• De stelling van deze week luidt:
    Vaccinaties moeten verplicht worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    What would Emma do?

    oke. Wow. ik heb hier totaal geen verstand van, maar ik zeg dat er mee oneens ben. Als het moet krijg je heel misschien zoiets als in China, waar ze suikerwater in de vaccins stoppen, en voor dat enorm veel geld vragen omdat je dan "ingeënt" bent. Dus totaal niet.
    Maar ik vind wel dat ze meer moeten aanmoedigen om vaccins te laten nemen. Zelf ben ik een christen, maar ik vind het onzin om je niet te laten inenten, omdat God het wil. Oke, als jij alleen jouw kind niet wil laten inenten heb ik daar zeer weinig begrip voor. Maar dat je dan andere kinderen besmet vind ik echt heel erg flauw. Als dat het goed omschrijft.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Dewgong schreef:
    FOUND IT:



    Sorry voor mijn spam / lange berichten, maar deze vind ik toch wel heel duidelijk over het onderwerp. c:

    Geweldige GIF :)
    Ik vind dat bepaalde vaccinaties verplicht moeten zijn, maar voor het jaarlijkse griepvirus lijkt me het overdreven, dat houden mensen niet vol. Polio is al verplicht geloof ik, en dat is maar goed ook.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Tallata schreef:
    oke. Wow. ik heb hier totaal geen verstand van, maar ik zeg dat er mee oneens ben. Als het moet krijg je heel misschien zoiets als in China, waar ze suikerwater in de vaccins stoppen, en voor dat enorm veel geld vragen omdat je dan "ingeënt" bent. Dus totaal niet.
    Maar ik vind wel dat ze meer moeten aanmoedigen om vaccins te laten nemen. Zelf ben ik een christen, maar ik vind het onzin om je niet te laten inenten, omdat God het wil. Oke, als jij alleen jouw kind niet wil laten inenten heb ik daar zeer weinig begrip voor. Maar dat je dan andere kinderen besmet vind ik echt heel erg flauw. Als dat het goed omschrijft.

    Ik denk niet dat het eerste zo snel gebeurt. Voor mijn stage moest ik ook nog de hepatitis B prik inhalen, dat werd vergoed, ik heb zelf niks betaald. In West-Europa gebeurt het meeste al via de GGD of soortgelijken.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 19:14 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat het eerste zo snel gebeurt. Voor mijn stage moest ik ook nog de hepatitis B prik inhalen, dat werd vergoed, ik heb zelf niks betaald. In West-Europa gebeurt het meeste al via de GGD of soortgelijken.


    Dat het vergoed wordt, betekent niet dat er niks betaald wordt. Dat geld gaat alsnog naar het bedrijf dat die vaccins maakt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat het vergoed wordt, betekent niet dat er niks betaald wordt. Dat geld gaat alsnog naar het bedrijf dat die vaccins maakt.

    Ik bedoel dat de overheid wel enigszins een oogje houdt op wat er in zit voor zij die dingen gaan vergoeden, anders is het weggegooid geld voor hen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Ik bedoel dat de overheid wel enigszins een oogje houdt op wat er in zit voor zij die dingen gaan vergoeden, anders is het weggegooid geld voor hen.


    De overheid vergoed het ook niet. Je betaald niet voor niks je verzekering. Dat geld gaat naar de verzekeraars en van dat geld worden jouw vaccins vergoed.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    De overheid vergoed het ook niet. Je betaald niet voor niks je verzekering. Dat geld gaat naar de verzekeraars en van dat geld worden jouw vaccins vergoed.

    Deze was via universiteit geregeld, niet via mijn verzekering, geen idee waar het geld vandaan komt gezien ik er nooit een rekening van heb gezien. Anyway, verzekeraars hebben ook baat bij lagere premies, die gaan ook geen geld verspillen als het elders beter besteed kan worden.
    Edit; volgens de rijksoverheid; "De overheid biedt gratis vaccinaties aan voor kinderen, mensen met een verhoogd risico op ziekte. "

    [ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 19:45 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Deze was via universiteit geregeld, niet via mijn verzekering, geen idee waar het geld vandaan komt gezien ik er nooit een rekening van heb gezien. Anyway, verzekeraars hebben ook baat bij lagere premies, die gaan ook geen geld verspillen als het elders beter besteed kan worden.


    En ze hebben baat bij die vaccins, want als minder mensen ernstig ziek worden, moeten ze ook minder geld geven aan de mensen die dat wel worden (of ze moeten veel meer geld gaan vragen natuurlijk).


    What would Emma do?

    Dewgong schreef:
    (...)

    En ze hebben baat bij die vaccins, want als minder mensen ernstig ziek worden, moeten ze ook minder geld geven aan de mensen die dat wel worden (of ze moeten veel meer geld gaan vragen natuurlijk).

    Precies :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    L12
    L12 1

    Eens. This anders (sommige ziektes) levensgevaarlijk.

    Ik vind dat ze verplicht moeten worden voor een een vaccinatie want het is erg slecht als je het niet doet ze zijn namelijk erg belangrijk

    X.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 9:36 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    Oneens

    Voornamelijk zeg ik dit omdat ik vind dat mensen zelf mogen bepalen of ze willen vaccineren of niet, ongeacht van welke kennis ze van een vaccinatie ze hebben en daarbij kosten vaccinaties geld en mensen die niet goed verzekerd zijn vind ik niet dat je die kunt dwingen om te betalen voor een vaccinatie die ze wellicht niet willen.

    Mensen moeten zelf maar hun hersens gebruiken en kritisch nadenken. Ga je zeggen dat de overheid niet genoeg info geeft over een vaccinatie? Dat kan, maar je hebt altijd nog je gezonde verstand of anderen die samen met je kunnen meedenken. Google dan zelf maar even dan vind je vanzelf de verhalen en kijk eens kritisch naar welke bronnen je wilt geloven en niet (wie gelooft de krant nu)

    Ik vind dit soort stellingen altijd een beetje onvolledig.

    Vaccinaties moeten verplicht worden -> Hebben we het hierbij over ALLE VACCINATIES? Dat impliceert deze woordkeuze namelijk wel.

    Hierdoor kan ik geen goede mening hierover vormen.

    Ik vind het ook altijd typerend om te zien hoe mensen hun eigen ervaringen gebruiken maar er niet bij zetten of het hun eigen ervaring is of waar ze hun informatie vandaan halen. Nergens hier op q zie je iemand die het over wetenschap heeft, maar oke
    .


    Excuseer? Heb je de hele tweede pagina al gezien? Dat zijn goed uitgewerkte argumenten met grotendeels wetenschap als basis.
    Bovendien zijn sommige te lui, te dom of te naief om zelf onderzoek te doen, en zien niet in wat voor een risico's het met zich mee brengt, met eventueel tot de dood van hun kind als gevolg. Mensen moeten veel hun eigen keuzes kunnen maken, maar ergens moet je de streep trekken, en bij ziektes die te voorkomen zijn, en besmettelijk zijn trek ik de lijn. Nee, niet ieder vaccin moet verplicht worden, maar ziektes die de samenleving in gevaar kunnen brengen moet wel verplicht tegen gevaccineerd worden vind ik. Mensen zijn te egoïstisch om daarover na te denken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    X.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2016 - 9:37 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Inderdaad, helemaal mee eens. Je weet maar nooit wat voor enge ziektes je kunt krijgen!


    If you look before you jump, maybe you jump never.