroe • Charlie Rowe • Pines

    • Gryffindor

    • Neal Jackson Callen • Nico Tortorella • Seeker & Prefect • Wallen
    • Evelyn Laurel Crawford • ? • Deamus
    • James Sirius Potter • Francisco Lachowski • Keeper • RemusJohnLupin
    • Lily Luna Potter • Sophie Turner • praeteritum
    • Hugo Weasley • ? • SphinxX


    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    x Maximaal twee personages per persoon, één meisje en één jongen of je moet twee jongens willen, maar geen twee meisjes.
    x Houdt de meisjes en jongens gelijk, net zoals de afdelingen.
    x Minimaal 2OO woorden per post, het kan soms minder zijn omdat je het druk hebt, maar dit gelieve niet te vaak.
    x OOC doe je tussen haakjes.
    x Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    x Alleen ik open nieuwe topics! Of ik wijs iemand aan.
    x Bestuur enkel jouw eigen personage, of je hebt toestemming van de andere persoon.
    x De aller belangrijkste: Have fun!



    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    Begin:

    Het is 1O.3O, over precies een halfuur vertrekt de trein van perron negen driekwart. De leerlingen komen of er net op aan, of ze zijn er al. Velen zoeken hun vrienden, Prefects gaan meteen naar de coupé of zitten eerst wat te kloten bij hun jongere familie leden en zoeken hun vrienden. Niemand van hen heeft nog een idee van de gebeurtenissen die er zullen komen.

    --Jullie hebben tot donderdag 2O.OO uur de tijd om te posten dat je karakter in de trein zit. Daarna komt de trein volgende week zondag aan. En vanaf dan is iedere week, één dag in de RPG. c:
    --Als jullie ook een RPG groep willen met een IC en OC, geef het dan eventjes door c:
    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    [ bericht aangepast op 9 jan 2016 - 16:45 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    En de Hogwarts Express is vertrokken!


    The monsters running wild inside of me. I'm faded



    Albus Severus Potter
    "You've gotta realize that soon the fog will clear up."
    • Slytherin • 15 years old • Beater & Prefect •




    Met een lichte grijns las ik alle berichten in de groepsapp en beantwoordde er ook enkele. Toen ik uiteindelijk terug kreeg dat Scorpius er al zat keek ik eventjes op. ''Oh, hoi..'' begroette ik hem. Even later stond ik op en ging naast hem zitten. "Als je me koekjes beloofd, moet je ze ook geven. Anders is het namelijk best wel sneu voor me. Voornamelijk omdat jij en Do me in de vakantie met het deeg hebben bekogeld." zei ik en ik grijnsde eventjes. "Oh en op je eerdere opmerkingen; Slytherin gaat de Quidditchcup winnen, Hufflepuff niet. We willen hem namelijk erg graag terug." Mijn blik bleef eventjes op de coupe deur hangen om te zien of er nog anderen binnenkwamen, maar momenteel kwam er niemand door de deur heen en uiteindelijk staarde ik door het raam heen terwijl mijn hand kort door mijn haren heen gingen. Een lichtelijke zucht rolde over mijn lippen. Ik had dus echt geen zin om zo door het smalle gangpad te lopen en op iedereen te gaan letten.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Angelica Denise Elliot Kastio
    Slytherin- 7th year


