• Hogwarts will ALWAYS be there to welcome you home.


    Drie jaar voor Harry Potter op de school arriveerde was Hogwarts. . . Gewoon Hogwarts. Het is 1988. Op de school voor jonge heksen en tovenaars is het schooljaar al weer een tijdje aan de gang, een vrij rustig schooljaar over het algemeen – zoals alle anderen. Eerste- tot zevendejaars bewandelen de gangen en nemen deel aan de lessen die de school aanbiedt.

    Dit RPG is een samenwerking tussen Sarita (Burritho) & Megan (Anatomy). We volgen het leven op Hogwarts voor Harry Potter. Je bent vrij om te kiezen in welk jaar jouw personage zit. Hou er wel rekening mee dat de meeste waarschijnlijk voor het 6de of 7de jaar kiezen.



    ROLLENLIJST
    GRYFFINDOR STUDENTS
    "You might belong in Gryffindor, where dwell the brave at heart. Their daring, nerve, and chivalry, set Gryffindors apart."

    — Girls
    Emily Chloe Rhine / Burritho 1.3
    Jade Fay Rosewood / Burritho 1.5
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien
    — Boys
    Noah Matthew Rhine / Anatomy 1.2
    Silver Sebastian Caylen / Rickon 1.5
    Malcolm Wayne Churchill / xVeertje 1.4
    Aiden Harrison / SphinxX 1.5
    Nathanaël 'Campbell' Saunders / Phillip 1.12
    HUFFLEPUFF STUDENTS
    "You might belong in Hufflepuff, where they are just and loyal. Those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil."

    —Girls
    Amaliya Aaslaid / Polovina 1.2
    Chiara Niamh Fitzgerald / xVeertje 1.4
    Lydia Maya Haynes / Aemilin 1.6
    Acacia Pappalona / Aurea 1.6
    Mae Belov / Gibigianna 1.10
    — Boys
    Wesley Bakersville / Khal 1.4
    Liam Scott Harris / Aemilin 1.6
    RAVENCLAW STUDENTS
    "Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind. Where those of wit and learning, will always find their kind."

    — Girls
    Roslyn Olivia Ollivander / Anatomy 1.2
    Charlotte Clearwater / Westwick 1.4
    Anastacia Evina Reid / Panix 1.5
    Thalia Amanda Black / Aurea 1.12
    — Boys
    Geraint Delwyn Hughes / Camhanaich 1.7
    Maxim Nathaniel Chambers / Ziegler 1.4
    Gereserveerd voor Burritho

    SLYTHERIN STUDENTS
    "Or perhaps in Slytherin, you'll make your real friends. These cunning folks use any means, to achieve their ends."

    — Girls
    Maybelinne Emilia MacAlister / Camhanaich 1.4
    Aydin Marina Belluci / MaIec 1.5
    Alexis Warrington / ItsImpossible 1.4
    Gereserveerd voor Volpina
    Jo Snape / JoSnape 1.10
    — Boys
    Jaime Alexander Coleman / ANTI 1.11
    Perseus Ingram / RichardSHarmon 1.3
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien


    VERDERE INFORMATIE

    HEAD BOY/GIRL
    – Malcolm Wayne Churchill, Gryffindor.
    – Maybelline Emilia MacAlister, Slytherin.

    PREFECTS

    – Ravenclaw, zesde jaars Prefect is Charlotte Clearwater.

    – Hufflepuff, zesde jaars Prefect is Acacia Pappalona

    QUIDDITCH TEAMS


    – Captain en Seeker van Gryffindor is Jade Fay Rosewood.
    – Keeper van Gryffindor is het personage van Rickon.
    – Chaser van Gryffindor is Malcolm Wayne Churchill.
    – Chaser van Gryffindor is het personage van SphinxX.

    – Captain en Chaser van Hufflepuff is het personage van TheseWords.
    – Keeper van Hufflepuff is het personage van Khal.
    – Beater van Hufflepuff is het personage van Gibigianna.
    – Chaser van Hufflepuff is Liam Harris
    – Chaser van Hufflepuff is Acacia Pappalona

    – Chaser van Ravenclaw is Erin Nicola Ainsworth

    – Captain en Chaser van Slytherin is Alexis Warrington.
    – Beater van Slyterin is Perseus Ingram.
    – Chaser van Slytherin is Jaime Alexander Coleman


    TOPICS
    » Speeltopic
    » Rollentopic
    » Praattopics: 01 / 02

    BEGIN
    We beginnen op een gewone maandagavond. Het weekend is weer achter de rug en zo ook de lessen van vandaag. Het avondeten wordt zo geserveerd, dus alle leerlingen zijn op weg naar The Great Hall.
    Veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 23:09 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Geraint Delwyn Hughes
    Ravenclaw | Seventeen | Welsh | Feeling satisfied and happy
    Talking to Alexis, Chiara and Cadi
    Outfit

