• Hallo allemaal!

    Naar aanleiding van de super geslaagde meeting in Utrecht, waar we uiteindelijk met negenentwintig mensen waren, kwam dit idee in mij op. We zijn hier met een heel aantal schrijfliefhebbers, is het misschien leuk om een kamp met Quizlet te organiseren?
    Dit klinkt best ideaal, en onuitvoerbaar, maar dat zou nog best mee kunnen vallen. Maar daar zijn dan wel mensen voor nodig, anders gaat het helemaal niet door.
    Het weekend zal dan waarschijnlijk rond de vijftig euro kosten, per persoon. Dit geld is natuurlijk voor de locatie, catering, en de spullen die er allemaal nodig zullen zijn. Dit idee is nog in het prille begin, maar voordat ik iets ga ondernemen wil ik graag even weten of hier animo voor is.
    Het idee is dat iedereen op vrijdag aankomt, en dat dan de spullen worden uitgepakt etc. 's Avonds is dan de eerste schrijfbijeenkomst, Dan gaan we met zijn alle bij elkaar zitten en schrijven. (Dit is nog het begin van een planning, sorry voor de vaagheid) Op de zaterdag kunnen een aantal schrijfworkshops gegeven worden waar je dan uit kan kiezen, waarna je 's middags verder kan werken aan je eigen doel voor op dit kamp. Dit is als een soort inzendig voor een wedstrijd, en de winnaar zal die avond bekend worden gemaakt. 's avonds houden we een aantal spelletjes en de bekendmaking van de Bonte Schrijfveer. Zondag is het dan natuurlijk ontbijten, nog een laatste spel, en dan naar huis.
    Het doel is dus ook dat je in het vervolg een idee hebt hoe je verder kan komen in je verhalen. De schrijfworkshops zullen dan dus bijvoorbeeld ook gaan over 'Hoe zet ik een geloofwaardig karakter neer''

    Vragen/Opmerkingen:
    -Ik vind persoonlijk 100 euro voor een weekend best duur.
          Die honderd euro komt door de catering, de huur van een locatie, en evt, nog mensen die een workshop gaan geven over hoe je nou dingen goed schrijft. Het is nog een pril idee, misschien zakt de prijs naar 70 euro of minder, misschien niet. Het lijkt mij enorm leuk, maar als niemand het écht zou willen, dan ga ik er ook geen moeite in steken om alles heel precies te regelen.
    EDIT: De prijs zit nu op zijn max 50 euro
    -Wat houd zo'n "schrijfbijeenkomst" en alles dan in?
          Ik denk dat we in een gemeenschappelijke ruimte gaan, en dan op genre ingedeeld gaan zitten om te schrijven. Als je vastloopt en problemen hebt, kan je met die mensen brainstormen over hoe je verhaal verder kan gaan. Je kan onderling een wordwar houden, of anderen je ideeën voorhouden, en vragen wat zij ervan vinden. Als je zo samen bezig bent, leer je elkaar ook nog eens kennen, wat natuurlijk geel gezellig is.
    Het doel van de schrijfbijeenkomst, is dat je zelf verder komt. Je komt voorbij je writersblock, je hebt een idee hoe het verder kan, je weet waar het zwakke punt in je verhaal zit, of je hebt gewoon weer een hoop woorden erbij geschreven. Plus elkaar leren kennen natuurlijk, en samen nadenken over je verhaal/genre.


    Lijkt dit jullie iets waar je graag naar toe zal gaan, of niet? En zo niet, heb je daar ook een reden voor?
    Houd er rekening mee, dit kamp zal dan wél iets gaan kosten.

    Als je dit leuk vindt, en je hier wel naartoe zou willen, zet dan even je username en je (schuil)naam in dit topic
    Lijstje eventuele deelnemers:
    ProngsPotter -- Froukje
    HalfBloodPrince -- Sharon
    Cibis -- Melissa
    Lily_Evans -- Anna
    Oncilla -- Erieka
    OakenshieId - Natas
    WinchesterDean - Stefanie
    Diplodocus Felicia
    Chikara -- Quin
    Shego - Sofie
    AutumnStorm- Danique
    Tarix - Carianne
    Debbaut - Jarne
    tubbietoost--Irma
    KyloRen - Laura