    Victoire zuchtte toen ik mijn vraag had gesteld. Ik keek haar wat bezorgd aan. 'Het is nogal... moeilijk.' zei ze. Ze beet op haar lip. 'Ik bedoel, ik wil graag iets met journalistiek doen, of iets met Quidditch-reporter worden..' legde ze uit. 'Maar ik heb er nog niet helemaal over nagedacht, of met mijn ouders besproken.' Even bleef ze stil. 'Ik zou ook graag les willen geven in Toverdranken, maar dat wordt vast niks aangezien ik ervan houd om alles daar op te blazen.' Victoire grinnikte even. Waarna ik het ook niet kon laten om even te lachen. Het was waar, ik had dan wel geen les met haar, maar wel de nodige roddels gehoord over haar acties bij toverdranken. 'Je lijkt me een geweldige Toverdrank lerares.' Zei ik tegen haar. 'Jij maakt tenminste iets leuks van zoiets saais.' Ik grinnikte opnieuw. Toverdranken was niet mijn favoriete vak. Ik vond het over het algemeen vrij saai. Ik zou graag zo'n leerling als Victoire in mijn klas hebben. Zelf durfde ik het niet, ik was 'te braaf' om het maar zo te verwoorden. Ik trad bovendien ook niet graag op de voorgrond en dat is wel wat je met zo'n actie bereikt. 'Kom je mijn les binnenkort een keer opvrolijken?' Vroeg ik haar. Ik meende oprecht dat ik haar wel les zag geven. Ze was misschien niet de meest verstandige persoon die ik kende, met haar acties af en toe, maar maakte er op die manier wel een leuke boel van en sommige lessen hadden dat wel nodig. Terwijl ik mijn vraag had gesteld dwaalde mijn gedachten weer een beetje af naar Neal. Hij had me nog niet opgezocht. De trein was inmiddels vertrokken. Zou ik dan zelf maar coupés af gaan lopen? Ik zou hem wel graag zien voor het feest in The Great Hall. Of was er een reden dat hij mij nog niet had gevonden? Even keek ik verdwaast uit het raam, waarna ik luisterde naar het antwoord van Victoire.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 14:39 ]


    'Speak the truth, even if your voice shakes...'

    Victoire Elizabeth Weasley
    Ravenclaw | 6th year | Pureblood


    Angelica moest lachen om wat ik zei. 'Jij lijkt me een geweldige toverdranklerares.' sprak ze en ik knikte, met een grijns spelend om mijn lippen. Over die mening mag ze misschien nog wel een paar keer nadenken. Ik zou waarschijnlijk een heel hoofdstuk met de klas behandelen, om er vervolgens achter te komen dat het het verkeerde hoofdstuk was, of goede antwoorden op een toets fout rekenen, omdat ik het verkeerd gelezen had. In plaats van orde te houden in de klas, zou ik lachen wanneer de leerlingen niet naar me wilde luisteren. Ik zou een student die ik niet mocht "per ongeluk" verkeerde instructies geven, waardoor hij of zij alles op zou blazen. Misschien een beetje sadistisch, maar wel komisch. Waarschijnlijk zou ik binnen een maand ontslagen zijn en toch leek het me een geweldig beroep. 'Jij maakt tenminste iets leuks van zoiets saais.' voegde Angelica eraan toe. Ik knikte opnieuw en beet even op mijn lip. Mijn vriendin was wat dat betreft anders dan mij. Zij zou niet plotseling op haar stoel gaan staan en gaan dansen als een idioot, om vervolgens na te moeten blijven. Dat was goed van haar, zij voelde niet de behoefte om zich te laten zien. Ik wel. Ik wilde altijd even laten weten dat ik er ook was en dat ik de hele sfeer kon veranderen als ik dat wilde. 'Kom je mijn les binnenkort opvrolijken?' vroeg Angelica daarna en ik lachte even. 'Ik zal zien wat ik kan doen. Schrik niet als er opeens tientallen padden door je lokaal lopen, of als er plotseling iets in de fik staat.' Ik grijnsde opnieuw en greep even mijn telefoon om mijn appjes te bekijken. Niet veel. Ik keek even naar mijn vriendin en vroeg me af of ik moest vragen wat ik al constant wilde vragen. Na een tijdje nadenken besloot ik het toch te doen. 'Hoe is het tussen jou en Neal?' zei ik zachtjes. Angelica wist dat ik niet de beste band had met haar vriendje, maar ik wilde honderd procent zeker zijn dat hij mijn vriendin blij maakte.


    nothing like the rain, when you're in outer space

    Philip schreef:
    Scorpius Hyperion Malfoy
    Hufflepuf - 5th year - Prefect - Chaser
    ''Judge me for who I am, and not my name. I'm more than a son of a death eather.''


