• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    FindingDory schreef:
    Blijkbaar..... (volgende aflevering)

    Gaat Jon EINDELLIJK weten wie zijn ouders zijn. FINALLY. Stiekem hoop ik dat het toch niet Lyanna en Rheager zijn, ik wil graag mindfucked die finale eindigen xd.


    Hoe weet je dat zeker? xD


    Treat people with kindness

    Lol deze aflevering heeft ook echt een 10 op imdb

    HOLY WAT. Oké. OKÉ. Ik moet even bijkomen. OKE.
    DAENERYS X YARA I SHIP IT SO HARD WAT IS DIT YES LOVE QUEENSSSSS. Hoewel ik Daenerys echt niet meer leuk vind, maar whatever, hahahaha.
    EN DE DOTHRAKI YES
    EN RHAEGAL EN VISERION YES
    EN JON EN TORMUND (GOODANK LEEFT DIE NOG) en omg RAMSAY die lafaard!!! Sansa GURL YES. Ik hoop ECHT dat zij Lady van Winterfell wordt want ik gun het Jon niet. Vind het ook niet bij hem passen. Hij moet maar op zoek naar zijn moeder.
    En toen de Knights of the Vale kwamen; LIEFDE VOOR PETYR (ook voor het eerst in die hele show trouwens). Ben wel bang dat hij iets van haar gaat terugvragen, maar Sansa is sterk genoeg nu.
    Rickon - deed me eigenlijk niets. Het hele seizoen is hij er in totaal een minuut of zo in geweest? Niet echt opbouw of zo.
    De battle was echt PRACHTIG gedaan, petje af.
    En het mooist van allemaal - RAMSAY'S DOOD. Oh, wat HEEEERLIJK. En die grijns van Sansa; liefde liefde liefde.
    Sansa for president!! Wat is zij ver gekomen zeg, ongelofelijk. Waar Daenerys alleen maar achteruit gaat qua ontwikkeling gaat zij zo hard vooruit dit seizoen!
    Beste aflevering van dit seizoen! Miste Kingslanding helemaal niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Aaaargh ik heb 'm nog niet kunnen bekijken it's so frustrating damn kutexamens godverdoeme. ik ga na mijn laatste examen een marathon GOT seizoen 6 doen en ze allemaal in één keer bekijken. neh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    FindingDory schreef:
    Blijkbaar..... (volgende aflevering)

    Gaat Jon EINDELLIJK weten wie zijn ouders zijn. FINALLY. Stiekem hoop ik dat het toch niet Lyanna en Rheager zijn, ik wil graag mindfucked die finale eindigen xd.


    How do you know? De trailer voor de volgende ep geeft daar niets over weg?
    En oooohh het zou zo geweldig zijn als het Rhaegar niet is, maar gewoon Lyanna die heeft lopen krikken met een boerenjongen of zo, hahahaa


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Hoe weet je dat zeker? xD


    Een of ander artikel op yahoo haha.


    -

    Khal schreef:
    (...)

    How do you know? De trailer voor de volgende ep geeft daar niets over weg?
    En oooohh het zou zo geweldig zijn als het Rhaegar niet is, maar gewoon Lyanna die heeft lopen krikken met een boerenjongen of zo, hahahaa

    Het was een artikel die ik vanmorgen heb gelezen. Kan het niet meer terug vinden D:


    -

    FindingDory schreef:
    (...)
    Het was een artikel die ik vanmorgen heb gelezen. Kan het niet meer terug vinden D:


    Ik denk ook wel dat ze zoiets gaan doen, hoor. Ook gezien dat visioen van Bran. Dat kunnen ze niet zomaar laten liggen, toch? TOCH?! Stiekem hoop ik op nog een visioen en ik hoop op wat Rhaegar scènes. Al deze shit is namelijk 50/50 begonnen door hem en zijn vader en zijn pa hebben we nu gezien. Nu Rhaegar nog.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    When I heard Ramsey's screams


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Die aflevering was echt epic!


    Dit was ook een aflevering -volgens mij de eerste- waar ice and fire echt zo duidelijk naar voren komen. De draken van Deanerys en de koude battle in het noorden.
    Ook heb ik van veel mensen begrepen dat ze boos zijn op Sansa omdat ze Jon niet heeft verteld over Little Finger, maar ik vond dat juist een goede zet.
    Zo kon Jon zijn strategie niet erop aanpassen en als Ramsay er lucht van zou krijgen, zouden ze echt niet naar buiten komen en er een siege van maken die nog nadeliger voor het Stark leger zou zijn dan deze battle... Al was deze ook behoorlijk bloody.

    Nee, was waren het Petyr en Sansa die als een soort Eomer en Gandalf in Rohirrim stijl de dag redden. (:

    Cersei moet haast wel de wildfire onder Kings Landing af gaan steken,waarbij ze Tommen vermoord. Making her the Mad Queen and eventually getting her killed.
    Wie haar vermoord is nog maar de vraag. Zeker ook nu Tyrion het er nog weer over had met Deanerys en de acties van haar vader.

    Maar shit.... Petyr Bealish heeft nu het grootste leger in heel het noorden. O.o

    Mellisandre is going to die next week, Davos is going to kill her for killing Shireen.


    Credendo Vides


    OMG OMG, vond de episode niet super goed, maar wel leuk. Wat er in gebeurde maakte een hoop goed, hahaha (lol)
    YES EINDELIJK! Ramsey is de pijp uit!
    R.I.P Rickon, eigenlijk vond ik het niet heel zielig. Rickon speelde nooit een grote rol en het was heel erg te verwachten.
    R.I.P reus (WunWun toch?).
    En ik vind Dany en Yara/Asha en heel leuk samen.
    Ik ben zoo benieuwd naar Episode 10! Hopelijk komen we er achter wie Jon's ouders zijn, en voor Mellisandre ziet het er niet heel goed uit in de prieview.... We will see next week. :Y)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    THE WOMEN WILL RULE THEM ALL. Kleine voorspelling. :')


    What would Emma do?

    Ik ga even te hard stuk om deze tweet: SPOILER VOOR EP. 9


    RIP Rickon.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mentys schreef:
    Ik ga even te hard stuk om deze tweet: SPOILER VOOR EP. 9


    RIP Rickon.


    HAHA.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mentys schreef:
    Ik ga even te hard stuk om deze tweet: SPOILER VOOR EP. 9


    RIP Rickon.


    Oeh darn, dat is best wel pijnlijk eigenlijk xD
    Gelukkig kan de acteur er zelf in ieder geval ook om lachen. Alle reacties die ik heb gezien zeiden inderdaad ook "ZIGZAG! GO ZIGZAG!
    Maar ik begrijp de rechte lijn van Rickon ook wel. Hij wilde natuurlijk zo snel mogelijk bij Ramsay vandaan komen en hij zag Jon ook in een rechte lijn op hem afkomen.


    Credendo Vides