    Organisatie/hoofdleiding:
    Froukje (ProngsPotter)
    Natas (Oakenshield)
    Leah (Laleah)
    Jarne (Debbaut)
    Sharon (HalfBloodPrince)

    Locatie:
    Irma (tubbietoost)

    Leiding workshops: Histoire
    Evt. Workshop leiders zelf:
    Malum -- Laurianne

    Kookstaf:
    Melissa (Cibis)
    Anna (Lily_Evans)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:07 ]

    Zou jij meegaan op het schrijfkamp?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik zou ook per afdeling een "hoofd" aanstellen als aanspreekpunt die het weer door communiceert naar het team, anders wordt het een chaos


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Site van de Eskamp voor de groepsdinges: BANAAN


    take risks

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Om heel eerlijk te zijn zou ik gaan voor dat clubhuis in Leusden. Ik heb even rondgeneusd en het ziet er fantastisch uit!
    Maar ja we moeten de opties open houden


    Ik ben er 2x heen geweest met groep 7/8 kamp en dat was echt altijd geweldig haha, goede herinneringen aan. Het enige minpunt was toen dat we met de fiets moesten, en het was wel vanaf de plek waar de school stond zo'n 1,5 uur fietsen (okay, valt eigenlijk best mee).

    Goed, omdat er 1000000 lange berichten over zijn gestuurd, hier nog even een kort (of lang) lijstje met de belangrijkste punten over dat gebouw in Leusden:
    - Ruim, de eetzaal is echt groot, de lokalen/slaapzalen ook redelijk groot. Om even op te sommen, de ruimte van de lokalen: 64 m2, 60 m2, 40 m2 en 40 m2
    - Qua huur zou je, als je met 50 man bent, per persoon op €12,80 uitkomen (I know, ik kwam eerst op €11,00 uit, maar ik was de verplichte extra ruimte vanaf 30 personen vergeten erbij te rekenen...) als je 3 dagen huurt, de zaterdag vanaf 13.00, zondag en maandag. Hiervan ga ik ervan uit dat er 4 mensen zijn die zich voor de 'borg' opofferen (probably de leiding) en dat degenen die iets stuk maken (waarvan ik niet vanuit ga) de borg betalen als dat niet teruggegeven wordt doordat er iets gesloopt is, zodat de 'opofferaars' voor de borg niet de dupe worden en sowieso hun geld terugkrijgen.
    - Er is een keuken met een gasfornuis, oven en verder weet ik het niet precies (maar ik heb er toen wel gekookt met kamp, ik zat in de 'kookploeg' en ik weet dat er pannen aanwezig waren en alle spullen die je ervoor nodig hebt).
    - Er is een busstation op loopafstand (100 meter volgens mij), de halte is wel op een begraafplaats (nou ja, niet erop, maar zozegmaar op de oprit/parkeerplaats).
    - Er is een parkeerplaats, mochten er mensen met de auto komen. (of op de fiets)
    - Er is een bos
    - Er is een stenen plek waar je een kampvuur mag maken
    - Er is een grote zandvlakte
    - Er is een meertje, maar dat is wel best ver lopen vanaf de zandvlakte volgens mij (en je mag erin zwemmen, ik kan me herinneren dat klasgenoten dat gingen doen, ben zelf niet meegeweest naar dat meertje en weet dus niet hoe vies of schoon het is)
    - Er zijn toiletten, douches etc. etc.
    - Er is in de omgeving van alles te doen (lasergamen in een bos, klimmen, dierentuin, al ligt dit denk ik niet in het budget van een schrijfkamp. Maar met groepen krijg je in ieder geval korting)

    Ben ik nog belangrijke dingen vergeten? Oh ja, en niet rugbyen in de kamers, als de bal tegen het brandmeldknopje aankomt ben je de pineut (bij een brandmelding komt de brandweer ook echt...)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik ben er 2x heen geweest met groep 7/8 kamp en dat was echt altijd geweldig haha, goede herinneringen aan. Het enige minpunt was toen dat we met de fiets moesten, en het was wel vanaf de plek waar de school stond zo'n 1,5 uur fietsen (okay, valt eigenlijk best mee).