    Starend uit het raam sloeg ik het tafereel op het perron gaande. Ondanks dat alle leerlingen nu in de Hogwarts Expres zaten, stond het perron nog enorm vol met ouders, jonge kinderen of oudere broers en zussen. De trein kwam met linde geluiden in beweging waarbij sommige kleine kindjes achter de trein aan rende, alsof ze dachten dat als ze de trein bij konden houden met hun kleine beentjes, mee mochten met de trein naar Zweinstein. Iets waar ieder kind van droomde. Ik zelf wat minder. Op de basisschool was ik gewoon een normale kind, terwijl ik in de toverwereld aangestaard werd als een dierentuin dier. Puur door de slechte naam die mijn familie opgebouwd hadden voordat ik ook dan maar ooit geboren was. Ze moesten eens weten wat voor lieve man mijn vader door de jaren heen geworden is. Hij is veranderd, maar toch waren veel mensen te blind om dat te zien. Zachtjes zuchtte ik, terwijl ik mijn mobiel uit mijn ooghoek kon zien knipperen en horen trillen. Alsof er een monster in zat die graag uit wilde breken. Ik wist wel beter. De groepsapp als zowel mijn privé App werd volgespamd door allerlei leerlingen en vrienden. In beide had ik in dit geval geen zin in. De gebeurtenis tussen mij en Do zat me dan ook alles behalve lekker. Ik miste haar ook heel erg, hoewel er waarschijnlijk maar vijf minuten verstreken waren. Het voelde echter als een eeuwigheid. Ik kon me zo en zo al niet in deze vijf minuten zonder haar redden. Van mijn kwetsbaarheid maakte zowel Albus en Ady momenteel gebruik van. Albus die zogenaamd om mij gaf om vervolgens te zeggen dat hij me niet leuk vind- of aardig. Ik weet het niet meer. Het boeit me ook echt totaal niet meer gezien hij en Ady nogal geen geheim gemaakt hebben van de acties die ze stiekem 's avonds doen, of overdag. Ik wist het niet. One - night - stands in ieder geval. Op een of ander manier deed die wetenschap pijn. Ik had dan ook totaal geen zin in de jongen die naast me neer plofte, hoewel hij hierover andere ideeën koesterde.' Als je me koekjes beloofd, moet je ze ook geven. Anders is het best sneu voor me. Voornamelijk omdat jij en Do me in de vakantie met het deeg hebben bekogeld.' Even keek ik naar de grijns die op he gezicht van de jongen veel verschenen was. Iets waar ik liever geen aandacht aan schonk. Hij mocht van mijn part stikken in de koekjes. Vooral met dat vriendje van hem, die mij zo nodig iedere keer moest laten herinneren over het feit wat mijn vader vroeger gedaan had. Zijn laatste vraag over de tattoo van mijn vader schoot dan ook in de verkeerde keelgat. Vooral omdat ik wist dat mijn vader met de dag aan vandaag, er nog steeds mee zat.
    'Oh en je eerdere opmerkingen: Slytherin haat de quidditchcup winnen, Hufflepuf niet. We willen hem namelijk graag terug.' Mijn blik haalde ik daarbij van de helder groene ogen van Albus af. Ik kan gewoon niet geloven dat hij met enkel het kast momentje mij had weten te strikken. Ik weet nog hoe dicht ik tegen hem aangedrukt gestaan had. Hoe zijn geur mijn neus ingedrongen was en ik op een gegeven moment mijn hoofd in zijn nek gedrukt had. Puur om alle zenuwen die er op dat moment door mij heen gegaan waren. Toch wist ik dat ik nog niet ver in mijn verliefdheid kon zijn. Ik zou niet depressief of verdrietig worden als het niks lukt. Juist blij, omdat ik de kogel genaamd Albus had weten te ontwijken. Hij is en blijft arrogante Albus, en als hij denkt dat zijn leven gelukkig is met enkel lust, dan moest hij dat vooral zo blijven denken. Ik stond dan ook op en liep langs de jongen heen, voordat ik de koekjes in zijn schoot wierp. Zonder de jongen nog een blik waardig te gunnen, liep ik de coupe uit op zoek naar de meisjes coupe. De gangen waren naar mijn mening veels te klein en moest me ook door alle leerlingen heen wurmen. Iets wat me haast claustrofobie zou geven. Na wat een kwartier geleken te hebben klopte ik aan op de meisjes wc, waar ik met een zachte klik de deur van slot hoorde gaan. Zachtjes drukte ik deze verder open en wurmde ik mezelf de meisjes wc in, in de hoop dat niemand dit zag. Ik denk niet dat iemand het zou waarderen als er een klassenoudste van de jongens bij de meisjes naar binnen ging. Ik draaide de deur dan ook meteen op slot, voordat ik me omdraaide naar mijn beste vriendin. Tranen kleedde nog op haar gezicht die van oorsprong uit haar veels te rode ogen gekomen waren. Merlin, wat had ik gedaan. Door al mijn woedde had ik geen flauw idee gehad hoe erg ze ermee kon zitten. Ik wist dan van mezelf wel dat ik enorm geflipt was. Ik was gewoon te onstuimig en als er iets nieuws gebeurde, waar ik mijn vinger niet op kon leggen, kon ik behoorlijk flippen. Het ergste alleen hiervan was, is dat min beste vriendin hiervan de dupe geworden is.
    In nog geen pas, sloot ik Do in mijn armen, puur zodat ik niet meer in haar in en in triest gezichtje hoefde te kijken. Het verscheurde me. Vooral omdat het door mij kwam.
    'Het spijt me, Do. Ik.. Ik dacht niet na. Ik weet dat het mijn eigen schuld is. Dat je verdrietig bent en van die avond.. Ik voel me gewoon enorm onzeker als ik niet perfect ben als mensen van me verwachten, of wat ik mezelf verwacht.' moeizaam slikte ik mijn keel, hoewel ik daar tranen voelde steken. Als do huilde, hield ik het vaak ook niet droog, net zoals als het meisje vrolijk was. Dan was ik negen van de tien keer ook vrolijk. Teder trok ik haar dochter tegen mij aan, of beter gezegd, kampte ik mezelf aan haar vast, alsof ik zo kon zorgen dat ze een imbeciel als mij nog een kans wilde geven. Ik sloot dan ook mijn ogen alsof ik zo haar telepathies kon hersenspoelen. 'Kunnen we het alsjeblieft vergeten. Het hele incident, wat ik gezegt heb, alles. Ik kan niet zonder je, Do. Dat weet je. Je bent mijn rots in de branding. Zowel in de goede momenten als de slechte.'


