• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Preview van volgende week.




    Aaaaah, volgens mij zag ik Gendry ;D

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:19 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT


    Treat people with kindness

    Velaris schreef:
    Preview van volgende week.




    Aaaaah, volgens mij zag ik Gendry ;D



    When? Als je 0:26 bedoelt, da is Podrick. Ook geen idee hoe hij daar komt aangezien hij achterbleef in Castle Black, tenzij Brienne hem heeft laten komen om haar te vergezellen naar Blackfish... Maar die kleding en dat hoofd is duidelijk Pod.

    Ook weten we nu dus dat Arya niet dood is, aangezien ze nog rond kan rennen. (;
    Brienne en Jaime face off! Hound taking revenge!

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 23:12 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:19 ]


    Credendo Vides

    JA IK WIST WEL DAT THE HOUND NOG LEEFDE, OMG <3
    Is er btw iemand die de boeken gelezen heeft en hyped wordt over een mogelijke terugkeer van een bepaald karakter?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    JA IK WIST WEL DAT THE HOUND NOG LEEFDE, OMG <3
    Is er btw iemand die de boeken gelezen heeft en hyped wordt over een mogelijke terugkeer van een bepaald karakter?


    Nee, niet gelezen, maar wel gehoord dat ene Lady Stoneheart op het scherm zou komen. Ben benieuwd.


    -

    DreamerN schreef:
    (...)


    When? Als je 0:26 bedoelt, da is Podrick. Ook geen idee hoe hij daar komt aangezien hij achterbleef in Castle Black, tenzij Brienne hem heeft laten komen om haar te vergezellen naar Blackfish... Maar die kleding en dat hoofd is duidelijk Pod.

    Ook weten we nu dus dat Arya niet dood is, aangezien ze nog rond kan rennen. (;
    Brienne en Jaime face off! Hound taking revenge!



    Oh shit ja.
    Ik haal die twee altijd door elkaar qua uiterlijk xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Poncho schreef:
    (...)

    Nee, niet gelezen, maar wel gehoord dat ene Lady Stoneheart op het scherm zou komen. Ben benieuwd.


    IK HOOP HET ZO!!

    Serieus, ik vond dit echt een goede aflevering. Goede opbouw, maar voelde niet als filler. Vond de stukjes vam The Hound heel interessant en ben zo benieuwd waar hij heen gaat (CLEGANEBOWL?!). Sansa was ook echt geweldig in deze episode en Davos ook. Geloof trouwens niet dat Arya doodgaat dus was ook niet echt geschokt. Ben dan wel weer benieuwd naar de battle tussen Tully en Lannister. Geen ideeee wat daarvan komt. En dan nog Yara en Theon. Dany loopt zo over ze heen, vrees ik, nog voor ze een kans krijgen. Heb ik iets gemist?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    We hebben trouwens ook niks meer van Dorne gezien, behalve die vreemde slachting in het begin. Dat hebben ze een beetje verprutst.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    We hebben trouwens ook niks meer van Dorne gezien, behalve die vreemde slachting in het begin. Dat hebben ze een beetje verprutst.


    Ik vraag me ook elke aflevering af waar de Sandsnakes gebleven zijn..


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Ik vraag me ook elke aflevering af waar de Sandsnakes gebleven zijn..


    Ondertussen roeit Gendry nog steeds.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 9:07 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    (...)

    Ondertussen roeit Gendry nog steeds.


    Idd, arme Gendry. Reacters die ik volg zeiden voor de grap al dat hij onder de brug door zou gaan roeien toen Arya ervan af rolde. (':
    Maar ook dat hij gewoon rondjes om het eiland heen roeit, Davos zei dat hij het land aan zijn linker zijde moest houden. HET IS EEN FREAKING EILAND...

    Ik ben echt benieuwd of we hem te zien krijgen dit seizoen. Tot nu toe is het een seizoen geweest van terugkerende characters... Dus Gendry zou er goed in kunnen passen.


    Credendo Vides

    Bloodborne schreef:
    JA IK WIST WEL DAT THE HOUND NOG LEEFDE, OMG <3
    Is er btw iemand die de boeken gelezen heeft en hyped wordt over een mogelijke terugkeer van een bepaald karakter?

    Als je Lady Stoneheart bedoelt?
    I fucking hope so


    I live for the applause, you will die for it.

    MT


    You will never know, just how beautiful you are to me.

    Ik zag dat iemand de brief van Sansa uitgevogeld heeft door het frame te spiegelen en te enhancen.
    Dit is eruit gekomen:



    Zoals iedereen toch a wel dacht, gaat de brief inderdaad naar Littlefinger.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Ik zag dat iemand de brief van Sansa uitgevogeld heeft door het frame te spiegelen en te enhancen.
    Dit is eruit gekomen:



    Zoals iedereen toch a wel dacht, gaat de brief inderdaad naar Littlefinger.

    *Vind ik leuk*


    Deep inside, I've never felt alive