    Goed, omdat er 1000000 lange berichten over zijn gestuurd, hier nog even een kort (of lang) lijstje met de belangrijkste punten over dat gebouw in Leusden:
    - Ruim, de eetzaal is echt groot, de lokalen/slaapzalen ook redelijk groot. Om even op te sommen, de ruimte van de lokalen: 64 m2, 60 m2, 40 m2 en 40 m2
    - Qua huur zou je, als je met 50 man bent, per persoon op €12,80 uitkomen (I know, ik kwam eerst op €11,00 uit, maar ik was de verplichte extra ruimte vanaf 30 personen vergeten erbij te rekenen...) als je 3 dagen huurt, de zaterdag vanaf 13.00, zondag en maandag. Hiervan ga ik ervan uit dat er 4 mensen zijn die zich voor de 'borg' opofferen (probably de leiding) en dat degenen die iets stuk maken (waarvan ik niet vanuit ga) de borg betalen als dat niet teruggegeven wordt doordat er iets gesloopt is, zodat de 'opofferaars' voor de borg niet de dupe worden en sowieso hun geld terugkrijgen.
    - Er is een keuken met een gasfornuis, oven en verder weet ik het niet precies (maar ik heb er toen wel gekookt met kamp, ik zat in de 'kookploeg' en ik weet dat er pannen aanwezig waren en alle spullen die je ervoor nodig hebt).
    - Er is een busstation op loopafstand (100 meter volgens mij), de halte is wel op een begraafplaats (nou ja, niet erop, maar zozegmaar op de oprit/parkeerplaats).
    - Er is een parkeerplaats, mochten er mensen met de auto komen. (of op de fiets)
    - Er is een bos
    - Er is een stenen plek waar je een kampvuur mag maken
    - Er is een grote zandvlakte
    - Er is een meertje, maar dat is wel best ver lopen vanaf de zandvlakte volgens mij (en je mag erin zwemmen, ik kan me herinneren dat klasgenoten dat gingen doen, ben zelf niet meegeweest naar dat meertje en weet dus niet hoe vies of schoon het is)
    - Er zijn toiletten, douches etc. etc.
    - Er is in de omgeving van alles te doen (lasergamen in een bos, klimmen, dierentuin, al ligt dit denk ik niet in het budget van een schrijfkamp. Maar met groepen krijg je in ieder geval korting)

    Ben ik nog belangrijke dingen vergeten? Oh ja, en niet rugbyen in de kamers, als de bal tegen het brandmeldknopje aankomt ben je de pineut (bij een brandmelding komt de brandweer ook echt...)

    Ik neem aan dat je dat laatste zelf hebt meegemaakt? ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik ben er 2x heen geweest met groep 7/8 kamp en dat was echt altijd geweldig haha, goede herinneringen aan. Het enige minpunt was toen dat we met de fiets moesten, en het was wel vanaf de plek waar de school stond zo'n 1,5 uur fietsen (okay, valt eigenlijk best mee).

    Goed, omdat er 1000000 lange berichten over zijn gestuurd, hier nog even een kort (of lang) lijstje met de belangrijkste punten over dat gebouw in Leusden:
    - Ruim, de eetzaal is echt groot, de lokalen/slaapzalen ook redelijk groot. Om even op te sommen, de ruimte van de lokalen: 64 m2, 60 m2, 40 m2 en 40 m2
    - Qua huur zou je, als je met 50 man bent, per persoon op €12,80 uitkomen (I know, ik kwam eerst op €11,00 uit, maar ik was de verplichte extra ruimte vanaf 30 personen vergeten erbij te rekenen...) als je 3 dagen huurt, de zaterdag vanaf 13.00, zondag en maandag. Hiervan ga ik ervan uit dat er 4 mensen zijn die zich voor de 'borg' opofferen (probably de leiding) en dat degenen die iets stuk maken (waarvan ik niet vanuit ga) de borg betalen als dat niet teruggegeven wordt doordat er iets gesloopt is, zodat de 'opofferaars' voor de borg niet de dupe worden en sowieso hun geld terugkrijgen.
    - Er is een keuken met een gasfornuis, oven en verder weet ik het niet precies (maar ik heb er toen wel gekookt met kamp, ik zat in de 'kookploeg' en ik weet dat er pannen aanwezig waren en alle spullen die je ervoor nodig hebt).
    - Er is een busstation op loopafstand (100 meter volgens mij), de halte is wel op een begraafplaats (nou ja, niet erop, maar zozegmaar op de oprit/parkeerplaats).
    - Er is een parkeerplaats, mochten er mensen met de auto komen. (of op de fiets)
    - Er is een bos
    - Er is een stenen plek waar je een kampvuur mag maken
    - Er is een grote zandvlakte
    - Er is een meertje, maar dat is wel best ver lopen vanaf de zandvlakte volgens mij (en je mag erin zwemmen, ik kan me herinneren dat klasgenoten dat gingen doen, ben zelf niet meegeweest naar dat meertje en weet dus niet hoe vies of schoon het is)
    - Er zijn toiletten, douches etc. etc.
    - Er is in de omgeving van alles te doen (lasergamen in een bos, klimmen, dierentuin, al ligt dit denk ik niet in het budget van een schrijfkamp. Maar met groepen krijg je in ieder geval korting)