         

          Voordat hij het wist, verorberde hij hap voor hap van zijn heerlijke kipschotel. Op Hogwarts had je wel écht de beste, naar Geraints mening. Die van hem bestond uit gestoomde groente met kip en gesmolten kaas, als kers op de taart. Een koningsmaaltijd dus. Hij was al aan het nadenken over zijn dessert toen hij bedankt werd door zijn beste vriendin. "Geen dank, sweetheart. Natuurlijk onthoud ik dat." Een zachte glimlach sierde zijn mond terwijl hij Chi aankeek. "Nogmaals eetsmakelijk. Ik hoop dat je ervan geniet."
          In zijn linkeroor begon weer het snerpende geluid, dit keer in her Frans. Alexis legde aan Chiara uit dat ze haar eerste drie jaar aan Beaxbatons had gedaan. "No offence Lex, maar volgens mij boeit het Chi niet zoveel." Mompelde Geraint grijzend. Na een korte tijd was zijn bord al leeg en nam hij een slok water uit het glas dat rechts voor zijn bord stond, het water was verfrissend voor zijn droge keel.
          Dan gebeurde het, hij zag uit zijn ooghoek Alexis haar middelvinger opsteken naar een Gryffindor. "Ale, doe eens normaal. Je staat tot volledig boven dat soort lui." Zijn scherpe blik draaide van zijn bord naar Alexis. "Daarnaast, zijn jullie Slytherins niet super posh?" Hij moest wat om zijn eigen opmerking giechelen. "Speel jij heel toevallig Quidditch, of kan je gooien en vliegen tegelijk? Ik zoek iemand om straks mee over te gooien op het Quidditch veld namelijk, aangezien meneer hier het niet kan" klonk er plotseling uit de Slyherins mond. "Ho eens," begon de Welshman aan zijn zin, "Ik kan prima gooien. Als je die attitude van je niet fixt, gooi ik zo met jou, schat." De woorden kwamen ietwat kil, maar vooral quasi-grappend uit zijn mond. Geraint was een alfamannetje, soms kon hij zich niet helpen.
          Wat volgde was iets waar Geraint alleen maar op kon lachen. "Je haar zit trouwens nog steeds in de war." Zei Alexis terwijl ze zijn bruinde coupe door de war gooide. "Je kan echt niet van mij afblijven, of wel, Lex?" Vroeg hij uitdagend. Hij had een vriendin, ookal hadden de twee een open relatie vond hij Alexis buitengewoon touchy-feely vandaag.
          Speaking of the devil, zijn roodharige vriendin verscheen uit het niets. "Heej handsome." Zei ze tegen hem, waarop ze een zachte kus op zijn lippen drukte. "Hi there." Zei hij zachtjes tegen haar. "You look lovely." Hij besloot om haar maar eens te complimenteren, zeker met Alexis die telkens aan hem zat. Na de tweede kus die Geraint van haar kreeg, liep ze richting een andere tafel. "Dag darling." Riep hij nog achter haar aan, grijzend naar het zicht van haar bewegende heupen. Maar snel richt hij zich weer op zijn favoriete dame van de wereld. "Chi, zullen we een dessert gaan halen." De glimlach op zijn gezicht krulde van oor tot oor, "Geef maar je bestelling door Alexis, dan kan je even onze stoelen warmhouden." Hij gag Cadi nog een subtiele knipoog, in de hoop dat ze het zag vanaf de andere tafel. Dit werd een goede avond.

    People who live in glass houses should not throw stones.


    Po callaf y dyn, anamlaf ei eiriau.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 9:42 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Silver Sebastian Caylen



    Mijn maag rommelt, en ik loop zo snel mogelijk naar de grote zaal. Natuurlijk was ik er al veel eerder geweest, als ons Quidditch potje niet zo was uitgelopen. Dat krijg je als je je vrienden persé iets wilt bewijzen. Helaas klopt het wel dat je als keeper niet de doelen aan beide kanten van het veld kan verdedigen. Maar hé, zulke dingen moet je leren. Het was het proberen waard, en toen ik de vuurflits van een vriend leende ging het nog best oké. Dit geldt natuurlijk alleen als je die vijf keer dat ik van mijn bezem af viel niet meetelt. Een vuurflits is lastig te besturen.
    'Dit was het niet waard om charms te skippen,' bromt Luke, een jongen uit mijn jaar. Ik haal mijn schouders op.
    'Het was leuk om Nolan tegen een doel te zien vliegen.' Nolan hadden we hiervoor al naar de ziekenzaal moeten brengen, en dit was ook de voornaamste reden geweest om te stoppen. En natuurlijk de geur van avondeten, die je bijna op het veld kon ruiken.
    Luke is het hier duidelijk niet mee eens, en loopt nors naar boven. Ik heb echter geen zin om me eerst om te kleden, daarvoor ruikt het eten uit de grote zaal te lekker. Eerst voedsel, dan hygiëne. Daarnaast zijn er spreuken die prima tegen zweet werken. Ik trek mijn toverstok uit mijn gewaad.
    'Hygiëna,' mompel ik, om vervolgens mij bezem in de hal te leggen. Die ruim ik later wel op.
    Ik duw de deur van de grote zaal open en kijk rond. Waar zal ik eens gaan zitten?

