• Hiya all you zombie - lovers,

    (Als het topic verkeerd staat, pls vermelden.)
    Vannacht kon ik toch niet in slaap komen en het idee voor een verhaal sprong in mijn hoofd, dus vond ik het beter daar nog even over door te broeden. Nu had ik het plan om een verhaal te schrijven rondom zombies, de vleesetende, rottende doden, maar dan in een nieuw jasje. Althans, ik ben het tot nu toe niet tegengekomen en vraag me ook af wat jullie kijk hierop is.
          Het plot heb ik nog niet helemaal bedacht, alleen het gaat erom dat ik aan het einde van elk hoofdstuk de keuze aan jullie overlaat. Jullie leiden het verhaal dus in feite!

    Ter voorbeeld:
    Een walker had je in de smiezen gekregen en met veel gegrom kwam hij op je afgestrompeld. Het schot dat je eindelijk uit het pistool had laten komen, kwam netjes tussen zijn ogen terecht.
    Met grote ogen staarde je naar de geïnfecteerde voor je. Hij hoorde neer te vallen, dacht je verbijsterd, wat is dit. . . voor iets? In plaats daarvan schoot de zombie, nu onmiskenbaar kwader dan voorheen, vooruit— recht op jou af. Er is geen tijd om na te denken.
    Wat doe je?

    • Nogmaals schieten, ditmaal door blijven gaan tot hij neervalt
    • Rennen— er komt een woeste zombie op je af!
    • Het neer proberen te halen met je dolk i.p.v. je pistool


    Al is er natuurlijk een heel hoofdstuk en pas aan het einde meerdere opties waaruit je kunt kiezen. Is hier interesse in?
    Ik schrijf voornamelijk voor mijzelf, maar het is natuurlijk altijd fijn om de mening van een ander te weten. Daarbij verontschuldig ik me nu alvast naar de mensen toe met wie ik een ORPG heb of in een RPG speel, gezien ik dit grotendeels voor zal laten gaan. Al heel lang probeer ik een verhaal volledig af te schrijven en dat is tot nu toe niet gelukt, waardoor ik dit project wel graag tot het einde zal willen zien.
    Mochten er mensen zijn die hierin geïnteresseerd zijn, willen jullie dan even zo lief zijn dit lijstje in te vullen?

    • In welke pov (point of view) moet het geschreven worden?
    • Wat zou een gepaste titel zijn?
    • In verleden tijd of tegenwoordige tijd?
    (Meer vragen volgen waarschijnlijk nog)
    Edit: Oké, ik heb besloten het in de tegenwoordige tijd, vertellers pov te schrijven.

    Als ik hier daadwerkelijk mee doorga, wie wil dan een cover voor dit verhaal maken? (Ik kan je hier helaas geen credits voor geven!)

    [ bericht aangepast op 17 jan 2016 - 0:32 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je idee klinkt geweldig Maais <3 Ik ga het volgen, maar heb even geen denkhoofd momenteel, ik kom later nog terug op je lijstje!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik kan geen covers maken

    Maar het lijkt me een goed idee! En leuk, dat ook

    In welke pov(point of view) met het geschreven worden? Eerst schreef ik zelf meer in ik-vrom nu meer in zij/hij-vorm. Zelf vind ik hij/zij-vorm makkelijker lezen. Maar aan de andere kant, is ik-vorm ook leuk. Maakt me dus niet uit(B.t.w ik neem een abo tenzij het 16+ is en ik er niet van kan slapen O.O)
    Wat zou een gepaste titel zijn? Geen idee sorry (': Misschien iets van:
    Their flesh, your blood (ik ben hier niet zo goed in)
    In vt of tt? Zelf vind ik verleden tijd fijner lezen


    i wanna die with you once or twice.

    Bjergsen schreef:
    Je idee klinkt geweldig Maais <3 Ik ga het volgen, maar heb even geen denkhoofd momenteel, ik kom later nog terug op je lijstje!

    Thank you, Jaims. <3 You are always a huge help!

