• Hallo!

    Dit vraag ik me al een tijdje af, want ik hoor van veel vriendinnen dat ze 'moeder' en 'vader' zeggen. Persoonlijk vind ik dat wat ouderwets klinken (?) Maar dat kan er aan liggen omdat ik altijd 'mama' en 'papa' heb gezegd.

    Er bestaan veel varianten zoals pa en ma, moeke en vake (hoewel dit meer voor grootouders is, maar ik heb het wel al gehoord), paps en mams, pap en mam... of gewoon de voornaam? Ik weet het niet! :'D
    Nu ben ik wel benieuwd wat jullie zeggen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mam en pap, of anders mama en papa. Altijd tutoyerend bij mijn eigen ouders (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Mijn mama noem ik mama, ma en mijn papa noem ik papa, papaatje, paps of ahba (Arabisch voor vader).


    Heaven is a place that we all have

    Ehh gwn alles haha. Vaak niet moeder/vader idd. Gwn pa of papa/ma of mama. Bij de voornaam doe ik ook niet. -alleen me pa dan soms, als hij echt niet reageert, beetje selectief doof volgens mij :P - verder gewoon met je of ie niet met u. :)


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    SmaII schreef:
    Mijn mama noem ik mama, ma en mijn papa noem ik papa, papaatje, paps of ahba (Arabisch voor vader).


    oja papaaatje die rolt hier ook wel eens haha :D


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Moeke en Vake. (:


    What would Emma do?

    Mama en papa


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mijn moeder noem ik. Mam of Ma, soms Mama gewoon. Papa noem ik meestal, pap, ook gewoon papa of Flapsie :P


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ik zeg altijd mama en papa.


    16 - 09 - '17

    Ik spreek mijn moeder standaard aan met Mum, maar tussendoor ook weleens met Mam, of Ma.
    Mijn vader is vrijwel altijd Papof pa. Alleen als ie niet luistert - of doet alsof ie me niet hoort :') - dan roep ik Opa, wat echt altijd werkt.
    Verder zeg ik altijd jij/je tegen ze, maar mijn ouders zijn dan ook nog vrij jong. Hen aanspreken met U zou dan ook niet echt kloppen, lijkt me.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Tegen henzelf zeg ik mama/mam en papa/pap, maar als ik met anderen over mijn ouders praat, is het gewoon 'mijn moeder' en 'mijn vader', dat staat iets volwassener.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Tegen henzelf gewoon mam(a) of pap(a).
    Tegen een ander 'mijn moeder / vader' of de naam, en in mijn contactenlijst staan ze erin met hun eigen naam.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bij mij is het gewoon mam, mama, pap, papa. Geen voornamen eigenlijk, behalve als ik een grapje erover wil maken richting mijn moeder of vader.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gewoon mam(a) & pap(a) (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Mama & papa / mam & pap / mams & paps. Daarnaast nog een heel scala aan gekke variaties op mama, zoals mumski. Voor mijn vader gebruik ik meestal een soort afkorting van zijn werkelijke naam of een combinatie van zijn naam met de Pokémon Snorlax, dat heeft onderwijl zelfs mijn moeder overgenomen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik noem ze Pa en Ma.