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Angelica Denise Elliot Kastio
    Slytherin- 7th year


    'Ik zal zien wat ik kan doen. Schrik niet als er opeens tientallen padden door je lokaal lopen, of als er plotseling iets in de fik staat.' Had Victoire geantwoord. Ze lachte erbij, ik deed hetzelfde. Misschien dat ik dit jaar, mijn laatste jaar, toch een beetje buiten mijn comfort zone moest stappen. Het bleef even stil in de coupé, mijn gedachte opnieuw bij Neal, de hare schijnbaar ook. 'Hoe is het tussen jou en Neal?' vroeg ze. Ik beet even op mijn lip, hoe ging het tussen mij en Neal. Het ging niet slecht, ik was nog steeds gelukkig met hem aan mij zij, maar was hij dat ook bij mij? Hield hij nog zoveel van mij als ik van hem hield. Het einde van afgelopen jaar had me aan het twijfelen gebracht. In die periode was hij vrij stil geweest, dat is hij over het algemeen wel, maar niet zozeer naar mij toe. We hadden deze vakantie ook niet zoveel geschreven als anders. Ik had wel mijn best gedaan om contact te zoeken. Ik had zelfs een muziekstuk aan hem gewijd, of nou ja, niet zozeer aan hem, maar over het gevoel dat hij me gaf. De noten had ik gestuurd per brief, met een bandje erbij, zodat hij kon luisteren. Dit was aan het einde van de vakantie. Ik vroeg me af of hij ze had ontvangen. 'Het gaat oké.' Antwoordde ik concluderend. 'Er zijn verder geen problemen, ik ben nog steeds stapel verliefd.' Zij ik. Op dat moment spookte Evelyn door mijn hoofd. Met Eve had ik eind vorig jaar ook enige discussies gehad, vervelend, want zo was het nooit geweest. 'Ik vind het alleen jammer dat ik hem al zo lang niet meer heb gezien.' Zei ik. Ik stond op en deed de coupé deur open om de hal in te kijken. De raampjes maakte het mogelijk de hele hal door te kijken, misschien stond hij wel ergens?

    [ bericht aangepast op 12 jan 2016 - 11:42 ]


    'Speak the truth, even if your voice shakes...'

    Eleanor Whelan || Hufflepuff || 7th year || Halfblood
    ______________________________________




    Kindness can be so powerfull if one would use it with pure integrity.

