• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 21:41 ]


    Ik heb geen quotes, ik heb songtitels en een typeprobleem

    Gilderoy_ schreef:
    (...)

    Wow, hell to the no. Tijd voor motivatie-liedjes-therapie voor jou. 'Cause you can do it! You're gonna finish that story and it's gonna be epic. And then everyone will read it before voting and love it and you're gonna kick ass 'cause you're awesome!









    Aw, thanks!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik voel mijn inspiratie ook een beetje inkakken. Komt door stage - ik wil echt dolgraag klaar zijn, maar dat vreet mijn energie.
    Maarrr nog 5 weken volhouden en dan weet ik zeker dat ik ook weer beter kan schrijven.

    Dus, wie wil er zijn of haar problemen graag kwijt bij mama Anna of heeft een schop onder zijn of haar kont nodig :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:
    Dus, wie wil er zijn of haar problemen graag kwijt bij mama Anna of heeft een schop onder zijn of haar kont nodig :Y)


    Mijn problemen in het kort: ugh. Writers block in combinatie met zelfvertrouwen-problemen en geen motivatie? Ik mis echt enthousiasme voor al mijn verhalen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Krolock schreef:
    Ik voel mijn inspiratie ook een beetje inkakken. Komt door stage - ik wil echt dolgraag klaar zijn, maar dat vreet mijn energie.
    Maarrr nog 5 weken volhouden en dan weet ik zeker dat ik ook weer beter kan schrijven.

    Omygod ik ben zo blij dat deze opmerking al lang niet meer van toepassing is

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Mijn problemen in het kort: ugh. Writers block in combinatie met zelfvertrouwen-problemen en geen motivatie? Ik mis echt enthousiasme voor al mijn verhalen.


    "Writers block" okay take a deep breath. Hoelang heb je er al last van? Mogelijk hoef je helemaal nog niet bang te zijn voor een echte writers block.
    Over je zelfvertrouwen-problemen. Idk hoe goed ik je daarmee kan helpen, want ik heb er ook echt heel vaak last van dat ik denk dat ik compleet waardeloos ben, oa als schrijver en dan heb ik heel sterk de neiging om mijzelf te verdrinken in een douche putje, maar feitelijk vind ik schrijven veel te leuk om ermee te stoppen enkel omdat ik niet geweldig ben. Trouwens, J.K. Rowling was ook geen prachtig geslepen diamantje toen ze Harry Potter opstuurde. Er moest nog best heel veel bijgeschaafd worden voor ze dat geslepen diamantje werd. Bovendien ben je altijd veel beter dan je zelf denkt. Althans, de meesten hier dan. Er bestaan immers ook arrogante mensen die denken dat ze helemaal geweldig zijn natuurlijk, maar ik denk dat zo'n 90% van de Q bevolking vrij onzeker is. Dus onzekerheid is echt niet iets dat je tegen zou moeten houden. Je houdt toch van schrijven? Doe het dan lekker. Niemand heeft er last van. Ze kunnen het gewoon besluiten "niet te lezen", maar ik geloof dat er best wel mensen zijn die het lezen, dus ook daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken. Je hebt hartstikke leuke ideeën, bent creatief en kan prachtig schrijven, echt waar. Ik heb nog meerdere van je verhalen op mijn "to read" list staan, wat betekent dat ik het super leuke ideeën vind en je schrijfstijl prettig leesbaar vindt, dus echt, no worries. Gewoon lekker schrijven c:
    Geen motivatie... wait whut? Je krijgt spotlights en badges en je kan een afgeronde story inleveren voor SOTY als je dit afrondt. Daarnaast: dan heb je weer een verhaal afgerond. Wil je je karakters voor eeuwig in een onafgerond verhaal laten ronddolen? Wil je dat verhaal voor eeuwig als een soort onaf iets in je hoofd hebben? Nee toch? En als je het daar niet voor doet, ik durf te wedden dat er minimaal één iemand is die smacht naar een vervolg. Sommigen reageren misschien niet tijdens het verhaal, maar ze zijn er bij bijna elke story op Q wel: de lezers. Je kan hen toch niet met een onafgerond verhaal laten zitten? Ja extreem veel mensen op Q doen dat, maar jij toch zeker niet? Daar ben je véél te awesome voor. Dus je gaat je verhalen afronden. Ik geloof daarin. Als het vandaag niet is, dan misschien morgen, maar het gaat je lukken, want dat kan je!

