• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oeh darn, dat is best wel pijnlijk eigenlijk xD
    Gelukkig kan de acteur er zelf in ieder geval ook om lachen. Alle reacties die ik heb gezien zeiden inderdaad ook "ZIGZAG! GO ZIGZAG!
    Maar ik begrijp de rechte lijn van Rickon ook wel. Hij wilde natuurlijk zo snel mogelijk bij Ramsay vandaan komen en hij zag Jon ook in een rechte lijn op hem afkomen.


    En hij is natuurlijk nog maar 11, arm popje.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mijn broertje had de aflevering nog niet gezien dus heb weer meegekeken vanavond. Weer helemaal goosebumps bij het moment dat de Knights of the Vale eraan komen. Ook één van de weinige momenten waarop ik slowmotion echt geweldig vind. Wauw wauw wauw.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    Mijn broertje had de aflevering nog niet gezien dus heb weer meegekeken vanavond. Weer helemaal goosebumps bij het moment dat de Knights of the Vale eraan komen. Ook één van de weinige momenten waarop ik slowmotion echt geweldig vind. Wauw wauw wauw.


    Ik heb die soundtrack echt nodig.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    GODVERDOMME RICKON. OK. Ik wist het al want facebooks spoilers zijn amper naast te kijken en hoewel ik het niet zo een shock vond, is er wel weer een Stark dood.
    Dany becoming Mad Queen. Maar Yara is zó awesome.
    Arme Tyrion.
    WINTERFELL BELONGS TO THE STARKS AGAIN I'VE BEEN WAITING FOR THIS ALL MY LIFE GOD YUUUUUUUUUUUUUUUSH
    HAHAHAHAHAHAHAHA Ramsay
    Melisandre .... ik wil niet weten wat Davos ermee gaat doen. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    GODVERDOMME RICKON. OK. Ik wist het al want facebooks spoilers zijn amper naast te kijken en hoewel ik het niet zo een shock vond, is er wel weer een Stark dood.
    Dany becoming Mad Queen. Maar Yara is zó awesome.
    Arme Tyrion.
    WINTERFELL BELONGS TO THE STARKS AGAIN I'VE BEEN WAITING FOR THIS ALL MY LIFE GOD YUUUUUUUUUUUUUUUSH
    HAHAHAHAHAHAHAHA Ramsay
    Melisandre .... ik wil niet weten wat Davos ermee gaat doen. :'D


    We will have two MAD QUEENS then, Cersei gaat ook heel makkelijk die kant op, zeker als ze dus de wildfire wilt gebruiken op Kings Landing om daarmee af te maken wat de Mad King altijd al had willen doen.

    Rickon is trouwens ook niet zomaar een Stark, hij was de erfgenaam van House Stark. Nu is Bran de erfgenaam van house Stark of Winterfell.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    We will have two MAD QUEENS then, Cersei gaat ook heel makkelijk die kant op, zeker als ze dus de wildfire wilt gebruiken op Kings Landing om daarmee af te maken wat de Mad King altijd al had willen doen.

    Rickon is trouwens ook niet zomaar een Stark, hij was de erfgenaam van House Stark. Nu is Bran de erfgenaam van house Stark of Winterfell.


    Rickon was enkel de erfgenaam omdat iedereen denkt dat Bran dood is hè ^^
    Rickon is de jongste broer - of ik herinner me het echt helemaal verkeerd.
    Nu Rickon dood is en Bran nog even achter de Wall rondhangt gaat de claim denk ik naar Sansa, behalve als iemand die papieren van Robb opduikelt waar hij Jon legitimiseerde als een Stark. Dan gaat Winterfell sowieso naar Jon.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Agent schreef:
    (...)

    Rickon was enkel de erfgenaam omdat iedereen denkt dat Bran dood is hè ^^
    Rickon is de jongste broer - of ik herinner me het echt helemaal verkeerd.
    Nu Rickon dood is en Bran nog even achter de Wall rondhangt gaat de claim denk ik naar Sansa, behalve als iemand die papieren van Robb opduikelt waar hij Jon legitimiseerde als een Stark. Dan gaat Winterfell sowieso naar Jon.


    Oh ja, dom van me, natuurlijk is Rickon jonger dan Bran. XD

    House Stark hangt aan een zijden draadje van uitroeing, Jon word nooit als Stark verklaard tenzij er ergens al een brief lag ondertekend en wel.
    De Boltons zijn nu ook weggevaagd, tenzij Sansa dus zwanger is van Ramsay.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Oh ja, dom van me, natuurlijk is Rickon jonger dan Bran. XD

    House Stark hangt aan een zijden draadje van uitroeing, Jon word nooit als Stark verklaard tenzij er ergens al een brief lag ondertekend en wel.
    De Boltons zijn nu ook weggevaagd, tenzij Sansa dus zwanger is van Ramsay.