    Outfit


    De trein kwam voorzitchtig in beweging en ik hoorde de stoomfluit klinken. Ouders op het perron begonnen nog harder te zwaaien dan dat ze al deden en zelfs door de wangen van de wagons kon ik hun geroep nog horen. Er mistte nog heel wat Prefects in de cabine, tot nu toe waren alleen Scorpius, Albus en ik. Maar de twee spraken niet, wat mij wel erg opviel, aangezien Scorpius vaak wel wat bijkletsen. Hij staarde maar uit het raam en leek verloren in zijn gedachten. Ik liet hem maar maar rust, hij had het er duidelijk moeilijk mee. Ik dacht terug aan de vakantie en de warmte die ik nu al weer miste. Dit was de eerste keer in drie jaar dat we weer op vakantie waren geweest, omdat mijn ouders eindelijk weer tijd voor mij hadden. Ik miste het nu al, de spelletjes 's avonds, de dorpjes en het strand, de aandacht. Maar helaas kon ik weer wachten tot de zomer en hopen dat ze misschien in de kerstvakantie wel tijd hadden. Ik slaakte een zucht en keek Scorpius aan, maar net toen ik hem wilde vragen hoe zijn vakantie was, stond hij op en spurtte de cabine uit. Ik keek hem verwonderd na, het was niets voor hem om de speeches van de Headboy en Headgirl te missen. Misschien kwam hij nog op tijd terug, Neal was er immers ook nog niet, dus hij had vast nog wel even de tijd. Ik sloeg mijn armen over elkaar en sloot even mijn ogen. Het gedender van de trein klonk op eens erg ver weg. Albus zei ook geen woord, niet dat ik heel veel zin had om te praten. Natuurlijk ging ik het niet uit de weg, maar wat stilte hield ik ook wat van. Ik wilde eigenlijk opzoek gaan naar Neal, want hij bleef wel erg lang weg. Maar dat zou onlogisch zijn, want hij zou zo toch wel deze kant op komen. Zuchtend opende ik de schoudertas die ik bij me droeg en haalde er een boek uit. Dan maar wachten, dacht ik. Ze zullen zo wel komen.



    [ bericht aangepast op 12 jan 2016 - 13:35 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.




    Dominqiue Isabelle Weasley
    "They say; don't fight fire with fire, because they're afraid of the explosion."
    • Hufflepuff • 15 years old • Just walking around •




    Mijn linkerhand sloeg ik voor mijn mond om de snikken te dempen. Langzaam ging mijn ademhaling wat omhoog en ik kneep mijn ogen dicht. Zodra ik een geklop op de deur hoorde, opende ik mijn ogen weer en veegde de tranen weg en probeerde rustig adem te halen voordat ik de deur van het slot haalde en Scorpius naar binnen liet. Niet veel later hoorde ik de deur weer dichtslaan en dat het slot er op kwam. Vervolgens voelde ik een paar armen om me heen en ik legde mijn hoofd snel tegen zijn schouder aan. "Het spijt me, Do. Ik.. Ik dacht niet na. Ik weet dat het mijn eigen schuld is. Dat je verdrietig bent en van die avond.. Ik voel me gewoon enorm onzeker als ik niet perfect ben als mensen van me verwachten, of wat ik mezelf verwacht." zei hij en ik kuchte eventjes om mijn stem weer terug te vinden. "Ik had het gewoon moeten vertellen. Het..het was dom van me om dat niet te doen. En niemand verwacht van je om perfect te zijn..want niemand is dat." antwoorde ik en mijn armen sloeg ik ook om hem heen. Kort sloot ik mijn ogen weer even om gewoon nergens aan te denken.
    "Kunnen we het alsjeblieft vergeten. Het hele incident, wat ik gezegt heb, alles. Ik kan niet zonder je, Do. Dat weet je. Je bent mijn rots in de branding. Zowel in de goede momenten als de slechte." Ik slikte. Shit, ik had echt overdreven gereageerd en doordat ik in plaats van Scorpius boosheid en verwarring te geven ook hem nog een schuldgevoel gegeven. "Vergeten en vergeven.." klonk er zacht uit mijn mond. "Je weet ook dat ik niet zonder jou kan, toch? En sorry..sorry voor hoe ik reageerde.." zei ik. Vervolgens keek ik op naar hem en zond hem een korte, lichte glimlach. "Maar wat is er nu tussen jou en Al? Het ene moment las ik dat jullie elkaar wel zouden kunnen vervloeken en het andere moment zijn jullie net beste vrienden of dergelijke.." vroeg ik