    [Waar kan Sil bij gaan zitten?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born



    Of ik nou aan het studeren was of simpelweg boeken aan het lezen was, was onbekend. Ik zat in de meest stille hoekje van de bibliotheek met een stapel boeken voor mijn neus, en eentje vlak onder mijn neus. Die was ik aan het lezen terwijl ik mijn knorrende maag probeerde te negeren. Hoe laat was het alweer geworden? Is het al tijd geworden om naar het great hall te gaan? Ik hield de tijd er niet echt bij. Als ik nog een beetje door zou gaan lezen, zou ik hoogstwaarschijnlijk nog denken dat het ochtend was, of zelf een andere datum.
    Dus ik las ook gewoon door. In het bibliotheek sturen is soms ook niet echt handig als je iemand bent die van lezen houd, en juist niet van studeren. Er zijn te veel andere, leuke boeken die je kan lezen, boeken die niet over het geschiedenis van de toverkunsten gaan. Ik bedoel, op dit moment hoef ik echt niet te weten wanneer de eerste goblin rebellion was. Waarom had ik voor deze vak gekozen, ookalweer?
    'Hey,' hoorde ik plotseling. 'Hoe is het?
    Ik keek verbaasd op van mijn boek om vervolgens Jade te kunnen zien die naast mij plaats nam. Jade is een ook mede Gryffindor, maar we praatten niet echt heel erg vaak. Hoe zou dat nou komen? Oh, natuurlijk, ik ben Aiden .
    'Heei,' zei ik ook en wierp even een blik naar de boek die ik aan het lezen was die ik langzaam dicht gooide en van mij vandaan duwde.
    'Ik was.. aan het leren,' zei ik, deels een leugen dan. Mijn intentie op dit moment was ook het leren van the history of magic, maar ik werd een beetje afgeleid door al de leesboeken die er ook bij stonden.
    Ik keek terug naar de boek die ik aan het lezen was en draaide het op zijn kop om zodat de titel niet zichtbaar was.
    'Ehh- weet je toevallig hoe laat het is? Ik zit al sinds de ochtend in deze hoekje- ik bedoel, sinds de middag. In de ochtend hadden we natuurlijk nog lessen..' murmelde ik bedachtzaam en staarde even voor mij uit. Man, ik heb honger. Ik denk dat ik iets te lang hier zit.

    ''Is- is de avondeten al gereserveerd?' Vroeg ik dan aan haar en haalde de boek van tafel om het op mijn schoot te zetten voordat ik vasthield alsof het mijn eigen geheime kind was.

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."


    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 11:39 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    • LYDIA MAYA HAYNES •
    ______________________________

    Hufflepuff || Sixteen || British English
    Lonely feelings





    Als Lydia ergens een hekel aan had, was het alleen lopen. Het maakte haar onzeker en ze voelde zich meer kwetsbaar dan anders. En het grootste probleem was nog wel dat je iemand in een grote school als Hogwarts ook nog niet één twee drie terug gevonden hebt.
    Lydia's schoenen tikten snel over de marmeren vloer. Licht geïrriteerd trok ze haar cardigan recht en gooide ze haar haar naar achter.
    Maybelline moest snel weg omdat ze iets Headgirl achtig moest doen. Verder was er niemand en liep ze nu dus echt alleen.
    Altijd lopen er mensen, maar waar zijn ze als je ze nodig hebt?

    Lydia liep de trap af en liep richting het souterrain, naar de gang bij de keukens. Ze pakte haar toverstok uit haar zak, tikte het ritme van Helga Hufflepuff op de vaten en liet zich de common room van Hufflepuff binnen glijden.
    Niks, niemand, uitgestorven. Lydia liep naar de zesdejaars slaapkamers en pakte haar potionsboek uit haar schooltas. Ze viste er nog een rol perkament en een inktpotje met haar veer uit. Ze stalde de spullen uit over het tapijt die ze voor haar bed had gelegd en ging op de grond liggen. Ze kwakte het boek open op bladzijde 146 en begon te lezen.
    'Wat is het belangrijkste ingrediënt van het Elixer van Euforie, en waarvoor dient het?'
    Lydia zuchtte, klapte haar boek weer dicht en gooide alles op haar bed. Haar hoofd stond er niet naar om huiswerk te maken.
    Lydia liep de Hufflepuff common room uit en voelde zich nog meer alleen dan eerst. Nog steeds was er niemand in de common room, terwijl er normaal altijd wel mensen waren.
    Onzeker maar gefrustreerd liep Lydia met snelle pas richting de Great Hall. Als ze geluk had, zaten daar misschien mensen waar ze bij kon gaan zitten, in plaats van dat ze ook nog eens alleen aan de lange afdelingstafel zat.


