• Dit wordt een wedstrijd waar niet alleen perfectie, maar ook originaliteit belangrijk is.
    Lees eerst alles voordat je je aanmeld.


    Er kunnen 10 mensen meedoen, en als je liever lekker lui een beetje tekeningen bekijkt, ik heb ook 1 jurylid nodig die samen met mij de werken beoordeeld. Wil je dat, stuur dan even een pb met waarom jij een goed jurylid kan zijn. Als je mee wilt doen zeg dat dan hieronder in de reacties. Ik heb ook iemand nodig die een verhaal wil schrijven voor opdracht 1. wil je dat, stuur ook een pb.



    Elke week krijgt iedereen een opdracht, waar je een week de tijd voor krijgt. We doen niet aan uitstel, als je te laat bent lig je eruit. Elke week vallen er twee mensen af. Na vier weken wordt met de laatste twee personen de finale gespeelt, een extra lastige opdracht.

    Alle tekeningen worden via een pb naar mij toegestuurd.




    ps:deze tekening heb ik niet zelf gemaakt


    De opdrachten, tekeningen en uitslagen worden in een story gezet:
    http://www.quizlet.nl/stories/156928/liefmeiskes-tekenwedstrijd/



    Deelnemers:
    1.Libertalia
    2. AriChibi
    3.Hooverphonic
    4.Flowerpowers
    5.Scintellare
    6.Tallata
    7. Valar_Dohaeris
    8.bananenman
    9 filosofie
    10. Verloren

    Jury
    1. Hawke
    2. Knorretjuhh

    En de prijs is een plekje op mijn profiel en natuurlijk eeuwige roem!


    Om alvast een beeld te geven van de opdrachten, hier alvast de eerste: (die word ook in de story gezet)
    Opdracht 1:

    Spoiler
    Maak aan de hand van een door ons geschreven verhaal een tekening, waarin het verhaal duidelijk te zien is. Het liefst zo gedatailleerd mogelijk, en origineel.

    Puntenverdeling (tot 50, door mij en de jury, in totaal honderd):
    20: originaliteit
    20. aan de opdracht gehouden
    10. uitwerking.


    Je hoort het goed, het gaat in deze opdracht niet perse om goed kunnen tekenen, maar eerst gewoon een goede en originele tekening te maken.

    Regels:
    -met respect met andere kanidaten omgaan
    -je aan de quizlet regels houden
    -plezier hebben!


    Groetjes,
    Liefmeiske

    toestemming:
    Hallo liefmeiske,

    Ik geef je hierbij toestemming om je wedstrijd te starten. Denk eraan dat je wedstrijd maximaal vier maanden mag duren en dat je wedstrijdtopic gesloten wordt, als er drie weken niet in gereageerd is door jou.
    Veel plezier gewenst!

    Met vriendelijke groeten,
    Ledecky,
    Wedstrijdmod

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 16:24 ]


    plulululu

    Heyhey, zou ik misschien ook zondag kunnen inleveren uiterlijk? Ik denk dat ik het anders niet ga redden namelijk...


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso



    De mijne is klaar.

    De regenboog is de symbool van vreugde en geluk. Dat is bij de linke kant van de tekening te zien. Je dat er twee meisjes één regenboog lint was houden, dat zijn Ritmische gymnasten. Bij de rechte kant van de tekening wordt het steeds somberde, dat is stemmingswisseling. Je ziet bij de rechte kant één verdrietig meisje helemaal onder de littekens. Dat is één symbool dat ze iets naars heeft meegemaakt en dat ze een soort van trauma er van heeft.De teddybeer is de symbool van de kindertijd en voor de teddy beer kun je zien dat er een vuilkuil is.

    Er is verder bij de tekeningen nog bloemen. De gele is een nep bloem de rest zijn allemaal echte bloemen.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2016 - 15:01 ]

    Ik heb mijn tekening gemaakt, maar we zijn nu in ons vakantiehuisje en daar hebben we geen laptop/computer. Zondag midaag/avond zijn we weer thuis, zou ik de mijne dan kunnen insturen? Want tinypic werkt niet op mijn mobiel. En ik heb de tekening echt gemaakt!!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Helaas kan ik het ook morgen pas inleveren :[


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”


    Dit is mijn tekening. Mijn wereld is opgedeeld in stukken:
    1. Dit is de rots van het leven. Je komt hier voordat je doodgaat, of als je hulp nodig hebt. Natuurlijk kan je ook zwemmen in het meertje bij de waterval.
    2. Dit is de fantasie plek, te herkennen aan de F van Fantasie. Het is nu nog een stom lelijk vierkant gebouw, maar zodra je er binnen gaat veranderd het naar jou wens. Hier kan je toveren, in disney films belanden en alles wat je wil.
    3. Dit is het dorp. De huizen zijn heel klein, omdat iedereen een huis heeft. Als je 12 jaar bent ga je uit het huis van je ouders, en wordt je hun buurman/vrouw. Er is een makkelijke doorsteek, want de huizen zijn aan elkaar verbonden met deuren. Als je trouwt krijg je een groter huis en kan je er met z'n tweeën wonen.
    4. Dit is de school. Het is een heel cool gebouw, maar verder helemaal niet met veel computers of tablets ofzo. Er wordt veel met de hand gedaan. Op school leren ze graan verbouwen, of andere dingen. Die dingen zijn nodig voor het voedsel van de stad.
    5. De agressie plaats. Hier kan je met dingen smijten, tegen dingen aan slaan/schoppen en noem maar op. Daarom is het gras daar ook verdord.

