• Hallo allemaal!

    Naar aanleiding van de super geslaagde meeting in Utrecht, waar we uiteindelijk met negenentwintig mensen waren, kwam dit idee in mij op. We zijn hier met een heel aantal schrijfliefhebbers, is het misschien leuk om een kamp met Quizlet te organiseren?
    Dit klinkt best ideaal, en onuitvoerbaar, maar dat zou nog best mee kunnen vallen. Maar daar zijn dan wel mensen voor nodig, anders gaat het helemaal niet door.
    Het weekend zal dan waarschijnlijk rond de vijftig euro kosten, per persoon. Dit geld is natuurlijk voor de locatie, catering, en de spullen die er allemaal nodig zullen zijn. Dit idee is nog in het prille begin, maar voordat ik iets ga ondernemen wil ik graag even weten of hier animo voor is.
    Het idee is dat iedereen op vrijdag aankomt, en dat dan de spullen worden uitgepakt etc. 's Avonds is dan de eerste schrijfbijeenkomst, Dan gaan we met zijn alle bij elkaar zitten en schrijven. (Dit is nog het begin van een planning, sorry voor de vaagheid) Op de zaterdag kunnen een aantal schrijfworkshops gegeven worden waar je dan uit kan kiezen, waarna je 's middags verder kan werken aan je eigen doel voor op dit kamp. Dit is als een soort inzendig voor een wedstrijd, en de winnaar zal die avond bekend worden gemaakt. 's avonds houden we een aantal spelletjes en de bekendmaking van de Bonte Schrijfveer. Zondag is het dan natuurlijk ontbijten, nog een laatste spel, en dan naar huis.
    Het doel is dus ook dat je in het vervolg een idee hebt hoe je verder kan komen in je verhalen. De schrijfworkshops zullen dan dus bijvoorbeeld ook gaan over 'Hoe zet ik een geloofwaardig karakter neer''

    Vragen/Opmerkingen:
    -Ik vind persoonlijk 100 euro voor een weekend best duur.
          Die honderd euro komt door de catering, de huur van een locatie, en evt, nog mensen die een workshop gaan geven over hoe je nou dingen goed schrijft. Het is nog een pril idee, misschien zakt de prijs naar 70 euro of minder, misschien niet. Het lijkt mij enorm leuk, maar als niemand het écht zou willen, dan ga ik er ook geen moeite in steken om alles heel precies te regelen.
    EDIT: De prijs zit nu op zijn max 50 euro
    -Wat houd zo'n "schrijfbijeenkomst" en alles dan in?
          Ik denk dat we in een gemeenschappelijke ruimte gaan, en dan op genre ingedeeld gaan zitten om te schrijven. Als je vastloopt en problemen hebt, kan je met die mensen brainstormen over hoe je verhaal verder kan gaan. Je kan onderling een wordwar houden, of anderen je ideeën voorhouden, en vragen wat zij ervan vinden. Als je zo samen bezig bent, leer je elkaar ook nog eens kennen, wat natuurlijk geel gezellig is.
    Het doel van de schrijfbijeenkomst, is dat je zelf verder komt. Je komt voorbij je writersblock, je hebt een idee hoe het verder kan, je weet waar het zwakke punt in je verhaal zit, of je hebt gewoon weer een hoop woorden erbij geschreven. Plus elkaar leren kennen natuurlijk, en samen nadenken over je verhaal/genre.


    Lijkt dit jullie iets waar je graag naar toe zal gaan, of niet? En zo niet, heb je daar ook een reden voor?
    Houd er rekening mee, dit kamp zal dan wél iets gaan kosten.

    Als je dit leuk vindt, en je hier wel naartoe zou willen, zet dan even je username en je (schuil)naam in dit topic
    Lijstje eventuele deelnemers:
    ProngsPotter -- Froukje
    HalfBloodPrince -- Sharon
    Cibis -- Melissa
    Lily_Evans -- Anna
    Oncilla -- Erieka
    OakenshieId - Natas
    WinchesterDean - Stefanie
    Diplodocus Felicia
    Chikara -- Quin
    Shego - Sofie
    AutumnStorm- Danique
    Tarix - Carianne
    Debbaut - Jarne
    tubbietoost--Irma
    KyloRen - Laura

    Organisatie/hoofdleiding:
    Froukje (ProngsPotter)
    Natas (Oakenshield)
    Leah (Laleah)
    Jarne (Debbaut)
    Sharon (HalfBloodPrince)

    Locatie:
    Irma (tubbietoost)

    Leiding workshops: Histoire
    Evt. Workshop leiders zelf:
    Malum -- Laurianne

    Kookstaf:
    Melissa (Cibis)
    Anna (Lily_Evans)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:07 ]

    Zou jij meegaan op het schrijfkamp?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Eevebn een mt


    Physics is awesome

    klinkt wel cool!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik had Natas al verteld over deze locatie, maar ik dacht voor alle ogen ook maar even hierin plaatsen. Bij ons in Lunteren (midden nederland) is een plek in het bos die vak wordt afgehuurd voor scouting enzo. DIt heb ik op mijn 18e verjaardag ook afgehuurd voor een nachtje kamperen:





    - Kosten voor afhuren zijn €5,- pp
    - 5,5 hectare
    - Je kan auto's op de parkeerplaats daarvoor zetten of op het veld zelf
    - Er is een plek voor een groot kampvuur
    - Zoals al te zie is, is het in het bos
    - Tafels kunnen we zelf regelen (he ik vorige keer ook gedaan)
    - Tenten heeft iedereen vast wel, dus daar komen we wel mee uit.
    - Er is een zwembad vlakbij, mochten mensen dat interessant vinden ^^
    - beperkt elektriciteit


    Mochten we wel perse een huisje willen dan kan dit ook:
    http://www.scoutinglunteren.nl/verhuur
    Het Houten Hes:

    - € 5,- p.p.p.d. (min. € 135,-)
    - Maximaal 60 personen
    - 4 (evt. 5) verschillende lokalen
    - Afwasmachine
    - Groot fornuis + electrische oven
    - Gratis WiFi
    - In bosrijke omgeving
    - 3 kilometer van centrum Lunteren
    - 500 meter van buitenzwembad
    - Grote kampvuurkuil

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 12:59 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik moet eerlijk toegeven dat dit best gaaf klonk totdat ik zag dat het meerendeels om schrijven gaat, haha. Denk dat t veel leuker is om een ''normaal kamp'' te doen met o.a. films kijken of gewoon samen zitten en kletsen etc. En dan misschien als workshops kleine dingen doen met schrijven, tekenen etc.


    I live for the applause, you will die for it.

    Leah, dat ziet er interessant uit! ^^


    What would Emma do?

    Er staat "beperkt elektriciteit", kunnen we onze spullen dan wel opladen daar?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Cibis schreef:
    Er staat "beperkt elektriciteit", kunnen we onze spullen dan wel opladen daar?


    Er is zo'n paal met stekkers, maar ik nee gewoon wat van die verlengsnoeren mee, dsn kan iedereen opladen ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Er is zo'n paal met stekkers, maar ik neem gewoon wat van die verlengsnoeren mee, dan kan iedereen opladen ^^

    Mooi!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtuoso schreef:
    Ik moet eerlijk toegeven dat dit best gaaf klonk totdat ik zag dat het meerendeels om schrijven gaat, haha. Denk dat t veel leuker is om een ''normaal kamp'' te doen met o.a. films kijken of gewoon samen zitten en kletsen etc. En dan misschien als workshops kleine dingen doen met schrijven, tekenen etc.


    Idd, het is ook gewoon leuk om samen dingen te gaan doen om elkaar te leren kennen enzo.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    UGH! eerst zeggen mijn ouders dat het allemaal goed is en dergelijke, nu komen ze ineens aan met "je kent niemand" en mag ik niet meer!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Laleah schreef:
    Ik had Natas al verteld over deze locatie, maar ik dacht voor alle ogen ook maar even hierin plaatsen. Bij ons in Lunteren (midden nederland) is een plek in het bos die vak wordt afgehuurd voor scouting enzo. DIt heb ik op mijn 18e verjaardag ook afgehuurd voor een nachtje kamperen:





    - Kosten voor afhuren zijn €5,- pp
    - 5,5 hectare
    - Je kan auto's op de parkeerplaats daarvoor zetten of op het veld zelf
    - Er is een plek voor een groot kampvuur
    - Zoals al te zie is, is het in het bos
    - Tafels kunnen we zelf regelen (he ik vorige keer ook gedaan)
    - Tenten heeft iedereen vast wel, dus daar komen we wel mee uit.
    - Er is een zwembad vlakbij, mochten mensen dat interessant vinden ^^
    - beperkt elektriciteit


    Mochten we wel perse een huisje willen dan kan dit ook:
    http://www.scoutinglunteren.nl/verhuur
    Het Houten Hes:

    - € 5,- p.p.p.d. (min. € 135,-)
    - Maximaal 60 personen
    - 4 (evt. 5) verschillende lokalen
    - Afwasmachine
    - Groot fornuis + electrische oven
    - Gratis WiFi
    - In bosrijke omgeving
    - 3 kilometer van centrum Lunteren
    - 500 meter van buitenzwembad
    - Grote kampvuurkuil


    Ziet er leuk uit! Ik was afgelopen zomer ook op kamp in Lunteren. (volgens mij was het wel in een ander huis) Maar een mooie omgeving daar, goede plek denk ik!


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    tirzaj schreef:
    (...)

    Idd, het is ook gewoon leuk om samen dingen te gaan doen om elkaar te leren kennen enzo.


    Volgens my wordt er ook nog naar het idee gekeken. Ik vond levend stratego wel leuk in het bos, of een speurtocht of zoiets. We kunnen als thema quizlet aanhouden en daar iets leuks mee verzinnen denk ik


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Cibis schreef:
    UGH! eerst zeggen mijn ouders dat het allemaal goed is en dergelijke, nu komen ze ineens aan met "je kent niemand" en mag ik niet meer!


    Ze draaien wel bij ;) dat doen ze uiteindelijk allemaal hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    tirzaj schreef:
    (...)

    Ziet er leuk uit! Ik was afgelopen zomer ook op kamp in Lunteren. (volgens mij was het wel in een ander huis) Maar een mooie omgeving daar, goede plek denk ik!


    Ja klopt! Het Huisje in lunterenwas volgens my afgebrand en sinds vorig jaar staat er een heel nieuw huis!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Volgens my wordt er ook nog naar het idee gekeken. Ik vond levend stratego wel leuk in het bos, of een speurtocht of zoiets. We kunnen als thema quizlet aanhouden en daar iets leuks mee verzinnen denk ik




    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!