• Zoals jullie ongetwijfeld al uit de titel hebt kunnen afleiden, loop ik al een tijdje met de vraag of ik al dan niet gaatjes zou laten schieten om oorbellen te kunnen dragen. Daarbij is mijn probleem dat ik ergens wel gaatjes wil, maar dat er een aantal zaken zijn die mij eventueel zouden kunnen tegenhouden- en nu hoop ik van jullie het antwoord te vernemen op een paar vragen. Natuurlijk is raad zonder meer ook altijd welkom...
    Mijn vragen zijn dus de volgende:
    1: Is het enigszins mogelijk om met oorbellen in te slapen?
    2: Kun je je oorbellen relatief gemakkelijk insteken en uithalen?
    3: Losstaand van het antwoord op de eerste vraag: als je je oorbellen 's avonds voor het slapengaan uithaalt en ze er 's anderendaags weer insteekt, loop je dan het risico niet dat je gaatjes reeds dichtgegroeid zijn? En daarmee in verband: kan/mag je je oorbellen uithalen om te douchen, of je te kammen?
    4: Bezorgen die oorbellen last als je muziek wilt luisteren d.m.v. oortjes of een hoofdtelefoon?
    5: Raken je haren niet in die oorbellen verstrikt?
    6: Zijn er andere zaken die ik zeker in overweging moet nemen bij het kiezen voor of tegen gaatjes?

    Alvast bedankt voor de hulp!


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.

    Hey! Allereerst bedankt voor al jullie reacties, die me geholpen hebben bij het kiezen (waar ik, na de 2 jaar lange periode van in mijn eentje zitten tobben en amper een week na jullie advies gevraagd te hebben, in geslaagd ben. :) ) Ik ben vandaag dan ook naar een juwelier gegaan om te kijken of en wanneer ik er kon laten schieten- en wat blijkt? Die gaatjes waren nog relatief vrij om sinds mijn 6de (ja, ik had al oorbellen gehad, maar onder dwang van mijn moeder EN ik heb voor meer dan 1.5 jaar die gouden ringetjes moeten dragen, die te klein werken en er met geweld uitgehaald zijn in de plaatselijke zwemvereniging. :P Ik herinner me trouwens nog amper wat van die periode...) en dus heeft de verkoopster gewoon een titanium paar zweerknopjes door de oude gaatjes gedrukt, met als gevolg dat ik volgende week al andere oorbellen kan dragen.
    Een doodgelukkige versie van mezelf zou jullie dan ook nog eens willen bedanken, wat bij deze gebeurd is.


    Nowadays we all cry in colours of silver and gold.