    Ben ik nog belangrijke dingen vergeten? Oh ja, en niet rugbyen in de kamers, als de bal tegen het brandmeldknopje aankomt ben je de pineut (bij een brandmelding komt de brandweer ook echt...)



    Damn ik wou rugbyen:Y)xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)


    Damn ik wou rugbyen:Y)xD

    shit maaaaan dat feest gaat nie door xD


    take risks

    Ik vind het heel tof klinken. Ik denk alleen niet dat we de organisatie te groot moeten maken, dus misschien de algemene "leiding" zo houden, Froukje?
    En dan bedoel ik nog met Sharon en Jarne erbij, want die staan nog niet in de beginpost. Vijf is op zich wel een fijn aantal denk ik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik vind het heel tof klinken. Ik denk alleen niet dat we de organisatie te groot moeten maken, dus misschien de algemene "leiding" zo houden, Froukje?
    En dan bedoel ik nog met Sharon en Jarne erbij, want die staan nog niet in de beginpost. Vijf is op zich wel een fijn aantal denk ik.


    Daar ben ik het enorm mee eens, hoewel ik het meedenken wel erg op prijs stel. De staf is verder nu echt compleet, want anders hebben we meer staf dan mensen die meegaan. Toch iedereen die meedenkt; bedankt!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Daar ben ik het enorm mee eens, hoewel ik het meedenken wel erg op prijs stel. De staf is verder nu echt compleet, want anders hebben we meer staf dan mensen die meegaan. Toch iedereen die meedenkt; bedankt!

    Ja, het lijkt me super als men hier gewoon ideeën blijft droppen en zeker mensen die daar iets als een workshop willen organiseren zijn meer dan welkom. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Daar ben ik het enorm mee eens, hoewel ik het meedenken wel erg op prijs stel. De staf is verder nu echt compleet, want anders hebben we meer staf dan mensen die meegaan. Toch iedereen die meedenkt; bedankt!


    Ik was alleen maar aan het brainstormen, haha. Ik ben niet zo'n leidingpersoon tho, dus ik had sowieso niet bij de staff gewild.

    Mocht ik nog ideeën hebben of vinden, dan kom ik daar nog wel mee!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heyy , ik zou oook nog graag willen helpen met de organisatie (wellixht met leah) want we hebben best goeie ideeen ,kan iemand ons missxhien in de groep toevoegen want dat maakt t wel zo gemakkelijk xD


    take risks

    LilyEvans_ schreef:
    Heyy , ik zou oook nog graag willen helpen met de organisatie (wellixht met leah) want we hebben best goeie ideeen ,kan iemand ons missxhien in de groep toevoegen want dat maakt t wel zo gemakkelijk xD

    Voor de algemene organisatie is er nog geen chat of groep, maar jullie kunnen je ideeën altijd hier droppen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Voor de algemene organisatie is er nog geen chat of groep, maar jullie kunnen je ideeën altijd hier droppen. (:

    Is goeed ! Is het nog wel mogelijk als er eventueeel zon groep komt? Overlegt missxhien makkelijker ! (:


    take risks

    Ja, daar zijn we mee bezig. No worries. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik bereid dus mijn professionele dino-hour-sessie voor! :Y)

    Ik vind dat er echt al heel erg leuke dingen tussen zitten! Ik wil ook gerust mijn fototoestel meenemen. Hoe meer foto's hoe beter! En als ik achter de camera sta, sta ik in ieder geval niet op de foto, want ik sta slecht op foto's. :W


    What would Emma do?