• Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    De vloek is uitgesproken en iedereen is vergeten wie hij is. Hoe loopt dit af?

    Jo
    "Jo niet doen je brengt je alleen maar in gevaar, ga Vittoria halen die is buiten met Jens."
    Ik barste, barste van vragen, "Oké, wie is Vittoria? Wat is Neverland en wat wil je?" schreeuwde ik uit


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]


    Peter Pan
    King of Neverland/The Pied Piper
    ,,Maybe one of them doesn't make the trip back.''

    'Je zus, en mijn land waar ik koning van ben en jij niet meer welkom bent als je je mond nu niet eens gaat houden.' beantwoord ik Jo's vragen. Ik rol met mijn ogen.
    'Doe nu maar braaf wat je pappie zegt.'


    obsessive rage

    Jo
    Ik schrok van zijn opmerking maar ging naar buiten. daar zag ik een jongen en een meisje staan, "Kennen jullie Vittoria?' vroeg ik hoopvol, "Zoja, er is iemand die haar wil spreken..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Vittoria
    'Ja dat ben ik wat is er?' Zei ik tegen jo

    Jo
    "Ah, dat ben jij dus..." ik liep naar haar toe en fluisterde zodat Jens het niet kon horen, "Rumple heeft problemen met Pan, Pan wil het boek hebben, het boek van allemaal spreuken volgens mij, en jij hebt hem. Pan gaat je wat aandoen als je hem niet geeft..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    (ik sta in de winkel)

    Vittoria
    Ik schok van wat Jo mij vertelde. Ik versteende Jens voor even zodat hij ons niet zou achtervolgen en liep dan nar het kamertje waar ik ene pan zag staan en mijn vader. Ik liep woedend naar Pan en duwde hem op de grond.
    'Klootzak! Laat mijn vader met rust!' Door woede versnelde mijn ademhaling.
    'Je moet mij hebben!'


    Peter Pan
    King of Neverland/The Pied Piper
    ,,Maybe one of them doesn't make the trip back.''

    'Klootzak?' herhaal ik Vittoria met een frons. 'Ik ben veel, maar klootzak is nieuw.'
    Ik duw haar rustig op de grond. 'En inderdaad ja. Geef me mijn boek terug. Of ik steek Rumple neer met dreamshade.' ga ik verder, haal mijn dolk tevoorschijn. 'Als je het wel geeft, krijgt Rumple zijn magie terug. En dat boek kan jullie niet eens wat doen. Dus wat kies je?'


    obsessive rage

    Jo
    Langzaam liep ik haar achterna, "Klootzak! Laat mijn vader met rust!" riep ze terwijl ze hem tegen de grond duwde.
    Vader? Alles duizelde voor mijn ogen,
    'Ik weet heel goed wie ze is. Ze is een Lost Girl. Omdat je haar net zo achter hebt gelaten als Baelfire, je hebt haar verwaarloosd. Maar goed, maakt ook niet uit. Ze weet er nu toch niets meer van."
    "Ik kan haar voor dingen gebruiken waar ik geen tijd voor heb en waar ik mijn andere dochter ook niet voor wil gebruiken"
    "Nee Jo. Je hebt hem niet. Je bent je geheugen kwijt, je zat bij mij op Neverland."

    De zinnen vlogen door mijn hoofd, bedoelde hij mij? Mocht mijn vader me niet? Wat was er gebeurt? Ik ging tegen de deur van de kamer van Rumple zitten, daar gebeurde nu alles...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Vittoria
    'Prima maar wat krijg ik dan?' Zeg ik tegen hem terwijl hij mij rustig op de grond duwt kijk ik hem recht in zijn ogen doordringend aan.


    Peter Pan
    King of Neverland/The Pied Piper
    ,,Maybe one of them doesn't make the trip back.''

    'Technisch gezien ben ik jou niks schuldig. Het boek was al van mij. Maar je krijgt je vaders leven, en dat van jezelf.'
    Ik klik ook een band om haar pols. 'En je magie.' voeg ik eraan toe.


    obsessive rage

    Vittoria
    'Hmm eindelijk een keer wat Actie je mag het weten maar laat es maar zien of je t verdient om te weten waar ik die boekje heb.' Ik grijp hem naar zijn keel en knijp die dicht ik weet dat t weinig zin heeft met iemand met magie maar ik wil gewoon weten wat ik kan zonder.


    Peter Pan
    King of Neverland/The Pied Piper
    ,,Maybe one of them doesn't make the trip back.''

    'Zonder magie kan jij al net zo veel als je vader zo te zien.' zeg ik kalmpjes terwijl ik haar arm op haar rug draai. 'De werkelijke vraag is... Of jij je magie wel waard bent.'


    obsessive rage

    Jo
    Zwijgend sta ik op en loop de kamer van Rumple binnen. Ik zie dat Vittoria al in bedwang is gehouden maar het doet me niets, het boeit me eigenlijk niet meer... Mijn vader gebruikte me, tenminste dat denk ik. Zwijgend ga ik op een tafel zitten en ga kijken naar de twee. Ik kijk vooral naar Pan, hij wist meer, maar hoe zou ik dat uit hem moeten krijgen?


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Graham

    Ik bleef even stil en probeerde aan het moment terug te denken wanneer ik de wolf neergeschoten had.
    Voorzichtig sloop ik door de bossen. "Sssst, " fluisterde ik naar iemand. Daarna richtte ik mij wapen en schoot, raak.
    'Dat zou Graham nooit doen,' riep Ruby plots uit. Ik schrok op uit mijn herinnering. 'Die wolf heeft niets misdaan.' Ruby keek Regina en mij boos aan. Wat had ik nu weer verkeerd gedaan? Ik legde mijn hand op Ruby's been. "Ruby, ik herinner het me. Ik heb..." waarschijnlijk zou ze vrij boos worden op mij. "die wolf neergeschoten." Even leek het alsof ik een opluchting in de ogen van Regina zag, maar haar boze blik verscheen al weer. "Graham, Ruby heeft nu even rust nodig. Het lijkt me beter als jij nu maar gewoon even weggaat." snel gaf ik Ruby nog een zoen op haar lippen voordat ik werd meegesleurd door Regina naar buiten. "Vanavond door het raam." fluisterde ze snel en gaf me snel een zoen op mijn wang. Ik bleef als een standbeeld staan toen de deur werd dicht gesmeten. "Lekker dit..." mompelde ik.

    Regina

    Ik liep terug de woonkamer in nadat ik Graham het huis uit had gezet. "Wil je iets hebben lieverd?" vroeg ik aan Ruby terwijl ik met een hand door haar haar streelde. "Ik heb het al zo vaak gezegd. Dat politiewerk is niks voor jou. Heb je al eens nagedacht over een andere baan?"


    Do I look like Mother Teresa?