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Victoire Elizabeth Weasley
    Ravenclaw | 6th year | Pureblood


    Angelica beet op haar lip en ik had zomaar het idee dat er iets aan de hand was. Als hij ook maar iets verkeerds tegen haar had gezegd of had gedaan, kreeg hij met mij te maken. Niemand doet mijn vrienden pijn. 'Het gaat oké.' zei ze uiteindelijk en ik knikte een beetje, niet wetend of ik het moest geloven. 'Er zijn verder geen problemen, ik ben nog steeds stapelverliefd.' Opnieuw knikte ik. Het woord stapelverliefd maakte me om eerlijk te zijn kotsmisselijk. Verliefd zijn was niks voor mij. In het begin van mijn schooltijd op Hogwarts had ik een crush gehad op Teddy Lupin. Hij was de eerste persoon die ik echt "leuk-leuk" vond en mijn twaalfjarige ik vond het geweldig. Het gevoel van vlinders in mijn buik zodra hij langs liep, de grijns op zijn gezicht die hij had wanneer hij een brutale opmerking maakte naar de leraar. Hij was "badass" en dat maakte heel veel indruk op me. Hij was twee jaar ouder dan mij, maar dat maakte mij niets uit. Ik had vooral veel over hem gezwijmeld en mijn vriendinnen hadden nooit begrepen waarom, die vonden hem maar raar. Nee, ik was ervan overtuigd dat Teddy Lupin mijn enige grote liefde was. In mijn tweede jaar hebben we zelfs een "relatie" gehad, wat handjes vasthouden en stiekem kusjes geven ergens in de hal. En natuurlijk was het lachen wanneer we betrapt werden. Of samen erop uitgaan in het midden van de nacht, hoewel dat meestal vrij onmogelijk was. Sommigen vonden ons leuk samen, anderen lachten ons uit. 9 maanden had het geduurd en toen maakte hij het uit, voor iemand anders. Een muggle. Hij had haar ontmoet en besloot dat zij veel leuker was dan mij, dus tja, dan is de keuze snel gemaakt. Sinds dien betekent "verliefd zijn" niet veel meer voor mij. Een paar vriendinnen hadden me weleens geprobeerd te koppelen, maar nooit had het echt gewerkt. Teddy was inmiddels van school en zijn muggle had hem gedumpt, wat ik wel grappig vond. Af en toe probeerde hij nog een beetje te flirten, door te knipogen, maar meestal stak ik dan mijn middelvinger op. Ik was niet echt boos meer, ik had nu gewoon een hekel aan hem.
    'Ik vind het alleen jammer dat ik hem al zo lang niet meer heb gezien.' Angelica's stem liet me opschrikken uit mijn gedachte en ik knikte opnieuw. 'Ja..' antwoordde ik, iet wat afwezig. Ik vond het altijd zo ongemakkelijk om over liefde te praten, maar ik wilde er zeker van zijn dat Angelica oké was.


    nothing like the rain, when you're in outer space

    Angelica Denise Elliot Kastio
    Slytherin- 7th year


    Het was een hele tijd stil geweest voor Victoire haar antwoord had gegeven. 'Ja..' Zei ze. Ze kwam een beetje afwezig over. Ik sloot de coupédeur weer, nadat ik er zeker van was geen bekende in de hal te zien en ging ditmaal tegenover Victoire zitten. 'Heb je wel zin in aankomend jaar?' Vroeg ik haar. Zelf twijfelde ik daar nog over. Ik was altijd blij weer terug te gaan naar Hogwart, maar omdat dit mijn laatste jaar was, voelde het toch anders. Het was immers ook anders, dit was immers de laatste keer dat ik in de trein richting Hogwarts zat. Ik glimlachte naar haar en keek even afwezig uit het raam. Een beetje verveeld was ik wel. Ik had het altijd erg gezellig met Victoire, maar in een trein kon je natuurlijk niet zoveel. Op school konden we ons uren vermaken met de meest stomme dingen, maar dan hadden we ook een hele school om in rond te lopen. De trein ging over een brug heen waardoor ik wat van het raam afboog, om niet teveel in de dal te kijken. Ik vond hoogtes niet erg, maar had niet altijd even veel vertrouwen in bepaalde bouwwerken en al helemaal niet in deze brug.


    'Speak the truth, even if your voice shakes...'

