• Hallo!

    Dit vraag ik me al een tijdje af, want ik hoor van veel vriendinnen dat ze 'moeder' en 'vader' zeggen. Persoonlijk vind ik dat wat ouderwets klinken (?) Maar dat kan er aan liggen omdat ik altijd 'mama' en 'papa' heb gezegd.

    Er bestaan veel varianten zoals pa en ma, moeke en vake (hoewel dit meer voor grootouders is, maar ik heb het wel al gehoord), paps en mams, pap en mam... of gewoon de voornaam? Ik weet het niet! :'D
    Nu ben ik wel benieuwd wat jullie zeggen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mama, papa, mams, paps, ma, pa, moeke, heit, mem, homoooo's.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Troje schreef:
    (...)

    Oh, dan heb ik vandaag weer iets bijgeleerd ^^

    @Sofie: Ik heb ook de indruk dat de mensen rondom mij 'papa' en 'mama' vreemd vinden of te kinderlijk.


    Zelfs mijn ouders noemen hun ouders mama en papa.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mam, mama, mammi, mutti en pap, papa papsi, vati, of uiteraard andere bijnamen. :Y) Nu, als we het over namen van mijn zusje en de vogel gaan moeten hebben, dan heb ik meer ruimte nodig. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mama en papa. En ik spreek ze aan met je


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Meestal mama of papa gewoon :p Soms mammi of pappi en echt heel af en toe ma of pa XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Troje schreef:
    (...)

    Oh, dan heb ik vandaag weer iets bijgeleerd ^^

    @Sofie: Ik heb ook de indruk dat de mensen rondom mij 'papa' en 'mama' vreemd vinden of te kinderlijk.

    Ach, trek je je er niets van aan. Het kan misschien zo zijn dat zij een minder hechte band met hun ouders hebben? Ik heb namelijk een hele hechte band en sommigen niet (wat ik natuurlijk respecteer).


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn moeder met mama ;3
    Mijn vader met Lord Vader, Darth Vader, Pa, Pap, Papa en dude :'D


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Ach, trek je je er niets van aan. Het kan misschien zo zijn dat zij een minder hechte band met hun ouders hebben? Ik heb namelijk een hele hechte band en sommigen niet (wat ik natuurlijk respecteer).


    Ik heb geen flauw idee, maar ik heb ook gewoon vaak de indruk dat ze moeder zeggen om cooler over te komen? :'D
    Komt moeder en vader dan afstandelijker over?

    @Fren: mijn grootouders zijn al een behoorlijke tijd geleden overleden dus ik weet het niet, volgens mij ook papa en mama.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    pap & mam


    I live for the applause, you will die for it.

    Troje schreef:
    (...)

    Ik heb geen flauw idee, maar ik heb ook gewoon vaak de indruk dat ze moeder zeggen om cooler over te komen? :'D
    Komt moeder en vader dan afstandelijker over?

    @Fren: mijn grootouders zijn al een behoorlijke tijd geleden overleden dus ik weet het niet, volgens mij ook papa en mama.


    Ik noem mijn grootouders maï en paï. Wat mijn neefs 'schuld' is. Hij kon mamie en papie niet uitspreken. How cute. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ma en Pa. Soms mam of pap.


    Seasons will change, but I shall remain

    Pap en mam (:
    En gelukkig ook gewoon met je. Ik vind het ook altijd raar en ouderwets overkomen als mensen u zeggen tegen hun ouders.


    I am an idiot, I move.

    Troje schreef:
    (...)

    Ik heb geen flauw idee, maar ik heb ook gewoon vaak de indruk dat ze moeder zeggen om cooler over te komen? :'D
    Komt moeder en vader dan afstandelijker over?

    @Fren: mijn grootouders zijn al een behoorlijke tijd geleden overleden dus ik weet het niet, volgens mij ook papa en mama.

    Vind ik persoonlijk wel, maar dat ben ik natuurlijk (;


    Deep inside, I've never felt alive

    papa en mama (:


    The soul needs autumn.

    Pap en mam c:
    Hoewel ik ze ook vaak "hé" noem, lol. Of gast en dude :Y)

    En of ik je/jij of u zeg let ik niet echt op, maar volgens mij verschilt het telkens ;')

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 20:25 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.