• Want Elfia Arcen 2016 komt eraan!


    Ik heb helaas nog geen mooie foto's, die komen er nog wel aan, want we moeten onze Facebook pagina natuurlijk af en toe ook updaten, maar ik ga deze week weer beginnen met de cosplay stress. Oftewel, mijn halve dagen zullen bestaan uit knutselen, naaien en weet ik veel wat, om voor Elfia Arcen in september mijn outfit af te krijgen.
    Ik heb vandaag hout geregeld en mijn vader gevraagd waar hij de boor, de schroeven en ander gereedschap had verstopt en ben bezig met een borstplaat. Ik heb ook al een laken klaarliggen, om een eerste versie van het stoffen deel van het kostuum te maken, want het moet grotendeels van leer worden en leer is duur, dus ik weiger het te verpesten met mijn crapy naai skills en hoewel het patroon minder ingewikkeld is dan de broek van Amber uit Sucker Punch, is het een vrij lastig patroon (ik maak mijn patronen overigens zelf, voor de geïnteresseerden). Eerst een oefen versie deze week maken ^^

    Ik ga dus na Sucker Punch met Arcen vorig jaar en Warrior Winx in Haarzuilens dit jaar, weer met de Charmix groep. FeorgeWeasley doet ook gezellig mee, whoop. Zijn er nog meer mensen druk bezig met een cosplay? Of hebben jullie plannen? Of misschien hebben jullie zelfs al wel iets af? Share it! I am curious! Oh laten we een lijst bijhouden, want dat is cool ^^

    Cosplayers:
    Anna/GredWeasley

    Lisa/FeorgeWeasley
    Thor - Elfia Arcen Zondag
    Mega Mindy - Elfia Arcen Zaterdag
    Bucky - Elfia Arcen Zondag

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 15:02 ]


    Happy Birthday my Potter!

    DoII schreef:


    Done! *cheers*

    Niceeeeeeeeeee!
    Ik heb zelf een keer een Bucky-cosplay gedaan maar toen was ik te lui en heb ik gewoon een zilver-achtig shirt gebruikt en die mouw zo getekend dat het op die arm leek haha.

    Door ziekte ben ik zeer op achter gekomen met mijn kleding (Mjölnir is immers af), maar ik heb vandaag ondanks dat ik nog steeds niet helemaal beter ben toch even flink door gebikkeld. Morgenavond ga ik de cape maken en aan de stukken zetten die ik vandaag gemaakt heb. Het ziet er atm echt uit als een badbak, door de flap die aan de voorkant hoort :') Overigens zie je op de foto's niet dat ik ook al de achterkant van het "shirt" heb, dus er ontbreken nog wat dingen, maar die zijn nog niet echt interessant voor op de foto. Dit is daarnaast de eerste keer dat ik met een naaimachine werk 0.0 Weer wat geleerd dus.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 7:26 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Wow, jullie zijn echt super creatief. In the meantime heb ik nog steeds geen blauwe broek gevonden en geen witte coltrui, dus mijn Sadness cosplay wordt een faal :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Wow, jullie zijn echt super creatief. In the meantime heb ik nog steeds geen blauwe broek gevonden en geen witte coltrui, dus mijn Sadness cosplay wordt een faal :')


    Awh. Ik zou zeggen maken, maar daar is nu nog wel héél weinig tijd voor :/ Ik zit zelf al in de stress. Kon je ook niks op het internet vinden dat je kon bestellen?

    Overigens leer ik steeds meer wat betreft het zelf maken. Het is vooral goed nadenken, uittekenen en proberen c: Oh en meten. Meten is weten.


    Happy Birthday my Potter!

    Het ziet er allemaal super awesome uit. 8D

    Voor een witte coltrui en een blauwe broek moet je gewoon naar een tweedehands winkel gaan, liefst een kringloopwinkel. Die van mij verkoopt dat in dozijnen, haha.


    Your make-up is terrible

    Jullie zijn echt goed bezig gewoon! Zo creatief!
    En super dat je voor het eerst met de naaimachine hebt gewerkt, Anna. Ging het beter dan je had verwacht? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wauw, echt heel mooi!


    I don't understand that reference. - Castiel

    Thanks allemaal! Ik ben ondertussen alweer wat verder gedaan, maar moet mij nu helaas eerst aankleden en zo, want college :/

    Gibbs schreef:
    Jullie zijn echt goed bezig gewoon! Zo creatief!
    En super dat je voor het eerst met de naaimachine hebt gewerkt, Anna. Ging het beter dan je had verwacht? ^^


    Jap, want ik heb hem nog niet gesloopt. Daar was ik voornamelijk bang voor. Oh of dat ik dingen aan elkaar vast zou naaien die niet aan elkaar moesten per ongeluk en dit vervolgens niet meer los kreeg :')


    Happy Birthday my Potter!

    Thunderfvck schreef:
    Het ziet er allemaal super awesome uit. 8D

    Voor een witte coltrui en een blauwe broek moet je gewoon naar een tweedehands winkel gaan, liefst een kringloopwinkel. Die van mij verkoopt dat in dozijnen, haha.


    Ja, ik zit een beetje met mijn maat :c Kan nooit wat vinden. Maar als het echt niet lukt, heb ik nog twee reserve cosplays liggen, dus komt goed ^^[

    Ik begin trouwens echt ontzettend hyped te raken!
    (nerd)

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 12:50 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oké, drama. Geen trui meer gevonden voor Sadness, alleen een witte trui zonder col. Kan ik nog mee leven. De broek ook niet gevonden dus nu moet ik een spijkerbroek aan. Al met al vind ik het zelf echt helemaal niks. En daar komt nog bij dat de make-up echt een ramp is. De schmink dekt niet zoals ik zou willen. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Kan nieuwe schmink zoeken maar dan blijft het alsnog dat de broek totaal niet matched. Misschien ben ik gewoon een zeikerd. Wat vinden jullie? let niet op m'n hoofd want @###^#@% en had m'n nek niet geschminkt)




    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Awwww zo leuk! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bloodborne schreef:
    Oké, drama. Geen trui meer gevonden voor Sadness, alleen een witte trui zonder col. Kan ik nog mee leven. De broek ook niet gevonden dus nu moet ik een spijkerbroek aan. Al met al vind ik het zelf echt helemaal niks. En daar komt nog bij dat de make-up echt een ramp is. De schmink dekt niet zoals ik zou willen. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Kan nieuwe schmink zoeken maar dan blijft het alsnog dat de broek totaal niet matched. Misschien ben ik gewoon een zeikerd. Wat vinden jullie? let niet op m'n hoofd want @###^#@% en had m'n nek niet geschminkt)





    Zorg ervoor dat je een basis onder je schmink doet, zoiets als een primer of anders een extra laag blauw die je eerst laat opdrogen?


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Zorg ervoor dat je een basis onder je schmink doet, zoiets als een primer of anders een extra laag blauw die je eerst laat opdrogen?


    Zou een witte laag ook kunnen?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    (...)

    Zou een witte laag ook kunnen?


    Daar zat ik ook aan te denken, haha. Ik denk het wel, zolang het maar goed dekt.


    Your make-up is terrible

    Dat ziet er echt super leuk uit! Echt zo schattig haha. Met Nikki's tip gaat dat sws goedkomen hoor c:


    Happy Birthday my Potter!