    Normaal gezien was er al een brief, Robb had die immers laten maken toen hij te horen kreeg dat Theon Rickon en Bran had "vermoord".
    Als de Greatjon Umber nog zou leven komt dat misschien nog aan bod, want hij was een van de mannen die er van wist. Denk ik.
    En God ik hoop echt dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Dat zou me zó pissed maken :'D


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Agent schreef:
    (...)

    Normaal gezien was er al een brief, Robb had die immers laten maken toen hij te horen kreeg dat Theon Rickon en Bran had "vermoord".
    Als de Greatjon Umber nog zou leven komt dat misschien nog aan bod, want hij was een van de mannen die er van wist. Denk ik.
    En God ik hoop echt dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Dat zou me zó pissed maken :'D


    Dat legitimeren van Jon was sowieso een boek ding. Daarnaast weten we alleen dat Robb het van plan was, en niet of hij het daadwerkelijk ook gedaan heeft.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Rickon schreef:
    (...)

    Dat legitimeren van Jon was sowieso een boek ding. Daarnaast weten we alleen dat Robb het van plan was, en niet of hij het daadwerkelijk ook gedaan heeft.


    In de show schrijft hij wel iets in een briefje over zijn 'succesor' aangezien hij denkt dat Bran en Rickon dood zijn, Sansa getrouwd is met een Lannister en Arya verdwenen is.


    Do I look like Mother Teresa?

    HeyitsGraham schreef:
    (...)

    In de show schrijft hij wel iets in een briefje over zijn 'succesor' aangezien hij denkt dat Bran en Rickon dood zijn, Sansa getrouwd is met een Lannister en Arya verdwenen is.


    Ja, in de boeken kwam het sowieso uitgebreider aan bod maar ik ben vrij zeker dat er in de show ook een scène aan besteed werd.
    Ik acht de kans wel niet zo groot dat D&D er iets mee gaan doen, en eigenlijk zie ik ook wel liever eerst Jon's ouders (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Volgens mij is er al confirmed dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Er is al te veel tijd voorbij gegaan.

    BTW
    In een interview deden de actrices van Sansa en Arya mee aan een spel. 2 truths and a lie over dit seizoen.
    -Ramsay dies
    -Arya crosses 3 names off her list
    -Lady Stoneheart appears

    Ramsay is nu dood. Dus of Cersei, the Mountain EN Walder Frey moeten volgende episode dood gaan... of anders komt onze geliefde moeder terug.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    Volgens mij is er al confirmed dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Er is al te veel tijd voorbij gegaan.

    BTW
    In een interview deden de actrices van Sansa en Arya mee aan een spel. 2 truths and a lie over dit seizoen.
    -Ramsay dies
    -Arya crosses 3 names off her list
    -Lady Stoneheart appears

    Ramsay is nu dood. Dus of Cersei, the Mountain EN Walder Frey moeten volgende episode dood gaan... of anders komt onze geliefde moeder terug.


    Ik hoop echt op het laatste............... Please laat dat zo zijn


    Treat people with kindness

    Rafe schreef:
    Volgens mij is er al confirmed dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Er is al te veel tijd voorbij gegaan.

    BTW
    In een interview deden de actrices van Sansa en Arya mee aan een spel. 2 truths and a lie over dit seizoen.
    -Ramsay dies
    -Arya crosses 3 names off her list
    -Lady Stoneheart appears

    Ramsay is nu dood. Dus of Cersei, the Mountain EN Walder Frey moeten volgende episode dood gaan... of anders komt onze geliefde moeder terug.


    Ik heb dit opgezocht.. blijkbaar zegt de acteur van arya dit:
    Arya goes to Westeros, back over the sea.”
    “Arya is in the trailer more times than people have realized, because they don’t realize it’s her.”
    “Arya doesn’t cross any more names off her list.”

    Ze is weg bij de faceless men... dus t lijkt me niet dat de 2e waar is... de 1e is wel waar.. dus dan is de 3e ook waar? Dit maakt de 2e van de acteur van Sansa niet waar.. dus Lady Stoneheart komt terug?

    Bron: https://www.yahoo.com/tv/39-game-of-thrones-39-cast-plays-1413663106539574.html


    Treat people with kindness

    Rafe schreef:
    Volgens mij is er al confirmed dat Sansa niet zwanger is van Ramsay. Er is al te veel tijd voorbij gegaan.

    BTW
    In een interview deden de actrices van Sansa en Arya mee aan een spel. 2 truths and a lie over dit seizoen.
    -Ramsay dies
    -Arya crosses 3 names off her list
    -Lady Stoneheart appears

    Ramsay is nu dood. Dus of Cersei, the Mountain EN Walder Frey moeten volgende episode dood gaan... of anders komt onze geliefde moeder terug.


    Zelf acht ik de kans vrij groot dat Cersei nog een seizoen meegaat :3
    Of misschien wil ik gewoon veel te graag LS


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."