    Scorpius Hyperion Malfoy
    Hufflepuf - 5th year - Prefect - Chaser
    ''Judge me for who I am, and not my name. I'm more than a son of a death eather.''


    Zachtjes voelde ik haar hoofd tegen mijn schouder, wat fijn aanvoelde. Vooral toe haar armen rond mij heen gleden. ‘Vergeten en vergeven.’ Klonk er zachtjes uit haar mond. Waarschijnlijk omdat een deel van haar volume gedempt werd door mijn schouder. Teder bleef ik haar rug strelen, waarbij mijn ogen even dichtvielen van het moment. Ondanks dat ik totaal geen verliefdheid voelde voor het meisje voor me, voelde het enorm fijn om haar in mijn armen te hebben.
    ‘Je weet ook dat ik niet zonder jou kan, toch? En sorry..sorry voor hoe ik reageerde..’ kort schudden ik mijn hoofd. ‘Natuurlijk geeft dat niet, Do. Ik was gewoon egoïstisch.’ Murmelde ik zachtjes in haar, haar. Ook al hadden we elkaar waarschijnlijk iets van een kwartier gezien- leek het een eeuwigheid. Waarschijnlijk kwam het door de ruzie of de vreemde gevoelens die door mij heen leek te razen door Albus. Albus was dan ook redelijk flauw geweest naar mijn mening in de vakantie. Zoals wanneer hij zich uitrekte in zijn bed. Precies altijd luid genoeg zodat ik op ging kijken en zo zijn blote borstkas kon zien en zijn armspieren. Die waren echter ook enorm duidelijk zichtbaar in zijn shirts, hoewel het vandaag in zijn jas alles behalve zichtbaar was, gelukkig. Ik was dan nog steeds behoorlijk sceptisch over Arkady. Hij had het misschien uitgelegd, maar iets in me deed vermoeden dat hij wel wat voor de jongen voelde. Als je dronken was sprak je ook de waarheid, dus waarschijnlijk valt hij gewoon op de jongen. Ik had dan ook geen reden om jaloers te zijn. Er waren zat andere, levendigere jongens dan Albus. Zachtjes verliet er een kleine zucht mijn lippen, waarbij Do wat ruimte tussen ons maakte. Mijn ogen opende zich weer, vol tegenzin omdat ik liever zo nog even bleef staan.
    ‘Maar wat is er nu tussen jou en Al? Het ene moment las ik dat jullie elkaar wel zouden kunnen vervloeken en het andere moment zijn jullie net beste vrienden of dergelijke..’
    Abrupt liet ik het meisje los, waarbij ik in haar ogen staarde.
    ‘Merlin, waarom denkt iedereen dat ik en Al iets zijn? Hij mag dan wel als een god op aarde er uit zien en een zeer aantrekkelijke grijns, maar hij is en blijft een dode vis. Je kan van alles tegen hem zeggen en daar zegt hij dan enkel oké op. Ik zou hem het liefst het water in gooien, om te kijken dat hij dan weer ten leven zou komen een duidelijk antwoord zou geven, maar ik ben bang dat hij me enkel aan zou staren met van die grote blubbel vissen ogen.’ Antwoorde ik gepikeerd, waarbij ik op mijn horloge keek. Zachtjes streek er weer een zucht over mijn lippen.
    ‘Sorry. Het is je neef, maar hij gedraagt zich wel als een guppy. In ieder geval heeft hij wel chocolade voor me geregeld.’ Ik kon het niet laten om een kleine glimlach op mijn gezicht te krijgen en een lichte blos, wat duidelijk op mijn wangen afstak.
    Hopend dat Do deze niet zag, of in ieder geval niet de persoon zag waarmee ik praatte, boog ik nog even naar haar toe, om even in haar wang te knijpen.
    ‘Ik moet echt terug naar de klassenoudste coupe. Ik zoek je straks van iedereen als eerste terug, goed.’ Met dat draaide ik mezelf om, om sneaky de wc uit te lopen. Het was gelukkig nog steeds erg druk, waardoor het niet opviel dat ik de meisjes wc uit kwam. Met moeite perste ik me door de menigte. Neal had gelijk. Het was ontzettend druk. Er werd dan ook ieder jaar meer eerstejaars toegelaten leek wel. Dat is ook niet gek omdat de tovenaarsoorlog afgelopen is. Er is meer plaats gekomen voor halfbloeden omdat men niet meer bang is om met een muggle te trouwen en kinderen mee te maken. Ik zat er dan ook enorm mee, over waar ik het net met Albus over gehad heb. Het was waar en ik snap waarom mijn moeder boos was. Ik was de laatste Malfoy. Was het niet mijn plicht om deze bloedlijn voort te zetten? Waarom moesten hun persé maar een kind maken en niet een stuk of tien net zoals de Weasleys. De probleem over uitsterven van het familieboom zou dan ook niet meer bestaan.
    Eindelijk kwam ik bij de klassenoudste coupe weer aan. Snel deed ik de deur open en dicht om de geroezemoes van mijn oren af te schermen. Ik wilde liever niet doof worden door te enthousiaste eerstejaars. Mijn plaats naast Albus was nog vrij en die bezetten ik dan ook. Ellie zat tegenover ons, waar ik een glimlach naar zond, om me vervolgens naar Albus te draaien. Zijn gezicht stond zoals meestal, verveeld. Iets wat zonde was. Hij was veel mooier met een glimlach en zijn sprankelende ogen. Gepijnigd sloot ik even mijn ogen. Merlin. Dit was zo cliché dat Shakespear er nog een puntje aan kon zuigen. Even bestuurde ik nog zijn gelaat voordat ik mijn hand uitstak.
    ‘Jij kreeg mijn vol met liefde en hand gebakken koekjes, nu mag ik jouw chocolade. An eye for an eye, zoals men het zo lekker brits zeg.’ Plagend knipoogde ik en ik kon een kleine glimlach dan ook weer niet bedwingen.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2016 - 21:47 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Victoire Elizabeth Weasley
    Ravenclaw | 6th year | Pureblood


