• Hallo!

    Dit vraag ik me al een tijdje af, want ik hoor van veel vriendinnen dat ze 'moeder' en 'vader' zeggen. Persoonlijk vind ik dat wat ouderwets klinken (?) Maar dat kan er aan liggen omdat ik altijd 'mama' en 'papa' heb gezegd.

    Er bestaan veel varianten zoals pa en ma, moeke en vake (hoewel dit meer voor grootouders is, maar ik heb het wel al gehoord), paps en mams, pap en mam... of gewoon de voornaam? Ik weet het niet! :'D
    Nu ben ik wel benieuwd wat jullie zeggen. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mamsiepamsie of papsieflapsie HAHAHAHAHA maar alleen thuis, soms. Meestal (in de buitenwereld enzo) gewoon pap of mam, op whatsapp pa


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gewoon mama en papa. Ook als ik over ze praat tegen andere mensen, zeg ik ook altijd mama/ papa. Geen ma of pa. Ik vind dat veel te koel, om toe te passen op mensen die ik zo graag zie. Er zit daar iets afstandelijk, macho in, maar dat is mijn mening/gevoel daarover. 'Vader' of 'moeder', dat vind ik niet bepaald Vlaams. Volgens mij zeggen ze dat meer in Nederland. Dat is oubollig als een Vlaming dat zegt: 'mijn moeder'
    Alleen in schrijftaal pak ik soms moeder of vader, omdat mijn schrijftaal sowieso anders is dan hoe ik spreek in het echt. Dus ja, ik zeg gewoon mama en papa. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Papa en mama. Ik vind ma en pa zo 'puberend, klagend kind' klinken.


    Ex astris, sciencia

    Poeh mijn ma meestal 'mam' of ja, 'ma' maar daar heb ik nogal eens variaties op gebruikt. Mijn vader spreek ik nauwelijks maar dan gebruik ik meestal 'pap'.


    The truth is out there.

    Als ik ze aanspreek papa en mama. Als ik het tegen iemand anders over ze heb praat ik over mijn moeder en mijn vader. Mijn vader spreek ik ook nog wel 'ns aan als Dickie overigens. :')


    She's imperfect but she tries

    Ik zeg meestal gewoon pap of mam, Bert en Ernie (mijn bijnamen voor hun; Bernadien en Erwin) en als ze echt niet luisteren dan gebruik ik vader en moeder. Maar dan meer op een komische manier, ik ben vrij theatraal en melodramatisch, dus dan roep ik meestal iets in de trant van: "Moeder, o moeder! Waarom luistert gij niet naar mij?" Terwijl ik half op de grond lig, o.i.d. Jup, bitches be crazy.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Mama en papa. :Y)
    Maar mijn vriend zegt moeder en pa tegen zijn ouders. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mam en pap. Mijn stiefouders noem ik wel bij hun voornaam en iedereen die ik ken spreek ik eigenlijk aan met 'je', dus ook mijn ouders. Ik zat wel ooit bij een meisje in de klas dat 'u' zei tegen haar ouders, wat ik echt best wel vreemd vond, want in deze regio wordt 'u' echt vrijwel alleen gebruikt voor totale vreemdelingen die duidelijk ouder zijn dan jijzelf. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eigenlijk altijd heit en mem. (Dus vader en moeder) Volwassen mensen noem ik u of bij hun naam, als ze zeggen dat ik jij mag zeggen. Al zeg ik dat nooit, dat vind ik namelijk heel erg onfatsoenlijk.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    op z'n Turks anne (mama) en baba (papa). Ik noem papa nooit "papa", maar mama soms wel "mama" i.p.v anne. hahaha

    Papa, pa, mama, ma.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Opa en oma.

    Dreadful schreef:
    Ik zeg meestal gewoon pap of mam, Bert en Ernie (mijn bijnamen voor hun; Bernadien en Erwin) en als ze echt niet luisteren dan gebruik ik vader en moeder. Maar dan meer op een komische manier, ik ben vrij theatraal en melodramatisch, dus dan roep ik meestal iets in de trant van: "Moeder, o moeder! Waarom luistert gij niet naar mij?" Terwijl ik half op de grond lig, o.i.d. Jup, bitches be crazy.


    Lol. Bert en Ernie. Dat vind ik wel goed gevonden. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Altijd papa en mama.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Mam, Pap, Mama, Papa. Heel soms moeders, omdat dat wel leuk klinkt en mijn vader noem ik soms vriend. Ik spreek ze ook aan met je, nooit met u.


    "Ignite, my love. Ignite."