    Lydia's onzekerheid nam af toen ze iets verder stemmen hoorden praten.
    Opgelucht liep ze de hoek om en staarde naar de rug van Geraint, waar een meisje opsprong.
    De fuckboy moest weer eens de fuckboy uithangen. Als ze ergens geen zin in had, was het het verzinnen van een geplaatste opmerking om naar Geraints hoofd te gooien.
    Lydia wachtte tot de twee uit het zicht waren en liep toen in dezelfde richting naar de Great Hall. Het voelde altijd zo stom om daar alleen naar binnen te moeten lopen.
    Achter haar hoorde ze iemand lopen en Lydia draaide zich om. Mae Belov, een meisje uit haar eigen jaar en ook in Hufflepuff liep achter haar. Ze had nooit veel contact met Mae gehad, want die was soms nogal op zichzelf en zat eerder een jaar hoger dan haar. Maar ze kon wel met Mae mee lopen naar binnen en dan voelde ze zich niet zo alleen.
    'Hé!' zei Lydia. 'Misschien kunnen we samen naar de Great Hall lopen? Dan hoeven we ons niet zo alleen te voelen.' Lydia glimlachte en keek naar het onzekere gezicht van Mae, die knikte.






    ________________________________________________________

    I say I don't care anymore, but truth is, I care too much.
    ________________________________________________________

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 11:01 ]


    take risks

    Mae Belov

    “Of course she's gonna say she's happy for you and fake a smile. But look into those eyes, you broke her.”


    Opgelucht dat mijn maandag voorbij is, loop ik richting de Great Hall. Ik heb een ontzettende honger, maar zie tegelijkertijd enorm op tegen het alleen aan tafel zitten. Anderzijds kan ik dan gewoon eten zoveel ik wil. Er let toch niemand op mij, dus hoef ik niet bang te zijn dat mensen me een vreetzak gaan vinden ofzo.
    De lessen van vandaag vielen heel goed mee gelukkig, maar ik ben dan ook beter geworden sinds ik dat jaartje overnieuw moest doen. Blijkbaar had ik dat gewoon even nodig, want vanaf dat jaar haal ik steeds hogere punten. Een geluk bij een ongeluk, zal ik maar zeggen. Tijdens het lopen, merk ik half op dat er een meisje uit mijn jaar en ook uit Huffelpuf voor me loopt. Lydia, heet ze geloof ik. Wanneer ze zich omdraait en recht naar me kijkt, schrik ik op. Mijn ogen verwijden wat en ik kijk even achter me om zeker te zijn dat ze het tegen mij heeft. Ik ben een beetje achterdochtig over deze plotse vriendelijkheid, maar anderzijds heb ik Lydia eigenlijk nooit gemeen weten zijn en zeker niet tegen mij. Haar vriendelijke glimlach stelt me ook een beetje gerust en dus knik instemmend. Samen lopen we verder richting de Great Hall. Het is inderdaad wel fijn om niet meer alleen te hoeven lopen, al is het maar voor even.
    "Hoe vond je de lessen vandaag?" vraag ik na een tijdje zachtjes. Nu er iemand bij me loopt, moet ik wat proberen profiteren van de situatie natuurlijk en een gesprek aanknopen.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 12:13 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Feeling inspired


    Met grote passen liep ik door de lange gang in het kasteel.
    Ik wist dat het diner elk moment geserveerd kon worden, maar ik had geen honger.
    Daarentegen voelde ik me enthousiast en gemotiveerd wanneer ik dacht aan het werkstuk voor Potions dat ik nog moest maken.
    Ik wist dat mijn vriendinnen van Hufflepuff waarschijnlijk al in de Grote Zaal waren, toch weerhield me dat er niet van in mijn eentje naar de bibliotheek te wandelen.Ik wandelde door het kasteel met een gemaakte arrogantie en hoopte zo dat mensen
    niet met me in gesprek zouden gaan. Ik wilde studeren en had geen zin in praten over
    koetjes en kalfjes. In de bibliotheek was het rustig, ik zag Aiden zitten met een meisje van Gryffindor. Er verscheen een glimlach op mijn gezicht. Aiden was al jaren een goede vriend van me en hoewel ik zijn passie voor Quidditch niet deelde, konden we het ontzettend goed met elkaar vinden.
    Snel liep ik naar hun tafel, liet mijn tas met boeken op de grond vallen en ging naast Aiden zitten. Ik omhelsde hem kort ter begroeting en glimlachte toen. Zijn groene ogen keken me vriendelijk aan. 'Ik wist wel dat ik je hier kon vinden. Wat was je aan het doen?' vroeg ik nieuwsgierig
    .

