• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Het zou me niets verbazen als het er economisch in Groot Brittannië nu even een tijdje op achteruit gaat. Maar voor de rest, geen idee.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ja, best wel heftig, had het eigenlijk niet verwacht.
    Premier Cameron heeft inmiddels aangegeven op te stappen.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik vind dit héél kut, want mijn vriend is hier op een Brits paspoort. Hij zal nu waarschijnlijk terug moeten...


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik denk dat het wel even iedereen wakker schudt en heel eerlijk, dat mocht ook wel even. Er waren ook mensen die voor uit de EU stemden om dat te bewerkstelligen. Niet omdat ze per se uit de EU wilden. Dus ik ben nu wel heel benieuwd wat er nu echt gaat gebeuren. Dit is immers enkel nog de uitslag van de stemming. We weten nog niet wat de precieze acties van iedereen gaan worden.
    Ik ben op zich overigens best pro EU, maar er zitten gewoon echt problemen aan het systeem. Als alle Polen uit hun land trekken lijkt mij bijvoorbeeld dat er toch echt iets mis is en dat land niet voldoende voldoet aan de eisen. Althans daar zou toch even goed naar gekeken moeten worden bijvoorbeeld. De EU is niet bedoeld om economische vluchtelingen te stimuleren. Problemen in de landen zelf moeten opgelost worden. Ze moeten niet verplaatsen. En zo zijn er nog wel meer van die problemen.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vraag me alleen af of ze er nu ook echt uit gaan stappen of niet. :') Oke er is inderdaad een stemming geweest, maar zetten ze daarin door? Dat snap ik eigenlijk niet zo goed. En daarbij vind ik Engeland niet zo'n groot verlies voor de EU. Ze maken het van binnenuit kapot. Daarbij, ze zullen toch opnieuw handelsverdragen met de EU moeten maken en die zullen éxact dezelfde voorwaarden als voordien moeten hebben. Ik denk dat het daar nu even serieus achteruit gaat gaan qua welvaart.


    What would Emma do?

    Ik ben heel erg teleurgesteld, maar ik was er ook al bang voor. De meesten in mijn omgeving waren tegen Europa en dat was in Londen, waar voor Europa is gestemd. Ik denk dat het nu alleen maar slechter zal gaan met Groot-Brittannië.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik had eigenlijk niet verwacht dat het werkelijk zou gebeuren... Nou ja, nu is het maar afwachten of ze echt uit de EU stappen en wat de gevolgen voor iedereen zullen zijn.


    Your make-up is terrible

    Als ze eruit gaan stappen, zal dat nog zeker twee jaar duren. Hadden ze gisteren bij het journaal uitgelegd. Moet nog eerst met Europese Unie en alle landen waarmee een handelsverdragen zijn om de tafel gaan zitten voor afspraken.

    Ik ben overigens niet perse pro EU, maar wat ik er zo van heb meegekregen, zie ik toch meer nadelen als voordelen om eruit te stappen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Meh. Zowel de Britten als wij gaan het de komende jaren wat moeilijker krijgen. Ik sluit niet uit dat er meer landen zullen volgen. De economie gaat vol onderuit. Joepie. Wat ik ook heel bout vond is dat de meerderheid onder de 50 gestemd heeft voor het blijven. Zij zijn de toekomst, maar die toekomst wordt nu dus bepaald door de oude generatie. Dat vind ik persoonlijk best wel harsh.


    The truth is out there.

    Assassin schreef:
    Ik had eigenlijk niet verwacht dat het werkelijk zou gebeuren... Nou ja, nu is het maar afwachten of ze echt uit de EU stappen en wat de gevolgen voor iedereen zullen zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik weet er weinig tot niets van eigenlijk, ik kan niet eens de voor en nadelen opnoemen van als het wel/niet gebeurd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nou jongens, mijn vader weet wat er gaat gebeuren. Het wordt een ramp scenario waarin iedereen achteruit gaat, de waarde van de pond mega gaat kelderen en nooit meer omhoog zal gaan, de waarde van de Euro zal kelderen en niet meer omhoog zal gaan en hij ziet de boten met vluchtelingen al op de Noordzee, kampen bij de grenzen, verdronken mensen, noem maar op. En als je zegt dat er nog geen harde beslissingen zijn genomen en de onderhandelingen nog moeten beginnen, je niet eens zeker weet wat er besloten gaat worden en wat de afspraken gaan worden, zegt hij dat dat onzin is en dat je al weet dat dit gaat gebeuren. Jap. Ik heb echt een slimme vader -_- Hij was helemaal boos toen ik hem duidelijk probeerde te maken dat uiteindelijk de EU toch wel zijn eigen hachje gaat redden en samen met Groot Britannië opzoek gaat naar een zo goed mogelijke uitkomst. Misschien dat sommigen nu hard reageren om een voorbeeld te zetten, maar uiteindelijk draait het allemaal om geld en Rutte heeft dit ook nu al gezegd, dat ze een zo stabiel mogelijke situatie gaan zoeken waarin iedereen hier zo goed mogelijk uit komt. Het gaat inderdaad niet beter worden, maar dit is wel heel overdreven, pap.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb er geen verstand van, en het doet mij niet echt wat.

    Het zal heus, vooral in het begin, voelbare gevolgen hebben maar ik geloof nooit dat de rest van de EU helemaal instort enkel omdat GB 'm peert. We zijn echt wel sterker dan dat en het komt echt wel goed. Vind het wel jammer, maar ja.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het heeft inderdaad zijn voor- en nadelen, maar ik denk dat de Britten hier ook een voorbeeld kunnen geven voor andere landen. Als de Britten eruit kunnen, waarom zou een ander land dat dan niet kunnen? Het zou dus gevaarlijk kunnen zijn. En om dan nog maar te zwijgen over de hele economische shizzle die ze nu in gang hebben gezet, de Schotten die nu een beetje bedrogen werden na hun eigen referendum,... Ik ben niet echt een voorstander van de Brexit.

    Hopelijk beseffen ze dat als ze er daadwerkelijk uitstappen, het ook definitief is.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.