    Enthousiasme is denk ik de lastigste. Jij hebt je verhalen bedacht. Idk of je een planner bent? Ik heb altijd wel momenten in het verhaal waar ik extreem veel zin in heb, ideeën die ik echt graag uit wil schrijven. Meestal heb ik de eindes als één van de eerste dingen in mijn hoofd. Zijn er geen momenten die je al bedacht hebt waar je enthousiast van wordt? Of misschien moet je iets gewoon HELEMAAL omgooien? Of bij jezelf nagaan waarom je zo graag schrijft?

    Oké, ik ben hier echt slecht in volgens mij. Heb je hier iets aan?



    Krolock schreef:
    (...)
    Omygod ik ben zo blij dat deze opmerking al lang niet meer van toepassing is


    Haha gelukkig ^^ Iedereen heeft wel eens een dipje, maar het is toch altijd fijn als het weer over is!


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:

    "Writers block" okay take a deep breath. Hoelang heb je er al last van? Mogelijk hoef je helemaal nog niet bang te zijn voor een echte writers block.
    Over je zelfvertrouwen-problemen. Idk hoe goed ik je daarmee kan helpen, want ik heb er ook echt heel vaak last van dat ik denk dat ik compleet waardeloos ben, oa als schrijver en dan heb ik heel sterk de neiging om mijzelf te verdrinken in een douche putje, maar feitelijk vind ik schrijven veel te leuk om ermee te stoppen enkel omdat ik niet geweldig ben. Trouwens, J.K. Rowling was ook geen prachtig geslepen diamantje toen ze Harry Potter opstuurde. Er moest nog best heel veel bijgeschaafd worden voor ze dat geslepen diamantje werd. Bovendien ben je altijd veel beter dan je zelf denkt. Althans, de meesten hier dan. Er bestaan immers ook arrogante mensen die denken dat ze helemaal geweldig zijn natuurlijk, maar ik denk dat zo'n 90% van de Q bevolking vrij onzeker is. Dus onzekerheid is echt niet iets dat je tegen zou moeten houden. Je houdt toch van schrijven? Doe het dan lekker. Niemand heeft er last van. Ze kunnen het gewoon besluiten "niet te lezen", maar ik geloof dat er best wel mensen zijn die het lezen, dus ook daar hoef je je totaal geen zorgen over te maken. Je hebt hartstikke leuke ideeën, bent creatief en kan prachtig schrijven, echt waar. Ik heb nog meerdere van je verhalen op mijn "to read" list staan, wat betekent dat ik het super leuke ideeën vind en je schrijfstijl prettig leesbaar vindt, dus echt, no worries. Gewoon lekker schrijven c:
    Geen motivatie... wait whut? Je krijgt spotlights en badges en je kan een afgeronde story inleveren voor SOTY als je dit afrondt. Daarnaast: dan heb je weer een verhaal afgerond. Wil je je karakters voor eeuwig in een onafgerond verhaal laten ronddolen? Wil je dat verhaal voor eeuwig als een soort onaf iets in je hoofd hebben? Nee toch? En als je het daar niet voor doet, ik durf te wedden dat er minimaal één iemand is die smacht naar een vervolg. Sommigen reageren misschien niet tijdens het verhaal, maar ze zijn er bij bijna elke story op Q wel: de lezers. Je kan hen toch niet met een onafgerond verhaal laten zitten? Ja extreem veel mensen op Q doen dat, maar jij toch zeker niet? Daar ben je véél te awesome voor. Dus je gaat je verhalen afronden. Ik geloof daarin. Als het vandaag niet is, dan misschien morgen, maar het gaat je lukken, want dat kan je!

    Enthousiasme is denk ik de lastigste. Jij hebt je verhalen bedacht. Idk of je een planner bent? Ik heb altijd wel momenten in het verhaal waar ik extreem veel zin in heb, ideeën die ik echt graag uit wil schrijven. Meestal heb ik de eindes als één van de eerste dingen in mijn hoofd. Zijn er geen momenten die je al bedacht hebt waar je enthousiast van wordt? Of misschien moet je iets gewoon HELEMAAL omgooien? Of bij jezelf nagaan waarom je zo graag schrijft?