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 15:38 ]


    I was an angel living in the garden of evil

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Aiden keek verbaasd op toen ik naast hem kwam zitten en heel even voelde ik mezelf ongemakkelijk. Zou hij wel op mij zitten te wachten? Misschien wilde hij wel met rust gelaten worden en dan zou ik opeens hem lastig vallen. Ik beet een beetje onzeker op mijn lip.
    'Heei,' zei hij terwijl hij zijn boek langzaam dicht sloeg en hem van zichzelf vandaan duwde. 'Ik was... aan het leren.' Hij draaide het boek om. Ik keek er even na.
    'Ehh- weet je toevallig hoe laat het is? Ik zit als sinds de ochtend in deze hoek- ik bedoel, sinds de middag. In de ochtend hadden we natuurlijk nog lessen...' Hij staarde een beetje voor zichzelf uit. 'Rond vier uur, iets in die richting.' Ik wist het antwoord niet zo goed.
    Ik kende Aiden eigenlijk helemaal niet zo goed, bedacht ik mij. Heel vreemd want wij zaten als zes jaar lang bij elkaar in de l;as en we aten elke dag samen aan dezelfde tafel. We zaten zelfs bij elkaar in het Quidditch team waar ik aanvoeder van ben! Toch praatten wij eigenlijk nooit.
    'Is- is het avondeten al gereserveerd?' vroeg hij terwijl hij zijn boek tegen zichzelf aandrukte. Ik schudde mijn hoofd maar net wanneer ik wilde reageren kwam er een meisje naast Aiden zitten. Ze omhelsden hem kort en glimlachte naar hem. Ze keek mij niet aan.
    'Ik wist wel dat ik je hier kon vinden. Wat wasje aan het doen?'
    Ik schoof een beetje ongemakkelijk heen en weer op mijn stoel en stond toen op. 'Doei,' zei ik snel en toen liep ik terug naar voren waar mijn spullen nog steeds op een tafel lagen. Ik voelde mezelf overbodig. Het was mij duidelijk dat meisje, ik dacht dat ze Charly of Charlotte of iets in die richting heette, een goede band met Aiden had en hoogstwaarschijnlijk had hij meer zin in met haar te praten dan met mij. Ik staarde een beetje naar mijn schoolwerk en besloot er maar snel aan te beginnen. Dan voelde ik mezelf niet zo eenzaam.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Acacia Pappalona
    6th years Prefect|embarassed|Walking around


    [face=times]Nadat ik nog drie keer sorry heb gezegd tegen het meisje en de taartjes in haar schoot min of meer zijn opgeruimd, heb ik al gelijk geen zin meer in de gebakjes. Ik sta op en loop terug naar mijn plaats. Een meisje van de Slytherins staat op en schreeuwt naar me: 'Zo, dat was handig van je Mudblood. Dat ze jou tot Prefect hebben benoemd!'
    Ik bedwing mezelf. Ik mag haar niet aanvallen en straffen kan ook niet, dus verman ik mezelf en richt me op mijn chocolademelk.
    Iets verderop zie ik dat Cadi met Wesley praat. Hij kijkt nogal moeilijk, maar ze lijken geen ruzie te hebben.
    [face]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2016 - 16:10 ]

    Charlotte Clearwater| 6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Feeling confused



    'Doei,' zei de blonde Gryffindor, waarna ze opstond en naar een andere tafel liep. Ik volgde haar met mijn ogen terwijl ze wegliep.
    'Sorry, Aid, als ik haar heb weggejaagd. Wat een knap meisje, zeg.' De woorden waren uit mijn mond gerold voor ik er goed en wel over na had gedacht. Toen zijn groene ogen me even aankeken, stamelde ik snel: 'mooi bedoel ik, een mooi meisje. Ze zit in jullie Quidditch team, toch?'
    Ik hoopte niet dat het opviel dat ik nerveus was. Hoewel Aiden en ik al jaren close waren, wist zelfs hij niets van het grootste geheim dat ik met me meedroeg. Hoewel ik jaren had geprobeerd om een relatie met een jongen aan te gaan of op z'n minst verliefd te worden op een jongen, was ik tot de conclusie gekomen dat ik echt op meisjes viel. Ik durfde hier niks van te laten merken, omdat ik bang was dat mensen me anders zouden gaan behandelen of niet meer met me om wilden gaan. Ik baalde ervan dat mijn aanwezigheid het meisje had afgeschrikt.
    Haastig stond ik op. 'Ik ga even tegen haar zeggen dat ze gewoon bij ons kan zitten. Ik zou het rot vinden als ze zich buitengesloten voelt,' deelde ik Aiden mede.
    .


    I was an angel living in the garden of evil


    Cadi Aderyn Dill
    Toen Wesley antwoordde dat hij helemaal niks, zelfs geen huiswerk, te doen had, verscheen er een kleine glimlach op mijn gezicht. Wellicht dat hij mij dan wel zou kunnen en willen helpen.
    'Ik vertrek zo naar de bruiloft van mijn broer' zei ik, om er dan toch maar vanaf te zijn. Ik wilde niet weg, niet van Hogwarts, niet van Wesley maar eigenlijk vooral niet van Geraint. Ik wist namelijk dat deze tijd waarin we elkaar niet zouden zien en waarschijnlijk ook niet zouden spreken, niet goed voor onze relatie zou zijn.
    'Maar ik heb het nog niet aan Geraint verteld...' vervolgde ik. Ik had een groot vermoeden hoe stom dit zou klinken, maar ik had geen andere keuze. Wesley was mijn beste vriend, de persoon die ik kon vertrouwen.
    'Ik kan het hem niet vertellen' vervolgde ik weer. Ik kon gewoon geen afscheid van hem nemen, omdat ik wist dat er een hele grote kans was dat dat het einde van onze relatie zou betekenen, vooral omdat ik een redelijke tijd weg zou zijn en onze relatie, onze "open relatie", zoals we het maar noemden, al zo fragiel was.
    'Zou jij het hem alsjeblieft kunnen vertellen?' besloot ik uiteindelijk. Ik hoopte maar dat Wes me snapte en dat hij me zou willen helpen.


    Keep your head up, keep your heart strong






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born



    Het leek alsof ze net antwoord wilde geven op mijn vraag, maar jammer genoeg kreeg ze de kans ervoor niet. Een andere meisje kwam naast mij zitten en al voordat ik kon zien wie het was, trok ze mij in een kleine omhelzing.
    'Ik wist wel dat ik je hier kon vinden. Wat wasje aan het doen?' Zei ze. Het was Char, natuurlijk. Een van de weinige vrienden die ik heb. Nu ik erover nadenk.. ik heb maar twee vrienden. Char en Liam. En dat was ook meer dan genoeg. Ik glimlachte naar Char en murmelde 'Heei,' voordat ik een blik naar de andere meisje, Jade wierp wie erg ogemakkelijk bleek te zijn. Waarom zou het..?
    Ik twijfelde of ik wat tegen haar moest zeggen of niet maar ook hiervoor kreeg ik de kans niet. Want al voordat ik een beslissing genomen had, stond ze op, murmelde ze 'Doei,' en liep al gauw van ons weg alsof ze hier nooit gekomen was.
    'Jade, je hoeft niet-'
    '-Sorry, Aid, als ik haar heb weggejaagd. Wat een knap meisje, zeg.'
    Knap? Ik ben niet zo erg goed in het herinneren van gezichten, maar ik denk nog wel dat ze knap was, ja. Niet op de romantische manier- ze is erg lief, en knap- mooi, bedoel ik. Ja. Ze was een mooie meid. Waarom, in Merlins naam, denk je hieraan Aiden? ik schudde met mijn hoofd en keek Char weer aan. Wacht- zij vond haar ook knap?
    'mooi bedoel ik, een mooi meisje.' Inderdaad. Een mooie meisje, Char. 'Ze zit in jullie Quidditch team, toch?'
    Ik keek haar maar met een lichte verwarring in mijn blik aan. Tenminste ben ik op dit moment voor een keer niet diegene die Awkward is.
    'Ik ga even tegen haar zeggen dat ze gewoon bij ons kan zitten. Ik zou het rot vinden als ze zich buitengesloten voelt,'
    Ik stond na haar ook op en legde gauw een hand op haar schouder.
    'Ik praat wel even met haar- ik bedoel, ik verondschuldig mij even en kom weer terug. Hoewel ik niets ergs gedaan heb- jij ook niet, hoor.. Ze is.. Zenuwachtig gewordn, ja. Ikkijkofhetgoedgaatmethaar.' De worden leken in elkaar te gaan waardoor het voelde alsof mijn tong uit mijn mond zou vliegen. Ik hoop maar dat Char het tenminste snapte, want ik draaide me om en liep Jade achterna. Tenminste, nadat ik mijn leesboek van het stoeltje oppakte en het met mij mee nam.

    Ze was nog net buiten de bibliotheek en ik begon haar naam al te roepen alsof we op 50 meter afstand stonden. Al voordat ze de hoek om kon lopen, kwam ik voor haar staan zodat ze stopte en perste meteen een glimlach tevoorschijn.
    'Je- je hoeft niet weg te gaan, kom bij ons zitten, kunnen we samen huiswerk maken. Ik bedoel, we volgen dezelfde vakken, of niet?'
    Ik bleef even stil staan en drukte de boek die ik in mijn hand hield wat tegen mij aan.
    'En.. Char zou jou ook best wel willen leren kennen, denk ik..'