    Er is ook nog een wegwijzer op de berg, zo groot dat iedereen het kan zien.

    Ik hoop dat ik nog optijd ben om mee te doen. Het spijt me heel erg dat ik te laat was.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2016 - 11:17 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wat later is geen probleem, maar het zou fijn zijn als dat even via een privé bericht gemeld wordt. Zelf ben ik ook op vakantie, en krijg dus vrij weinig mee van alles op het topic.
    Voor degenen die al ingeleverd hebben: super! en meer ga ik nog niet zeggen :')
    Voor de rest: lever zo snel mogelijk in!
    Fijne vakantie iedereen.


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Sorry voor het late inleveren!

    Link

    Het idee is eigenlijk dat ik twee kanten heb. Eentje is vrij realistisch, maar wel erg positief omdat ik de wereld meestal wel vrolijk bekijk, en de andere kant is een soort droom wereld. (Ik heb Neverland gebruikt omdat ik als klein meisje altijd droomde over Peter Pan)
    Daar heeft het meisje veel avonturen, maar aan de andere kant, in de echte wereld, heeft ze een kaart vast omdat ze op zoek is naar die droom wereld. Want ik zoek meestal naar een verdraaide vorm van mijn dromen.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2016 - 18:30 ]


    obsessive rage

    Ik ben nu op vakantie, wanneer ik WiFi heb zal ik het inleveren, maar daarom komt het soms wat later.


    obsessive rage

    Soorryyy sorry sorryyy dat ik nu zo laat inlever, mijn perfectionisme zat me een beetje in de weg waardoor ik er best wel lang over deed. :') (bewerken enzo) Kijk uit trouwens, hier komt een hoop filosofisch gebrabbel als uitleg. x'D



    Groot: klik

    HOW DO THINGS START TO RE-CONNECT?

    Ik vond het een hele pittige opdracht. Mijn gedachtenwereld is soms heel concreet, maar mijn gedachtenwereld valt soms ook uit elkaar en lijken er verschillende gedachtengangen tegelijk aanwezig te zijn, het geheel van mijn ''zijn'' is niet echt een geheel, maar bestaat uit verschillende losse aspecten.
    Verschillende manieren van kijken naar de wereld, de vele ogen, blikken, emoties en gedragingen, gedachten... Mijn gedachten voelen soms niet als van ''mij'', het is soms mistig, wazig in mijn hoofd. Daarom heb ik ervoor gekozen om het beeld abstracter en willekeuriger neer te zetten. Veel kleuren en lijnen die door elkaar heen lopen. Een boom die er staat zonder een duidelijke rede, ogen als wortels. Maar ook ogen in de lucht, waarom weet ik niet. Objecten zijn vergroot en verkleind op papier gezet omdat het vanbinnen het er bij mij niet meer zo toe doet hoe de feiten zijn. Of ogen nu kunnen vliegen of niet, of de lucht nu blauw, geel, oranje of groen is.
    Maar dan toch de vraag die ik mezelf vaak stel, hoe laat ik de losse eilandjes in mijn hoofd weer in verbinding komen? Wat kan helpen om weer een connectie te kunnen maken met de verschillende staten van ''zijn'' in mijn gedachten? How do I reconnect?

    [ bericht aangepast op 27 juli 2016 - 0:33 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Degenen die ingeleverd hebben, bedankt. Ik ben zelf ook ontzettend druk geweest dus het is geen probleem dat de tekeningen wat later ingeleverd worden. Iedereen die dat nu heeft gedaan, bedankt! Er zitten al mooie dingen tussen. Voor wie nog niet ingeleverd heeft, gaat dat deze week nog lukken?

    Chlorisse en ik hebben nog een korte vraag voor jullie. Wij willen graag het een en ander in de puntenregeling aanpassen. Zijn jullie daar mee akkoord? En hebben jullie nog suggesties?


    The truth is out there.

    Degenen die ingeleverd hebben, bedankt. Ik ben zelf ook ontzettend druk geweest dus het is geen probleem dat de tekeningen wat later ingeleverd worden. Iedereen die dat nu heeft gedaan, bedankt! Er zitten al mooie dingen tussen. Voor wie nog niet ingeleverd heeft, gaat dat deze week nog lukken?

    Chlorisse en ik hebben nog een korte vraag voor jullie. Wij willen graag het een en ander in de puntenregeling aanpassen. Zijn jullie daar mee akkoord? En hebben jullie nog suggesties?

    ehm, ik denk t wel, wat gaat er anders met de puntentelling dan?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Wendelin schreef:
    Degenen die ingeleverd hebben, bedankt. Ik ben zelf ook ontzettend druk geweest dus het is geen probleem dat de tekeningen wat later ingeleverd worden. Iedereen die dat nu heeft gedaan, bedankt! Er zitten al mooie dingen tussen. Voor wie nog niet ingeleverd heeft, gaat dat deze week nog lukken?

    Chlorisse en ik hebben nog een korte vraag voor jullie. Wij willen graag het een en ander in de puntenregeling aanpassen. Zijn jullie daar mee akkoord? En hebben jullie nog suggesties?


    Ik denk dat dit voor mij geen probleem is, al zou het fijn zijn te weten wat ^^ (zodra je dit zelf ook weet natuurlijk)


    obsessive rage

    Ik ga in overleg met Chlorisse en dan zullen we eerst hier neerzetten hoe de puntentelling dan gaat werken voor we beoordelen. (:


    The truth is out there.

    Wanneer komt er een uitslag?

    filosofie schreef:
    Wanneer komt er een uitslag?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso