• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!



    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1


    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 0:13 ]


    chaos makes the muse

    Cinderella Marieanne de Boer


    'Ik denk van niet...' Ik kijk naar het laatste berichtje:

    Elina Lynch: Nood, SOS

    'Je zusje heeft je hulp nodig!', zeg ik bijna gillend. (Gelukkig net niet)


    Fate whispers to the wolf: 'You cannot whithstand the storm' and the wolf whispers back, 'I am the storm.'

    Ryan Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan

    ________________________

    Ik zit langs Romy terwijl ik snel het aardappelspul van mijn t-shirt probeer af te vegen. Die Randall heeft godnondeju snelle reflexen. Nou ja. Eigen schuld, dikke bult. Romy stelt voor om te gaan wandelen. Ik wil net aanbieden om mee te gaan, maar Raven gaat al. Als hij gaat, ik niet.
    Ik besluit om gewoon naar mijn kamer te gaan en misschien zelfs wat te lezen. Ik lees nooit maar ik ben nog niet moe en ik heb geen zin om bij de andere jongeren te verblijven. Ik hoop dat ik al slaap als Randall binnenkomt. Ik heb immers eten in zijn gezicht proberen te schieten.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 17:16 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    shairell schreef:
    Cinderella Marieanne de Boer


    'Ik denk van niet...' Ik kijk naar het laatste berichtje:

    Elina Lynch: Nood, SOS

    'Je zusje heeft je hulp nodig!', zeg ik bijna gillend. (Gelukkig net niet)


    (Ik zou even het praat topic checken)


    tya

    BRAN      "RAVEN"      MEALLÁN      TREASACH
    “Better to show them we chose to die on our feet , rather than live on our knees”
    22 years - Iers - biseksueel - straatmuzikant


    Albert koos er ook voor om mee te gaan en wilde wel heel snel gaan. Romy vertelde hem dat er ook nog even gewacht moest worden tot Raven het eten op had. Aangezien zowel Albert als Romy eruit zagen alsof ze echt geen zin hadden in wachten, ging Raven dus echt niet opschieten. Hij hield er niet van om gecommandeerd te worden, zelfs bij zoiets onbelangrijks als dit. Ik ga links, want ik moet rechts, was ook niet voor niets een van zijn levensmotto's.
    Ryan leek in eerste instantie ook mee te willen gaan, maar trok zich na een blik op hem toch terug. Dit was wel een interessante ontwikkeling, besloot hij. Ryan was waarschijnlijk niet echt bang voor hem - nog niet - maar er was dus toch zeker iets aan zijn uitstraling wat de andere jongen tegen stond.
    "Klaar," zei hij toen hij de laatste hap had doorgeslikt en hij stond op. "Dus, al een idee waar je heen wilt?" Hij was wel benieuwd naar de omgeving waar ze terecht waren gekomen. Hij had ook echt geen idee waar in Nederland ze zaten. Als iemand hem zou vertellen dat ze niet eens meer in Nederland waren, zou hij diegene best kunnen geloven.


    “Heroes don’t exist and even if they did I wouldn’t be one of them”


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jonas Lynch

    "Ohw ohw!!" Ik stuur:

    Wat is er aan de hand zusje?

    De kerncentrale van Doel is ontploft!!!

    Wat??? Dat kan niet? Dewelke?

    Doel 1&2

    Maak dan dat je weg gaat!!! Is iedereen in de buurt???

    Hihi grapje!

    Grrrrr ik haat je!

    Dankje zo'n broer heb ik altijd al gewild!

    Haha wie niet. Alles oke op school?

    Buizen dus normaal ja!

    Aiaiai! Missen ze mij niet te veel?

    Nee hoor!
    "

    Ik zag dat Cinderella me nogal raar aankeek. Dus ik stopte maar met sturen. "Er is niets ergs aan de hand. Maar, hoe laat is het?" Ik stuurde nog snel:

    Sorry, moet weg. Dada!

    Julia Lisa Dragon



    'Ik ben 18 jaar, en jij?' ze nam een hap van haar eten. Ik nam ook een hap van mijn eten en antwoorde. 'ik ben 16.' Blijkbaar was ze aan het dromen. 'Sorry, wat zei je? Ik dacht even ergens anders aan.' Ik droom zo vaak dus ik zei er niks over. 'Ik ben 16, een stuk jonger dus.' Ik moest een beetje lachen toen ik het zei. Ik at mijn eten op. Ik was al klaar, maar ik had echt geen zin om te gaan slapen. Dus ik keek maar om me heen en ik vroeg iets aan Lynn. 'Heb je nog broertjes of zusjes?' Op dat moment kwam Cinderella langs. 'Ik ga slapen.' zei ze. Hoe kon zij zo vroeg slapen? Ik lig dan echt uren wakker.

    Lynn Swan-18 jaar

    'Ik ben 16, een stuk jonger dus.' zegt Julia met een glimlach. 'Er zijn echt heel veel mensen van 16 jaar hier volgens mij, ik dacht dat ik misschien ook wel op een leuke jongen zou kunnen vallen hier, maar ik weet niet of dat er in zit. antwoord ik. 'Heb je nog broertjes of zusjes?' vraagt ze er na een tijdje achterna.
    'Nee, geen broertjes of zusjes.., überhaupt geen familie meer, behalve mijn oma' zeg ik verdrietig.
    'Jij?' vraag ik snel daarna om te verbergen dat het onderwerp 'mijn familie' nog best gevoelig ligt.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 19:12 ]


    Just be yourself

    Julia Lisa Dragon



    'Nee, geen broertjes of zusjes.., überhaupt geen familie meer, behalve mijn oma' zegt ze een beetje verdrietig. Ik wilde iets zeggen, maar ze was me voor. 'Jij?' Ik moest aan mijn zusje Emma denken, ze is nog maar 3. 'Ik heb een zusje van 3 jaar, haar naam is Emma.' Ik denk dat ze hier geen zin in had dus moest ik iets anders bedenken. 'ik denk dat ik alvast naar mijn kamer ga.' Ik stond op. 'lekker slapen' Ik liep naar onze kamer. 'Hey jongens, slapen jullie al?' Ik hoop dat ze nog wakker waren, anders waren ze nu wel wakker.

    Albert Svendsen

    Hij ging naast Romy staan en keek aandachtig naar Raven die, in plaats van dat hij opschoot, alleen maar langzamer leek te eten. Het was net alsof hij het met opzet deed. De jongen deed hem denken aan zijn broer, die haalde ook altijd zulk soort ongein uit. Vooral tijdens het avondeten. Hij bedacht zich nu pas dat hij niet eens gebeden en gedankt had, zoals hij dat gewend was. De chaos waar hij de laatste uren in verkeerde had hem zijn gewoontes doen vergeten. Het was even niet anders.
    Hij keek om zich heen en zag tieners zitten die wel heel jong leken te zijn. Zouden hun ouders een experiment goedgekeurd hebben? Vreemd. Drukke en kleurrijke personen in een grijze omgeving. Het leek niet bij elkaar te passen.
    Ondertussen was Raven nog steeds niet klaar met het voedsel op zijn bord, hij bleef op zijn dooie gemakje dooreten. Een slak was er niets bij. Albert keek even naar Romy en zuchtte ongeduldig.
    'Klaar,' Raven stond op en vroeg waar ze heen zouden gaan.
    Albert ademde diep in en uit. Hij wilde geen ruzie met zijn kamergenoot, maar hij kon het niet laten om hem een beetje te sarren. 'Ein-de-lijk!'
    Hij wende zijn blik weer naar Romy, in de verwachting dat zij Ravens vraag zou beantwoorden. Het maakte Albert niet uit waar ze naartoe zouden gaan, hij vond het allemaal even interessant. Hij wilde best buiten kijken, want deze plaats was hem volkomen onbekend. Nu hij er zo over nadacht, hij wist niet eens welke stad dit was. Dit gebouw was minstens net zo mysterieus, misschien konden ze er achter komen welke experimenten hen te wachten stond.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Lynn Swan

    'ik denk dat ik alvast naar mijn kamer ga. lekker slapen' Ik wilde nog slaap lekker of zoiets zeggen maar ze liep al weg.
    Toen zat ik alleen aan de tafel, wat zal ik eens gaan doen? Ik ga wel wat rondkijken, Ik zet de borden van mij en Julia op het aanrecht naast Clementine, en kijk haar lachend aan, ze glimlacht ook terug, waarschijnlijk niet gemeend maar alsnog. Ik loop de zaal uit, en ga in het gebouw op zoek naar de wc's en douches, als ik dan morgen vroeg opsta ben ik de eerste die daar is, ik heb geen zin om de halve dag met mijn 'ik kom net uit bed' haar rond te lopen.
    Na een tijdje zoeken vind ik het, het blijkt gewoon in de slaapkamer te zijn, zucht. Niet de meest luxe badkamer, de douche is afgeschermd met een paar houten balken, maar er zit gelukkig wel een slot op, Verder één wastafel en één wc hokje, ik loop de badkamer uit naar buiten, ik ben wel toe aan wat frisse lucht!

    [ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 20:48 ]


    Just be yourself

    Jonas Lynch

    Opeens kwam Julia binnenlopen. "Hey, ik en Cinderella zijn nog wakker maar zij daar niet echt!" Ik wees richting Sil. Er kwam in me op dat er toch iets met mijn zusje was. Dat ze het verzweeg. Maar ja, dat maakt nu niet echt veel uit. Ik vond wel dat hier veel knappe meisjes rondlopen. Romy, Julia, Cinderella, Lynn, ... Allemaal knap. Oke, waar dacht ik aan. Ik staarde richting Sil. Zij was anders dan de anderen. Minder knap, maar het leek dat ze toch wel wat intelligenter was. De anderen leken mij van die catwalkmodellen zonder inhoud. Maar ik kon me vergissen. Gelukkig dat iedereen sympathiek was. Dat was al een begin...

    Randall Grey
    Net toen Romy vertrok keek ik nog even achterom. Ryan probeerde de gele smurrie van zijn t-shirt af te vegen. Maar het was ook zijn eigen schuld. Hij glipte weg, en ik twijfelde of ik hem achterna zou gaan.
    Uiteindelijk deed ik dat.

    'Hallo?'
    Hij keek op.
    'Wat was dat nou zonet,' zei ik, half lachend.
    Hij keek nogal schuldig en hij haalde zijn schouders op. 'Jaloezie?'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Aangezien het praattopic vol is en ik toch wil dat iedereen het ziet: Praattopic 2 --> Klikt u maar!


    chaos makes the muse

    Anna Hope van der Loo


    Ik voel de druppels op mijn huid vallen, ze rollen langs mijn gezicht naar beneden. Het is een hevige hoosbui, maar gelukkig snel afgelopen. Ik kijk naar de bomen, het gebouw van Clementine ruïneert de prachtige omgeving. Het grote grijze gebouw tussen al het groen van bomen, planten en struiken. Je kan het bos ruiken. Het doet me denken aan de vakanties in het bos toen ik klein was. Samen met James liep ik alle paadjes om alles te verkennen. Mijn ouders bleven bij het huisje en Carl ging vissen, maar James en ik ontdekten de mooiste plekken die goed verborgen lagen. Ik staar het bos in en alle indrukken van de dag verdwijnen.


    chaos makes the muse

    Ryan Cooper
    Me: Click
    17 jaar ~ Japan

    ________________________

    "Hallo?" hoor ik achter me. Ik kijk om. Het is Randall. Nee! denk ik paniekerig. "Wat was dat nou zo net?" vroeg hij. Tot mijn verbazing hoorde ik amusement in zijn stem. "Ik... gooide aardappelpuree naar je?" zei ik aarzelend. Ik haalde mijn schouders op. "Jaloezie?" vraagt Randall.
    Ik denk aan Romy, hoe ze naar Randall kijkt. Ik volg de wijze raad van HarryPotter_007 op en besluit om de liefde niet in de weg te gaan staan. "Ja, ik denk het. Maar je mag haar hebben. Ik weet heus wel dat ze naar jou kijkt."
    Zonder verder nog een woord te zeggen, loop ik snel de trap op. Het is nog vroeg in de avond, Randall gaat waarschijnlijk nog niet slapen en dan kan ik een beetje op mijn gemak in de kamer zitten. Ik denk dat ik ga lezen. Ik heb een boek bij, genaamd 'The Golden Compass'. En ik kan morgen nog wat rondneuzen.
    Als ik me weer herinner dat ik in een gebouw zit met een akelig kreng en een handlangertje, voel ik me toch niet meer zo op mijn gemak. Ik ga zonder mijn pyjama aan te doen in mijn bed liggen, klik mijn nachtlampje aan en begin aan het eerste hoofdstuk van 'The Golden Compass'.
    Lyra en haar dæmon...

    225 woorden! *o*


    I've hurt you again. How foolish can one man be?