• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Ik hoop ook echt dat ze deze theorieën goed hebben (: Nerdist News over het terugkomen van verscheidene personages in dit plot punt van het verhaal.

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:22 ]


    Credendo Vides

    Awesome aflevering

    Ik hoop zo erg dat Jon en Sansa volgende week winnen...........


    Treat people with kindness


    Go Arya! Ik ben zo blij dat the Waif dood is, ik vond haar maar creepy :'D
    Ben wel benieuwd wat Arya nu gaat doen (om naar westeros te komen) in westeros, en wat dat hall of faces gedoe nu heeft toegevoegt aan haar verhaallijn. Behalve dat ze kan vechten dan...

    OMG, die preview van Episode 9 O.o
    Ik hoop zo erg dat ze gaan winnen, maar of ze winnen of niet. Ik denk niet dat Jon dood gaat. Hij is tot leven gewekt om een rede. Je kunt hem niet 6 afleveringen later weer dood laten gaan.


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Weeral een slappe aflevering. Snap dat het opbouw is voor de laatste twee, maar jakkes, ik heb toch zo'n hekel aan fillers.
    Arya - EINDELIJK. Vond dat het veel te lang duurde, want iedereen wist al dat dit ging komen.
    Cersei - Ergens YES dat ze geen tweekamp mag, maar ja, dan is Cleganebowl ook geen optie meer ):
    Jaime - Wil iemand deze man even flink in zijn gezicht tikken? Klootzak.
    Brienne - GURL YES
    Blackfish - die is echt niet dood. Zo wel, dan hebben ze dat waardeloos aangepakt.
    Daenerys - YES, maar de Meereen stukjes leken niet echt op hun plek deze aflevering. Vond het niet zo spannend, omdat het zo snel ging.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    CLEGANEBOWL?¿
    :[


    I live for the applause, you will die for it.

    En die preview van episode 9
    sdflnkdsjfmsidlkfmdsioldsj
    d
    jdsfds
    ojfsdfsdkdsg


    I live for the applause, you will die for it.

    Voor hoe het eruit ziet gaat de komende aflevering alleen maar over de strijd tussen Stark en Bolton. ^^
    Dat Arya terug gaat naar Westeros was te verwachten en ik vind het glimlachje van Jaqen ook interessant toen zij zei dat zij Arya Stark is.

    De Brotherhood lijkt nu inderdaad de kant op de gaan van lady Stoneheart, ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Als Blackfish dood is, is dat inderdaad slap gedaan. Maar natuurlijk, het gedoe tussen Jaime en Brienne is belangrijker dan om de strijd te zien die Blackfish leverde. >.<

    Hhmm... Cleganebowl lijkt van de baan... ):
    Ik denk dat Petyr Bealish net op het laatste moment eraan komt met 'zijn' leger om zo als een nog grotere held ontvangen te worden. Dat zie ik hem wel zo uitplannen.


    Credendo Vides

    Ik ben banger voor het lot van Loras dan dat van Cersei. :')
    Anyway, ik verheug me héél erg op Lady Stoneheart. Vond het ook geweldig om te zien dat het er op begint te lijken dat ze haar debuut gaat maken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tyene schreef:
    Ik ben banger voor het lot van Loras dan dat van Cersei. :')
    Anyway, ik verheug me héél erg op Lady Stoneheart. Vond het ook geweldig om te zien dat het er op begint te lijken dat ze haar debuut gaat maken.


    Ja, dat gevoel had ik ook al! Ben wel benieuwd wat ze dan gaat doen. Als zij Walder Frey niet persoonlijk vermoord ben ik heel teleurgesteld, hha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik vond net dit. Ik vind het helemaal geweldig :3

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:25 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik denk dat Arya's verhaallijn er grotendeels ten goede van haar karakterontwikkeling is geweest, niet per se omdat Braavos zo belangrijk was.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cleganebowl is zeker nog een mogelijkheid en gaat ook echt gebeuren (Lijkt me namelijk raar als de 2 beruchte broers elkaar niet nog te zien krijgen) Alleen helaas niet tijdens een trial by combat


    I live for the applause, you will die for it.


    Wat denken jullie over Tyrion? Gaat hij dit seisoen nog dood? Aan de ene kant denk ik ik dat hij in episode 10 de pijp uit gaat, maar aan de andere kant kan ik het me gewoon niet voorstellen. Hij is al zolang in leven, maar goed dat is ook weer een rede waarom hij juist dood zou gaan. En hij is geliefd...


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Valar_Morghulis schreef:

    Wat denken jullie over Tyrion? Gaat hij dit seisoen nog dood? Aan de ene kant denk ik ik dat hij in episode 10 de pijp uit gaat, maar aan de andere kant kan ik het me gewoon niet voorstellen. Hij is al zolang in leven, maar goed dat is ook weer een rede waarom hij juist dood zou gaan. En hij is geliefd...


    Nee, ik denk dat hij helemaal niet doodgaat, eigenlijk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nakajima schreef:
    Ik vond net dit. Ik vind het helemaal geweldig :3


    Super vet!

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:27 ]


    Treat people with kindness