• Want Elfia Arcen 2016 komt eraan!


    Ik heb helaas nog geen mooie foto's, die komen er nog wel aan, want we moeten onze Facebook pagina natuurlijk af en toe ook updaten, maar ik ga deze week weer beginnen met de cosplay stress. Oftewel, mijn halve dagen zullen bestaan uit knutselen, naaien en weet ik veel wat, om voor Elfia Arcen in september mijn outfit af te krijgen.
    Ik heb vandaag hout geregeld en mijn vader gevraagd waar hij de boor, de schroeven en ander gereedschap had verstopt en ben bezig met een borstplaat. Ik heb ook al een laken klaarliggen, om een eerste versie van het stoffen deel van het kostuum te maken, want het moet grotendeels van leer worden en leer is duur, dus ik weiger het te verpesten met mijn crapy naai skills en hoewel het patroon minder ingewikkeld is dan de broek van Amber uit Sucker Punch, is het een vrij lastig patroon (ik maak mijn patronen overigens zelf, voor de geïnteresseerden). Eerst een oefen versie deze week maken ^^

    Ik ga dus na Sucker Punch met Arcen vorig jaar en Warrior Winx in Haarzuilens dit jaar, weer met de Charmix groep. FeorgeWeasley doet ook gezellig mee, whoop. Zijn er nog meer mensen druk bezig met een cosplay? Of hebben jullie plannen? Of misschien hebben jullie zelfs al wel iets af? Share it! I am curious! Oh laten we een lijst bijhouden, want dat is cool ^^

    Cosplayers:
    Anna/GredWeasley

    Lisa/FeorgeWeasley
    Thor - Elfia Arcen Zondag
    Mega Mindy - Elfia Arcen Zaterdag
    Bucky - Elfia Arcen Zondag

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 15:02 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ga misschien steampunk ofzo ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik ga misschien steampunk ofzo ^^


    Dat lijkt me zo gaaf!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Rivailles schreef:
    (...)

    Dat lijkt me zo gaaf!


    Ik heb nog geen idee hoe ik het ga aanpakken, maar ik moet vast wel in een jaar wat aan elkaar kunnen naaien ^^ Korsetten enzo kun je nog vinden op aliexpress ofzo en een vriednin van mij heeft van een oude waterpistool een steampunk-gun gemaakt. Zo eentje:


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Oh wauw, dat ziet er echt leuk uit! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat ^^


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Ook al characters die je dan graag zou willen doen? c:

    Ik heb er een heleboel die ik wil doen, maar ik weet nog niet welke. Dat zie ik dan wel als ik ga.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    JA ELFIA ARCEN

    Wilde er ook al een topic over maken maar toen zag ik dit topic haha.

    Een paar vriendinnen van mij gaan best vaak naar van die conventies en ik dacht: de volgende keer ga ik ook mee. Ik ben nog nooit op Elfia/Castlefest/Keltfest/whatever geweest dus als we gaan wordt dat mijn eerste keer, haha.

    Ik weet nog niet 100% zeker of ik ga, ik heb iig vrij gevraagd van m'n werk en we zijn al een beetje aan 't kijken hoe we 't gaan doen met reizen enzo. Een vriendin wil heel graag op zaterdag omdat dat volgens haar het leukst is, maar ik en een andere vriendin kunnen door sport en hobby's alleen op de zondag.

    Als ik ga, dan ga ik als Elphaba uit de musical Wicked haha. Nu hopen dat 't dan droog is. M'n cosplay heb ik wel een beetje bij elkaar, schmink (hoop dat het nog genoeg is), heksenhoed, zwarte jurk, zwarte legging (maar misschien dat ik een groene panty ga kopen voor bij m'n cosplay, idk), zwarte schoentjes (waar ik echt niet de hele dag op kan lopen, met Halloween lukte 't ook niet en dat was slechts een avond, dus daar moet ik wat voor zoeken) en groene sokken. Misschien dat ik in nog wat dingen moet gaan investeren, want 't is niet echt een perfecte lookalike ofzo :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ga ook - of course haha - en ik ben al druk bezig met mijn Avengers cosplay hehe. Ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Welke Avengers doen jullie?

    [ bericht aangepast op 14 aug 2016 - 19:59 ]


    Your make-up is terrible

    Iwan schreef:
    Wat leeeuk! Ik zou het zelf ook graag willen, maar ik kan het zelf niet maken en kopen is zo duur!


    Oefening baart kunst ^^ Ik ben zelf ook maar een beginneling, dit is nu de derde keer dat ik zelf iets probeer te maken. Ik improviseer de helft van de tijd en maak veel gebruik van youtube tutorials en sites waar hele uitleggen staan ^^


    Rivailles schreef:
    (...)

    Ik ga met m'n zusje als twee personages uit Hetalia (een anime) c:


    Nice!

    Manami schreef:
    Voor mij is het haast het hele jaar lang cosplay stress hehe. Ik ben eigenlijk gewoon verslaafd aan conventies.
    Op het moment ben ik bezig met mijn 9e cosplay, denk ik. Ze moet af zijn voor Abunai (dat is over twee weken).

