• Een groep jongeren wordt via de belofte van een hoog geldbedrag in ruil voor wat experimenten naar De Fabriek gelokt. Deze Fabriek blijkt op een nogal onopvallende plek te staan waar niemand achterkomt. Op het eerste oog lijkt alles normaal en in orde, maar als ze er eenmaal zijn kunnen ze niet meer weg. Ze worden opgesloten en gedwongen te werken aan computerprogramma's. Niet alleen de fysieke, maar ook de mentale omstandigheden zijn niet gezond. De 'bazin' treitert en mishandeld als ze vindt dat de jongeren niet hard genoeg werken. Tussen de jongeren ontstaan ook relaties (vriendschap, liefde, haat)

    Brieven van Clementine staan onder spoiler knoppen!!



    @Poshlost



    Meisjes/jonge vrouwen:
    1: Julia Lisa Dragon --> LisaDragonrider
    2: Lynn Swan --> Knorretjuhh
    3: Anna Hope van der Loo --> _AnneFleur_
    4: Sil James --> Undertale
    5: Romy Flavia Salvati --> Poshlost
    6: Cinderella Marianne de Boer --> Shairell

    Jongens/ jonge mannen:
    1: Jonas Lynch --> HarryPotter_007
    2: Bran Raven --> Necessity
    3: Ryan Cooper --> Sheen
    4: Albert Svendsen --> IJsvogel
    5: Rick Spencer --> Sans
    6: Randall Bruce Grey --> NeverTouchMe

    Leider: Clementine Chevalier

    Regels:
    - Je post een stukje van minimaal 100 woorden, langer mag, korter niet.
    - Post je 10 dagen geen nieuw stukje, dan stuur ik je een berichtje.
    - Geen perfecte personages.
    - Alleen ik maak nieuwe topics aan.
    - Clementine Chevalier mag alleen door mij gespeeld worden.
    - Alle posts zijn in ABN!
    -16+ mag, maar onder spoiler knop!!!!




    De brief die allen die uitgenodigd zijn hebben ontvangen:


    Beste lezer,

    Als u deze brief in handen hebt, bent u bij deze uitgenodigd mee te werken aan één van onze experimenten. Wij doen op dit moment onderzoek naar het verband tussen nachtrust en werkgerichte productiviteit. Het experiment zal minimaal een week duren, alle dagen die erbij komen zullen extra worden vergoed. Dit alles hoeft u vanzelfsprekend niet voor niets te doen. U ontvangt aan het begin €1500,- en hetzelfde bedrag aan het einde van het experiment. Natuurlijk wordt ook voor de nodige levensmiddelen gezorgd. Bent u bereid mee te werken aan dit experiment, mail mij dan via: ClementineChevalier@XMail.com.

    Met vriendelijke groeten
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten



    Hier de links naar:
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    Praattopic 2!
    Rollentopic
    Speeltopic 1


    Uitgebreide verhaallijn:

    Julia, Lynn, Albert, Bran, Anna, Ryan, Rick, Jonas, Sil, Romy, Cinderella en Randall hebben allemaal een uitnodiging ontvangen met de vraag of zij mee zouden willen werken aan één van de experimenten van Clementine Chevalier. 25 jongeren hebben een uitnodiging, maar alleen deze tien hebben ingestemd mee te doen. Ze hebben allemaal zo hun redenen om mee te doen. Veel doen het voor het geld, maar allen hebben een achterliggende reden. Toen ze een mail stuurden naar Clementine Chevalier hebben ze allemaal hetzelfde antwoord ontvangen:

    Beste lezer,

    het is fijn om te horen dat u bereidt bent mee te werken aan het eerdergenoemde project. Pak uw koffers in met alles wat u de komende tijd nodig denkt te hebben. Zoals ik al zei hoeft u zich over voeding geen zorgen te maken, daar wordt voor gezorgd. U allen wordt verwacht klaar te staan op het station van Utrecht, dit leek mij een goede plek om jullie af te halen. U dient daar op 24 mei 2016 om 8.45 aanwezig te zijn. Daar wordt u opgehaald door een busje en naar het juiste adres gebracht, wees voorbereid op een lange rit neem iets mee om u te amuseren tijdens de reis. Bent u niet op tijd aanwezig dan vertrekken wij zonder u. Ik hoop u te zien!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Beste lezer,

