• De stelling van deze week luidt:
    De levenslange gevangenisstraf moet aan banden worden gelegd

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Caution first, always.

    Ledecky schreef:
    Ik zou liever hebben dat levenslang ook echt levenslang wordt in België. Dus ja, oneens.

    + Het is niet voor niks dat ze dit krijgen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je mag niet iemand zijn leven verpesten. Wat diegene ook heeft gedaan.

    Gaterne schreef:
    Je mag niet iemand zijn leven verpesten. Wat diegene ook heeft gedaan.


    Als in: Je mag de dader niet straffen voor iets dat hij gedaan heeft
    of
    De dader moet juist een straf krijgen


    Ik ben wel benieuwd.


    Sarah = ongewoon sexy

    Gaterne schreef:
    Je mag niet iemand zijn leven verpesten. Wat diegene ook heeft gedaan.

    Waarom verpesten ze die van een ander dan wel? Stel, een moordenaar die een dochter met moeder heeft verkracht en vermoord, mag geen levenslang krijgen, omdat je dan zijn leven dan verpest? Dat zijn zijn eigen consequenties toen hij dat besloot te doen. Dat is nogal egoïstisch in mijn ogen. Met elk gevolg komt een consequentie. En ik vind niet dat zo'n iemand vrij mag rondlopen.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 19:33 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tabai schreef:
    Nee. Levenslang is levenslang. En als er van tevoren al gezegd wordt dat iemand na twintig jaar misschien zijn lesje wel geleerd heeft, moet die persoon 20 jaar krijgen en niet levenslang. En verder ben ik het 100% eens met Constantinople.


    I want my bloody cheese now!^^

    Oneens. Sommige daders verdienen geen tweede kans en hebben - in mijn ogen - het recht niet om ooit nog van de vrijheid te mogen genieten.
    Levenslang, is dan ook echt levenslang.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ben het oneens. Onlangs heb ik me verdiept in wat oude misdaadzaken en ik zou willen dat ik dat niet gedaan had. Sommige mensen doen echt verschrikkelijke dingen en dat die dan vrijkomen is op zijn zachts gezegd.. Verontrustend.

    Verder ben ik het met Hayana eens - de vaagheid achter de term mag best aangepast worden.


    Tijd voor koffie.

    Wauw, wat een heftige reacties her en der.

    Dinkleberg schreef:
    Ik ben het oneens. Onlangs heb ik me verdiept in wat oude misdaadzaken en ik zou willen dat ik dat niet gedaan had. Sommige mensen doen echt verschrikkelijke dingen en dat die dan vrijkomen is op zijn zachts gezegd.. Verontrustend.

    Verder ben ik het met Hayana eens - de vaagheid achter de term mag best aangepast worden.
    Mag ik vragen wat er precies zo vaag aan de term zou zijn? (:


    She's imperfect but she tries

    Ik vind levenslang trouwens niet zo'n erge straf. Kijk in vergelijking eens naar hoe we een paar eeuwen geleden met een moordenaar van een belangrijk iemand om gingen:

    "Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft, zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht geworpen zal worden. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst worden."


    Sarah = ongewoon sexy

    Antiheld schreef:
    Ik vind levenslang trouwens niet zo'n erge straf. Kijk in vergelijking eens naar hoe we een paar eeuwen geleden met een moordenaar van een belangrijk iemand om gingen:

    "Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft, zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden en hem in het gezicht geworpen zal worden. Tenslotte zal men zijn hoofd afhakken waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagpoort, Oostpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld dienen te worden. Zijn hoofd moet op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst worden."


    Oké, vergeleken met dat valt levenslang heel, heel, heel erg mee.

    Ik weet niet helemaal wat ik denk van deze stelling, nu zijn er mensen die ik liever niet meer zou tegenkomen, maar meestal (MEESTAL, niet altijd) ben je na dertig jaar ook wel je strijdlust verloren. Maar nu zijn er altijd uitzonderingen, dus ik houd het even op neutraal en ik ga hier over nadenken


    obsessive rage

    Inktzwart schreef:
    (...)

    Oké, vergeleken met dat valt levenslang heel, heel, heel erg mee.

    Ik weet niet helemaal wat ik denk van deze stelling, nu zijn er mensen die ik liever niet meer zou tegenkomen, maar meestal (MEESTAL, niet altijd) ben je na dertig jaar ook wel je strijdlust verloren. Maar nu zijn er altijd uitzonderingen, dus ik houd het even op neutraal en ik ga hier over nadenken

    Meestal zijn ze het leven, na zolang, ook wel 'ontgroeid'. En weten ze niet meer hoe ze met het leven moeten mee rollen. Niet aanvallend bedoeld trouwens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Green245 schreef:
    (...)

    Oneens, kindermishandelaars, pedofielen, seriemoordenaars en people like this. Ik zou ze niet terug willen zien, no thanks idd!

    Nippon schreef:
    (...)
    Meestal zijn ze het leven, na zolang, ook wel 'ontgroeid'. En weten ze niet meer hoe ze met het leven moeten mee rollen. Niet aanvallend bedoeld trouwens.


    Tja, dat is ook wel begrijpelijk, denk ik. Als je zolang niks hebt hoeven doen. Ik denk dat ik toch wel tegen ben dan, want zelfs al is het moorddadige of whatever eruit, je wordt toch altijd nog wel als misdadiger gezien. In de gevangenis is dat anders omdat iedereen wel een misdadiger is.


    obsessive rage