    Ik weet nog niet of ik naar Arcen ga eigenlijk. Het gaat waarschijnlijk afhangen van hoe veel geld ik overhou. cx
    Cosplay is denk ik wel een van mijn grootste passies. Het liefste maak ik het zelf, maar als het me te lastig wordt, of ik kan geen geschikte stof met het juiste patroon vinden, dan ga ik wel over op kopen. ^^ Mijn Kotori Minami Cheerleader cosplay heb ik bijvoorbeeld gekocht, terwijl ik mijn Morgiana cosplay zelf heb gemaakt. Ik heb inmiddels ook al meer dan 10 verschillende pruiken, haha.

    Ik laat het ook zeker even weten als ik besluit om naar Elfia te komen. (:


    FOTO's! c:

    Assassin schreef:
    (...)

    Jaa, dat is ook heel erg leuk! We hebben nog wel even, maar het kost wel tijd om zo'n vijf kostuums zelf te maken, haha. Het is ook lastig om op een goede optie te komen die niet al te moeilijk is. Mijn moeder kan veel, maar ook niet alles.

    Alle ideeën van anderen zijn altijd welkom, tho. 8D


    Nu ja met heel de Pokémon go hype kan je natuurlijk als een Pokémon team gaan, maar erg origineel is dat niet denk ik haha. Wij willen met de groep mogelijk de volgende keer als Avatar legend of Aang personages gaan. Ditmaal dus Avengers, vorige keer onze eigen Winx Warrior versie en die keer daarvoor Sucker Punch. Idk waar je allemaal fan van bent? Je kan ook allemaal als zombie historische figuren of bekende overleden zangers/zangeressen gaan :') Of als personages van de Nachtwacht Ik heb hier een nachtwacht staan, vandaar de inspiratie, sorry, of als personages uit een kinderprogramma zoals Fairy OddParents of Jimmy Neutron oid.

    Erlebnis schreef:
    Was ik maar zo goed in cosplay dingen maken als jij D:


    Nawh dankjewel (bloos) enkele van mijn groepsleden zijn echt veel beter though, maar goed. Ik doe mijn best ^^

    Laleah schreef:
    Ik ga misschien steampunk ofzo ^^


    Ah nice!

    Derks schreef:
    JA ELFIA ARCEN

    Wilde er ook al een topic over maken maar toen zag ik dit topic haha.

    Een paar vriendinnen van mij gaan best vaak naar van die conventies en ik dacht: de volgende keer ga ik ook mee. Ik ben nog nooit op Elfia/Castlefest/Keltfest/whatever geweest dus als we gaan wordt dat mijn eerste keer, haha.

    Ik weet nog niet 100% zeker of ik ga, ik heb iig vrij gevraagd van m'n werk en we zijn al een beetje aan 't kijken hoe we 't gaan doen met reizen enzo. Een vriendin wil heel graag op zaterdag omdat dat volgens haar het leukst is, maar ik en een andere vriendin kunnen door sport en hobby's alleen op de zondag.

    Als ik ga, dan ga ik als Elphaba uit de musical Wicked haha. Nu hopen dat 't dan droog is. M'n cosplay heb ik wel een beetje bij elkaar, schmink (hoop dat het nog genoeg is), heksenhoed, zwarte jurk, zwarte legging (maar misschien dat ik een groene panty ga kopen voor bij m'n cosplay, idk), zwarte schoentjes (waar ik echt niet de hele dag op kan lopen, met Halloween lukte 't ook niet en dat was slechts een avond, dus daar moet ik wat voor zoeken) en groene sokken. Misschien dat ik in nog wat dingen moet gaan investeren, want 't is niet echt een perfecte lookalike ofzo :')


    Oh leuk! Ik heb ook Wicked Witch gedaan (niet echt Elphaba, hoewel die jurk maken wel nog op mijn bucket list staat omfg, maar die is like super gecompliceerd dus tja dat is echt voor ooit. Iedereen noemde mij wel Elphaba though en bereid je voor op mensen die je vragen te zingen :p ).

    Assassin schreef:
    Welke Avengers doen jullie?


    We hebben een Captain America, een Ironman, een Bucky, een Black Widow, een Hawkeye, een Scarlet Witch, een Thor en een Loki.
    En ik hoop toch zeer zeker dat de beginselen van mijn breastplate al verraden wie ik ga worden ghehehe, maar
    Ik ben Thor *zwiept blond haar over schouder*. Eindelijk eens geen pruik whoop ^^ Het is vandaag erg lekker weer, dus ik ga vandaag maar eens beginnen met hout zagen voor Mjölnir, die dikker en groter moet worden dan dat hij nu is ^^

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 10:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Assassin schreef:
    Welke Avengers doen jullie?

    Bucky/The Winter Soldier ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zo awesome. 8D Ik ben echt benieuwd naar jullie groepsfoto.


    Your make-up is terrible

    Het begin is er (:

    [ bericht aangepast op 20 aug 2016 - 18:58 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zo gaaf dat jullie alles zelf maken! ^^
    MT


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik kom ook sweeties... Als kill bill of yuno uit Death note. Ik weet nog niet welke dag


    What is mine is mine... AND I'M READY TO KILL FOR IT!

    GredWeasley schreef:
    (...)

    FOTO's! c:


    Ik heb dit weekend op Abunai 2 fotoshoots gehad met cosplays die ik zelf heb gemaakt. Het is nog eventjes wachten op de foto's, als ik ze terug heb zal ik het resultaat laten zien. (:


    Medb - Pronouced as [me-èv]