    Allereerst wil ik jullie zeggen dat ik uiterst tevreden ben over jullie groep. Door de grote verschillen zal het experiment interessanter worden. Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben gegeten en dat jullie straks kunnen genieten of hebben genoten van een welverdiende nachtrust. Zoals als ik al zei komt er een kennismakingsdag aan. Morgenochtend worden jullie allemaal in de eetzaal verwacht voor een uitgebreid ontbijt. Daarna komen er vijf opdrachten aan. De eerste vier zul je in tweetallen doen die later in deze brief worden genoemd en de laatste zal een gezamenlijke opdracht worden. Allereerst zullen jullie waarschijnlijk benieuwd zijn naar de indeling. Die staat hieronder aan gegeven.

    Opdracht 1. Een wandeling in het bos. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Romy & Anna. Albert & Ryan. Bran & Randall Julia & Cinderella. Lynn & Jonas. Rick & Sil.

    Opdracht 2. Het vragenuurtje. Je krijgt een uur de tijd om elkaar alles te vragen wat je maar wil. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Randall & Sil. Rick & Julia. Albert & Bran. Cinderella & Lynn. Anna & Ryan. Romy & Jonas.

    Opdracht 3. Varen. Op het meertje zijn vijf boten. Elk duo krijgt er een met routebeschrijving. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Bran & Cinderella. Romy & Ryan. Randall & Rick. Albert & Anna. Lynn & Sil. Jonas & Julia.

    Opdracht 4. Dropping. Jonathan zal jullie allen in duo's met de auto op verschillende plaatsen in het bos afzetten. Samen met je partner moet je de weg terugvinden. Deze opdracht wordt uitgevoerd in duo's. Anna & Bran. Albert & Cinderella. Julia & Ryan. Jonas & Sil. Lynn & Rick. Randall & Romy.

    Opdracht 5. Doen, durf of de waarheid. Voor de laatste opdracht verzamelen we allemaal in de eetzaal aan de grote tafel. Daar spelen jullie met zijn allen een spelletje doen, durf of de waarheid.

    Ik hoop dat jullie er zin in hebben!

    Met vriendelijke groet
    Clementine Chevalier
    Hoofd Chevalier Experimenten


    Als de jongeren elkaar voor het eerst ontmoeten blijken ze weinig gemeen te hebben, niet wetend wat er volgt...

    De plek waar ze naartoe worden gebracht is onvindbaar voor buitenstaanders en de sfeer in het gebouw is zeer onaangenaam. Als Clementine dan ook nog eens een naar persoon blijkt te zijn willen de jongeren niets liever dan naar huis, maar dat gaat helaas niet. Clementine laat de groep aan computerprogramma's werken en computerchips maken. Ze werken de meeste uren van de dag en komen amper toe aan slapen. Ondertussen ontstaan er in de groep allerlei relaties van vriendschap en liefde tot haat.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 0:13 ]


    chaos makes the muse

    Jonas Lynch

    Ik werd wakker. Het was al 7:00. Ik nam snel mijn kleren en ging naar de badkamer. Ik douchte me terwijl ik Thriller van Michael Jackson neuriede. De anderen mochten natuurlijk niet wakker worden. Ik kleedde me aan en keek naar Julia en Sil. Slaap kindje slaap daar buiten loopt een schaap. Ik nam mijn mobiel en portefeuille en wandelde richting de eetzaal. Er was al iemand die ik niet kende, waarschijnlijk moest ik er een opdracht mee gaan doen. Dus ik sprak haar aan. "Heyhoi! Wie ben je? Hoe oud ben je? Ik ben Jonas!" Zei ik overenthousiast. Ik keek rond. Er was dus echt maar 1 iemand. Geen Clementine, Jonathan of deelnemer te zien. Vreemd... Maar ja! Dan kon ik eens een rustig gesprek voeren.

    Van 9 tot 12 ongeveer ga ik badmintonnen dus dan zullen jullie het zonder mij moeten doen!