    Oké, ik ben hier echt slecht in volgens mij. Heb je hier iets aan?


    (...)



    Aw, wat een ontzettend lief en lang bericht! Mijn gebrek aan motivatie is absoluut niet jullie schuld, geen zorgen. Ik denk dat de kern van het probleem is dat ik mijn liefde voor het schrijven kwijt ben en ik weet niet wanneer/hoe dat is gebeurd.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Aw, wat een ontzettend lief en lang bericht! Mijn gebrek aan motivatie is absoluut niet jullie schuld, geen zorgen. Ik denk dat de kern van het probleem is dat ik mijn liefde voor het schrijven kwijt ben en ik weet niet wanneer/hoe dat is gebeurd.


    Hmm, dat is inderdaad denk ik iets wat alleen jij kan achterhalen. Wat vond je altijd zo leuk aan schrijven? Misschien kan je van daaruit achterhalen, waarom het nu niet zo lekker loopt.


    Happy Birthday my Potter!

    Wat voor mij ook wel eens werkt, is het opzoeken van dingen die met mijn verhaal te maken hebben. Je hoeft niet meteen scènes te stelen, maar soms helpt het mij om films over hetzelfde onderwerp oid te kijken voor inspiratie :').
    Mijn passie voor schrijven komt als een soort sinusoïde waarin ik in sommige maanden opeens inspiratie heb en 10k woorden per week eruit kots, maar ik andere maanden alleen depressief naar het witte scherm/papiertje voor mijn neus zit te staren terwijl ik amper snap wat mijn ideeën ook alweer waren :p.

    Een van de 'nadelen' van Quizlet is dan ook wel dat je het hoofdstuk voor hoofdstuk uploadt en dus snel opgejaagd raakt door die datum naast je laatste hoofdstuk (ik wel in ieder geval :(), maar schrijvers kunnen ook vaak maanden over een stuk doen en dan alsnog goede boeken produceren :Y). Nou ja, wat ik met mijn niet-samenhangend betoog probeer te zeggen, is dat je motivatie kwijtraken niet erg is en er soms zelfs bij hoort. Het is beter om het probleem bij de kern aan te pakken of nieuwe inspiratie op te doen, dan dat je nu nog probeert een hoofdstuk uit je te forceren, want daar wordt het niet beter op :)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Whoop, ik heb eindelijk een start gemaakt met mijn SOTY en mijn eerste 5K al geschreven in de afgelopen week! Nu hopen dat ik het vol ga houden haha. Hoe gaat het met jullie?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FeorgeWeasley schreef:
    Whoop, ik heb eindelijk een start gemaakt met mijn SOTY en mijn eerste 5K al geschreven in de afgelopen week! Nu hopen dat ik het vol ga houden haha. Hoe gaat het met jullie?

    Succes! *O*
    Ik heb m'n verhaal bijna afgerond. Ik ben echt heel blij dat ik besloten heb om mee te doen aan SOTY begin dit jaar, want dat gaf me wel telkens een trap onder mijn kont om door te gaan en niet af te haken met m'n verhaal (wat mij te vaak overkomt).

    Ik zit atm in een SOTY dip, maar kan wel gewoon schrijven voor een wedstrijdopdracht...
    Nahja, hopen dat als die opdracht af is, ik ook weer fatsoenlijk verder kan aan mn SOTY-verhaal.


    Stenenlikker

    Ik ben zojuist de 10K gepasseerd in mijn word-document. Nog niet zo bijster veel, maar gezien ik dit in de afgelopen drie weken heb geschreven, ben ik behoorlijk trots! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FeorgeWeasley schreef:
    Ik ben zojuist de 10K gepasseerd in mijn word-document. Nog niet zo bijster veel, maar gezien ik dit in de afgelopen drie weken heb geschreven, ben ik behoorlijk trots! (:

    Haha, hetzelfde geldt voor mij. Ook vandaag de 10K behaald ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik ben trouwens echt bang dat ik het niet af ga krijgen en dus het einde echt enorm moet gaan inkorten... Want eigenlijk wil ik toch wel heel graag dat mijn verhaal in de eindlijst komt te staan, dus dat wordt nog flink doorschrijven.


    Stenenlikker