    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."




    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 22:41 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Ik gooide mijn tas over mijn schouder. Huiswerk maken ging toch niet meer lukken dus besloot ik maar gewoon een rondje te gaan lopen op de hoop weer wat rustiger te worden. Ik was de laatste tijd zo druk in mijn hoofd dat het vervelend werd. Ik maakte mezelf letterlijk druk om alles, net zoals toe net toen ik mezelf opeens druk begon te maken of ik niet het derde wiel aan de wagen was. Ik was de laatste tijd zo onzeker geworden. Ik wist ook wel een beetje waar het aan lag maar alsnog, het moest snel over zijn. Ik liep de bibliotheek uit zo in gedachten gezonken dat ik Aiden eerst niet hoorde roepen. Ik merkte hem pas op toen hij recht voor mij stond met een boek in zijn handen gedrukt.
    'Je- je hoeft niet weg te gaan, kom bij ons zitten, kunnen we samen huiswerk maken. Ik bedoel, we volgen dezelfde vakken, of niet? En.. Char zou jou ook best wel willen leren kennen, denk ik..'
    Ik kon het niet laten om te glimlachen. Ik vond het heel lief dat Aiden mij achter na was gekomen. De laatste tijd had ik mij na omstandigheden nogal eenzaam gevoelt en dit maakte mij vrolijk.
    'Volgens mij wel ja,' knikte ik. 'Sorry dat ik toe net weg liep. Ik voelde mezelf een beetje overbodig. Niet dat jullie mij dat lieten voelen, zo voel ik mezelf nu eenmaal heel snel en ik zag dat jullie een goede band hadden en ik dacht misschien willen jullie met zijn tweeën zijn dus ik dacht ik ga weg is dat je vriendin? of zijn jullie gewoon vrienden?' Ik besefte dat ik begon te ratelen en dat er vast geen knoop aan vast hangen was. Ik haalde diep adem terwijl ik vurig wenste dat ik hem nu niet had afgeschrikt met mijn geratel. Toen ik na een keer diep ademen weer rustig was keek ik weer naar Aiden. 'Welk boek heb je daar eigenlijk?'


    "Ignite, my love. Ignite."






    Aiden Harrison

    20 • Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born



    'Volgens mij wel ja,' knikte ze met een glimlach. Ik keek even weg en begon zachtjes aan de bindwerk van het boek te friemelen. Het voelde erg oud aan..
    'Sorry dat ik toe net weg liep. Ik voelde mezelf een beetje overbodig. Niet dat jullie mij dat lieten voelen, zo voel ik mezelf nu eenmaal heel snel en ik zag dat jullie een goede band hadden en ik dacht misschien willen jullie met zijn tweeën zijn dus ik dacht ik ga weg is dat je vriendin? of zijn jullie gewoon vrienden?'
    Ik keek haar ietwat verbaasd aan voordat mijn glimlach weer tevoorschijn kwam. Is ze nerveus? Ze was nerveus, of niet? Nerveus voor wat? Voor mij? Ik knipperde even met mijn ogen voordat Jade mij weer aankeek. Haar ogen vielen op de boek die ik vasthield waardoor ik die wat liet dalen en het nog steviger vast begon te houden.
    'Welk boek heb je daar eigenlijk?'
    Ik schudde maar even met mijn hoofd en haalde onwillekeurig mijn schouders op.
    'Ik.. moet het leren, voor the history of magic.' Een leugen, ja. Maar het blijft een feit dat ik door deze boek mijn concentratie niet op mijn leerwerk kan gaan houden.
    'En we zijn alleen vrienden,' murmelde ik dan en perste mijn lippen even op elkaar. Lijkt het echt waar alsof we een relatie hebben? We zijn wel close ja, maar ik zie haar meer als een zusje en ik denk dat zij er ook hetzelfde over denkt. En nu ik erover nadenk: ik wil haar nu niet alleen laten of buitensluiten. Ze zit nu alleen in de bieb en wacht nog op mij..
    'Ik bedoel, ze doet soms wel alsof wij een relatie hebben.. met al die omhelzingen en die snoezige woorden..' ik stopte halverwege mijn zin en keek haar met een vriendelijke glimlach aan.
    'Wil je misschien bij ons komen zitten? Of wilde je ergens heen gaan? Niet- niet dat ik- wij je gaan volgen.. of we kunnen alvast naar de great hall gaan, als je dat fijn vind.'
    Ik voelde me ietwat zenuwachtig worden, wat ik niet liet zien en naar de leegte achter haar staarde. Het is en blijft een feit: ik kan simpelweg niet omgaan met meiden. Of met mensen in het generaal, exclusief Char en Liam.