    Lynn Swan - 18 jaar

    'Hai, ik ben Lynn en ben 18 jaar' zeg ik.
    'Ik ben Jonas' zegt hij daarna overenthousiast.
    'Wij zitten toch samen bij de eerste opdracht?' vraag ik.
    'Volgens mij wel ja' antwoordt Jonas, en hij komt naast me op de bank zitten.
    'Een wandeling maken, wat zouden ze daarmee bedoelen? Zouden we een kaart krijgen ofzo?' vraag ik terwijl ik mijn gitaar weg leg.
    'Ik heb ook geen idee.' zegt hij
    'Waarom doe jij mee aan dit experiment?' vraag ik geïnteresseerd.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 8:40 ]


    Just be yourself

    Julia Lisa Dragon

    Ik word wakker. Hoe laat zou het zijn? Geen idee, ik heb ook geen zin om dat te kijken op mijn telefoon. Ik kijk de kamer rond. Jonas is al weg en Sil slaapt nog. Stil loop ik naar de badkamer op te douchen, nadat ik schone kleren aan had en mijn tanden had gepoetst, kamde ik mijn haren en maakte er een vlecht van. (vissengraat vlecht voor als je het Wilt weten) ik pakte mijn telefoon. Geen nieuwe berichten, ik kijk naar de tijd 07:30. Het was niet heel vroeg. Ik leg mijn telefoon terug in mijn tas en ik loop richting de eetzaal. Daar zitten Jonas en Lynn. 'hey jongen, lekker geslapen?' Vraag ik terwijl ik naast hun ga zitten.

    Albert Svendsen

    Hij opende zijn ogen en voor een moment was hij behoorlijk gedesoriënteerd. Dit was zijn kamer niet, hij was bij de experimenten. Hij staarde naar het grijze plafond en rekte zich uit. Gelukkig was hij goed uitgerust. het zou een drukke dag worden vandaag. Eigenlijk wist hij niet zo goed wat ze zouden doen. Gisteravond had hij wel een brief bij de deur zien liggen, maar toen was hij veel te moe geweest om het te lezen.
    Hij stond op en zag dat het bed van Anna leeg was. Ze was vast naar de eetzaal gegaan. De brief was ook weg. Hij haalde zijn schouders op, liep naar de badkamer, poetste zijn tanden en kleedde zich om. Voordat hij de kamer uit zou gaan besloot hij om een berichtje te sturen naar zijn ouders. Hij ging weer op zijn bed zitten, haalde zijn mobiel uit zijn rugzak en stuurde een korte uitleg naar zijn vader. Het was voornamelijk gevuld met het soort onderwerpen dat ouders graag hoorden. Ik ben veilig aangekomen, de omgeving is mooi, het eten is niet slecht en ja, ik denk er aan om ook 's ochtends mijn tanden te poetsen. Hij tikte op versturen en legde zijn mobiel weer in zijn tas.
    Hij liep de kamer uit en hoorde het geluid van een gitaar. Raven was dus niet de enige hier die muzikaal was. Hij naderde de eetzaal en zag tot zijn verbazing dat het niet druk was. Anna was er niet, vreemd. Er zat wel een drietal waar hij nog niet eerder mee gesproken had. Hun namen had hij wel opgevangen; Julia, Lynn en Jonas als hij het goed had. Hij besloot bij hen te zitten. 'Goedemorgen!'


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Randall Grey



    Ik kreunde en ging rechtop zitten, en rekte me uit. Ik spiekte even naar Ryan, en ik besloot dat er wel een grijnsje vanaf kon. Hij was niet zo slim geweest om gewoon een t-shirt aan te trekken in bed.
    'Get the f*ck up!'
    'O, Romy,' zei ik quasi teleurgesteld. 'Een man moet fatsoenlijk kunnen slapen.'
    Ze trok haar wenkbrauwen op en wees naar de brief op de grond.
    Ik was opgelucht toen ik zag dat ik bij opdracht 4 met Romy moest. Toen zag ik ergens anders Ryan & Romy staan. Maar ik hoorde Ryan nog.
    Je mag haar hebben.
    Ik stond op en kleedde me vluchtig aan.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 18:36 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:





    Terwijl Jonas ,nog steeds super vrolijk, 'Ja hoor' antwoord op de vraag van Julia, komt ook Albert binnengelopen.
    'Goedemorgen!' zegt hij vrolijk terwijl hij naar ons toe komt gelopen.
    'Goedemorgen, ehhm Albert was het toch??' zeg ik nadenkend. 'Ja, dat klopt'. is het antwoord.
    'Hebben jullie zin in de opdrachten?'

