• De politie heeft een zelfgemaakte IS-vlag gevonden bij de zeventienjarige vluchteling uit Afghanistan die maandagavond in Duitsland treinreizigers toetakelde met een bijl. Daarbij raakten vier slachtoffers zwaargewond. De jongeman werd neergeschoten door de politie. “Het leek op een slachthuis”, aldus een getuige. Ondertussen heeft terreurbeweging IS de aanslag opgeëist. Dat meldt Amaq, het persagentschap van IS.
    De feiten speelden zich rond 21.15 uur af op een trein ter hoogte van Heidingsfeld (Würzburg). De politie laat weten dat bij de aanval vier personen zware verwondingen hebben opgelopen en één slachtoffer lichtgewond raakte. Veertien personen verkeerden in shock. Onder de slachtoffers is ook één toerist uit Azië, aldus de Duitse nieuwssite Bild.de.



    IS-vlag
    De aanvaller was een zeventienjarige Afghaan. Dat heeft de Beierse minister van Binnenlandse Zaken Joachim Hermann gemeld aan televisiezender ARD. Volgens de eerste berichten zou hij als niet-begeleide minderjarige vluchteling naar Duitsland zijn gekomen en leefde hij bij een pleeggezin. Hij riep "Allah Akbar" tijdens zijn aanval, aldus Hermann. "Bij hem thuis werd ook een handgeschilderde vlag van terreurorganisatie Islamitische Staat gevonden."

    Na de aanval sloeg de dader op de vlucht, aldus Hermann. Een SWAT-team van de politie - dat toevallig in de buurt was - startte de achtervolging. Toen de tiener de politie wilde aanvallen, openden de agenten het vuur en doodden ze de dader. De politie gaat ervan uit dat de jongeman alleen handelde.

    De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken verklaarde wel al dat het “waarschijnlijk om een islamistische aanval gaat”. De lokale autoriteiten bevestigen echter dat enkel de definitieve conclusies van het onderzoek daarover uitsluitsel zullen brengen. “Wat heeft hij de laatste dagen en weken gedaan? Wat is er bekend over zijn omgeving? Dat zijn allemaal dingen die nu onderzocht worden zodat we ons een beter beeld kunnen vormen”, zei de minister.


    "Nooit zoveel bloed gezien"
    "Ik heb in heel mijn leven nog nooit zoveel bloed gezien", getuigt een buurtbewoner in Bild. "Ik zal geen oog dicht doen de komende nacht." Volgens een passagier leek de wagon na de aanval "op een slachthuis". "De vloer, de stoelen, alles was bedekt met bloed."

    Twee maanden geleden was er al een soortgelijke aanval op een trein in Grafing, in de buurt van München. Een 27-jarige man doodde toen een 56-jarige passagier met een mes, drie anderen raakten zwaargewond. De dader werd opgenomen in een psychiatrische kliniek.

    Bron: Gazet van Antwerpen


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eerst Nice, dan de staatsgreep en nu dit.. Waar gaat het heen met de wereld?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Tbh, IS eist alles op wat er gebeurt. Volgens mij heeft die van Nice niets te maken met de IS. Dit is enkel maar gratis publiciteit voor hen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Tbh, IS eist alles op wat er gebeurt. Volgens mij heeft die van Nice niets te maken met de IS. Dit is enkel maar gratis publiciteit voor hen.

    De politie had wel dingen van de IS gezien in de kamer van de verdachte. Maar waarschijnlijk was die man al gek en zoekt IS mensen die al gek waren. Dus ook zonder IS zou hij het gedaan hebben.

    Zeventien jaar... Is wel erg jong.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Vreselijk ):


    26 - 02 - '16

    Fictionalworld schreef:
    (...)
    De politie had wel dingen van de IS gezien in de kamer van de verdachte. Maar waarschijnlijk was die man al gek en zoekt IS mensen die al gek waren. Dus ook zonder IS zou hij het gedaan hebben.

    Zeventien jaar... Is wel erg jong.


    Maar IS zou een zeventienjarige deze opdracht niet geven. Dikke kans dat IS sowieso nooit van deze jongen gehoord heeft. Als IS een aanslag pleegt, doen zij dit vaak met bommen en machinegeweren, en streven zij naar een hoog dodenaantal. Denk dat dit gewoon een radicale jongere was met een aantal steekjes los.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Vikernes schreef:
    (...)

    Maar IS zou een zeventienjarige deze opdracht niet geven. Dikke kans dat IS sowieso nooit van deze jongen gehoord heeft. Als IS een aanslag pleegt, doen zij dit vaak met bommen en machinegeweren, en streven zij naar een hoog dodenaantal. Denk dat dit gewoon een radicale jongere was met een aantal steekjes los.


    Dat denk ik ook..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Rayquaza schreef:
    Vreselijk ):


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Een zeventienjarige. Een zeventienjarige.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vikernes schreef:
    (...)

    Maar IS zou een zeventienjarige deze opdracht niet geven. Dikke kans dat IS sowieso nooit van deze jongen gehoord heeft. Als IS een aanslag pleegt, doen zij dit vaak met bommen en machinegeweren, en streven zij naar een hoog dodenaantal. Denk dat dit gewoon een radicale jongere was met een aantal steekjes los.


    Waarschijnlijk was het wel voor IS, maar niet in opdracht van. IS heeft geloof ik ooit een soort algemene oproep gedaan, en als reactie daarop doen extremisten dit soort dingen.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Jesus fucking Christ. Gelukkig zijn er geen doden gevallen. IS heeft die opdracht niet gegeven, dat weten we allemaal, maar die mensen doen dat wel uit naam van IS. Dat is even erg. Fuck.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik word er zo boos en ter gelijkertijd verdrietig van dat mensen zo radicaliseren en zulke idiote dingen doen. Bah. ):


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    Een zeventienjarige. Een zeventienjarige.

    Dat was precies wat ik dacht toen gisteren meer nieuws kwam. Op dit punt maakt het me niet meer uit wie wat voor wie deed, dit was een kind.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Dat was precies wat ik dacht toen gisteren meer nieuws kwam. Op dit punt maakt het me niet meer uit wie wat voor wie deed, dit was een kind.


    Blijkt nu ook dat zijn vriend was verongelukt in Afghanistan en hij dit uit wraak deed.

    Link naar de website fok.nl met het artikel

    Ik vraag me vooral gewoon af hoe geïndoctrineerd zulke mensen moeten zijn en in wat voor een soort tunnelvisie ze leven dat ze medemensen kunnen doden en zelfs geen wroeging voelen, gezien het hoge aantal slachtoffers ga ik er vanuit dat hij geen moment heeft getwijfeld/spijt had. Waarschijnlijk is hij zo ver in zijn eigen waanzin, dat hij alle niet-geradicaliseerde islamieten niet meer als volwaardige medemens ziet, maar als onmens ofzoiets. Dat maakt het afslachten van mensen voor hem 'oké'.
    Het is vooral erg en intrigerend hoe kwetsbaar de mens eigenlijk is voor haat en het uiten van haat, aangestuurd door extremistisch geloof. De geschiedenis herhaalt zich, maar we leren er toch niet uit. Dat is natuurlijk wel gemakkelijk gezegd.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys