• Wat kan ik doen aan vettig haar?

    Speciale shampoo's werken er vaak wel voor, Andrelon heeft ook een hele lijn voor haar wat snel vet is. Verder, conditioner alleen in de punten van je haar doen! En ook je haar niet te vaak wassen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Shampoo kopen voor vettig haar. Voor de rest alleen conditioner op de punten van de haar. een dikke conditioner over het hele haar maakt het haar ook snel vettig.


    Seasons will change, but I shall remain

    MT, hier heb ik ook heel erg last van. En niets wat ik heb gedaan helpt

    Probeer minder vaak je haar te wassen, er niet te veel aan te zitten met je handen en droogshampoo gebruiken als het een beetje vet wordt. Probeer eerst 1 dag later te douchen en als je haar dat gewend is weer een dag langer zonder.

    Andrelon is troep. Je kan beter iets anders gebruiken. Je kan bij de drogisterij (geen kruidvat of trekpleister) ook advies vragen.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2016 - 14:05 ]

    Ik gebruik zelf Andrelon Langer Fris. Dat werkt prima.
    En voor de rest wat de rest zegt, weinig conditioner gebruiken. Dat maakt het allemaal nog sneller vet. Ook spullen zoals crèmes of sommige droogshampoo zorgen ervoor dat je haar vettig wordt.


    It's never gonna happen, Guys.

    Had ik vroeger ook last van, dus ik waste mijn haar minder, ging speciale shampoo gebruikte, heb een paardenborstel gekocht voor mijn haar en begon met armbandjes en shawls dragen zodat ik niet meer constant aan mijn haar zat. Dat werkte eigenlijk wel heel erg goed.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Zoek een shampoo zonder sulfaat, even bi de ingredienten kijken, bij sommigen staat het op de verpakking, maar niet bij allemaal.
    Zoals al gezegd, conditioner alleen in de puntjes en probeer ook niet je haar dagelijks te wassen. Probeer het op maximaal 3 keer per week te houden.

    Good luck (:


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik had hier ook eerst last van. Ik heb mijn haar zeg maar getraind door langer te wachten met mijn haar te wassen. Ik kan nu door gaan op mijn haar voor 3 dagen tot het vet lijkt te worden (dit versnelt als ik er met mijn handen doorheen ga enzo). Ik weet niet of het helpt, maar ik was mijn haar ook meedere keren per wasbeurt. Ik doe het altijd twee keer (al kan dit ook een tik zijn) met de eerste keer alleen mijn hoofdhuid en de tweede keer mijn hele haar. Als het heel stroef is doe ik het zelfs drie keer, maar dit komt zelden voor. Ik gebruik wel altijd conditioner, maar alleen voor mijn punten of al het haar wat in een lage staart gaat.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia

    Ik heb mijn haar ook getraind. Maar dat duurt lang. Ik wou tegen de zomer dat mijn haar lang normaal was. Ik ga veel op trektocht en niet overal kan je douchen. Dus is het fijn om niet iedere dag je haren te moeten wassen. Tegen de zomer kon ik 4-5 dagen zonder mijn haar te wassen. Ondertussen is mijn dagenaantal opgetrokken tot 6-7 dagen. Ik vind dit ideaal. =)

    Erop trainen vond ik wel moeilijk. Want het was bij mij beetje bij beetje uitstellen om te wassen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oke, dankjewel voor de tips! ^^

    Ik gebruik Neutral shampoo, en dan de anti-roos variant omdat ik erg last heb van roos. In de Neutral shampoo zitten geen sulfaten, parabenen, parfum, weet ik veel wat voor slechts er in shampoo kan zitten, en ik moet zeggen dat m'n haar nu minder snel vet wordt. Ik kan zo'n 4 dagen zonder haar wassen als ik dat wil (maar ik train 2x in de week en ik heb een wedstrijd en soms ga ik ook nog zwemmen met m'n moeder, dus ik douche wel vaker dan dat.)

    Ik zou voor shampoo's kijken die je haar/hoofdhuid niet uitdrogen, want dan gaat het juist meer talg dinges produceren, shampoo tegen vet haar helpt dan ook eigenlijk bijna niet omdat het alleen maar uitdroogt. Net als parfum en alles in shampoo, droogt ook uit.

    En conditioner niet over je hele haar smeren, maar alleen bij de puntjes. Die hebben het ook het hardste nodig.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vroeg het deze week aan de kapper, want ik heb hetzelfde, en zij zei dat ik een diepreinigende shampoo moet kopen en conditioner alleen in de punten idd.