    (Sorry het zijn nu geen 100 woorden meer..)

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 12:27 ]


    Just be yourself

    Randall Grey



    Ik staarde wat naar het ontbijt. Het enige wat er stond was een kan melk, een kan thee, een grote mand brood en kleffe chocopasta.
    Niet echt het ontbijt waar ik normaal wakker van zou kunnen worden. Maar ik schoof het eten naar binnen terwijl ik tussendoor wat met mijn vriend kletste. Toen liep ik naar Bran, ofwel, Raven, iemand bij wie zelfs ik nog in de schaduw leek te staan.
    'Duss... Met jou moet ik een wandeling maken,' zei ik vertwijfeld. 'Hoe snel wil je terug zijn.'


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Jonas Lynch

    "Ik doe mee omdat ik wel degelijk het wetenschappelijke resultaat wil weten. Ook wel voor het geld maar dat vind ik niet zo belangrijk. Waarvoor doe jij het het?" Antwoorde ik op Lynn. Opeens kwamen Julia en Albert bij ons zitten. "Hey! Alles goed? En ja hoor ik heb goed geslapen. Jij? Zin in de opdrachten? En voor je het vraagt, je zit niet bij mij Albert." Ik klopte op Alberts schouder en nam een boterham. Ik smeerde er iets dat op confituur moest lijken op. Ik proefde en het viel nog best mee. Ook nam ik wat chocomelk, zeker geen goede kwaliteit maar ook dit was te drinken. "Heeft er nog iemand plannen voordat we aan de opdrachten beginnen?" Vroeg ik met mijn mond vol boterham.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 11:55 ]

    Albert Svendsen

    Hij ging naast Jonas zitten die vroeg of hij zin had in de opdrachten.
    'Nou en of!' eigenlijk had Albert niet geweten dat ze opdrachten zouden krijgen, maar het klonk logisch. Hij knikte begrijpend, pakte een boterham en een glas water. Hij vroeg zich af wat ze zouden doen. Met een beetje geluk zouden ze vandaag veel buiten zijn, dan ging zijn tekengerei mee. Hij keek uit het raam, in vergelijking met gisteravond was het prachtig weer. Het regende gelukkig niet. Nu baalde hij helemaal dat hij die brief niet had gezien.
    'En voor je het vraagt, je zit niet bij mij Albert,' Jonas gaf hem een schouderklopje.
    'Wacht, is het in groepjes?' Dat wekte zijn nieuwsgierigheid. Hij vond het eigenlijk best een slim idee, zo konden ze elkaar beter leren kennen. Die Clementine was zo dom nog niet. Hij keek het drietal één voor één aan. 'Heeft iemand die brief bij zich?'

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 12:10 ]


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:




    'Heeft iemand die brief bij zich?' vraagt Albert. 'Ik heb hem bij me! Wil je hem doorlezen?' vraag ik terwijl ik het antwoord eigenlijk al weet.
    'Ja graag' Zegt Albert glimlachend. Ik pak de brief uit mijn zak vouw hem uit en geef hem aan Albert. 'Alsjeblieft'
    'Dankje' terwijl Albert de brief even rustig doorleest pak ik ook een boterham, en doe er kaas op, hoewel de kaas een beetje naar plastic smaakt eet ik het gewoon op verder is het namelijk prima brood. Ik drink nog wat, en zie dat Albert al weer opkijkt van de brief.
    'Oke, duidelijk' zegt hij terwijl hij me de brief terug geeft. 'Ja, maar ik vraag me dus nog wel af hoe laat we beginnen, want het is al bijna 8 uur. Maar we zien het wel.' zeg ik. Ik pak mijn gitaar weer en speel weer verder, iemand een verzoek nummer?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 13:14 ]


