• Beste users,

    De laatste maanden hebben wij opgemerkt dat het erg populair is om usernames te nemen die op elkaar lijken of zelfs identiek zijn, in combinatie met gelijkaardige profielfoto's. Dit gebeurt bijvoorbeeld door het gebruik van een hoofdletter i. Hoewel dit niet in de huisregels is opgenomen, staat op de pagina om je username te veranderen wel het volgende: "Je mag je naam niet expres wijzigen om voor verwarring te zorgen."

    Wij willen nog niet zo ver gaan om deze regel in de huisregels op te nemen, maar we willen jullie wel verzoeken zelf het initiatief te nemen en te voorkomen dat dit nog gebeurt. Ook willen we de mensen die momenteel zo'n usernamen hebben, vragen dit toch aan te passen, zodra het mogelijk is. Het is voor zowel andere users als moderators erg verwarrend als twee of meerdere mensen een naam nemen die maar enkele tekens verschilt van elkaar. Dit kan bijvoorbeeld vervelend zijn voor mensen die je een bericht willen sturen en dit naar de verkeerde persoon sturen. Anderen kunnen op die manier niet bij je terecht, omdat ze niet meer weten wie je bent. Daarnaast is het ook erg verwarrend op het forum. Het kan zelfs zijn dat je mogelijk credits misloopt bij een wedstrijd.
    Mochten we merken dat dit te vaak blijft voorkomen, of als er te veel hinder door veroorzaakt wordt, kan het zijn dat we toch bekijken of er geen regel van gemaakt moet worden.

    Uiteindelijk is het ook gewoon leuk om een unieke naam te hebben die iets bijzonders betekent voor jou!

    Met vriendelijke groetjes,
    De mods


    Queer zijn is gewoon alles

    Toda schreef:
    Ik ben blij dat dit topic er is, maar ik vind het wel heel jammer dat er weer met reacties als "irritant" of "super irritant" e.d. wordt gereageerd. Dat komt hard aan bij mensen die dat doen, wellicht gewoon omdat ze het leuk vinden en niet om expres verwarring te zaaien.
    Ik moet toegeven dat ik het zelf ook ooit gedaan heb (met Cobain, intussen al een jaar en een half geleden of meer), maar ik snap dat het niet fijn is voor jullie.


    Ik denk dat ze zulke reacties konden verwachten toen ze besloten dit te doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het geeft niet bepaald een goed voorbeeld als een mod dit ook doet, just saying. Komt nogal vreemd over.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze zulke reacties konden verwachten toen ze besloten dit te doen.


    Ik denk dat ze dit zonder slechte bedoelingen deden en dit dus niet verdienen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Jongens mods zijn ook gewoon mensen en dit topic is niet bedoeld om bepaalde personen uit te branden. Het topic is bedoeld om iedereen aan de regels te herinneren en te voorkomen dat dit vaker gebeurd.(:

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 14:08 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Toda schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze dit zonder slechte bedoelingen deden en dit dus niet verdienen.


    Slechte bedoeling of niet, ze hadden kunnen verwachten dat mensen het irritant zouden vinden als je niet meer weet wie wie is. Dat was bij voorhand al te voorspellen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Slechte bedoeling of niet, ze hadden kunnen verwachten dat mensen het irritant zouden vinden als je niet meer weet wie wie is. Dat was bij voorhand al te voorspellen.


    Fair enough en ik geef je geen ongelijk, het komt gewoon hard aan. Ik spreek uit ervaring, want ik had heb het ook ooit gehad (niet op die manier, ik had een ander profiel, een andere avatar en mijn O in mijn naam toen was gewoon een O, bij de andere persoon was het een 0).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Toda schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze dit zonder slechte bedoelingen deden en dit dus niet verdienen.