    Angelica sloot de deuren van de coupédeuren weer en ging tegenover me zitten. Ze zocht naar iemand, vast naar Neal. Zou ik ook doen als ik haar was. 'Heb je wel zin in aankomend jaar?' vroeg mijn vriendin toen. Had ik wel zin in dit jaar? Jawel. Ik had alleen helemaal geen zin in het studeren en alle drama die om me heen zou afspelen, terwijl ik er middenin zat. Dat was meestal hoe het ging. Iedereen had zijn eigen problemen en ik probeerde de wereld wat op te vrolijken met wat grapjes. Ik voelde me heus niet buitengesloten, maar het voelde alsof het mijn taak was dat mensen het naar hun zin hadden en daar was ik nu wel eens klaar mee. Daarnaast had ik nog het probleem met Dominique, wat nog niet was uitgesproken en moest ik Louis een beetje in de gaten houden. Het was best moeilijk om het oudste kind van drie te zijn. Mijn ouders vertrouwden erop dat ik ervoor zou zorgen dat alles goed zou verlopen. En daar had ik soms best wat moeite mee.. Ik knikte naar Angelica. 'Op zich wel.' beantwoordde ik haar vraag, waarna ik een hand door mijn lange blonde haren haalde. 'Jij?'
    Waar ik helemaal geen zin in had, was volgend jaar. Ten eerste zou Angelica dan van school af zijn en dan was ik een stuk eenzamer. Alleen het denken daaraan zorgde er al voor dat ik rillingen over mijn rug voelde lopen. Daarnaast zou ik ook "volwassen" worden en de "echte wereld" in gaan, wat me ook verschrikkelijk leek. Ik wist echt nog niet wat ik wilde doen. En ik wilde gewoon altijd op school blijven, hoe raar het ook klonk. Lekker jong blijven, geen dingen hoeven te doen waar je geen zin in had, op het studeren na dan. Op een dag zou ik vast wel toe zijn aan volwassenheid, aan het stichten van een gezin. Maar ik had niet eens iemand waarmee ik me op de toekomst kon richten. Mam en pap leerde elkaar op school kennen, net zoals bijna al mijn ooms en tantes. En ik? Ik niet. Het enige wat ik hoopte was dat ik niet voor altijd alleen zou blijven, want dat was waar ik enorm bang voor was. Ik keek naar buiten en schreef mijn naam op het beslagen raam. Victoire Weasley stond er in mijn keurige handschrift. Als ik overal zou kunnen achterlaten dat ik er was geweest, zouden mensen weten wie ik ben. En dan zou ik nooit alleen zijn.


    nothing like the rain, when you're in outer space