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."



    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    • LIAM SCOTT HARRIS •
    ______________________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the Great Hall




    Liam nam een slok van zijn pumpkin juice en keek om zich heen. Overal waren mensen aan het praten en groepjes en hij voelde zich opeens merkwaardig alleen, zo aan die lange afdelingstafel. Aiden was vast nog in de bieb, of nouja, daar was hij nog toen Liam de bieb verliet.
    Iets verderop aan de tafel zag Liam Wesley tegen Cadi praten. Zo te zien waren ze diep in gesprek, en hij had niet de behoefte zich ermee te gaan bemoeien.
    Liam rommelde wat in zijn schooltas en trok zijn potionsboek eruit. Zijn droom om auror te worden leek steeds meer in duigen te vallen nu hij zo bagger was in transfiguration in potions. Het waren nooit zijn beste vakken, maar voor potions haalde hij eerder nog wel redelijke cijfers. Maar nu leek juist alles de verkeerde kant op te kantelen. Het viel voor hem te hopen dat hij niet de enige was met dit probleem, als meer mensen het hadden was het misschien normaal.
    Hij bladerde wat door het boek om probeerde zich te herinneren wat op het bord stond. 'Wat is het belangrijkste ingrediënt van het elixer van euforie?' Het was vast en zeker het ingrediënt wat ervoor zorgde dat je je vrolijk en gelukkig voelde, maar als hij dat als antwoord zou geven zou hij zijn huiswerk sowieso overnieuw moeten doen. En dit was nog maar vraag 1.
    Geïrriteerd klapte hij het boek weer dicht. Waarschijnlijk wist alleen de bieb het antwoord, alleen hij had totaal geen interesse om daar weer heen te gaan, nadat hij de halve dag daar aan een werkstuk had besteed.

    Liams oog viel weer op Wesley en Cadi, die nog steeds aan het praten waren. Liam besefte zich ineens dat het een best wel facepalm-moment was. Wesley was erg sterk in transfiguration en hij had gewoon aan hem wat informatie kunnen vragen voor zijn werkstuk. Misschien was Wesley ook wel goed in potions, bij potions lette Liam niet zoveel op anderen. Liam stond op en plofte een paar stoelen verder weer neer.
    'Hey, Wes, hoe gaat het?' Zei hij met een grijns.
    En nu hoopte hij stiekem dat Wesley hem kon helpen met zijn berg huiswerk. En anders moest hij maar eens opzoek gaan naar Aiden, wellicht kon die hem redden van weer 5 uur in de bieb zitten.


    ____________________________________

    My attitude is based on how you threat me.
    ____________________________________

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 19:18 ]


    take risks

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Hij schudde met zijn hoofd en haalde zijn schouders op.
    'Ik... moet het leren, voor the history of magic,' zei hij. Ik knikte maar ik wist dat hij loog. Ik kende het boek. Ik had het zelf namelijk als een keer gelezen alleen ik kon even niet op het titel komen. Aiden hield het zo vast alsof hij het bewaakte en daarom kon ik ook niet de titel zien.
    'En we zijn alleen vrienden,' beantwoorde hij mijn vraag. Ik beet op mijn lip. Ik had gehoopt dat hij die vraag niet gehoord had. Ik was altijd stellig van mening geweest dat jongens en meisjes gewoon vrienden konden hebben en vond het zelf irritant als iemand vroeg of ik een relatie had met een van mijn vrienden en nu deed ik het zelf. 'Ik bedoel, ze doet soms wel alsof wij een relatie hebben... met al die omhelzingen en die snoezige woorden...' Hij stopte even in zijn zin en glimlachte vriendelijk. 'Wil je misschien bij ons komen zitten? Of wilde je ergens heen gaan? Niet- niet dat ik- wij je gaan volgen.. of we kunnen alvast naar de great hall gaan, als je dat fijn vind.'
    Ik glimlachte vriendelijk terug. 'Sorry van mijn vraag over die relatie. Ik vind het zelf altijd vervelend als mensen dat vragen en ik begrijp ook niet zo goed waarom ik het vroeg.' Ik haalde mijn hand door mijn haar en glimlachte nog een keer. 'Ik ga mee terug naar bibliotheek. Ik was niet echt van plan om ergens heen te gaan. Ik moet eigenlijk huiswerk maken maar ik heb op dit moment niet de concentratie. Daarnaast lijkt het mij heel leuk om bij jullie te komen zitten. Charlotte ken ik alleen van een paar vakken die we samen hebben en jou spreek ik eigenlijk alleen op het Quidditch veld en dat is best vreemd.'
    Het klopte, het was vreemd dat ik sommige mensen uit mijn team niet zo goed kende. Ik was al twee jaar Captain! Ik liep richting de bibliotheek.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2016 - 18:06 ]


    "Ignite, my love. Ignite."