    Inderdaad, dit. En dat geldt ook voor de mod. Het was bedoeld als grapje, en ik vind niet dat mensen überhaupt negatieve reacties daarop moeten krijgen. Sure, ze wisten dat het vervelend ging zijn voor de anderen, maar dat geeft de anderen niet het recht om haat te strooien overal waar ze gaan. Bovendien vind ik niet dat moderators zich strikt aan de regels moeten houden. Je houd ze al uiteen door hun rode kleur. Als ze ruzie gaan maken in een topic, dan geven ze geen goed voorbeeld, maar die naam is nu echt niet het einde van de wereld. Djeez.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het topic is inderdaad niet bedoeld als een straf voor de mensen die dit doen of gedaan hebben. Wij willen er alleen op wijzen dat het voor de users en voor ons zelf nogal lastig kan zijn als het gebeurt. We gaan er zeker niet van uit dat mensen dit met slechte intenties of zo doen, want ik kan me goed voorstellen dat het grappig leek. We willen er vooral op wijzen dat er ook gevolgen kunnen zijn, die niet helemaal voorzien zijn, zoals bijvoorbeeld het missen van credits bij een wedstrijd. Mocht het zo zijn dat meer en meer mensen het doen, kan het wel zijn dat we er een regel van maken.


    What would Emma do?

    We deden dit voor de grap, en niet om anderen expres te irriteren of om dingen lastiger te maken. Sommige mensen klagen wel eens dat Quizlet een beetje stilvalt, en dit deden wij onder andere om weer even wat leven in de brouwerij te brengen. Natuurlijk hadden we kunnen voorzien dat niet iedereen het even leuk zou vinden, maar zulke reacties zijn natuurlijk wel een beetje jammer. Gelukkig zijn er ook een heel aantal users die het wel leuk vonden, dus dat is wel gelukt ^^
    Het is een grapje, en ook eenmalig. (Of eigenlijk twee, met Jarnes en James, maar dat terzijde) Wij zijn ook maar mensen, en maken wel eens een beslissing die niet iedereen op prijs stelt.

    @Velaris: Anna staat volkomen achter dit topic, want we begrijpen allemaal dat het een rommeltje gaat worden als iedereen dit gaat doen.

    Het was mijn idee om Anna erbij te betrekken, dus als je je irriteert dat Anna slecht herkenbaar is, mag je boos worden op mij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik moest er wel om lachen, vooral omdat ik eerst dacht dat er maar twee Gilderoy's waren, maar er toen gister pas achterkwam dat het er vier waren, waarvan ik er drie dus constant door mekaar had gehaald x)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Er is helemaal geen reden om boos op wie dan ook te worden, hoewel irritaties altijd geuit mogen worden natuurlijk, mits deze niet uitlokkend of beledigend zijn tegenover anderen. Echter is er al een beslissing genomen door de moderators en lijkt mij het probleem hiermee opgelost. Zodra men kan veranderen, veranderen mensen weer. Het was immers toch een tijdelijk grapje.
    Ik heb mij hierin als user gedragen, omdat ik naast moderator toch zeker ook user blijf. Ik begrijp dat mensen het vervelend vinden dat ik dit gedaan heb en als mensen boos zijn of mij hierdoor een slechte moderator vinden, dan is dat helaas zo en dan spijt mij dat.


    Happy Birthday my Potter!

    Junns schreef:
    Ik moest er wel om lachen, vooral omdat ik eerst dacht dat er maar twee Gilderoy's waren, maar er toen gister pas achterkwam dat het er vier waren, waarvan ik er drie dus constant door mekaar had gehaald x)


    Dit ook inderdaad haha tot dit topic kwam was ik er heilig van overtuigd dat er maar twee waren:')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik dacht dat ik een zeikerd zou zijn als ik dit ter sprake zou brengen. Anyway, ik hoop dat dit niet meer gaat voorkomen. Want een grapje kan zoals nu wel aangetoond, verkeerd vallen en voor grote ergernissen zorgen.


    Slightly drunk.

    Ik vond het wel een grappig grapje.. Ik dacht echt dat er maar 2 Gilderoys waren.. blijkbaar 4! :8

    Wel een goed topic trouwens :)


    Treat people with kindness

    Ik zag de grap er wel van in, maar het is zeker een beetje verwarrend haha :') Gelukkig dat hier nog eens op gewezen wordt^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.