• ///old

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:00 ]


    No growth of the heart is ever a waste


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:


    Ja, precies. Zo zat ik letterlijk...


    I'm your little ray of pitch black.

    Hmm... Das een goede... Ene kant zal ik zeggen nee, dat heeft niks met de mannen te maken, maar aan de andere kant, wat jij gedaan hebt is gewoon omgekeerd beredeneren... Ik ga er over na denken

    (En jouw weinig tijd probleem -> I feel you. Je hebt tijd te kort en daarom ga je dat kleine beetje tijd dat je hebt vullen met de meest nutteloze dingen en gedachten om nog net wat minder tijd over te houden voor de dingen die wél moest... haha. That's life. Welterusten!)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Nah, dat is iets wat feministen van tegenwoordig zich inbeelden. In bijvoorbeeld Arabische landen, sure, maar in eerstewereld-landen? Niet echt.


    Vind ik dan.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Oneens, vrouwen hebben daar keihard voor geknokt en zijn er voor blijven knokken ondanks wat mannen zeiden. Dus mannen konden op een gegeven moment de vrouwen niet negeren. Daarnaast zijn mannen niet de baas en zo komt het nu wel op mij over.

    Vrouwen hebben gevochten voor hun vrijheid net zoals het leger in oorlogstijd vecht voor vrijheid. De vrijheid hebben ze gekregen, omdat het hun recht was en mannen al lang genoeg het alleen recht op bepaalde rechten hadden. Ik heb niks tegen mannen, hoewel ik nu misschien best wel gemeen doe over mannen.


    Physics is awesome

    Alles in mij verzet zich tegen die bewoording, maar ik snap waar dat idee vandaan zou kunnen komen. :'D Dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. Ik denk dat de voornaamste reden dat het misschien zo lijkt, simpelweg is dat dat precies het beeld is dat we op dit moment van de wereld hebben, als mensen in deze cultuur - de man heerst, en de vrouw deelt daar tegenwoordig wel in, maar alle geschiedenis die we horen gaat over (blanke) mannen, dus dan is de enige conclusie die kan worden getrokken dat de man toch wel op een of andere manier machtiger moet zijn. Zelfs de mensen die het hardst roepen dat ze het allemaal niet zo zien en dat de sekses perfect gelijk zijn tegenwoordig, krijgen iets van dat beeld onbewust al van kinds af aan met de paplepel ingegoten. Niet eens per se alleen via geschiedenis, want onze huidige samenleving versterkt dat beeld van ongelijkheid ook nog, maar dat is nog weer een langere discussie. Je kunt uiteindelijk gewoon niet aan culture invloeden ontsnappen als je niet tussen wolven opgroeit.

    Dat betekent niet dat we algemeen accepteren ook echt de onbetwiste waarheid is. Geschiedenis is nooit objectief en wordt altijd geschreven door de winnaars. Als de winnaars de afgelopen periodes mannen waren, is het dan heel verwonderlijk dat we zo'n mannelijk beeld van de complete geschiedenis te zien krijgen? We krijgen heel vaak het idee dat vrouwen nu pas voor het eerst echt dingen kunnen dóén na millennia lang als ondergeschikt aan de man te hebben geleefd, maar we vergeten daarbij dat we niet alles weten, dat er veel meer bestaat (en bestond) dan alleen ons Westerse hoekje van de wereld, en vooral dat we alles ook op dit moment met al onze goede bedoelingen nog steeds door een ontzettend gekleurde lens zien. Het is volkomen onzin (of op zijn allerminst totaal onbewezen) dat mannen altijd en overal de macht hebben gehad tot een halve eeuw geleden, maar dat past in ons huidige wereldbeeld, dus is het niet zo moeilijk te geloven.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het duurde een uur voor ik door had dat je het niet over Q had...

    KyloRen schreef:
    Het duurde een uur voor ik door had dat je het niet over Q had...

    Dat had ik ook ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik zou het eerder andersom bekijken. De enige reden dat mannen hier zo vrij zijn is omdat vrouwen dat toelaten. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    KyloRen schreef:
    Het duurde een uur voor ik door had dat je het niet over Q had...


    26 - 02 - '16

    Eh: nee! Omdat wij onze man kunnen staan en dat ze het niet in hun hoofd zouden moeten halen iets anders te denken. Omdat wij niets anders toestaan. Onze maatschappij is zo geëvolueerd en het behoort gewoon tot het waardenpatroon. We kennen niets anders meer en zouden het ons dus ook niet laten afpakken.
    De reden dat vrouwen hier, in de westerse samenleving zo vrij zijn is omdat de hele maatschappij gestoeld is op de verlichting (vrijheid, gelijkheid, ect.). Het is vrij logisch dat als mensen zo beginnen te denken, men op den duur en beetje bij beetje ook is gaan denken dat vrouwen gelijk staan aan mannen. Dus nee: de reden dat vrouwen hier zo vrij zijn heeft helemaal niets te doen met het feit dat mannen dat toelaten. Mannen en (vooral) vrouwen zijn allebei gaan vinden dat het zo is. (:

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 7:57 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Op dit moment, neen. Ik denk niet dat mannen onze vrijheid nog kunnen inperken ook zal zouden ze dat willen. Maar als we terug gaan naar bijvoorbeeld de periode rond de Eerste Wereldoorlog, ja. Of zelfs nog tot aan WOII. Vrouwen hadden zeker niet in alle landen stemrecht, en degenen die ons dan uiteindelijk het stemrecht gaven waren uiteraard mannen. Er kan dan wel gezegd worden dat vrouwen er voor gevochten hebben en recht hebben op stemrecht, gelijke rechten,... maar dat ze het uiteindelijk ook gekregen (want dan blijft het wel!) hebben, ligt grotendeels aan de politieke spelers van toen en die waren allemaal van het mannelijk geslacht. (;


    The soul needs autumn.

    Dat klinkt echt heel erg seksistisch, ha. Dat waren mijn gedachten toen ik opvatte dat dit topic over Quizlet ging, maar besefte me al snel dat het in de wereld (of eigenlijk Nederland) ook zo is. Het is te vroeg om daar nu zo over te denken, maar ik denk dat de vrouwen hier (in Nederland) ook echt wel voor zichzelf op kunnen nemen. Wij kunnen zelf kiezen wat wij willen en hebben meer de vrijheid. Ik heb het idee dat andere meer met het geloof zitten en de oude regels (wat altijd zo was), zelfs al is het niet goed voor hen. Verder dan dat kan ik even niet denken haha.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind dit een beetje een rare redenatie. Volgens mij klopt i niet.


    Aan niets denken is ook denken.