    Lucens schreef:
    Ik kan geen covers maken

    Maar het lijkt me een goed idee! En leuk, dat ook

    In welke pov(point of view) met het geschreven worden? Eerst schreef ik zelf meer in ik-vrom nu meer in zij/hij-vorm. Zelf vind ik hij/zij-vorm makkelijker lezen. Maar aan de andere kant, is ik-vorm ook leuk. Maakt me dus niet uit(B.t.w ik neem een abo tenzij het 16+ is en ik er niet van kan slapen O.O)
    Wat zou een gepaste titel zijn? Geen idee sorry (': Misschien iets van:
    Their flesh, your blood (ik ben hier niet zo goed in)
    In vt of tt? Zelf vind ik verleden tijd fijner lezen

    Leuk dat je het een goed idee vind! Ik kan wel zeggen, er zal behoorlijk veel actie en gore in voorkomen. Het gaat immers wel over zombies, dus sowieso 16+. Tenzij jullie op een gegeven moment zeggen: "Pffffft noem je dit 16+? Sooooft!" Dan verander ik 'm natuurlijk. ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben 11(bijna 12) dus ik weet het nog zo net niet (': maar ik zie wel


    i wanna die with you once or twice.

    Ik zou het lezen!


    Pretty is just a pretty word.

    Klinkt wel heel interessant. Het doet me wel denken aan de games The Walking Dead, season 1 en 2, die ik beide gespeeld heb.
    Ik weet niet of je ze kent, maar dan hebben je keuzes en acties ook consequenties op het vervolg van het verhaal. En consequenties over hoe bepaalde karakters over je denken etc. Ik weet niet of hier de bedoeling ongeveer hetzelfde is maar dan in een verhaal?

    In tegenwoordige tijd lijkt het me een stuk spannender, dan lijkt het alsof het moment er echt op aankomt en het nu gebeurt en nu dus een beslissing moet nemen.

    Titels ben ik ook niet zo goed in. Misschien iets in de trant van: 'Are you sure you aren't the one that's dead?'of iets in die trant. Die je op twee manieren kan zien.
    1. Zombies zijn eigenlijk undead, maar door elke keuze die je maakt, kan het er ook op neerkomen dat jij 'de dode' wordt. 2. Door een zombie invasie, gaan mensen zich ook niet meer als mensen gedragen, the strongest wil survive/survival of the fittest etc. Dan zijn mensen eigenlijk net zo erg als zombies, om te overleven, moet je doden.

    Ik zou het wel willen lezen! :) Vooral omdat ik zombie verhalen/games/films/series altijd wel leuk vindt.

    Dit klinkt me zo leuk, hè ^^

    • In welke pov (point of view) moet het geschreven worden? Ik, persoonlijk, zou het leuk vinden als je het bekijkt vanaf de hoofdpersoon.
    • Wat zou een gepaste titel zijn? *hier moet ik nog even over nadenken*
    • In verleden tijd of tegenwoordige tijd? in de tegenwoordige tijd, dit lijkt me echt super duper spannend C:


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Fijn dat jullie het een leuk idee vinden! Dan ga ik toch maar eens het plot verder verzinnen, denk ik. Vannacht had ik wel al wat dingen bedacht, alleen dat heeft nog wat werk nodig haha.

    @Lazaretto— Nee, die games ken ik niet. Ik speel sowieso al amper games, behalve online op het internet. Alleen daar heb ik het niet op gebaseerd, ik bedacht me gewoon hoe het zou zijn als er een verhaal in quizvorm zou zijn basically. En of genoeg mensen dat idee interessant zouden vinden. Maar inderdaad, zo ongeveer wilde ik het verhaal laten verlopen, wel dat ik de hoofdstukken schrijf en jullie als laatst voor een keuze komen te staan die invloed heeft op het verhaal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Leuk idee!


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Fuuudge, dit wou ik ook doen D: Je bent me voor verdomme.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2016 - 22:24 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zijn er nog mensen die hier interesse in hebben? Het eerste hoofdstuk heb ik al klaar. ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik wil het lezen c;


    26 - 02 - '16

    Eshkeri schreef:
    Ik wil het lezen c;

    Yay Erieka~ Ik ben benieuwd wat jij ervan zou vinden, vanavond zal ik de story proberen aan te maken. Weet alleen nog geen titel of iets ervoor...


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tortura schreef:
    (...)
    Yay Erieka~ Ik ben benieuwd wat jij ervan zou vinden, vanavond zal ik de story proberen aan te maken. Weet alleen nog geen titel of iets ervoor...


    C:
    Ik zal eens nadenken, kijken of ik iets kan verzinnen c;


    26 - 02 - '16

    Dit is weer iets anders dan normaal. Het klinkt leuk en vooral dat je lezers mogen kiezen, spreekt mij aan. Alleen zijn mijn hersenen al half in slaap dus mocht je nog willen dat ik het lijstje in vul dan kan ik dat pas over een paar uurtjes doen.


    Physics is awesome