    Just be yourself

    Jonas Lynch

    "Angels van Robbie Williams wil ik nog eens horen! Dan kunnen we meezingen!" Ik nam mijn mobiel. 5 nieuwe berichten. Van mijn zusje. Spam, spam, spam, spam, lol. Wat een berichten. Ik zocht het liedje op met de lyrics. "Als jullie niet weten hoe het gaat, dan kunnen jullie het hier aflezen! Ik wist niet dat je eigenlijk gitaar kan spelen Lynn? Hebben jullie ook nog verborgen talenten?" Ik keek naar Julia en Albert. Ik neuriede Angels in mijn hoofd. Hmhmhmhmhmmmhmhmhmhmhmhm hmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmh mmhmhmmhmmmhmmmmhmmhmhm hmmhmmmmhhhmhmmhhhmmmmhm hmmmhmhmhmhmhm... Enz... Enz... Met wie zitten jullie nog in de groepjes?

    Wanneer beginnen de opdrachten?

    Julia Lisa Dragon

    'nou ik kan goed met dieren omgaan...'
    'als dat een verborgen talent is... En ik zing trouwens ook veel.' Ik keek rond in de kamer. Er waren nog steeds veel kinderen die aan het slapen waren. Ik speelde wat met mijn vlecht. Ik wist niet wat ik nu moest zeggen. Dus wachtte ik maar af totdat iemand anders iets zei. Ik heb eigenlijk wel honger, maar ik wacht wel tot de rest er ook is. Ik had wel zin om te zingen maar ik kende het liedje maar half. Ik liet mijn vlecht hangen en ging anders zitten. Nu nog wachten totdat iemand iets zegt.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 12:50 ]

    Albert Svendsen

    Hij glimlachte dankbaar naar Lynn en pakte de brief aan. Zijn ogen gleden over de letters. Er waren vijf opdrachten. De eerste, een wandeling in het bos, zou hij met Ryan gaan doen. Hij keek om zich heen, hij had Ryan nog niet gezien. Zijn ogen wende zich weer tot het papier in zijn handen. Vragenuurtje met Raven, varen met Anna, dropping met Cinderella en daarna doen, durf of de waarheid. Het was een dag vullend programma.
    Hij gaf de brief terug aan Lynn die op haar gitaar tokkelde. 'Bedankt! Je zou eens iets met Raven moeten spelen, hij heeft ook zijn gitaar mee.'
    Deels had hij zin in de opdrachten, maar aan de andere kant wilde hij ook heel graag weten wat voor experimenten hem te wachten stond. Het bezorgde hem zenuwen en zorgde ervoor dat hij eigenlijk niet echt kon genieten. Hij nam nog een hap uit zijn brood. Misschien dat die zenuwen zouden zakken wanneer hij met de activiteiten bezig was. Dat zou wel voor wat afleiding zorgen. Hij zuchtte ongeduldig en moest Lynn gelijk geven. Het duurde veel te lang.


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    Lynn Swan - 18 jaar
    outfit:




    'O ja dat lied' zeg ik nadat Jonas het lied een keer heeft laten horen, en ik begin zachtjes te spelen, zodat wel elkaar nog wel kunnen verstaan.
    'Ik vind goed met dieren om kunnen gaan wel een talent hoor, je doet toch een opleiding voor arts?' Je kan aan Julia zien dat ze honger heeft, dus zeg ik,
    'Ik ga nog wat te eten halen komt er nog iemand mee?' Ik maak aanstalten tot weglopen, en leg mijn gitaar weer neer. 'Sorry Jonas, eten gaat voor.' zeg ik geinend, ik pak mijn flesje water en loop naar het eten.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 13:27 ]


    Just be yourself

    Julia Lisa Dragon

    'ja ik ga na de middelbare school beginnen aan de dierenartsenopleiding.' Lynn pakte haar gitaar en speelde een stukje. 'Ik ga nog wat te eten halen komt er nog iemand mee?' Vroeg Lynn. 'ja hoor, ik ga wel mee.' Ik loop alvast naar het eten toe. 'Sorry Jonas, eten gaat voor.' hoor ik Lynn zeggen. Ik begin zacht te lachen door die opmerking. Ik pakte een dienblad en mijn flesje water. Ik vulde mijn fles. Ik pakte een boterham met iets dat salami moet voorstellen. 'wat wil jij eigenlijk later worden?' Vraag ik aan Lynn terwijl ik mijn brood op het bordje leg.